Internet stängs ner ifall någon ringer.

Permalänk
Medlem

Internet stängs ner ifall någon ringer.

Tjena!

Min polare har problemet att när någon ringer så stängs Internet ner.

Vad kan det bero på?

Mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Undrar vad det beror på att inte många ger tillräckligt med info.

Vi behöver veta vad det är för uppkoppling och hur det är kopplat..

Permalänk
Medlem

Är inte modemet kopplat i första jacket så stängs internet ner när någon ringer.
(adsl)

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xxbiker
Är inte modemet kopplat i första jacket så stängs internet ner när någon ringer.
(adsl)

Du menar första jacket på routern då antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Undrar vad det beror på att inte många ger tillräckligt med info.

Vi behöver veta vad det är för uppkoppling och hur det är kopplat..

Jo, lite svårt att få ut någon vettigt ur honom då han beskrev sin router som fyrkantig och svart (it-guru).

Men skall ta och åka dit och ta en ordentligt koll, vill mest bara vara lite beredd på vad som kan vara fel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Du menar första jacket på routern då antar jag?

Nej, första telejacket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Jo, lite svårt att få ut någon vettigt ur honom då han beskrev sin router som fyrkantig och svart (it-guru).

Men skall ta och åka dit och ta en ordentligt koll, vill mest bara vara lite beredd på vad som kan vara fel.

IT-gurun varit framme igen

Ja, det är troligen problemet att det inte är kopplat i första telejacket.

Permalänk
Medlem

1. Det sitter en/flera telefoner före modemet i jack-slingan (Alltså modemet sitter inte på första jacket) - Detta gör att när telefonin används så bryts signalen till modemet.

2. Trasig splitter - Denna kan antingen sitta i modemet eller i den telepropp man stoppar i jacket (eller på en separat låda på sladden om modemet är av äldre modell) - Denna splitter har som funktion att dela på telefoni och bredband och om den har havererat så kan problem som detta uppstå.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.