GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Avstängd

Jag har köpt (bokat) GTA 4 - Episodes from Liberty City.
Vad är nytt med det spelet?
Jag försöker att hitta information om detta men hittar inget. Jag har hört ryktesvägen bland annat att det har stöd för AA.

Men jag är även intresserad av att veta om det är något nytt i Multiplayer läget.

Det verkar finnas några nya fordon, och skärmflyg verkar vara med.
Vet någon precis vad som kommer i den nya upplagan?

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Står ju vad det innehåller:
The Ballad of Gay Tony & The Lost and Damned

Nähä!

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk

Har problem att få gamepad att funka i GTA4

Har installerad de senaste drivrutinerna från tillverkarens hemsida och ser gamepaden i kontrollpanelen där jag ser att alla spakar etc funkar. Antar det är GTA4 som behöver någon patch, har senaste patchen till GTA4.

Kör Windows 7 Home Premium 64-bit SWE

länk till controllern Speed-Link 360 Style Gamepad (USB)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=87797

Tack

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Nähä!

Varför så uppkäftig ?

Du frågade ju om vad spelet innehåller och jag svarade ellerhur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Nähä!

Står ganska tydligt under "Xbox 360".

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

nån som har erfarenhet av scripts asi loader etc , som kan hjälpa mig få igång fuelmod???

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
nån som har erfarenhet av scripts asi loader etc , som kan hjälpa mig få igång fuelmod???

Citat:

To install manually, place the gkfuelmod.net.dll, gkfuelmod.ini and fuelModData into the scripts folder of your IV directory. Then run the game

Saxat från readme.html

Permalänk
Medlem

MJO , men man ska instalera en massa andra program , för att det ska funka , eller har du testat det där själv?

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
MJO , men man ska instalera en massa andra program , för att det ska funka , eller har du testat det där själv?

Jag har tyvärr inte testat det själv ännu. Då jag inte har det installerat. Har precis installerat om datorn. Får ta o prova på min brors dator om jag får tid.

Permalänk
Medlem

vore skitshysst om man skulle få detta löst

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Varför så uppkäftig ?

Du frågade ju om vad spelet innehåller och jag svarade ellerhur?

Jag frågade inte alls vad spelet innehåller, ser du dåligt eller kan du inte läsa svenska ordentligt?
Jag frågade vad som är nytt, så som nya funktioner i muliplayer läget eller nya fordon.
Ditt svar var ungefär lika meningsfullt som att säga att spelet innehåller en DVD skiva eller två.

Om du inte har något vettigt att komma med, vilket verkar vara fallet, så håll så jävla snällt käften istället.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk

De är endast nya uppdrag tror jag! förhandsbokad iaf!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Nej, det är nya fordon också.
Skärmflyg är nytt.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Jag frågade inte alls vad spelet innehåller, ser du dåligt eller kan du inte läsa svenska ordentligt?
Jag frågade vad som är nytt, så som nya funktioner i muliplayer läget eller nya fordon.
Ditt svar var ungefär lika meningsfullt som att säga att spelet innehåller en DVD skiva eller två.

Om du inte har något vettigt att komma med, vilket verkar vara fallet, så håll så jävla snällt käften istället.

Skrev du inte:

Vad är nytt med det spelet?
Jag försöker att hitta information om detta men hittar inget.

?
Jag gav dig den information jag hittade....men det dög inte ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Skrev du inte:

Vad är nytt med det spelet?
Jag försöker att hitta information om detta men hittar inget.

?
Jag gav dig den information jag hittade....men det dög inte ?

Men sluta överbevisa dig själv att du inte har något vettigt att komma med

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Men sluta överbevisa dig själv att du inte har något vettigt att komma med

Vadfan menar du med överbevisa ?

Du frågade ju vad som var nytt och jag gav dig den info jag hittade ?
Vad är problemet ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vadfan menar du med överbevisa ?

Du frågade ju vad som var nytt och jag gav dig den info jag hittade ?
Vad är problemet ?

Svenskan som strular för dig igen? Återigen, har du något att komma med? Nej, vad gör du kvar här?

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Men sluta överbevisa dig själv att du inte har något vettigt att komma med

Någon som vaknat på fel sida?

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4ampere
Svenskan som strular för dig igen? Återigen, har du något att komma med? Nej, vad gör du kvar här?

Nej, min svenska är bra så sluta med det där

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
Någon som vaknat på fel sida?

Verkar tyvär som det och det går då ut över mig:/

Permalänk
Medlem

Tror ni att "GTA IV: Episodes from Liberty City" kommer att vara bättre optimerat för pc? Eller kommer det att dras med samma problem som pc-versionen av GTA IV hade, som låg framerate och många andra problem.

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALI
Tror ni att "GTA IV: Episodes from Liberty City" kommer att vara bättre optimerat för pc? Eller kommer det att dras med samma problem som pc-versionen av GTA IV hade, som låg framerate och många andra problem.

Kommer ju förhoppningsvis vara bättre optimerat än GTA IV, vore bara väldigt fel om rockstar gör om samma "misstag".

Permalänk
Avstängd

Ni bör alla spela IV med ENB series mod som lägger till AA, hundratals gånger bättre reflections på fordon och annat, ambient occlusion, m.m.

och Better City Textures paketet på 4-5gb.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Jag har problem med uppdraget att jaga Dimitri med en båt och sedan kommer Jacob med en heli som man ska hoppa in i..

Till problemet då:

- är att jag lyckas alltid komma så pass långt att Niko hoppar upp å hänger i landningsstället och man ska trycka på Space(tror jag) snabbt flera gånger för att ta sig upp, men av någon anledning så byter spelet helt plötsligt funktionen på den knappen, oftast till en annan kamera vinkel.

Blir tokig på detta, har testat å binda om knapparna etc men det hjälper inte.

Någon som har haft/har detta problem?

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ni bör alla spela IV med ENB series mod som lägger till AA, hundratals gånger bättre reflections på fordon och annat, ambient occlusion, m.m.

och Better City Textures paketet på 4-5gb.

Sen ska man ju ha dator till det, men tack för tipset:)

Permalänk
Medlem

Tröttnar alldrig på detta spel lite mods på det så blir d ännu roligare.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Oj, vilken tur att jag snubblade över den här tråden (igen ). Jag hade nämligen totalt missat att episoderna kommer till PC! Blir nog att förboka, jag har varit bitter över att enbart Xboxiterna fick DLC ända sen.. DLC't kom, typ

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Avstängd

WB felix, blir det nya tag på multiplayer läget nu då?

Jag har kört online sedan releasen av 4:an

Vi borde fixa en spelhelg online den 24 April, en vecka efter releasen så alla hinner få sitt ex och trixa med inställningarna.

Visa signatur

AMD Phenon II 945 @ 3,8Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8 Gb Corsair XMS2 1080Mhz | Gigabyte + Asus GTX 275 (SLI) | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB | FD Define R2 | Corsair TX750 | Dell 22" IPS | Genuine Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Tjaba! Är det någon som vet hur GTA IV funkar på en HP Envy 15?

Den har en i7 720q, 4gb och ett 4830 1gb.

Jag har spelat sönder san andreas men om datorn inte pallar spelet någorlunda känns det inte värt att spendera en massa på det

Tack och hej, leverpastej!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Tjaba! Är det någon som vet hur GTA IV funkar på en HP Envy 15?

Den har en i7 720q, 4gb och ett 4830 1gb.

Jag har spelat sönder san andreas men om datorn inte pallar spelet någorlunda känns det inte värt att spendera en massa på det

Tack och hej, leverpastej!

Självklart, recommended är ju 2,1ghz ett 3870, ditt kort är mkt bättre.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M