Klarar 620W Corsair HX av detta?

Permalänk

Klarar 620W Corsair HX av detta?

Jag har byggt en ny dator och har insett att nätagget begränsar min prestanda för när jag kör krävande spel tex Crysis på high (kan dra högre )
så lägger datorn bara av och man måste man stänga av nätagget en stund (ca 5 sek) sen på igen för att datorn ska gå igång igen och temperaturerna är normala, men titta på min Volt som ganska säkert bevisar att nätagget är felet.

hur som helst, jag kör följande system:

amd Phenom II 955 @ 3.2Ghz Quad
ATI Saphire radeon HD 4890 OC edition 1gig GDDR5
ASUS M4A785TD-V EVO
2X 1 gig DDR3 PNY 10666 @ 1333
320 GiG sata hårddisk
lite chassifläktar och dylikt och undrar om Corsair 620 HX 620 W modulärt nätagg räcker för mitt system (Överclockning är ju självklart men e ingen galning i detta)

Skulle behöva svar fort pga möjligt köp av ett corsair 620 HX och om den inte räcker säg mig hur starkt och vilken modell jag behöver.

Tack på förhand!
//Snabelost

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

Japp, HX 620W klarar det lätt!

Vad har du för agg nu idag?
Ligger du på gränsen för ett 4890 gfx, så kan effekten vara för liten när kortet får arbeta hårt och kräver mer ström. Då slocknar systemet som du beskriver det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mercy1
Japp, HX 620W klarar det lätt!

Vad har du för agg nu idag?
Ligger du på gränsen för ett 4890 gfx, så kan effekten vara för liten när kortet får arbeta hårt och kräver mer ström. Då slocknar systemet som du beskriver det.

'

EA4G-750 750W
Jag har laggt ut den på tradera pga att dens volt e fuckad och pga att dess +12 e för svag och ostabil.
http://www.tradera.com/Powersuply-PSU-750W-ADVANCE-EA4G-750-auktion_102961954

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

OT: Varför kör du med olika namn? Åsa Wahlgren på tradera, Linus Wahlgren här.
Kallar du dig Pernilla Wahlgren när du spelar CS?

OnT: Du hjälper inte oss hjälpa dig genom att lägga upp en slarvig bild av temps här, load där..
Försök göra det lätt för oss.
Hade även varit fint om du visade dina load temps, låg idle betyder inte låg load.

Det här ser mkt bättre ut, lättare att avläsa:

(Memo to self: lite hög hdd-temp, tur att jag ska köpa en Ultra Kaze 3000rpm )

Rätta mig om jag har fel, men jag tycker snarare att det låter som att du har överklockat utan att stabilitetstesta än att ditt nätagg är boven.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Klarar 620W Corsair HX av detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
Jag har byggt en ny dator och har insett att nätagget begränsar min prestanda för när jag kör krävande spel tex Crysis på high (kan dra högre )
så lägger datorn bara av och man måste man stänga av nätagget en stund (ca 5 sek) sen på igen för att datorn ska gå igång igen och temperaturerna är normala, men titta på min Volt som ganska säkert bevisar att nätagget är felet.
http://www.digital-x-interactive.de/members/linus/volt.png

hur som helst, jag kör följande system:

amd sephron 955 @ 3.2Ghz Quad
ATI Saphire radeon HD 4890 OC edition 1gig GDDR5
ASUS M4A785TD-V EVO
2X 1 gig DDR3 PNY 10666 @ 1333
320 GiG sata hårddisk
lite chassifläktar och dylikt och undrar om Corsair 620 HX 620 W modulärt nätagg räcker för mitt system (Överclockning är ju självklart men e ingen galning i detta)

Skulle behöva svar fort pga möjligt köp av ett corsair 620 HX och om den inte räcker säg mig hur starkt och vilken modell jag behöver.

Tack på förhand!
//Snabelost

Hur vet du att det inte är processor eller grafikkort som är ostabil?

Dessutom så ska man inte lite 100% på program som mäter saker som volt och annat. Mitt nätaggregat genererar bara +2V på 12V-spänningen enligt OCCP vilket skulle resulterat i total katastrof om det var sant, vilket det inte är.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
OT: Varför kör du med olika namn? Åsa Wahlgren på tradera, Linus Wahlgren här.

Han kanske inte är 18 så mamma står på tradera accet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Han kanske inte är 18 så mamma står på tradera accet

Det har du rätt i
Tror ändå att han kör med Pernilla när han lirar CS

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Jag kör CS med "Snabelost [SWE]" och ja, morshan har tradera-accet.
Här körde jag i idle och sedan crysis maxad i 5 min (datorn lägger av om jag fortsätter och jag ser att cpu:n får för lite Volt, Titta:

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
'

EA4G-750 750W
Jag har laggt ut den på tradera pga att dens volt e fuckad och pga att dess +12 e för svag och ostabil.
http://www.tradera.com/Powersuply-PSU-750W-ADVANCE-EA4G-750-auktion_102961954

Men WTH. Du skriver ju på Tradera att du inte har haft några problem alls med denna produkt, medans du skriver här att det är något fel på det. Du scammar ju folk på pengar. Hoppas ditt nästa agg går sönder.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Men WTH. Du skriver ju på Tradera att du inte har haft några problem alls med denna produkt, medans du skriver här att det är något fel på det. Du scammar ju folk på pengar. Hoppas ditt nästa agg går sönder.

Det e ju inga fel på agget själv, det e jag som överskattar det 0_o

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
Jag kör CS med "Snabelost [SWE]" och ja, morshan har tradera-accet.
Här körde jag i idle och sedan crysis maxad i 5 min (datorn lägger av om jag fortsätter och jag ser att cpu:n får för lite Volt, Titta:

Om processorn är ostabil så ska du höja vcore i bios, det hjälper inte att byta agg. Sen försöker du blåsa folk på tradera!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Om processorn är ostabil så ska du höja vcore i bios, det hjälper inte att byta agg. Sen försöker du blåsa folk på tradera!

Men vad fattar du inte, agget e inte fel, det e jag som köpte för budget för mitt egna system

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

Vet inte hurdan vCore din processor ska ha, har du överklockat utan att höja samt stabilitetstesta?
Fult att scamma, för det är just det du gör..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Haft en hiper 580W Som klarade inte av ett betydlig svagare system till slyt dog han )) Köp en coler master 850 ...

Visa signatur

Ocean 12

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Vet inte hurdan vCore din processor ska ha, har du överklockat utan att höja samt stabilitetstesta?
Fult att scamma, för det är just det du gör..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Men WTH. Du skriver ju på Tradera att du inte har haft några problem alls med denna produkt, medans du skriver här att det är något fel på det. Du scammar ju folk på pengar. Hoppas ditt nästa agg går sönder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Om processorn är ostabil så ska du höja vcore i bios, det hjälper inte att byta agg. Sen försöker du blåsa folk på tradera!

Sluta gnälla, det hjälper verkligen inte. Om han scammar eller inte är inte upp till er att avgöra. Han säger ju att agget är helt men att det inte räcker.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Re: Klarar 620W Corsair HX av detta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
Jag har byggt en ny dator och har insett att nätagget begränsar min prestanda för när jag kör krävande spel tex Crysis på high (kan dra högre )
så lägger datorn bara av och man måste man stänga av nätagget en stund (ca 5 sek) sen på igen för att datorn ska gå igång igen och temperaturerna är normala, men titta på min Volt som ganska säkert bevisar att nätagget är felet.
http://www.digital-x-interactive.de/members/linus/volt.png

hur som helst, jag kör följande system:

amd sephron 955 @ 3.2Ghz Quad
ATI Saphire radeon HD 4890 OC edition 1gig GDDR5
ASUS M4A785TD-V EVO
2X 1 gig DDR3 PNY 10666 @ 1333
320 GiG sata hårddisk
lite chassifläktar och dylikt och undrar om Corsair 620 HX 620 W modulärt nätagg räcker för mitt system (Överclockning är ju självklart men e ingen galning i detta)

Skulle behöva svar fort pga möjligt köp av ett corsair 620 HX och om den inte räcker säg mig hur starkt och vilken modell jag behöver.

Tack på förhand!
//Snabelost

Kör på Corsair så blir du nöjd Bästa valet enligt mig.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Har extremt svårt att se att det inte skulle dra det där systemet.

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Han säger ju att agget är helt men att det inte räcker.

