Permalänk
Medlem

Finns en tråd på swedroid om folk som fått sina telefoner och vad dom betalat.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=4762

Dom flesta verkar ha fått dom för runt 5500:-

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chigurh
Vad blev totalt priset dvs för telefonen, frakten och andra jobbiga avgifter?

4200 kr. har inte fått nå krav på att betala moms. får se om det kommer senare, men just nu verkar det inte som det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qzan
Hur köpte du din, vad betalade du?

köpte genom min syster som bor i london. skapade ett google account me mitt kreditkort o hennes engelska adress. sen skickade hon bara vidare paketet. betalade som sagt 4200 kr totalt, me frakten från england till sverige. sen får vi se om min syster får nå efterkrav på engelsk moms, men efter 5 dagar har hon då inte fått nå efterkrav på momsen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Underskattade visst hur snabbt det skulle gå, ~48h (lite beroende på hur man räknar) från beställning till leverans!

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

så då fick man precis kollinr och snubben var fan inte snål, 550$ inkl frakt och jag får den skickad som Express Mail International® som endast tar 3-5 dagar att nå hit

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
så då fick man precis kollinr och snubben var fan inte snål, 550$ inkl frakt och jag får den skickad som Express Mail International® som endast tar 3-5 dagar att nå hit

Låter riktigt Trevligt. Meddela när den kommer fram

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja gör det.vill inte grusa några förhoppningar, men har fått saker skickade med just den sortens frakt, o det har tagit upp emot 2 veckor. mest pga. svenska tullen. får hoppas det går bra denna gång

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja gör det.vill inte grusa några förhoppningar, men har fått saker skickade med just den sortens frakt, o det har tagit upp emot 2 veckor. mest pga. svenska tullen. får hoppas det går bra denna gång

om du syftar angående det sätt jag fick telefonen skickad på, vad är det den svenska tullen gör? jag menar det står GIFT på paketet samt att värdet är på 30USD (kunde nog ha haft ett litet högre value pris kom jag på efter då de ändå skulle vara under 500SEK) sen så står det att det innehåller dator tillbehör..

så hur stor är chansen att "jag åker dit" om man säger så

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

har ju fått tulla på 40 dollars grejer, så vet inte hur noga de är med det där med 500 kr gräns.

risken att de tar den är väll liten, det ända jag säger är att bli inte förvånad om det tar några dagar extra. förhoppningsvis gör det inte det, men bättre att räkna me att det tar några dagar extra, så blir man glad näre inte gör det. än tvärt om.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

aha ok, nä så länge jag inte behöver betala något extra är jag nöjd.. för hoppas att den når hit senast fredag nästa vecka

hur mycket fick du betala i tull för 40 dollar?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

200 kr eller nått. var 4,5% tull eller nått, 25% moms och sen skulle ju posten ha 100 kr för att de var snälla o tulla paketet åt mig (som om jag hade bett dem om det )

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

hehe okej, jo förväntar mig iaf att posten tar ut nån sorts avgift...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Swedroid har sitt test av Nexus uppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Swedroid har sitt test av Nexus uppe

Helt klart läsvärd

http://www.swedroid.se/test-av-google-nexus-one

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Men om vi sägr att ni "åker dit" eller vad man ska säga, vad händer då?

Är helt grön på det här området!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

då får de betala svensk moms på paketets värde, eller åtminstone vad som står markerat som värde på paketet. tull blire väll inget då det inte är nån moms på telefoner

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Okej jag ska beställa från www.international-orders.com och ska skicka de som rapair. Nån som vet vad momsen blir då? Om det nu blir nån dvs.

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Jag köpte min från int orders. Slutade på 5100:-, märkt som repair och betalade ingen moms. Värsta som kan hända är att du åker på att betala moms, dvs 25% på allt. (frakt etc med)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Jag köpte min från int orders. Slutade på 5100:-, märkt som repair och betalade ingen moms. Värsta som kan hända är att du åker på att betala moms, dvs 25% på allt. (frakt etc med)

Okej tack för svaret! Då får vi hoppas att jag slipper de!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk

Hur fungerar egentligen garantin när man köper från utlandet? Om telefonen är död vid leverans, går det då att lämna in den i Sverige med tanke på att den inte släppts här än, eller måste man skicka tillbaka den till stället man köpt den?

Permalänk

Nu har jag inte läst hela tråden utan bara denna sida. Jag har inte heller tid att läsa igenom allt nu. Skulle en vänlig själ kunna förklara för mig vad ni gör för att inte betala moms? och vad kostar det då ungefär.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nu har jag inte läst hela tråden utan bara denna sida. Jag har inte heller tid att läsa igenom allt nu. Skulle en vänlig själ kunna förklara för mig vad ni gör för att inte betala moms? och vad kostar det då ungefär.

http://www.tullverket.se/sokordao/i/internethandelfranettland...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Vad gäller tull och moms beror det ju på vilken typ av vara som skickas, varans värde och ibland vilken typ av transport det rör sig om (reparation/gåva). Skulle tryckfelsnisse vara framme och råka felmärka varan till ett annat lägre värde och/eller annat syfte med transporten kan det hända att saker och ting "glöms bort" men det är lätt fixat:

Citat:

Saxat från Tullverkets hemsida
Vad ska jag göra om jag köper en vara och märker att företaget som fraktat varan inte debiterar mig för tull och moms?
- Du meddelar Tullverket att du tagit emot en oförtullad vara.

Lättläst sammanfattning: Sammanställning: Importsätt, frakttid, totalkostnad etc.

Importguide är tydligen på väg också...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk

Vilka är de negativa aspekterna med att köpa utomlands? Man får väl ingen garanti, eller hur funkar det?

Ponera att telefonen strular, vad gör man då om man behöver skicka in den på lagning? Känner mig lite osäker på om jag ska köpa från utlandet eller vänta tills den kommer till sverige

Visa signatur

P35 DS4 rev 2.0 - E7200 - 8800GT - 4096 DDR2 - WD250GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viRReh3h3
Vilka är de negativa aspekterna med att köpa utomlands? Man får väl ingen garanti, eller hur funkar det?

Ponera att telefonen strular, vad gör man då om man behöver skicka in den på lagning? Känner mig lite osäker på om jag ska köpa från utlandet eller vänta tills den kommer till sverige

Du har garanti i hela europa, bara att svänga förbi något ställe som reparerar HTC

Permalänk
Medlem

Hur gör man då med kvitto? Köper man genom ex. genom international-orders så kan man ju undra hur det funkar med garatin?

Permalänk
Medlem

Mailade HTC och enligt dem finns ingen reperationsavdelning i Sverige ännu. Om man köper telefonen från USA måste den skickas till England i dagsläget. Enligt mailet ska även produktionsdatumet för telefonen fungera som "garantibevis" om man inte har kvitto från google.

Permalänk
Medlem

för en nykomling på android, har en liten symbol uppe i menyraden, som ligger där hela tiden, ett G med två pilar, ska den ligga där hela tiden och vad innebär den?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

3g? gissning, aldrig använt det haha

Permalänk
Medlem

G stod gör gprs, har nu fått 3G att funka som det ska. så löste sig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Haft min i en vecka nu. Helt makalös mobil. Med nytt "skal" så är allt snyggt med.
Riktigt bra batteritid med.