MSN minnesläcka i W7 ultimate

Permalänk
Medlem

MSN minnesläcka i W7 ultimate

Hej!

Kör Windows 7 ultimate och nyligen så har windows live börjat läcka minne som ett såll. På ett par sekunder är det uppe och vrider i 300 MB och efter en liten stund så rör det sig om över en 1gb.

Jag avinstallerade och installerade igen och då funkade det ett par dagar. Nu startade min dator om och jag vaknade till en förstörd msn igen.

Är det bara windows live som är skit och jag ska satsa på en annan client eller har jag dragit på mig något?

Har AVG, spybot och adaware och alla säger att där inte finns något.

Specs:

E660 c2d
3 gb ram
8800gtx 768 mb
w7 ultimate x64

Tacksam för alla svar och förslag.

Permalänk
Medlem

låter ju misstänkt att det är något trevligt virus som använder din MSN för att spamma folk eller något annat trevligt. Har inte märkt av eller hört om några problem med Windows live.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Har oxå fått så en gång att messenger slukade över en gig minne... Men efter det har det aldrig hänt igen iaf!

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Jag gissar också på att jag åkt på något drygt virus men det poppar inga rutor så jag antog att det inte var någon spambot.

Kan ni rekommendera något bra program att kolla med? de jag listade hittar inget.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått så sista dagarna. Nod32 hittar dock inget virus..

Nån som vet nåt mer om vad det kan bero på?

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk

jag fick samma problem för ett tag sen. helt plötsligt började hela datorn gå segt som tusan. och då ser jag att msn slukar 600 mb minne. stänger ner det och startar det igen sen har det inte varit fail igen..

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

varför inte köra en koll med mbam (ofta ett bra första steg)? Ladda ner, installera, uppdatera och kör snabb scan

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure