Permalänk
Medlem

Röstade ofta.

Hösten äro tung, många bördor bär man på, vissa onödiga andra oundvikliga. Men man kämpar på ändå!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Allt är skit och det blir bara värre!
Nejrå, men det händer. Men man får tänka på något som piggar upp en.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Går själv på piller, inte så stark dos längre, fast jag kan behöva lite lugnande ibland. Aja, det jag tänkte säga är att pillrena KAN hjälpa dig. Fast:

1. Man får ta ett par olika(MED LÄKARENS ORDINATION SÅKLART) och se vilken som passar dig bäst. Jag har fått ta, mhm, få se nu...5 olika läkemedel just för deprissionen för att hitta den rätta. Alla har gett mig olika biverkningar och nån av de funkade inte alls på mig.

2. Du kan inte, som jag, leva på pillrena, utan måste själv, eller med terapi hitta balansen och kunna sluta med pillrena senare. Dvs inte bli beroende av de.

Okej jo kunde tänka mig att det finns massa olika sorter och att man måste prova sig fram, verkar iofs lite jobbigt men kommer säkert vara värt det. Lugnande låter inte helt fel heller, jag kan få riktiga ångestattacker och det är inte roligt när det händer. Men jag är lite nyfiken på vad för biverkningar du fått, inget allvarligt väl?

Aja får tuta ner till vårdcentralen nån dag och ta upp detta med en doktor. Pallar inte att försöka klara ut det själv längre, har gjort det i 1-2 år nu så det börjar kännas som man behöver lite hjälp. Det som nästan tär på mig mest är att det ofta går upp och ner, vissa perioder kan man vara väldigt optimistisk och allmänt munter över saker och ting men sen nästa dag, utan att något speciellt hänt så är det ridå ner och all optimism är helt plötsligt borta. Och sen när ångestattackerna slår in... Kan vara hyffsat störande, ibland är man beredd att kuta upp till sjukhuset (bor nära ett) och palla några morfinsprutor :S

Men jag är påväg att få lite ordning på mitt liv nu så förhoppningsvis kan jag med hjälp av piller få en lite lugnare tillvaro. Det vore så jäkla nice

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Men jag är lite nyfiken på vad för biverkningar du fått, inget allvarligt väl?

Mhm, biverkningar som är tydligast för mig är muntorrhet, vilket jag fått av alla anti-depressiva läkemedel.

Tog ett läkemedel som heter Sertralin och fyfan, aldrig mer tar jag den. Fick en sån huvudverk av den och kändes som om jag blivit sparkad på huvet för att inte vara nedstämd. Går inte att förklara vilket helvete den orsakade för mig.
Efter en längre tid av att jag tagit den började andra biverkningar, bland annat dålig sömn.

En annan biverkning jag fick, som jag kanske inte skulle kallat biverkning, var när jag tog Paroxetin. Denna fick mig att bli yr och nästan hallucinera(stavning?) fast jag skyller mer på att jag satt uppe för länge på nätterna då.

Annars så är det inga allvarligare biverkningar jag fått. Men kom ihåg nu att medicinerna funkar helt olika på olika personer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
...Det som nästan tär på mig mest är att det ofta går upp och ner, vissa perioder kan man vara väldigt optimistisk och allmänt munter över saker och ting men sen nästa dag, utan att något speciellt hänt så är det ridå ner och all optimism är helt plötsligt borta. Kan vara hyffsat störande.

Detta känner jag igen. Precis som du säger kan jag vissa dagar vara på topp men typ dagen efter vara så nedstämd som det bara går...

Det vore bra att du försöker ta hjälp så tidigt som möjligt för att det inte ska gå längre.

Lycka till

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Käkar Lithionit samt Citalopram..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag blir nedstämd av att ha hela huset för mig själv (FEST!!!) men måste jobba precis hela helgen.. meh

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Just nu är jag bara nerstämd för att man är totalt pank och har tentor hela nästa vecka...

Ska sägas att jag är så sugen på en stor stark att jag snart dödar någon...

Permalänk

jag kan nog säga att jag är nedstämd hela tin. har snackat me några psykologer å så men dom snackar bara om att ta medicin och de kommer jag inte prova. de är bara knoga på och göra de bästa av de

de är bara nån dag om året "i feel good about anything"

Permalänk
Medlem

Tycker det är oroande att så många här är nedstämda så ofta, vore intressant att veta hur genomsnittet i landet är.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
Tycker det är oroande att så många här är nedstämda så ofta, vore intressant att veta hur genomsnittet i landet är.

Det lär nog inte vara lika högt som här.

Annars tror jag att den ökande depressionen i samhället är ett resultat av en brist på.. moral/kämparanda/sisu/whatever. Unga idag tål helt enkelt ingenting.. minsta lilla motgång och de blir nedstämda, apatiska och för att använda subjektiva ordgångar helt jävla barnsliga.

Visst, vissa har stora problem. Men största delen av de som är nedstämda är bortskämda ungar som inte vet hur bra de har det. Vi har aldrig haft det bättre men det gnälls ändå över allt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Självdiagnosvarning: Deprimerad och social fobi. GG.

Jag blir arg/ledsen/whatever för minsta lilla och ibland för ingenting. Mina dagar går i princip ut på att få tiden att gå så att jag kan sova. När jag sover känner jag åtminstone inget. Men det är bättre nu än det varit, själmordstankarna är i princip borta. För ett par tre år sen var det riktigt illa ... olycklig kärlek + depression = inte bra. Har inte fått nån hjälp, och inte ens försökt få heller. Tidigare nämnda sociala fobi sätter käppar i hjulet för det, jag har en ganska tjock mur mot omvärden när det gäller nästan allt som inte är "ytligt", jag vågar liksom knappt prata om mina intressen med mina föräldrar. Men här på nätet är jag skapligt anonym så ...

Usch vad ågrän jag kommer ha över att jag postar detta ...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Självdiagnosvarning: Deprimerad och social fobi. GG.

Jag blir arg/ledsen/whatever för minsta lilla och ibland för ingenting. Mina dagar går i princip ut på att få tiden att gå så att jag kan sova. När jag sover känner jag åtminstone inget. Men det är bättre nu än det varit, själmordstankarna är i princip borta. För ett par tre år sen var det riktigt illa ... olycklig kärlek + depression = inte bra. Har inte fått nån hjälp, och inte ens försökt få heller. Tidigare nämnda sociala fobi sätter käppar i hjulet för det, jag har en ganska tjock mur mot omvärden när det gäller nästan allt som inte är "ytligt", jag vågar liksom knappt prata om mina intressen med mina föräldrar. Men här på nätet är jag skapligt anonym så ...

Usch vad ågrän jag kommer ha över att jag postar detta ...

två flugar i en smäll för du beskriv mig på samma gång, skrämmande likt. hur stark är din sociala fobi ? jag kan få ångest å gruvar mig för att bara gå på stan när jag vart hemma själv en helg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
två flugar i en smäll för du beskriv mig på samma gång, skrämmande likt. hur stark är din sociala fobi ? jag kan få ångest å gruvar mig för att bara gå på stan när jag vart hemma själv en helg

Bara vara bland främmande människor funkar så länge jag inte behöver diskutera nått med någon. Men visst kan jag tycka att det kan vara jobbigt att gå in i affärer etc. Speciellt om det är en affär jag brukar gå till för jag är rädd att bli igenkänd och att de ska se mönster i det jag handlar eller vad som. Fattar inte själv varför riktit. I alla fall så har det slutat med att jag inte har några vänner längre eftersom jag knappt vågar ringa till dem. Och tjejer är inte ens att tänka på ... träffade som sagt en för ett par tre år sen. Tog en jävla tid att lära känna henne, enda anledningen trodde jag var för att vi var ganska lika och hade skapligt gemensamma intressen. Arbetsförnedringen satte oss på samma praktikplats, var så jag träffa na. Nåväl jag blev förälskad och hon lekte med mina känslor. Det var ganska förödande för min del, har fan inte kommit över det helt ännu.

Och jobb .. lycka till att bli utvald efter en anställningintervju när jag är pratsam som en tegelsten.

Grejjen är det att jag har typ alltid vart såhär, redan på lågstadiet minns jag det. Usch.

Kom på att jag träffade en gamma klasskompis från högstadiet för nåra veckor sedan. Hela tiden jag stod och pratade med henne skriker hela min medvetna själ typ"Ta dig härifrån, du vill inte vara här! Flyyyyy!", samtidigt som jag försöker hålla uppe fasaden och hittar till slut på en ursäkt utan att vara otrevlig. Värsta är att hon är jättetrevlig och riktigt söt och så. Och singel. Vill ju lära känne henne för bövelen, och har/hade ju skitbra chans åxå.

Skriver för mycket ...

(Jag är 25 för övrigt)

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Bara vara bland främmande människor funkar så länge jag inte behöver diskutera nått med någon. Men visst kan jag tycka att det kan vara jobbigt att gå in i affärer etc. Speciellt om det är en affär jag brukar gå till för jag är rädd att bli igenkänd och att de ska se mönster i det jag handlar eller vad som. Fattar inte själv varför riktit. I alla fall så har det slutat med att jag inte har några vänner längre eftersom jag knappt vågar ringa till dem. Och tjejer är inte ens att tänka på ... träffade som sagt en för ett par tre år sen. Tog en jävla tid att lära känna henne, enda anledningen trodde jag var för att vi var ganska lika och hade skapligt gemensamma intressen. Arbetsförnedringen satte oss på samma praktikplats, var så jag träffa na. Nåväl jag blev förälskad och hon lekte med mina känslor. Det var ganska förödande för min del, har fan inte kommit över det helt ännu.

Och jobb .. lycka till att bli utvald efter en anställningintervju när jag är pratsam som en tegelsten.

Grejjen är det att jag har typ alltid vart såhär, redan på lågstadiet minns jag det. Usch.

Kom på att jag träffade en gamma klasskompis från högstadiet för nåra veckor sedan. Hela tiden jag stod och pratade med henne skriker hela min medvetna själ typ"Ta dig härifrån, du vill inte vara här! Flyyyyy!", samtidigt som jag försöker hålla uppe fasaden och hittar till slut på en ursäkt utan att vara otrevlig. Värsta är att hon är jättetrevlig och riktigt söt och så. Och singel. Vill ju lära känne henne för bövelen, och har/hade ju skitbra chans åxå.

Skriver för mycket ...

(Jag är 25 för övrigt)

väldigt lätt att bli som utfryst. eller man fryser ut sig själv, man ser väl lite olika på de. men folk/samhället har inte tålamod för en som lider av socialfobi. när folk väl ser på en som tyst, för sig själv, enstöring eller va de nu folk kallar de så är man som fast där oftas

dom flesta människorna jag möter så låser de sig. jag kan itne öppna mig för dom och dom för mig. dedär första stadiet lära känna/bekanta sig är de viktigaste. om man då känner en sån där "flyyy" känsla som jag också gör är man rätt så körd, viktigt att ge när folk väl är intresserad av en. efter en tyst dag är dom flesta inte de

valet av miljö är nog avgörande för vilka känslor man har. min värsta är typ att träffa en tjej på en resturang och snacka om mitt liv när de sprutar me folk överallt som lyssnar och tittar. är nog lättare att undvika flykänslan i en miljö där sinnet känner ro, som hemmet för min del

Permalänk
Medlem

Väldigt sällan nu men det var värre åldern 19-21 typ. Hade depression, förlorad kärlek, visste inte vad jag skulle göra med mitt liv, drev runt. Som några nämt, jag var offer för i-landsproblemet.

Nu är jag 23 och har pluggat ett år, tagit upp massa gamla intressen och tycker den vakna tiden inte räcker till för allt man vill göra. Bor med i en etta med flickvän så man har inte "rum" att sitta å deppa heller.

Det jag vill säga är väl att komma igång med nåt man vill satsa på är riktigt skönt, tex en utbildning. Då får man ett mer stabilt yttre liv, kanske en flytt till ny stad och "nystart" för de som känner att de behöver. Sen kan man jobba med sina inre problem därifrån.

Permalänk

Emoclockers

höhöhö

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Emoclockers

höhöhö

Avstängd från övriga ämnen i 1 månad, höhöhö.

Permalänk
Medlem

GAD! Så oftast, ja! Såvida jag inte lyckas distrahera hjärnan med något otroligt kul ett tag. Nu orkar jag inte skriva mer, det blev tråkigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som ständigt är deprimerade och går på SSRi kan be om att få pröva Tramadol som SSRI istället för det ni tar. Dock ska man aldrig mixa dessa två då det kan resultera i Serotonin Syndrom. Tramadol är för er som inte vet en smärtstillande opiod. Det finns opiater och opioder, opiater är naturligt och opioder är syntetiskt framställt.

Beroendefrekvensen är beräknad till 8000/1 samt att tramadol inte är narkotika klassad, vilket gör det lättare att få utskrivet. Annars är det väldigt lätt att få tag på själv, i pulverform är det inte straffbart dock straffbart i tablettform. Man skall vara försiktig så att man inte råkar ta för mycket, högsta rekomenderade dos är 400mg, över den mängden finns det risk för kramper.

Men för att återgå lite till Topic så ja, jag brukar vara nere i svackor då och då. Men inte värre än att man klarar sig ur dem helskinnad. Speciellt under vinterhalvåret så brukar det vara som allra värst.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nästan aldrig. Det skulle väl vara om man är riktigt trött och har bombat övertid hela veckan på jobbet som man blir lite grinig, eller dylikt. Men annars ser jag ingen vits med det. Garvar hellre åt skit än att deppa ner mig om det. Så onödigt och slöseri på liv.

Det där var fan dagens sanning!

EDIT: Oj såg datumet på tråden :P...Men för mig blev det dagens

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13
Det där var fan dagens sanning!

Dagens sanning för två år sen ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13
Det där var fan dagens sanning!

Samt dagens återuppväckning-av-gammal-tråd.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

HAHA:D Emoclockers ja... hehe ganska roligt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

gills det om man typ aldrig uppskattar något eller aldrig ser något positivt i saker?. Jag ska alldeles snart ta studenten, vad är speciellt med det? t.o.m idioterna på barn och fritid tar studenten.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
gills det om man typ aldrig uppskattar något eller aldrig ser något positivt i saker?. Jag ska alldeles snart ta studenten, vad är speciellt med det? t.o.m idioterna på barn och fritid tar studenten.

håller med det är ju absolut inget speciellt direkt med att sluta gymnasiet och jobba! det klurigaste är väll till att få ork att försöka få ett jobb...

men jag är ofta nedstämd säkert varje dag ibland. samma här också upskattar sällan nåt....

Permalänk

Har farit i en svacka just nu, tjejen dumpade mig för typ 3 veckor sen å jag har som inte riktigt fattat det än, vad det var som hände å jag har varit i dessa svackor tidigare å jag vet att jag INTE vill tillbaka dit. Förra gången så tappade jag typ 1 år av mitt liv pågrund utav att man grubblade för mycket, fick magsår å spydde blod å fick fara in akut på akuten å så hann jag tappa runt 20 kg, det sista var väll den enda som kanske var possitivt om man ska se nått possitivt. Men jag känner redan nu att jag är påväg dit sakta igen, knappt så man orkar gå på jobbet, ligger just nu å har kramp i magen å vill bara spy för man mår så djälva skit, orka knappt äta. Som tur är så jobbar man skift så det hinner ju bli bättre (hoppas jag) innan man ska på jobbet

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Musikälskare

Mår nästan alltid skit, ser inte ut att ljusna heller... Tyvärr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hösten suger pung, men annars är det lugna fisken, eller fina fisken heter det nog. Har inget att klaga på i mitt liv när jag tänker efter. Förutom att jag måste jobba för att få lön -.-

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Enilgt minmening så lever vi i ett land där folk klagar PÅ TOK FÖR MYCKET!
Va fan, istället för att bara gå och gräva ner sig på hur dåligt man mår, och vad man har för problem.
Tänk på hur det kunde ha vart! du bor i en av europas finaste länder, du kan utan problem få met, och du har (förhoppningsvis) inte förlorat dina föräldrar i något inbördeskrig.
Tänk istället på vad som faktist är bra med ditt liv. och kommer du inte på nått, så gå och gör något åt saken!
Att sitta och klaga utan att göra något, är som att gnälla på att fel parti har blivit valt, utan att du själv har röstat

Simma lugnt.
/jonis

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13
Enilgt minmening så lever vi i ett land där folk klagar PÅ TOK FÖR MYCKET!
Va fan, istället för att bara gå och gräva ner sig på hur dåligt man mår, och vad man har för problem.
Tänk på hur det kunde ha vart! du bor i en av europas finaste länder, du kan utan problem få met, och du har (förhoppningsvis) inte förlorat dina föräldrar i något inbördeskrig.
Tänk istället på vad som faktist är bra med ditt liv. och kommer du inte på nått, så gå och gör något åt saken!
Att sitta och klaga utan att göra något, är som att gnälla på att fel parti har blivit valt, utan att du själv har röstat

Simma lugnt.
/jonis

Kan inte mer än hålla med dig till fullo