"jag ser att cpu:n får för lite Volt", antingen har han ställt in vCore fel, eller så är agget trasigt, i bägge fallen bör han inte sälja det.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
"jag ser att cpu:n får för lite Volt", antingen har han ställt in vCore fel, eller så är agget trasigt, i bägge fallen bör han inte sälja det.

min Vcore volt är orginal på 1.35, bios och TurboV står på 1.35 och den ligget på 1.35 om jag kör i felsäkert läge men om jag har förmycket igång eller om jag överklockar något så kommer volten att sjunka och det är bara pga att mit nätagg inte klarar av allt det här, det e inget direkt fel på det och sluta dampa på att jag scammar folk, det gör jag inte 0_o

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

HAHAHHAHAHHAH klart som fan att de nätagget du har ska räcka till din dator?

För det andra testa köra datorn i default så kan du se ifall det fungerar om inte, så är nätagget sönder.
Och ja då scammar du folk genom att säga att det fungerar.

EDIT: inte för att vara jobbig men va fan är "amd sephron "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Det har du rätt i
Tror ändå att han kör med Pernilla när han lirar CS

De tror jag å, annars kommer han byta till det nu

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nombah
HAHAHHAHAHHAH klart som fan att de nätagget du har ska räcka till din dator?

För det andra testa köra datorn i default så kan du se ifall det fungerar om inte, så är nätagget sönder.
Och ja då scammar du folk genom att säga att det fungerar.

EDIT: inte för att vara jobbig men va fan är "amd sephron "

Sry, var Phenom , och förästen, hur faan kan jag scamma folk när den kommer med garanti?!

Men nu går vi offtopic, Kan någon mod closa den här topicen, TACK!

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

Varför skriver alltid folk att mods ska låsa(eller så fyndigt som snabel uttryckte det, closa) trådar, det gör de väldigt sällan utan anledning..

Menmen, du är helt övertygad att det är ditt nätagg som inte räcker till, så dra på med ett http://www.legitreviews.com/article/436/1/ så ska du nog kunna överklocka lite iaf.

Eller för att vara lite allvarlig, satsa på ett hyfsat kraftfullt Corsair/CM/Scythe/FSP (eller liknande)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
V

Menmen, du är helt övertygad att det är ditt nätagg som inte räcker till, så dra på med ett http://www.legitreviews.com/article/436/1/ så ska du nog kunna överklocka lite iaf.

Det värsta är att det finns folk som köper agg som detta för att driva en e8x00 och ett gtx 260 -_- Ibland önskar man att folk tänkt efter/frågat innan.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
Sry, var Phenom , och förästen, hur faan kan jag scamma folk när den kommer med garanti?!

Men nu går vi offtopic, Kan någon mod closa den här topicen, TACK!

Garanti från butik gäller aldrig i tredje hand(vad jag varit med om). Men dock blir det du som får stå för garantiärendet ifall det visar sig vara fel på varan hos köparen. Genom att du inte nämner något i annonsen och köparen hittar fel så är det att lura köparen.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Garanti från butik gäller aldrig i tredje hand(vad jag varit med om). Men dock blir det du som får stå för garantiärendet ifall det visar sig vara fel på varan hos köparen. Genom att du inte nämner något i annonsen och köparen hittar fel så är det att lura köparen.

Ofc, om det går sönder under garantiperioden skickar jag personligen tillbaka det åt köparen. och det där nätagget verkar overkill

Visa signatur

AMD Phenom II 955 @ 3.2Ghz | Saphire HD 4890 OC | ASUS M4A785TD-V Evo | Corsair TX 650W | Corsair H50 | OCZ SSD 30Gb

Permalänk
Medlem

Spänningarna ser bra ut (inom spec) förutom -12V, som ändå brukar vara ute och snurra

Om agget bara är en vecka gammalt, varför inte lämna tillbaka till butik (de flesta butiker värda namnet har öppet köp)?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
(Memo to self: lite hög hdd-temp, tur att jag ska köpa en Ultra Kaze 3000rpm )

Nej... den ligger ju precis i sweet-spot:en när det gäller temperatur. Kan ju inte bli mer perfekt. Lägre temp blir inte bättre (snarare tvärt om).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snabelost3
Ofc, om det går sönder under garantiperioden skickar jag personligen tillbaka det åt köparen. och det där nätagget verkar overkill

Du behöver inte skicka. Du ger han alla uppgifter och ifall returfraktsedel finns så skickar du den till han. Men annars sköter du kontakten med butiken och han sköter returen.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler