Förslagslåda: SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem

Se till att reklamen har en fallback-lösning för oss som inte vill ha tredjeparts-javascript, eller helst: ha ingen reklam med javascript eller flash. Vill ej tillåta javascript från reklamtjänster p.g.a. säkerhetsskäl.
Är rätt säker på att SweC och deras reklam-tjänst är väldigt duktiga, men det finns många exempel på tjänster som är bra men ändå råkat släppa igenom skadlig kod via reklam. (En 0-day är ju svår att upptäcka). NoScript löser detta problem.
Har inget problem att se lite reklam, men som det ser ut nu blockeras all reklam bara för att jag blockerar javascript.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Det gäller ett eventuellt alternativ till det ljusa temat, inte att ersätta det.

Jag tycker så med, att man isåfall ska kunna ange i sina inställningar och ange ett tema som man tycker om för forumet :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Inaktiv

Klickbara bilder. Antingen att det hamnar i ett nytt fönster när man klickar eller att bilden blir den storleken den har (valbart?).
Säg att forumet har en gräns på att bilder får vara 800 pixlar i bredd. Då när man klistrar in en bild som är 1920 så skalar den ner bilden till 800. Klickar man på bilden så förstoras den om man har valt det, eller öppnas i en ny flik om man valt det.
Har man valt att förstora den, kan ett klick på den igen göra att den blir liten igen.

Skrivet av demon_speed:

Jag tycker så med, att man isåfall ska kunna ange i sina inställningar och ange ett tema som man tycker om för forumet :).

Ja, det var ju precis det han sa.

Permalänk
Skrivet av CHolmstedt:

Jag har inte så mycket synpunkter på det som syns men skulle gärna vilja se att Sweclockers stödjer följande

1) IPv6.
2) Skaffar TLS certifikat så trafiken kan gå krypterad.
3) DNSSEC signering av DNS informationen.

Låt det se ut typ så här istället:

Dold text

Låt detta bli ett minne blott:

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Kanske någon funktion så man kan blogga om nyhetsartiklarna på sin WordPress blogg.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Pallade inte att läsa igenom alla sidor så i risk att återupprepa.
Bättre "läshistorik" mellan dator och mobil.
Har jag läst en nyhet på datorn vill jag ha den markerad som läst när jag några minuter senare tar upp swec på mobilen.
Blir alltid lite glad när jag tror mig ha olästa nyheter när jag kommer in genom mobilen.

Just det lägg in formulär för datorsystem i signaturen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

En liten sak jag har irriterat mig på är när man surfar på mobilen och ska läsa kommentarena så kommer man alltid till sista sidan om man inte är inloggad, vem läser kommentarena bakifrån ?

Permalänk
Medlem

En funktion som jag gärna skulle vilja ha är att kunna se vilka användare som gillar ett inlägg, som t.ex ipboard har.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

En funktion som jag gärna skulle vilja ha är att kunna se vilka användare som gillar ett inlägg, som t.ex ipboard har.

http://puu.sh/7lf7K.png

Verkar ganska onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrswe247:

Kanske någon funktion så man kan blogga om nyhetsartiklarna på sin WordPress blogg.

Vad menar du med funktion? Du vet att man kan använda vanliga länkar för att referera till andra sidor? Eller menar du att swec ska visa att du bloggat om en artikel genom pingback?

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk

Jag personligen hade uppskattat att ha något "pålitlighets system" för marknaden, så att om jag köper något och allt går bra så tryckar jag att han är pålitlig, så finns mitt namn på hans sida under "litad av--" eller något liknande system..

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ordningsvakt:

Jag personligen hade uppskattat att ha något "pålitlighets system" för marknaden, så att om jag köper något och allt går bra så tryckar jag att han är pålitlig, så finns mitt namn på hans sida under "litad av--" eller något liknande system..

Står en del om det här: #14379829

Problemet är att pålitlighetssystem inte är särskilt pålitliga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Vad menar du med funktion? Du vet att man kan använda vanliga länkar för att referera till andra sidor? Eller menar du att swec ska visa att du bloggat om en artikel genom pingback?

Nej, Det jag menade var någon form av embed kod funktion där man kan bädda in nyhetens innehåll på sin blogg. Ungefär som man embedar en video på Youtube. Det är alltså inte en pingback jag menar.

Visa signatur

PC-DATOR: CPU:Intel Core i5 2500k 3,3ghz RAM:8gb CorsairVenganceE MODERKORT:Asus P8Z68-Vpro gen 3 GPU:Asus Nvidia gforce GTX560ti LAGRING:2* WD diskar 500gb i RAID0 SKÄRM: LG IPS 226 TANGETBORD:TESORO Durandal Ultimate GN1L MUS: RAT7
Bärbart: Privat LaptopMacBook Retina Late 2013 8gb, 256gb SSD SkoldatorHP EliteBook 2540p 4gb, 320gb HDD TelefoniPhone 5 16gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker att trådskaparen ska kunna markera ett inlägg som lösning till problemet. Ser inte hur detta skulle kunna vara något problem. Om trådskaparen markerar ett inlägg som lösningen har det antagligen löst problemet, sen kan diskussionen fortsätta och kanske komma fram till en bättre lösning, men jag tycker det fungerar väldigt bra i andra forum och det går snabbt att hitta lösningen.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
99:e percentilen

Kortkommandon för exempelvis [B], [I], [U] fungerar inte när man skapar annonser.

Jag gillar inte att "ni" (phpBB?) använder <font> och annan föråldrad markup. Det ska vara <span style=""> eller annan lämplig markup.

Layouten har många onödiga divar i divar i divar osv och väldigt få ID:n. Det är inte en dans på rosor att skriva JavaScript för SweClockers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av HurMycket:

Kortkommandon för exempelvis [B], [I], [U] fungerar inte när man skapar annonser.

Jag gillar inte att "ni" (phpBB?) använder <font> och annan föråldrad markup. Det ska vara <span style=""> eller annan lämplig markup.

Layouten har många onödiga divar i divar i divar osv och väldigt få ID:n. Det är inte en dans på rosor att skriva JavaScript för SweClockers.

All markup har givetvis setts över i uppgraderingen. Skulle det vara något särskilt som kan underlätta scriptandet så går det bra att kontakta mig via PM eller IRC för att diskutera vidare.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
99:e percentilen

Jag tycker att all grafik borde vara minst dubbelt så högupplöst i båda riktningarna (så t ex 80x50 blir 160x100). Detta gäller framförallt saker som ikoner och smileys: De ser verkligen inte bra ut när man zoomar in. (Exempel: Zooma in på övre högra hörnet där "Meddelanden" och "Logga ut" finns.) Det syns extra tydligt på högupplösta surfplattor, där man dessutom zoomar som allra mest. Även loggan tycker jag borde följa detta mönster, men inte fotografier i artiklar och recensioner (då man inte tjänar så mycket på det jämfört med de ökade bandbreddskraven).

Vi gjorde så på vårt projektarbete och det var en väldig förbättring.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av HurMycket:

Jag tycker att all grafik borde vara minst dubbelt så högupplöst i båda riktningarna (så t ex 80x50 blir 160x100). Detta gäller framförallt saker som ikoner och smileys: De ser verkligen inte bra ut när man zoomar in. (Exempel: Zooma in på övre högra hörnet där "Meddelanden" och "Logga ut" finns.) Det syns extra tydligt på högupplösta surfplattor, där man dessutom zoomar som allra mest. Även loggan tycker jag borde följa detta mönster, men inte fotografier i artiklar och recensioner (då man inte tjänar så mycket på det jämfört med de ökade bandbreddskraven).

Vi gjorde så på vårt projektarbete och det var en väldig förbättring.

Det är med i nästa version av sajten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

En funktion för att avsluta sitt konto.
Då menar jag inte att radera alla inlägg, utan att det ska indikeras att kontot är avslutat och alla personliga uppgifter inte syns för gemene användare (mail-adress och namn etc).

Permalänk
99:e percentilen

Better [color="#C15200"]SweClockers[/color] kan ses som en samling med förslag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Tänkte precis komma med det förslaget jag med!

#14497938

Här Andreas & Co. har ni något att verkligen på allvar ta hänsyn till!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av HurMycket:
Skrivet av YamahaDGX630:

Tänkte precis komma med det förslaget jag med!

#14497938

Här Andreas & Co. har ni något att verkligen på allvar ta hänsyn till!

Intressant! Vi tar en titt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag säger det som jag skrev som förslag för dryga 2 och ett halvt år sedan; När man markerar en forumdel som läst, returnera inte till en forumdel över utan stå kvar på samma forumdel.

Också kunna markera ett forum som läst från forum index via ikonen som nu är RSS. Detta är så som det fungerar på i stort sett alla andra forum och folk är vana vid det. Alternativt kan ni ha två stycken ikoner, en för RSS och en för att markera forumet som läst.

Jag håller med en av föregående användare om att markera ett inlägg som "lösningen", det fungerar så på t.ex. Stackoverflow och fungerar väldigt bra, enkelt att hitta vad lösningen till problemet var.

Permalänk
Medlem

Jag hade velat ha ett smidigt sätt att rensa ut bevakade trådar.
Tex kunna välja att plocka bort bevakning från trådar som inte fått ett inlägg på valfri tidsperiod.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tanax:

Jag säger det som jag skrev som förslag för dryga 2 och ett halvt år sedan; När man markerar en forumdel som läst, returnera inte till en forumdel över utan stå kvar på samma forumdel.

Också kunna markera ett forum som läst från forum index via ikonen som nu är RSS. Detta är så som det fungerar på i stort sett alla andra forum och folk är vana vid det. Alternativt kan ni ha två stycken ikoner, en för RSS och en för att markera forumet som läst.

Jag håller med en av föregående användare om att markera ett inlägg som "lösningen", det fungerar så på t.ex. Stackoverflow och fungerar väldigt bra, enkelt att hitta vad lösningen till problemet var.

Det är lite som att jämföra äpplen och päron. Stackoverflow används för "fråga-svar" medan SweClockers är ett diskussionsforum. Vi måste helt enkelt hitta ett system som fungerar även i trådar som inte är uppbyggda runt en frågeställning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är lite som att jämföra äpplen och päron. Stackoverflow används för "fråga-svar" medan SweClockers är ett diskussionsforum. Vi måste helt enkelt hitta ett system som fungerar även i trådar som inte är uppbyggda runt en frågeställning.

Jag både håller med dig och samtidigt inte. Det finns många trådar här, speciellt i support delarna, som är precis just "fråga-svar" som du skrev. Men okej, istället för att markera ett svar som "lösningen" så kanske trådskaparen kan markera inlägg som "hjälpsamma"/"bidragande" eller något? Egentligen borde kanske inte bara trådskaparen kunna göra det..

Ingen kommentar angående det andra jag skrev?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tanax:

Jag både håller med dig och samtidigt inte. Det finns många trådar här, speciellt i support delarna, som är precis just "fråga-svar" som du skrev. Men okej, istället för att markera ett svar som "lösningen" så kanske trådskaparen kan markera inlägg som "hjälpsamma"/"bidragande" eller något? Egentligen borde kanske inte bara trådskaparen kunna göra det..

Ingen kommentar angående det andra jag skrev?

Vi kommer se över navigeringsmönstret i forumet och justera många funktioner. Blir mer info om detta framöver.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Här kommer en liten teaser:

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Förslag:

Markdown istället för BB-koder.

Reddit använder tex markdown.

Är mer "mänskligt" att skriva **fet stil** istället för [B]fet still[/B], *kursiv* istället för [I]kurisv[/I], [länk](http://...) etc

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se att Anmäl knappen ändrar färg eller något liknande när man har anmält ett inlägg så man inte går tillbaka senare och anmäler det igen.

Blev det rörigt nu?