Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

Det finns night mode så att glance inte syns eller blir i en annan dovare färg när det är natt.

Personligen så tycker jag att 1020 är bra mycket coolare än denna. Oändligt mycket bättre kamera, riktig blixt och glance.

Grejen som förstör 1020 för mig är kameran, ser inte det minsta snyggt ut alls. Och jag använder knappt ens kameran på mobilen så hur bra kameran är spelar inte så stor roll för mig

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Grejen som förstör 1020 för mig är kameran, ser inte det minsta snyggt ut alls. Och jag använder knappt ens kameran på mobilen så hur bra kameran är spelar inte så stor roll för mig

Kameran är ju hela grejen med 1020 så vill man inte ha den är både 925 och 930 bättre val. 930 är mycket nyare och finare men har inte, och kanske aldrig får glance.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska en av demolurarna på 930 haft Glance.

Permalänk
Skrivet av x86:

Kameran är ju hela grejen med 1020 så vill man inte ha den är både 925 och 930 bättre val. 930 är mycket nyare och finare men har inte, och kanske aldrig får glance.

Är det glance som gör att man kan se sina notifikationer på skärmen när den är låst? Hur har Nokia tänkt att man ska kunna se om man har fått något i mobilen om inte detta finns?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Är det glance som gör att man kan se sina notifikationer på skärmen när den är låst? Hur har Nokia tänkt att man ska kunna se om man har fått något i mobilen om inte detta finns?

Genom att slå på skärmen?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Genom att slå på skärmen?

Ja det är ju det som är dåligt, dags att börja med LED lampa på WP mobiler också tycker jag.
Får väl avvakta tills 935 kommer och se om den har något som visar att man borde kolla mobilen känns ju lite ogenomtänkt annars.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Är det glance som gör att man kan se sina notifikationer på skärmen när den är låst? Hur har Nokia tänkt att man ska kunna se om man har fått något i mobilen om inte detta finns?

Som sagt så har jag läst att några av de demolurar som var ute då 930 lanserades hade Glance, plus att Nokia uttalat sig att de ska försöka koda för att komma runt detta. Så jag skulle bli oerhört förvånad när de släpper sina egna modifierade Cyan-update och 930 inte får sin Glance där. 930 har väl Nokias genom tiderna skarpaste skärm, i Amoled dessutom (full-HD, 441 PPI), så det skulle både förvåna mig och gör mig oerhört besviken om de utelämnade den finessen till den grymmeluren. Jag älskar Glance och det är mycket funktionellt och sedan är det även en tydlig skillnad gentemot de andra mobil-OS, då det bara är Nokia som har riktig Glance, och har så haft sedan Symbian-tiden.

Permalänk

Här är lite info om varför den inte kommer ha glance

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-930-does-not-have-glance...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

..Som sagt så har jag läst att några av de demolurar som var ute då 930 lanserades hade Glance, plus att Nokia uttalat sig att de ska försöka koda för att komma runt detta...

Vart har du läst att det fanns demotelefoner med glance?
Det är väl skärmen man valt samt att Icon och 930 saknar skärmminne som är problemet? Om det har visats på någon 930 så borde det ha varit annan hårdvara i den än vad som komma skall.
Hoppas att de kan koda runt för jag skulle sakna glance men kommer nog köpa en 930 ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har inte ägt en Nokia sen... ja, sen 3310:an tror jag. Har länge varit sugen på att övergå till Nokia på senare år men dem har liksom inte släppt någon mobil jag känner att jag måste ha förrns nu när jag såg denna, Lumia 930. Då jag inte ägt någon Windows Phone tidigare utan kört med Android senaste åren undrar jag hur det är med appar och andra alldagliga saker. Hört att utbudet är rätt klent vad det gäller Windows mobilerna.

Finns det eller kommer det t.ex. finnas saker som Bank ID, Handelsbankens egna app, Viaplay, Tradera och så vidare. Detta är appar jag i stort sett använder dagligen, och det vore ju ett avbräck om de mer självklara apparna inte fanns till Lumia mobilerna.

Så någon som kan säga hur det står till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

Jag har inte ägt en Nokia sen... ja, sen 3310:an tror jag. Har länge varit sugen på att övergå till Nokia på senare år men dem har liksom inte släppt någon mobil jag känner att jag måste ha förrns nu när jag såg denna, Lumia 930. Då jag inte ägt någon Windows Phone tidigare utan kört med Android senaste åren undrar jag hur det är med appar och andra alldagliga saker. Hört att utbudet är rätt klent vad det gäller Windows mobilerna.

Finns det eller kommer det t.ex. finnas saker som Bank ID, Handelsbankens egna app, Viaplay, Tradera och så vidare. Detta är appar jag i stort sett använder dagligen, och det vore ju ett avbräck om de mer självklara apparna inte fanns till Lumia mobilerna.

Så någon som kan säga hur det står till?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store Ta en titt där

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Topp, tack så mycket! De flesta vanliga appar verkar ju finnas hos Nokia också så det var skönt.

Dock ingen Viaplay app :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpusk:

Topp, tack så mycket! De flesta vanliga appar verkar ju finnas hos Nokia också så det var skönt.

Dock ingen Viaplay app :/

Använder själv netflix ( den appen suger föresten på wp tyvärr) så vet inte men. Tog och sökte lite och hittade denna tråden på facebook https://m.facebook.com/viaplay.se/posts/430359330357250 kollar du på typ sista inläggen länkas något 3dje parts alternativ som verkar fungera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

När kan vi se denna skönhet i butik tror ni? Åtminstone när butiker lägger upp produkten i lager men ännu inte fått in den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den ser underbar ut, vad som är ännu bättre är att mitt abonemang går ut i september, till dess borde väl telefonen ha hunnit släppas tycker man. Att få ta ut en ny telefon under sensommaren låter riktigt trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solok:

Den ser underbar ut, vad som är ännu bättre är att mitt abonemang går ut i september, till dess borde väl telefonen ha hunnit släppas tycker man. Att få ta ut en ny telefon under sensommaren låter riktigt trevligt.

Det jag har läst är att den släpps till sommaren. Så för din del blir det perfekt ju

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säljer av min Note 3 dag 1 när denna råsnygga telefon kommer till Sverige. Eller kluven om man ska ta 1020 i stället för att få glance.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Själv väldigt kluven över om man ska skaffa sig en 1+ one 64GB eller om man ska skaffa Lumia 930.
Min 920 gick sönder efter 1½ år då den föll från mitt knä ner i golvet.

Min flickvän tjatar på mig om att skaffa android igen för hon vill spela med mig, hah.
Samt att 1+ one 64GB är otroligt åtråvärd för 2800kr samt att jag saknar en del saker med android som inte finns med WP.

Däremot har jag älskat WP övrigt.
Tufft detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Själv väldigt kluven över om man ska skaffa sig en 1+ one 64GB eller om man ska skaffa Lumia 930.
Min 920 gick sönder efter 1½ år då den föll från mitt knä ner i golvet.

Min flickvän tjatar på mig om att skaffa android igen för hon vill spela med mig, hah.
Samt att 1+ one 64GB är otroligt åtråvärd för 2800kr samt att jag saknar en del saker med android som inte finns med WP.

Däremot har jag älskat WP övrigt.
Tufft detta

Det är ju nu WP i samband med 8.1 börjar få upp farten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Det är ju nu WP i samband med 8.1 börjar få upp farten.

I know, men det jag saknar är ordentlig Spotify som aldrig uppdateras.
Nordea samt swedbank app som båda tar Bankid.
En del små appar som det ännu inte heller kommit kopior på.

Nu har jag inte testat IE i wp8.1 men finns en del där som det är bättre på i Android.
Stöd för en hel del tillbehör m.m.

Men så är WP det bästa OS jag någonsin haft och jag är tveksam på att någonsin kunna köra något annat.
Däremot så kommer ju 930 kosta en hel del och 1+ One kommer kosta 2800kr för 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

I know, men det jag saknar är ordentlig Spotify som aldrig uppdateras.
Nordea samt swedbank app som båda tar Bankid.
En del små appar som det ännu inte heller kommit kopior på.

Nu har jag inte testat IE i wp8.1 men finns en del där som det är bättre på i Android.
Stöd för en hel del tillbehör m.m.

Men så är WP det bästa OS jag någonsin haft och jag är tveksam på att någonsin kunna köra något annat.
Däremot så kommer ju 930 kosta en hel del och 1+ One kommer kosta 2800kr för 64GB

Spotify har ju lovat att komma med en rejäl update under våren, så ska man ta dem på orden så bör den komma innan denna månadens slut.

Går du genom appen Bankhubben till Swedbanks mobilsida så tycker jag det är enkelt och smidigt. Nordea kör jag som hemma, loggar in på deras riktiga sida och kör med mobilt-ID. Dessutom har så många Swish numera så det är oftare man swishar än göra traditionella överföringar.

Det jag saknar är isåfall SEB, för deras mobilsida är den som är sämst. Men det går, man loggar in på den eller deras riktiga, så funkar det. Och det viktiga är att det finns vägar som funkar, inte att det nödvändigtvis måste vara jättelätt. Bara det blir gjort och går att utföra, så ser iaf jag det.

Sedan tror det är först nu WP börjar ta fart, jag menar 8.1 och 8 är ju nästan hela olika OS. Vad hamnar man då i ex WP9?

Så för mig så är de stora fördelarna så många fler än vissa krångliga moment, att det blir det positiva som överväger. Och då har vi inte ens snackat om Skype, OneDrive, osv osv.

Bara som idag och nu, när man kan lägga in egna foton så apparna blir transparenta, hur snygg jäkla startskärm har man inte. Jag har aldrig nånsin haft en läckrare startskärm. Så annorlunda, så egenproducerad, så personlig, så ovanlig. Härligt att inte vara som alla andra, och dessutom sticka ut på ett läckert sätt.

Permalänk
Medlem

Blir detta Nokia´s sista mobil, där det står Nokia på? Isåfall är det ju nästan värt att köpa den bara för det...

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

Blir detta Nokia´s sista mobil, där det står Nokia på? Isåfall är det ju nästan värt att köpa den bara för det...

Det kan nog vara en av de sista inom de närmsta två åren, för många glömmer att Nokia får dels köra egna lurar from 31/12-2015, och MS leasing av namnet går även ut då. Så i teorin kan Nokia inleda 2016 med en värsting lur med 61 mgp, värsta hårdvaran och egen designat Android, eller med Meego, eller med WP, som troligtvis vuxit en hel del under den tiden.

Det Nokia gjort är att istället för att dra hela lasset själva, sitta med värstinghårdvara, sina egna grymma appar, och känna sig hämmade pga att MS och WP inte är tillräckligt starkt OS för att Nokia ska kunna tävla på lika villkor. Som det var/är stod/står Nokia för ca 90% av hela WP. Nokia är bättre för WP än vice versa.

Nu slipper man dra fram värstingkameror till ett OS som än idag inte ens har alla topp-appar på plats. Nu överlåter man grovjobbet till MS själva, kan lugnt stå vid sidan och se hur WP artar sig, och om det är värt att hoppa på igen 2016.

Nokia var bundna till WP till exakt samma datum ändå, så det var jäkligt smart av Nokia att kliva av, få massa pengar, låta MS få dra lasset, och sedan ta beslut på huruvida man ska köra ett eller två OS. För jag tror definitivt att man kommer göra lurar igen. Se på Google, de har inte massa fabriker, men de gör lurar. Så det är inte där kruxet ligger.

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt att spika ett datum för lansering av telefonen. Jag bara väntar och väntar...... SUCK!

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på varför batteritiden i 2G vs 3G är så konstigt?

Normalt får man längre taltid i 2G men enligt specifikationen på Nokia.se för 930 verkar det vara tvärtom?

2G: 11,5tim
3G: 15,5tim

Visserligen bra om det skulle stämma men eftersom det omvända i princip alltid brukar gälla så ställer jag mig lite frågande till uppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Att det ska vara så svårt att spika ett datum för lansering av telefonen. Jag bara väntar och väntar...... SUCK!

La till i första inlägget att du kan förhandsboka mobilen. Dock ej datum eller pris än, men förväntar mig det kommer inom kort.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

I know, men det jag saknar är ordentlig Spotify som aldrig uppdateras.
Nordea samt swedbank app som båda tar Bankid.
En del små appar som det ännu inte heller kommit kopior på.

Nu har jag inte testat IE i wp8.1 men finns en del där som det är bättre på i Android.
Stöd för en hel del tillbehör m.m.

Men så är WP det bästa OS jag någonsin haft och jag är tveksam på att någonsin kunna köra något annat.
Däremot så kommer ju 930 kosta en hel del och 1+ One kommer kosta 2800kr för 64GB

Spotify har nu uppdaterats, steg åt rätt håll helt klart även fast det finns mer att fixa. Nu börjar som sagt 8.1-tåget rulla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan, blir ju löjligt sugen på att uppgradera. Den här luren är fantastiskt snygg. Har dock bara haft min 925 sedan i oktober så det är får nog vänta ett tag till.

Lite besviken på batteritiden på 925an, har testat allt möjligt men den laddas ur väldigt snabbt. Har för mig att jag läst någonstans att vissa telefoner har extra dåligt batteri och man kan få de utbytta hos Nokia, någon som känner till detta?

Permalänk
Skrivet av Deemlin:

Fan, blir ju löjligt sugen på att uppgradera. Den här luren är fantastiskt snygg. Har dock bara haft min 925 sedan i oktober så det är får nog vänta ett tag till.

Lite besviken på batteritiden på 925an, har testat allt möjligt men den laddas ur väldigt snabbt. Har för mig att jag läst någonstans att vissa telefoner har extra dåligt batteri och man kan få de utbytta hos Nokia, någon som känner till detta?

En grej som är som jag har lärt mig med tiden är att inte stänga av det appar som du annars startar fem minuter senare typ Facebook/Instagram/WA/Osv vad du nu har för behov och tänk på att inte ha kartor/kameran igång i bakgrunden det drar _mycket_.

Huruvida batterierna har varit dåliga känner jag tyvärr inte till men jag hoppas det andra kan hjälpa dig lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Spotify har nu uppdaterats, steg åt rätt håll helt klart även fast det finns mer att fixa. Nu börjar som sagt 8.1-tåget rulla.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är den nya appen, är den stabil? Senast jag körde Windows Phone (vilket var vid 7.5) så var appen skitkass och hade problem som att den startade om istället för att göra resume from state och det fanns en del problem med krasher (främst när man bytte låt) eller när man gick tillbaka till appen. Finns det fortfarande sådana problem eller är det bara funktionalitet som saknas?

Är sugen på att skaffa en Windows Phone igen men om Spotify appen är så pass dålig som den var då så är det ju tråkigt. Jag vill att den ska fungera stabilt och kunna börja spela direkt när jag kopplar upp den mot bilens bluetooth. Har problem med Android där det inte fungerar och man måste ta upp mobilen och börja spela och det är hyffsat irriterande.