Permalänk
Medlem

Foldning @ Mac?!

Kör folding på min macbook.
Jag kan starta via systeminställningarna. Men jag kan inte starta så jag ser programmet. Vore kul att se hur det ser ut.

Får upp felet "Du kan inte öppna programmet Folding@home.app eftersom det är skadat eller ofullständigt."

Jag har laddat ner det på nytt och installerat om.

Funkar det felfritt för er?
Har ni någon idé?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Du ska inte köra applikationen utan inställningarna gör du i "System Preferences". Jävligt dumt och korkat gjort av standford folket...
Det hör verkligen inte hemma i System Preferences och det är dessutom väldigt förvirrande att man inte kan köra .app:en. Epic fail helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag skulle inte våga köra Foldning på min MacBook 24/7, är redan orolig för den värmen den avger i 30-50% CPU användning

det är inge program heller utan det körs i bakgrunden, och den använder den CPU som blir över.

Finns inte så mycket och se det är beräkningar inte virtualisering (vad jag hört)

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag aktivt foldade nu men det finns en klient som visar proteinet roterande, dock är den slö poäng/beräkningsmässigt

Permalänk
Medlem

När jag testade för länge sen fick jag fram simulation, så det ska gå. Men fan va macbooken började fläkta, lät värre än ett flygplan så jag lade ner det där.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de inte utnyttjar GPUn bättre. Speciellt med tanke på Grand Central Dispatch och OpenCL som verkligen kramar ut allt ur processorerna.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'