Permalänk
Medlem

Krångel, samt sudden restart

Tjee alla glada sweclockare!

Jag har haft lite krångel med min burk nu i cirkus 1vecka lite mer kanske, jag instalerade en "ny" CPU kylare som satt på en gammal dator jag fick av en kompis. Bytte till den p.ga. flexibiliteten med att byta fläkt (80mm) och jag hatar Intels standard Kommer inte ihåg vad det var för märke men det var tyskt iaf Installationen var hos en kompis (Rickythemaniac på sweC) och när jag kom hem till mig dagen efter så var det någon konstig vibration i chassit :S :S om inte IDE kabeln är sträckt tillräckligt blir det en grov vibration i hela chassit och då låter den - högt!

Har nu tejpat kabeln mot 5,25'' platserna och lagt chassit ner. Måste oxå slå på datorn när den startas så att vibrationerna slutar kan också behöva flytta på det och höja upp lådan med t.ex. en penna. Är hel mysko som sagt. Nyss dog datorn helt random, var ute och slö surfade samt hade igång msn och spotify. Den stängdes av och startades om (fläktarna slutade inte snurra)

Hårdvaran: ASUS P5N-SLI - Intel Celeron 3,06Ghz - Samsung 2GB (1 sticka) RAM - 1x WD 200GB 2x Maxtor 160GB (alla IDE), nåt random nätagg med ojämn ström - Nvidia 9600GS (från en gamal HP :/ )

Jag undrar nu om Dessa vibrationer har något med restarten att göra?
Tacksam för svar - Robin

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Jag har fått 5stycken "sudden restarts" dom två senaste dagarna, helkonstigt. Undrar vafan de kan va :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eddiekn
Jag har fått 5stycken "sudden restarts" dom två senaste dagarna, helkonstigt. Undrar vafan de kan va :/

ahhh nu vet jag va det är vet inte om du har windows 7 RC men jag har det och antagligen gick min nyckel ut *sadface*

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni skojar va ?

Hade ni ingen koll på att testversionen av windows 7 skulle expirera nu i mars och börja stänga av sig varannan timme ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ni skojar va ?

Hade ni ingen koll på att testversionen av windows 7 skulle expirera nu i mars och börja stänga av sig varannan timme ?

hehe jag trodde det var framåt sommarn :$ menmen har fixat en 64bits version av xP så det är löst nu vibrationerna försvann när jag bytte chassi och CPUkylare

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt