Dela trådlöst nätverk till annat hus

Permalänk
Medlem

Dela trådlöst nätverk till annat hus

Hej,

har en trådlös router med modem från BBB. Jag vill kunna koppla in en närliggande byggnad till detta trådlösa nätverk. Enheterna som ska kopplas in är intre trådlösa så jag behöver en enhet som kan plocka ner det trådlösa nätverket och göra det trådbundet i den närliggande byggnaden...

Vad heter en sådan här enhet? Jag behöver 4 portar på den eller möjlighet att sätta en switch till den.

Köpråd önskas!

Permalänk
Medlem

Du kan köra godtycklig router som kan köra DD-wrt. Alternativt en vanlig pc som kör pfsense.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Är de här de enda alternativen? Finns det inga som stödjer det här som standard? Vill gärna inte meka in någon mjukvara och att köra en dator för ändamålet är inte aktuellt.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en sk nätverksbrygga t ex en Linksys WET54G. Vill du ha fler än ett uttag bakom så måste du han switch bakom bryggan.

Jag har dock själv ganska dålig erfarenhet av dessa bryggor, kopplar ner, dålig mottagning, etc. Det kan hjälpa att ställa ner hastigheten manuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Du kan köpa en sk nätverksbrygga t ex en Linksys WET54G. Vill du ha fler än ett uttag bakom så måste du han switch bakom bryggan.

Jag har dock själv ganska dålig erfarenhet av dessa bryggor, kopplar ner, dålig mottagning, etc. Det kan hjälpa att ställa ner hastigheten manuellt.

Skulle denna kunna fungera?
http://www.datorbutiken.com/default.aspx?Product=5401051

Står att den stödjer LAN till LAN brygga, är de de du menar med nätverksbrygga?

Mvh

Visa signatur

Laptop - Hp nx8220 2.13ghz 2gb ddr2 80gb hdd.
Laptop 2 - Asus EEE