Permalänk
Avstängd

Spåra syrrans mobil !?

Har fått höra att min 16 åriga syster hänger med knarkare, så jag vill göra något åt saken eftersom jag är hennes storebror. Hade hon varit myndig så hade jag inte brytt mig, men det är så att min mamma bryr sig och har panik nästan varje natt.

Jag bestämde mig för att installera cereberus på hennes telefon så att jag kan följa efter henne. Men jag lyckades inte eftersom hon stängde av GPS:en. Hon vet att den tar på batteri så hon är så smart och stänger av den.

Jag undrar om det finns någon app som jag kan installera och spåra henne trots att hon stänger av GPS:en. Med cereberus så står det: Problem att kommunicera med din enhet. Och jag antar att hon stänger av GPS:en. Brukar även hända att hon också stänger av sin mobil data har jag märkt..

Hur gör jag? Finns det någon sådan app? Tackar för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Kan du inte försöka prata med henne, istället för att spionera?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggwp:

Kan du inte försöka prata med henne, istället för att spionera?

Tro mig, jag har försökt! Man kan inte prata med någon som inte vill lyssna...

Permalänk
Medlem

Bara för att hon umgås med knarkare gör inte henne till en knarkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Tro mig, jag har försökt! Man kan inte prata med någon som inte vill lyssna...

Ibland behövs det att man ber någon annan att prata med personen. Kanske någon äldre som hon ser upp till?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Om du går in på https://www.cerberusapp.com/ och väljer "starta spårning", så ska det fungera. Det gör det i alla fall på min enhet, trots att GPS är avstängt. Räkna med sämre precision dock. Så länge hon har datatrafik via mobilnätverket påslaget bör det inte vara några problem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Om du går in på https://www.cerberusapp.com/ och väljer "starta spårning", så ska det fungera. Det gör det i alla fall på min enhet, trots att GPS är avstängt. Så länge hon har datatrafik via mobilnätverket påslaget bör det inte vara några problem.

Jag har försökt men detta meddelande kommer upp : Problem att kommunicera med din enhet.

Finns det kanske någon app som gör att gps signalen visar avstängd när den egentligen är på?

EDIT: är din mobil rootad? för jag har även testad spårat mig själv utan gpsen och det står att den funktionen funkar bara om telefonen är rootad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Jag har försökt men detta meddelande kommer upp : Problem att kommunicera med din enhet.

Finns det kanske någon app som gör att gps signalen visar avstängd när den egentligen är på?

EDIT: är din mobil rootad? för jag har även testad spårat mig själv utan gpsen och det står att den funktionen funkar bara om telefonen är rootad

Kanske är så att hon stänger av datatrafiken också? Du kan ju alltid kolla efter någon liten gps-tracker och smussla ner i handväskan, myntfickan i byxorna eller ännu bättre, sy in den i kläderna på något diskret ställe.

Edit: Yes, min mobil är rootad, kanske är därför det fungerar.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kan inte namnge något program men vet att det finns program som funkar så att även om gps och eller mobildata är avslagen så kan man ändå spåra mobilen med full precision då man vid spårning skickar ett speciellt sms som mottas i mobilen som spåras. Då startas automatiskt gps och datatrafik och positionen kan skickas. Givetvis så förblir detta "sms" dolt och syns inte på mobilen.

Läst om detta som sagt men kommer inte ihåg namnet. Det kanske går att hitta om du läser tester med olika program.

Permalänk
Medlem

Eftersom hon hänger med knarkare så kanske polisen kan göra något åt det?

Permalänk
Medlem

Man kan med cerebrus skicka ett kommando som sätter på mobildata eller gps även ifall det är avstängt. Men man behöver roota telefonen för att göra det. Men Jag håller med de andra, det kanske blir enklare att få lite vett i henne om du snackar med henne. Eller vissa henne några knarkare i stan. Men som sagt, för att hon umgås med knarkare betyder det inte att hon håller på med det också.

Edit:
Du måste integrera cerebrus appen i romen för att det ska funka. För att göra det måste du roota telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Eftersom hon hänger med knarkare så kanske polisen kan göra något åt det?

what?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Eftersom hon hänger med knarkare så kanske polisen kan göra något åt det?

Njaaaa

Permalänk
Medlem

Spionera på flickvännen..? 😉

Permalänk
Medlem

Du och din mamma får ta med henne på ett AA möte. Det borde göra sitt.

Permalänk
Skrivet av beejac:

Du och din mamma får ta med henne på ett AA möte. Det borde göra sitt.

ett AA möte? -.-

försök skrämma henne ni men man tänker ALLTID "det kommer inte hända mig"

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaMartin:

ett AA möte? -.-

försök skrämma henne ni men man tänker ALLTID "det kommer inte hända mig"

Handlar inte om skrämseltaktik utan att lyssna på andra som är fast i det, hur de tänker och de hinder de möter dagligen. Handlar om empati och förståelse för att sedan se åt vilket håll ens egna väg är på väg åt.

Permalänk
Medlem

Finns ju stöldspårning, aktivt som standard på android om du har tillgång till hennes googlekonto. Inte helt orimligt att hennes dator är inloggad på det och då kan du spåra henne från den.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Vägledare

Är du säker på att det är din syrra vi pratar om nu och inte någon annan? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Finns ju stöldspårning, aktivt som standard på android om du har tillgång till hennes googlekonto. Inte helt orimligt att hennes dator är inloggad på det och då kan du spåra henne från den.

Går inte ifall mobildata är avstängd eller ifall gps är avstängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du har också frågat om du kan se på vilka sidor din "morbror" surfar på ( på ditt nätverk tydligen)

Bara undrar vem du är egentligen ?

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Du och din mamma får ta med henne på ett AA möte. Det borde göra sitt.

Vad gör en "knarkare" på ett AA möte?

Bättre isåfall med NA

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Du har också frågat om du kan se på vilka sidor din "morbror" surfar på ( på ditt nätverk tydligen)

nån måste hålla koll!

hursohelst är det hela, förutom intrigerande i integriteten, rejält olagligt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §8*

Att spåra någons telefon utan dennes samtycke faller under §8:

Citat:

§ 8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...