Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Avstängd

Jag vill bara skriva här att min situation med Komplett har löst sig.

Jag vill också skriva att jag kommer handla från dom igen.

Vill också säga att jag fick ett trevligt bemötande av Nicklas som jobbar där.

Så med dessa ord avslutar jag denna tråd från min sida.

God Jul och Gott nytt år till er alla.

Mvh Jimmy ,Alias Vargen1973

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

jo jag tycker också att de är jätte trevliga men jag har nu ringt till komplett 2 gånger och bett om hjälp med min laptop,.,

Garantin har ju gått ut och jag måste köra på reklamationsrätten,, dvs jag yrkar på att datorn har haft fel från första början,,

har ju lämnat in den på HP service och de vill att jag skickar med Service papperen med..

inga problem men det verkar ju inte lätt att ens få kontakt med nån som hjälper mig att få igång själva processen..

Komplett.se förlorar väl inget på det,, det är väl HP som står för en ny dator ändå..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

felaktigt fraktsätt?

Hejsan, mitt paket från Komplett.se verkar ha råkat ut för lite fel i Posten-Processen. Bland annat;

"P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad"

- Här läste jag att det vanligaste problemet är att paketet väger för mycket, men Hempaket som jag valde som frakt har en max vikt på 20kg (paketet väger 18.4kg). Så vad tror ni det kan bero på istället?

samt

"Borlänge Lb-Falun, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev."

- Vad är det som kan ha hänt här? Det står på kolli sidan att försändelsen är av typen: Hempaket. Men det står ju i felmeddelandet att det är ett Företagspaket som adresserats till mig?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Testa ring posten och hör istället tror du får snabbare svar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Testa ring posten och hör istället tror du får snabbare svar där.

Har position 47 i samtalskön.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Komplett skickade det som hempaket men någon som tog imot det i borlänge registerade det som företagspaket och då sa datorn ifrån eftersom min adress ej är en företagsadress.

Pratat / skickats runt mellan 6 olika nummer nu, ska ringa ett 7de efter klockan 16.00 så ska dom förhoppningsvis hinna få mer paketet vid deras leverans hem till mig.

!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Ello :3.

Vet någon här när / ifall leveranserna av saker har börjat igen idag? För mitt packet har inte uppdaterats sen den 23, Det står fortfarande "Stockholm, Sorterat".. (Det är mitt nya kort jag väntar på ;p). Det är ju ändå en 30:o mil packetet ska levereras ifall det är med bil, men ändå...skulle vara kul :.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Kommer tidigast på måndag skulle jag tro

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Naw, det var det jag trodde ;<...F*n då :p. (har ett otroligt dåligt tålamod när det gäller att vänta på hårdvara ;p.)...Får väl se på det på något konstigt..positivt sätt :D.
Är sjukt glad ändå att dom skickade det dagen efter jag beställde det, även fast det stog att det inte var i lager \o/

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Mitt var klart att hämtas av posten i tisdags, tro inte att dom gjorde det Tålamod är en dygd sägs det men fan trot

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Haha nice :p, När beställde du ditt kort? Kan inte någon uppfinna en time machine snart :(. Vill ha det ;p.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Beställde mobo ti morgon (ja, jag vet...). Ska roa mig med att montera kylare etc på annat mobo, sätta fast det på mobo-tray och se om det går att få in hela kakan i chassit eller om kylaren måste sättas i efteråt, passa på att kolla hur jag ska dra kablar etc. Lite torrsim för att hålla sig sysselsatt tills efter helgen

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Killen som sätter pris på er fyndhörna går han på droger tro?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443774

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Har också uppmärksammat att priserna på just grafikkorten i fyndhörnan har en väldigt märklig prissättning. Ofta är de dyrare än att köpa nytt.

Konstigt då moderkorten ofta har en vettig prissättning för demoprodukter så de borde göra samma med grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Måste bara säga att kompletts fyndhörna är underbar http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10072 . Jag menar kolla bara på kanonpriser på tex. Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, 2590:- eller Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, 1295:- . "Under sektionen Fyndvaror säljer vi produkter till reducerade priser. " Ja ellerhur? För att dra parallel till 9800gtx+, ett nytt liknande kort kostar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443028 . Hur tänker komplett egentligen?

du får ta och tänka efter lite priserna är baserade på det priset som DOM köpte in varorna för..

beställde nyss ett
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=446682
för 1100kr från deras fyndhörna så klart att den är underbar så länge man kollar på dom varorna som inte är allt för gammla

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kan ni inte fixa ett Dator i delar-paket för 5000 kr?

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle skriva lite lovord om Komplett.

Hade grova problem med min dator, som går att läsas om här, för den som vill:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Iaf, kom fram till att grafikkortet (9800gx2) inte fungerade längre, för att det fungerade med ett annat grafikkort som jag provade.

Skickade in det till komplett och försökte se vad som kunde göras. En vecka senare får jag ett mail som sa att jag ska få ett GTX 295. Wow tänkte jag, fan vad schysst.

Det kortet skulle dock inte komma i lager förrän 1:a februari, men jag såg att de hade inne 5870 och det kortet är ju bättre även. Ringde en dag och frågade om jag kunde få välja det istället. Gick utan som några helst problem bra och 2 dygn senare sitter jag här med en fungerande dator och ett skitstarkt grafikkort.

Tack Komplett!

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag tycker ni ska uppgradera samtliga PC i delar-paket. Tycker ni ska byta ut alla ATI-korten till deras nya 5000-serie.

Permalänk
Medlem

Är riktigt irriterad på komplett angående mitt ärende med mitt grafikkort.
Jag har som sagt ett XFX Radeon HD 5770 kort, och får endast upp den i 85hz. testade polarens 4890 kort, fick upp den i över 120hz. tog kontakt med komplett, dem säger att jag kan göra ett ångerköp, allright tänker jag...

Tog även kontakt med XFX för de påstår att de har så bra support. Jag ger dem all min dator speccs, osv.. berättar historian om att polarens 4890kort går att dra upp i 120hz på skärmen, men icke detta. dem säger i ena meningen att det inte är ett drivrutinfel, och i andra meningen tror dem att det är fel på kortet. och sen så vet dom inte om det är drivrutinfel och säger: "om det är det så fixar ATI det".

Komplett säger då att jag kan skicka in den på test, men hittar dom inget fel kommer det kosta mig 250kr, och så skickar dem tillbaka det till mig som kostar ytligare 79kr.

Mitt andra val är att skicka tillbaka det med ångerrätt (som går ut på fredag). och då kommer jag få betala 190kr för att skicka tillbaka det. jag får raptus på att använda mina pengar när det uppenbarligen inte är mitt fel att det är såhär, och komplett kan inte säga att jag inte kommer få betala dessa 250kr ifall de inte hittar något fel.

Det är en riktigt loss-loss situation för mig. och jag blir vansinnig för jag vet inte vad jag ska göra! så jag ska helt enkelt svälja att jag köpt ett kort för 1700kr och helt enkelt inte kan få upp den i över 100hz, när mina gamla ATI kort från AGP tiden klarade av över 100hz.

Jag har sån beslutsångest vad jag ska göra, har tre alternativ ser det ut som, antingen skickar jag tillbaka det, betalar 190kr. eller så chansar jag att komplett anser att det är fel på kortet, och förhoppningsvis inte behöver betala 250kr+79kr.
eller så behåller jag kortet och är riktigt jävla missnöjd.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phyxii
Är riktigt irriterad på komplett angående mitt ärende med mitt grafikkort.
Jag har som sagt ett XFX Radeon HD 5770 kort, och får endast upp den i 85hz. testade polarens 4890 kort, fick upp den i över 120hz. tog kontakt med komplett, dem säger att jag kan göra ett ångerköp, allright tänker jag...

Tog även kontakt med XFX för de påstår att de har så bra support. Jag ger dem all min dator speccs, osv.. berättar historian om att polarens 4890kort går att dra upp i 120hz på skärmen, men icke detta. dem säger i ena meningen att det inte är ett drivrutinfel, och i andra meningen tror dem att det är fel på kortet. och sen så vet dom inte om det är drivrutinfel och säger: "om det är det så fixar ATI det".

Komplett säger då att jag kan skicka in den på test, men hittar dom inget fel kommer det kosta mig 250kr, och så skickar dem tillbaka det till mig som kostar ytligare 79kr.

Mitt andra val är att skicka tillbaka det med ångerrätt (som går ut på fredag). och då kommer jag få betala 190kr för att skicka tillbaka det. jag får raptus på att använda mina pengar när det uppenbarligen inte är mitt fel att det är såhär, och komplett kan inte säga att jag inte kommer få betala dessa 250kr ifall de inte hittar något fel.

Det är en riktigt loss-loss situation för mig. och jag blir vansinnig för jag vet inte vad jag ska göra! så jag ska helt enkelt svälja att jag köpt ett kort för 1700kr och helt enkelt inte kan få upp den i över 100hz, när mina gamla ATI kort från AGP tiden klarade av över 100hz.

Jag har sån beslutsångest vad jag ska göra, har tre alternativ ser det ut som, antingen skickar jag tillbaka det, betalar 190kr. eller så chansar jag att komplett anser att det är fel på kortet, och förhoppningsvis inte behöver betala 250kr+79kr.
eller så behåller jag kortet och är riktigt jävla missnöjd.

vet inte men stödjer det kortet det då vid din önskade upplösning?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
vet inte men stödjer det kortet det då vid din önskade upplösning?

Inte 5770kortet som jag äger, men 4890 kortet gjorde det, även radeon x850xt som jag kontrollerat med.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Denna tråd är död....

Citat:

Komplett / Christoffer Iveslätt, Teamleader Säljstöd / 2009-12-03 16:38

btw Teamleader Säljstöd... Oj han leder en grupp försäljare
Ska Komplett.se ha kvar denna tråd så bör dom nog svara minst 1ggr/veckan
Å en behörig person, säljledare har väl inte behörighet gällande retur sidan, utan är den där "snälla" rösten som säger (nu ska vi göra sälj rekord)

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Tack för att ni utförligen svarade på mitt inlägg som var nästan precis innan detta! Det kanske tar högst 1min. Blir att handla från annan butik istället där dom har 1min att åtminståne svara på en fråga.

Låter mig citera detta igen för att visa hur aktiva ni på komplett.se är i Sveriges mest framgångsrika entusiast och komponentforum.

Huvudsakligen är jag riktigt sketförbannad på er då ni har en RMA som nu bara legat i 2 månader och där ni lovade att återkomma per telefon och/eller mail. Har tom ringt och påmint er samt bett er anteckna samtlig info i erat system som jag vet att ni har. Jag talade även med 2st utav er och gav all info ni behövde. Riktigt oprofessionellt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phyxii
Inte 5770kortet som jag äger, men 4890 kortet gjorde det, även radeon x850xt som jag kontrollerat med.

men som sakt det kan ju rent ut sakt vara så att ati designade kortet att inte kunna köra 100Hz

*edit*
låt mig omformulera mig.

det kan ju som skat vara att ati inte designade kortet för att kunna köra så hög Hz i det här prestanda segmentet

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
men som sakt det kan ju rent ut sakt vara så att ati designade kortet att inte kunna köra 100Hz

*edit*
låt mig omformulera mig.

det kan ju som skat vara att ati inte designade kortet för att kunna köra så hög Hz i det här prestanda segmentet

borde inte detta skrivas ut på kompletts hemsida då? stod ingenstans att max hz var 85. och varför skapa ett grafikkort som kostar över 1600kr som inte ens klarar av 100hz, riktigt jävla skamligt isåfall!

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phyxii
borde inte detta skrivas ut på kompletts hemsida då? stod ingenstans att max hz var 85. och varför skapa ett grafikkort som kostar över 1600kr som inte ens klarar av 100hz, riktigt jävla skamligt isåfall!

varför ska du ha 100Hz? du behöver bara 85 och vsync av ?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
har du testat att sänka din upplösning och se ifall du kan ha högre då?

Försök att inte dubbelposta, och diskutera gärna det ni diskuterar vi PM elr någon annanstans.

Ont: För det första undrar jag varför man inte får förbetald frakt på returer på en gång? Jag var tvungen att betala 150kr i frakt den 31 dec och jag har fortfarande inte fått ersättning. När jag gjorde ett retur-ärende på Inet så behövde jag inte betala frakt och så fick jag pengar från dem högst 3 dagar efter (mellanskillnad för utbyte av vara). Jag tycker detta är riktigt dåligt.

Edit: Nu har jag fått pengarna, men jag tycker fortfarande att en sån sak inte ska ta så lång tid.

Mvh
Zalleswe

Permalänk
Medlem

Re: Ny Marknadschef

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej ärade Sweclockers-medlemmar!

Jag har tagit över efter Sebastian som marknadschef och det är därför som det varit lite tyst ifrån oss ett tag.

Jag ser fram emot att läsa och vara med i vår tråd. Era åsikter och engagemang är viktigt för oss. Den feedback och de tips jag får här tar jag givetvis vidare med mig på våra möten och diskussioner!

Nu kör vi på ett fortsatt gött 2009!

MVH

Erik, Marknadschef
Komplett.se

Har ni blivit fat and happy?
Eller hur är det med nordens största datorbutik?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag glömmer ju aldrig den personliga service jag fick av Ole Sauar när jag hade problem med några minnen. Via telefon, flera gånger, och jag blev mycket väl behandlad. Jag handlade därför mycket och länge av dem pga bra priser, välemballerat och att ansvarig chef tog sig tid.
Det var på "den gamla goda tiden" (när Komplett började) som vi åldringar tänker tillbaks på.

Jag tycker fortfarande om Komplett och har haft bra kontakt med vissa av deras medarbetare, men det är stor skillnad idag ändå. "Fat and happy" stämmer nog till viss del, SUMITOMO. Tyvärr.

Efter att uppstartaren (iaf för svenska verksamheten) Sauar slutade upplever jag det lite som när Dustins grundare sålde Dustin, mycket av det jag tyckte om finns inte längre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag är febrig och trött med en gnutta huvudvärk, och har det som ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom allt här.

Finns det någon som kan ge mig en hänvisning på hur lång tid det brukar ta för Komplett att kika på saker som levererades skadade? Jag fick nämligen ett 5870 som det var fel på, och ska skicka in det igen.

Tar det en vecka? Två?