Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

då jag kommit till underfund med att gjuta tenn figurer själv, så får man inte den där variationen i figurerna som man vill ha, även fast man har alla formarna i en serie så ser det lite för stelt ut, så jag har nu gett plast figurer en chans och la en beställning på denna som nu är på väg
http://www.wentzels.se/produkt/roman_imperial_infantry_ibc__i...

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar på en cykel, blir nog bra att glida runt i stan med.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på den också. Hur känns den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på min Dyson AM07 fläkt, från CONRAD, då var det slut på Conrad då också, det verkar vara slut överallt

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Är lite sugen på den också. Hur känns den?

Underbar! Lite små fix med mjukvaran som dem håller på att jobba med annars har jag inga problem alls än så länge.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Är lite sugen på den också. Hur känns den?

Beställde den imorse så jag har inte fått den än, kommer nog i början på nästa vecka. Dom skickas från England så leveranstiden är ganska kort.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Beställde den imorse så jag har inte fått den än, kommer nog i början på nästa vecka. Dom skickas från England så leveranstiden är ganska kort.

Bara hoppas att OP hanterar ditt snabbare än mitt då.. Beställde min förra måndagen skickades på fredagen förra veckan

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Modchip till PSX ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Inväntar Oculus Rift DK2 på onsdag. Lite olidligt faktiskt. Tankar hem spel och demos. Radial-G verkar skoj

Fan man skulle beställt två, då hade man kunna gå plus ekonomiskt om man så bara sålt en av dom (dvs fått en Oculus gratis + lite pengar) man kan sälja dom för mer än det dubbla på ebay ser jag. Lite sent påtänkt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket så skulle kolla om det syntes på postens hemsida och blev lite paff av det jag såg haha. Vet inte om det är jag som är trög men det står att mitt paket skickades från Somalia ! När jag kollar på USPS sida står det från Miami som det ska vara. Fett skumt ?

Permalänk
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

då jag kommit till underfund med att gjuta tenn figurer själv, så får man inte den där variationen i figurerna som man vill ha, även fast man har alla formarna i en serie så ser det lite för stelt ut, så jag har nu gett plast figurer en chans och la en beställning på denna som nu är på väg
http://www.wentzels.se/produkt/roman_imperial_infantry_ibc__i...

höll på med detta som liten med morfar och hade nästan hela karoliner-serien, inte gjort det på länge nu men har nog kvar ca 100 gubbar målade och fina!
hade ett helt landskap innan också som var fint för att vara gjort av då 8-åriga Gustav

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Skrivet av gs242:

höll på med detta som liten med morfar och hade nästan hela karoliner-serien, inte gjort det på länge nu men har nog kvar ca 100 gubbar målade och fina!
hade ett helt landskap innan också som var fint för att vara gjort av då 8-åriga Gustav

förstår inte riktigt varför det dog ut, det är ju svin roligt att hålla på med och så snyggt när man gjort, målat och ställt upp, visst, finns ju figurer man spelar med, men det är inte riktigt samma sak.
när man var liten så fanns detta överallt, vilken leksaksbutik man än gick in i, så fanns det att köpa och det ploppade upp tennfigur marknader lite var stans över landet.
men idag, poof gone, helt dött, idag får man verkligen leta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

förstår inte riktigt varför det dog ut, det är ju svin roligt att hålla på med och så snyggt när man gjort, målat och ställt upp, visst, finns ju figurer man spelar med, men det är inte riktigt samma sak.
när man var liten så fanns detta överallt, vilken leksaksbutik man än gick in i, så fanns det att köpa och det ploppade upp tennfigur marknader lite var stans över landet.
men idag, poof gone, helt dött, idag får man verkligen leta.

Föredrar de man spelar med

Men jag håll på med tenngjutning som liten. Vill minnas att det var fantasyfigurer som gällde då också. Hade lite karoliner eller motsvarande som jag hade fått från min några år äldre kusin. Men för mig var det alver, dvärgar och orcs som gällde. Minns att det var svårt att få stängarna på pilbågarna. Fick gjuta om många gånger.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Väntar på nytt till tv-hörnan:

Tv bänk:

Förstärkare Yamaha RX-V775:

Högtalare Dynavoice Challenger M-85 EX:

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Så man kan lira lite när höstmörkret kommer

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Föredrar de man spelar med

Men jag håll på med tenngjutning som liten. Vill minnas att det var fantasyfigurer som gällde då också. Hade lite karoliner eller motsvarande som jag hade fått från min några år äldre kusin. Men för mig var det alver, dvärgar och orcs som gällde. Minns att det var svårt att få stängarna på pilbågarna. Fick gjuta om många gånger.

Haha sant med omgjutningarna. varje gång det var ett spett, båge eller fanbärare! pilligt måleri också väldigt bra när man var liten då både motorik, design och kreativitet fick hjälpas åt för att nå ett resultat. Började lite med modelljärnväg också som jag hämtade hem från farmors vind(5flyttlådor) tror det blev för mycket delar på en gång för att njuta av det men tror att jag kommer börja hålla på med det igen på äldre dar när tiden finns. nu är det dock surfing, fallskärmshopp, extremsport och ett aquaponics-system som testas som projektarbete(googla aquaponics och "quota" gärna mig om ni undrar något om det)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Första surfplattan, en Lenovo ideapad a10-70. Beställde i måndags kväll så tycker att elgiganten både få tummen ur och skicka den snart.

Permalänk

verkar vara fel överallt nu då det gäller transport på varor till mig, har beställt en hel del men väntat i flera dagar nu.

https://www.youtube.com/watch?v=xHFnEDFaobc
http://www.super-hobby.se/products/Battle-elephants-III-I-BC....
http://www.super-hobby.se/products/Roman-Imperial-Infantry-I-...
http://byggsatser.brommahobby.com/index.php?main_page=product...
http://byggsatser.brommahobby.com/index.php?main_page=product...
http://www.wentzels.se/produkt/100_years_warbritish_warriors_...
http://www.wentzels.se/produkt/english_infantry_100years_war_...

och blev tvungen att köpa lite nya färger samt några till washes från figurspel och det stället verkar vara det ända stället som har riktigt snabb leverans.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blev en Raspberry Pi 512 MB Model B+ och ett passande chassi.

http://cdon.se/hemelektronik/raspberry-pi-foundation/raspberry-pi-512-mb-model-b-p27765312

http://www.ebay.com/itm/Clear-Case-for-Raspberry-Pi-Model-B-/251618491180?pt=UK_Computing_DesktopComponents_RL&hash=item3a95a17b2c

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kom förra veckan, så nu är det två SVS PC12 sub

Visa signatur

Intel i7 4770K@3.5ghz|Asus Sabertooth Z87|Gigabyte GTX 770 OC 2GB|Corsair Vengeance 1600mhz 8GB|Sandisk Ultra Plus 256GB|Seagate 7200rpm 1TB|Fractal Design R4 Windowed White|Corsair GS700W 2013 Edition|

Permalänk

imorgon(om det butiken har sagt stämmer) så får jag 2 paket, mitt miniart medeival stone castle och har ett paket som ligger och väntar på mig med ett maffigt belägrings torn.
har målat belägrings trupper med murbräckor och stegar som en tok under de senaste dagarna, ska bli så nice att sätta upp allt.
dock så måste jag göra en till beställning på några primers till slottet och belägrings tornet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Moderator

*flertal inlägg borttagna pga §1*

Skärpning, läs på §1 ordentligt! Trivsel och respekt. Bra och läsvärda inlägg.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Väntar på 7 stycken art of shaving sandalwood raktvålar refill med Talg/tallow fett NOS, gamla helt oanvända.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Själv väntar jag på en försändelse med härliga kubanska cigarrer. Börjar eka i humidoren så de får gärna skynda sig, men den som väntar på nåt gott...

Skrivet av mangemani:

imorgon(om det butiken har sagt stämmer) så får jag 2 paket, mitt miniart medeival stone castle och har ett paket som ligger och väntar på mig med ett maffigt belägrings torn.
har målat belägrings trupper med murbräckor och stegar som en tok under de senaste dagarna, ska bli så nice att sätta upp allt.
dock så måste jag göra en till beställning på några primers till slottet och belägrings tornet.

Och vad gör du sen då? Du måste ju nå en gräns då det inte går att få plats med mer. Smälter du ned och gör något nytt då eller sitter du och tittar på din skapelse i all evighet? Hatten av för att du orkar, sånt småpill hade gjort mig tokig. Kan bara föreställa mig vilken disciplin och precision det kräver

Permalänk
Skrivet av Sprawler:

Själv väntar jag på en försändelse med härliga kubanska cigarrer. Börjar eka i humidoren så de får gärna skynda sig, men den som väntar på nåt gott...

Och vad gör du sen då? Du måste ju nå en gräns då det inte går att få plats med mer. Smälter du ned och gör något nytt då eller sitter du och tittar på din skapelse i all evighet? Hatten av för att du orkar, sånt småpill hade gjort mig tokig. Kan bara föreställa mig vilken disciplin och precision det kräver

platsen ja, det är ju platsen som är problemet, är ju bara inneboende just mu och har bara 1½ rum att ställa upp allt i, så jag har mina gränser just nu.
beställer mest plast modeller och det som är gjort i tenn funderar jag på att ge bort till min krigs och historia tokiga syster son samt ge lite till mina föräldrar och behålla det första jag gjorde i tenn.
figurerna är i 1/72 skala, dvs 20-22mm, så man kan ställa upp rätt så mycket innan man märker att platsen börjar ta slut.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på vapenlicensen ("paket"). Är inne på vecka 8 och med en beräknad tid på 8 veckor .... (ಠ_ಠ)

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman