Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

LG Optimus 2X
Buggigare smartphone får man leta efter!
Jag stod ut i ett halv år sedan sålde jag den och köpte en Samsung Galaxy S2 som jag är nöjd med.

Permalänk
Medlem

hoppas jag inte är ensam om det men hypet över mass effect 3 grymt bra tills du kom till slutet det var ...... SO BE IT! -.-

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Microsoft Strategic Commander, är lätt den sämsta produkt jag inhandlat med stor marginal. Jag använde den i ett par timmar sen slängde den i en låda, och där har den legat och skämts

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Aino, har aldrig haft en telefon med så mkkt mjukvaruproblem. Efter ca 2 veckor åkte den ut till förmån för en iphone

Permalänk
Medlem

Kom på en till sak... No-brand skärmskydd importerade direkt från Kina. Sämre kvalité och passform får man leta efter

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy S3. Sålde den efter ett par timmar.

Permalänk

EN LG (vikbar telefon) från 3.
Bara massa krångel med mobilens mjukvara pga att 3 "måste" fippla med mjukvaran. Det hade varit bättre om dom inte gjorde om mjukvaran. Detta gäller även dagens mobiler.
Hade även ett dyyyrt abbonemang som påstods vara det billigaste. Bytte sen till tele2. kapade mina kostnader från 700 kr/månaden till knappt 300 kr/mån.
3 är enligt MIN ÅSIKT det sämsta man kan ha, och har aldrig haft så mycket krångel. Både med uppkopplingen och telefonens mjukvara!

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

köpte en theremin en gång för jag tyckte det va coolt och trodde jag skulle kunna lära mig att spela... HAHA

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Skrivet av Jonsen195:

En Logitech G400, den absolut sämsta mus jag någonsin haft. Och jag har haft 5st, tacka gud för att det finns garanti. Man byter väl mus varannan månad. Sladden går sönder direkt om den skaver, och det krävs inte mycket för att den ska skava sönder.

Men det där problemet är på alla Logitechs möss, G500, G5, mx518. Dock så är mx518 den bästa av dom.

Rätta mig gärna om jag har fel om året men har haft men G5a sen release 05? utan några som helst problem. Visst börjar den se sliten ut men det är väldigt rimligt efter 7! år användning med en snitt tid på kanske upp emot 6 timmar per dag om man räknar med mina år av WOW/Rift spelande tidigare, vi pratar alltså om säkert 15.000 timmars användning and still going strong vilket i alla fall jag tycker är fantastiskt

På tal om sämsta produkt får jag väll återigen lyfta fram mitt gamla Palit Daytona (eller nått sånt) GeForce4 Ti 4200 som levererades med lägre klockfrekvenser än referens kortet och dessutom hade en max överklockning strax under referenskortens normal klock.. undrar varför det var billigt...

Permalänk
Medlem

Köpte ett moderkort på sweclockers marknad. Frågade killen om han skickade med tillbehören. Jo visst sa han. Sen när jag fick moderkortet så saknades 75% av alla tillbehör och då när jag fråga killen om det så svarade han: öh tänkte inte på dom. Nog fan stod det exakt i manualen vad som skulle följa med som orginal.

Varning för begagnade delar på sweclockers, dock så hyllar jag bortskänkes.

Permalänk
Medlem

Min W980i. Visst, den var vikbar. Visst, den var riktigt frän. Visst, ljudet var bra. Men herregud vad den krånglade mjukvarumässigt. Har nog aldrig tvingats ta ut batteriet ur en telefon så ofta...

Visa signatur

Stationär: Asus P8Z68-V Gen 3; 2500K; GTX460; 650W Newton R2; 2x4 GB 1600MHz + 2x2 GB 1333 MHz A-data; Plextor SSD M3 Pro 128GB i ett Fractal Design R3, kopplad till en 24" Syncmaster Rose Black.
Laptops: Thinkpad TP43p; Thinkpad X200.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse9292:

Köpte ett moderkort på sweclockers marknad. Frågade killen om han skickade med tillbehören. Jo visst sa han. Sen när jag fick moderkortet så saknades 75% av alla tillbehör och då när jag fråga killen om det så svarade han: öh tänkte inte på dom. Nog fan stod det exakt i manualen vad som skulle följa med som orginal.

Varning för begagnade delar på sweclockers, dock så hyllar jag bortskänkes.

Har fått både det ena och det andra. Trasigt moderkort, trasiga hårddiskar.. tsk tsk

Sweclockers bör införa någon form av betygsystem som man ser på tradera eller forum som techsweden och nordichardware.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

compaq för ca 10-11 år sedan, helt ny ur kartong börjar brinna i mitt knä efter 30 minuters användning=)

/Aragon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johohahannes:

Saitek Cyborg Headset. vibrations-versionen och ett annat nyare dyrate. sämsta kvalitén jag varit med om alla 5 headset gick sönder av att tappa de typ 30cm - 50cm ner på golvet!

förstår mig inte på hur man kan köra 4 exemplar av en produkt som går sönder för minsta lilla och sen komma på iden att man ska köpa en 5e!!

Men sen är det mycket i världen jag inte förstår mig på

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Debug:

Nä, produkten fanns ju aldrig.

Produkten finns i allra högsta grad. Däremot kanske inte det exemplar han ville köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

EN LG (vikbar telefon) från 3.
Bara massa krångel med mobilens mjukvara pga att 3 "måste" fippla med mjukvaran. Det hade varit bättre om dom inte gjorde om mjukvaran. Detta gäller även dagens mobiler.
Hade även ett dyyyrt abbonemang som påstods vara det billigaste. Bytte sen till tele2. kapade mina kostnader från 700 kr/månaden till knappt 300 kr/mån.
3 är enligt MIN ÅSIKT det sämsta man kan ha, och har aldrig haft så mycket krångel. Både med uppkopplingen och telefonens mjukvara!

Testa telenor ist då.. tror att 3 kommer att kännas fördelaktigt i jämförelse! I min lägenhet i uppsala (i staden inte i nån utliggande by) fick jag stå vid höger sida om vardagsrumsfönstret för att få mottagning.. snordyrt abbonemang som mer än sällan gick på 800-1000 kr månaden!
När dom ringde och frågade om jag vela förnya abonnemanget skrattade jag och la på!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 02dino:

Gillade faktiskt mitt sånt mer än mitt nuvarande Fractal Design R3...
Det höll mycket högre kvalité och det var lättare att klämma på bakluckan (sidopanelen bakom moderkortet) vid kabeldragning.
Inte fan är detta nå tystare heller, skulle inte köpt detta och sålt det gamla.
Den enda plussidan med detta är att det är snyggare men inte fan är jag nöjd, skulle nog väntat och köpt Antec P280 eftersom Fractal Design har lite halvtaskig kvalité. Gummi sitter löst, plåtarna buktar här å där osv...

Mitt R3 är tystare, lättare dammfilter, bättre kabeldragningsmöjligheter, snyggare och bättre HDD-bur.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moriquende:

Le bullshit. Originalet från Icemat är 15 gånger bättreNär de tog bort Icemat och ersatte det med Steelseries gick allt åt helvete.

Ljudet är skit på V2 varianten och på något vis så har de lyckats förstöra själva "upphängningen" så att lurarna ramlar av så fort man rör på huvudet.
V1 kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte längre ser någon anledning att ersätta mina (minst)6 år gamla Icemat Siberia.
Det enda dåliga är micken, men den är inte lika dålig som på V2:an.

Du får ursäkta den kanske lätt aggressiva tonen, är rätt trött just nu.

Jag har inga problem med att få den att stanna kvar på huvudet, kanske är man rent av en tjockskalle!

Permalänk
Medlem

Hej

Måste fråga varför prius? (släkten sålt toyota under 30år och ingen rekommenderar den längre)

/Aragon

Skrivet av milla_66:

En Ford Focus Flexifuel -02 inköpt -04 AC:n slutade fungera efter 6 månader, repades och höll efter det i knappt 13 månader. Inköpspris 119K nu är den värd i bästa fall 10k... Nästa bil blir en Toyota Prius...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Först ett Ace agg som inte var bra nånstans. Efter det blev det ett Corsair TX650 V2. Prestandan ska vara helt okej. Men ljudnivån är fruktansvärd dålig. Böt dock till en annan fläkt(från Corsair ) som hjälpte jävligt mycket men bröt även garantin i farten... W/E

Steelseries 4H. Det enda bra med dom var att dom hängde bra runt halsen. Köpte något bättre Siberia V2 efter.

Det sämsta som jag kommer på just nu kl 03:36 (och aningen alkoholpåverkad) är nog en NAS från Kjell o Co. Kostade väl runt 500:- och höll ett halvår innan nätadaptern gick sönder. Fruktansvärt seg var den också och dumt interface.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Gamepad.

Köpte en 8 knappars gamepad.
Dock visade de sig att det var en med 4 st knappar och de andra bara hade en turbo-funktion utav de 4 ordinarie.
Använde den kanske 2 veckor sen hamna den i en låda i flera år innan den åkte på tippen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Köpte ett moderkort på sweclockers marknad. Frågade killen om han skickade med tillbehören. Jo visst sa han. Sen när jag fick moderkortet så saknades 75% av alla tillbehör och då när jag fråga killen om det så svarade han: öh tänkte inte på dom. Nog fan stod det exakt i manualen vad som skulle följa med som orginal.

Varning för begagnade delar på sweclockers, dock så hyllar jag bortskänkes.

Vilka tillbehör är nödvändiga till ett moderkort? Typ I/O plattan?
Resten är väl ändå bara SATA kablar, div andra kablar, gamla drivrutiner och manualer för 60åriga Gösta?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Ipod touch. Helt klart. Ljudet är helt värdelöst, ingen egen equalizer ens. Var rätt skapligt korkad som köpte en apple-produkt alls. Nåja, den blev såld för ett hyfsat pris (givetvis, det är ju apple). Köpte en iaudio i10. Lite sega menyer men oj, vilket ljud.

Annars spenderar jag en jäääkla tid, på att kika info om saker jag köper, allt över 100kr i princip.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Ett PS2 en gång i tiden, sämsta skit jag någonsin köpt!

Vad var det för fel på ditt ps2? Jag köpte ett för flera år sedan och den har bara fungerat utmärkt (nuförtiden blir det ju mest dator men Gh2&3 och nfsu2&nfsmw var awesome!

Permalänk
Medlem

Köpte en massa UV-lysrör till datorn, dem låg och skräpade ett jävla bra tag för att jag inte orkade sleeva och dra om allt i burken. När jag sedan fick för mig att fixa skiten visade det sig att jag behövde en hel drös med Y-förlängare och varenda rör var kopplad till någon liten "låda" som antagligen drog ner volten osv. Allt blev genast skit krångligt och allt slängdes... inte bara för tiden jag skulle få lägga ner, utan också för att dem tog så onödigt mycket plats så det inte gick att få det lite "städat" i lådan.

Såg som vanligt mycket bättre ut på bild

Visa signatur

| i9 10850k @ 5.2Ghz | Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME WATERFORCE WB |
| MSI Z590 MPG Carbon EK X | Phanteks Revolt Pro 1000W |
| 16GB 8x2 Kingston HyperX Predator DDR4 @ 3466Mhz |
| Lian Li PC-O11 Dynamic XL | x2 Samsung 970 EVO 500GB, raid 0|
| Samsung 860 EVO 250GB | Custom water loop

Permalänk
Medlem

Steelseries siberia!
Började glappa ordentligt i skarven rätt tidigt även fast man var försiktig.
Köpte lurar från Sennheiser rätt nyligen och det blev en otrolig skillnad i ljudkvalité också

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

headset från ACE, producerade ljud i 2 veckor sen glappade precis allt!
Köptes på nån lågprisaffär, men jag tänkte ju att hörlurar har ju funnits sen 60-talet...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk

Saitek Eclipse Keyboard. Värsta skiten jag haft, plastigt och gick lätt sönder.. :/

Permalänk
Medlem

Köpte en laddare till min iphone när jag var i kina senast. 35kr och när jag stoppade i den i kontakten fräste den åt mig i några sekunder och sprängdes. Köpte en likadan på ett annat ställe för 12kr dagen efter att fått dom att testa först. Fungerade perfa ^^

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

DayZ. Frukstansvärd potential i spelet och idéen till gameplay, men en mindre rewarding experience får man leta efter.

Man kan inte köpa DayZ

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/