Permalänk
Medlem

USB på define r2 fungerar ej.

Hej!

Har datorn som finns i signaturen.

USB-portarna som finns på chassit fungerar ej, dock har jag kopplat in sladden.

Vad beror det på?

Mvh

Permalänk

Fel på kopplingen till moderkortet, sladden eller kontakten. Troligen första alternativet. Koppla rätt.

Permalänk

Hur tror du att vi kunna veta det om du själv inte vet det?

Antigen så har du kopplat sladden fel eller så är det problem på moderkortet / chassit!

Mer än så kan vi inte hjälpa dig med.

Jag skulle gissa på chassit/moderkortet.

Det är garanti frågor... Det är inte så att alla har samma problem som du.

Har du sökt på sweclockers?

Permalänk
Avstängd

Har ett liknande problem.. Min WD Passport eller vilken annan USB-disk som helst jag har testat vägrar fungera. Däremot fungerar den med USB-minnen, Harmony kontroll, kameran och annat div. smått å gott.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Vad står det i Windows när du kopplar in Tex en extern hårddisk? Råkade dra knäet emot min kompis chassi nyss och nu vill inte front usb portarna fungera med disken Kanske löser sig vid restart men är inte vid den datorn just nu.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det står ingenting.
Om någon missförstått så fungerar usb-kontakterna på moderkortet.
Dock så fungerar ej de inbyggda på ovansidan av chassit.

Permalänk

Säker på att du kopplat in den interna USB kontakten på USB kontakten på moderkortet och inte på firewire kontakten? Vet ej om de e möjligt men kanske det e vad som hänt?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Har ett liknande problem.. Min WD Passport eller vilken annan USB-disk som helst jag har testat vägrar fungera. Däremot fungerar den med USB-minnen, Harmony kontroll, kameran och annat div. smått å gott.

Externa USB-diskar utan egen ström kräver full strömstyrka från porten, 500mA (ibland mer, därav diverse dubbel-USB sladdar). Klara inte moderkortet detta eller du har annat på samma nav, så fungerar det inte.

Finns hur mycket info som helst om detta, förutsatt att man orkar söka.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
Säker på att du kopplat in den interna USB kontakten på USB kontakten på moderkortet och inte på firewire kontakten? Vet ej om de e möjligt men kanske det e vad som hänt?

Det får vi inte hoppas, isf är de anslutna sakerna brunna.

Numera är det ju oftast gjort så att kontakterna inte går att sätta fel, tack och lov, med tanke på alla nappsugare som försöker bygga.:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nja, jag använde inte en hammare för att få in den. Så firewire porten är utesluten.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Nja, jag använde inte en hammare för att få in den. Så firewire porten är utesluten.

Inte riktigt, det var inte så dom menade. Snarare att du kopplat sladden från porten till moderkortet i Firewire och inte USB

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Finns ingen sådan port på moderkortet :/

Permalänk
Medlem

Jo det gör det, jag har exakt likadant moderkort som du, det finns 2 firewire portar och 2-4 USB har jag för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna ta en bild?

Jag har usb-sladden inkopplad i den här.

Dock utan den blåa adaptern man fick med.

Hur sitter din?

Enligt manualen är det ju så det skall vara..

http://i42.tinypic.com/2j0o37o.jpg

Permalänk
Medlem

Jag tror alla förstått lite fel.

På chassit finns det två inbyggda usb-portar på framsidan, som sedan kopplas in till moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Jag tror alla förstått lite fel.

På chassit finns det två inbyggda usb-portar på framsidan, som sedan kopplas in till moderkortet.

Nej, vi har inte förstått fel. Det är du som missuppfattar oss. Vi försöker utesluta saker som har hänt. Som i detta fallet då vi frågade om du kopplat av misstag, USB sladden till Firewire på moderkortet. Vilket är lätt hänt, för de är inte så olika

Har du ens prövat detta?

Citat:

You can connect the front panel USB cable to the ASUS Q-Connector (USB, blue) first, and
then install the Q-Connector (USB) to the USB connector onboard if your chassis supports front panel USB ports.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SeF.Typh00n
Nej, vi har inte förstått fel. Det är du som missuppfattar oss. Vi försöker utesluta saker som har hänt. Som i detta fallet då vi frågade om du kopplat av misstag, USB sladden till Firewire på moderkortet. Vilket är lätt hänt, för de är inte så olika

Har du ens prövat detta?

Jag tror inte att jag har gjort det, eftersom kontakterna är exakt likadana.

Yes, jag har provat både med och utan den.