Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Vet inte om det redan har nämnts men ICA MAXI säljer Bladen nu: http://www.icamaxihemochfritid.se/zte-blade-p-5043.aspx

999 :- operatörslåst

Tusen tack! PMV (På Min Väg, direkt översatta förkortningar är grymt. SUH) dit nu =D
Det står att den är låst till Comviq, men antar det är bara att använda hemsidan som det pratas om tidigare i den här tråden?

Permalänk
Medlem

Ginger stir fry Måste testas då!

Är scrollning av program menyn (lodrätt) helt flytande? Enda som jag inte tyckte var hundra på cm7, löstes dock smidigt med att ändra till vågrät typ som ios.

Permalänk

Köpte mobilen, verkar skitbra allt förutom en sak. Volymen är toklåg. Kollar jag där "högtalaren" (den man har örat mot) så är den täckt av någon hård plast (alltså inte skyddsplasten som man kan dra bort). Är det som det ska vara eller något fel/något jag missat att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ginger stir fry Måste testas då!

Är scrollning av program menyn (lodrätt) helt flytande? Enda som jag inte tyckte var hundra på cm7, löstes dock smidigt med att ändra till vågrät typ som ios.

Flyter på bra för mig, om man inte scrollar super snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Flyter på bra för mig, om man inte scrollar super snabbt.

ok, ska bli kul o testa.

Om kameran vore bättre skulle jag nog lägga min JB'ade 3gs på hyllan.

Permalänk
Skrivet av skitskraj:

Köpte mobilen, verkar skitbra allt förutom en sak. Volymen är toklåg. Kollar jag där "högtalaren" (den man har örat mot) så är den täckt av någon hård plast (alltså inte skyddsplasten som man kan dra bort). Är det som det ska vara eller något fel/något jag missat att göra?

Visade sig att de missat tagit hål i touchscreenen (glasplattan som täcker hela fronten) för högtalaren. Bytte till en ny i butik, nu funkar det kanon. Intressant hårdvarufel ändå...

Permalänk
Medlem

Ginger stir fry var riktigt trevlig den med. Tack för tipset.

Hmm, Verkar inte gå att överklocka med denna rom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ginger stir fry var riktigt trevlig den med. Tack för tipset.

Hmm, Verkar inte gå att överklocka med denna rom

Går tyvärr inte eftersom ZTE inte har släppt källkoden till sin officiella Gingerbread ROM. Ginger Stir Fry är baserad på en läckt version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Går tyvärr inte eftersom ZTE inte har släppt källkoden till sin officiella Gingerbread ROM. Ginger Stir Fry är baserad på en läckt version.

Ja jag såg det på modaco. Är lite i valet o kvalet mellan cm7 o GSF.
Mycket trevliga "tweaks" m.m i cm.

Har hoppat mellan ett par ggr nu... Jäkla smidigt med backup/restore i clockwork.

Permalänk
Medlem

Är man som jag och vill ha en snabb och stabil telefon med godkänd batteritid så är CM7 inte ens ett alternativ. GSF springer åttor runt CM7 om du frågar mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Är man som jag och vill ha en snabb och stabil telefon med godkänd batteritid så är CM7 inte ens ett alternativ. GSF springer åttor runt CM7 om du frågar mig!

Var lite si o så direkt efter flash med instabillitet m.m (cm7.0.3), men efter att jag ändrat lite i inställningarna så verkar den rulla på problemfritt i 122mhz min/710mhz max.
Har läst om många med problem med batteritiden vs cm7, men jag har inte märkt något speciellt under den korta tid jag testat.
Så det gör mig personligen lite kluven.

Permalänk
Medlem

Om någon ger sig på att uppdatera till beta 12 glöm inte uppdateringarna.

Update 1: http://android.modaco.com/content-page/342009/rom-gen2-zte-gi...
Update 2: http://android.modaco.com/content-page/342009/rom-gen2-zte-gi...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slog till på en Blade på Ica Maxi idag efter att min RAZR2 så sakteliga börjat falla i bitar. Helt klart nöjd hittils.

EDIT: Någon som vet hur man lättast blir av med Comviq skräpet som ligger i telefonen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Håller med dig till 100%, grym ROM helt enkelt!

Skrivet av Arius:

Känner att jag bara måste rekommendera Ginger Stir Fry till Blade. La in beta 9 igår och CM7 kan slänga sig i väggen. UI:t känns mångfaldt mycket snabbare och telefonen rakt igenom är stabilare!

http://android.modaco.com/content/zte-blade-roms-rom-customis...

Skrivet av Boss302:

Ginger stir fry Måste testas då!

Är scrollning av program menyn (lodrätt) helt flytande? Enda som jag inte tyckte var hundra på cm7, löstes dock smidigt med att ändra till vågrät typ som ios.

Jag slängde precis in Ginger Stir Fry 12 i min telefon och har en fråga till er.

Hur gjorde ni angående 3G anslutningen och nerladdning av data?

Jag har ingen fri-surf på så jag vill undvika all slags surf utanför wi-fi.
På min täckning stod där "3G" samt brevid den hade jag även en till symbol med "3G" och 2st pilar, en som pekade upp och ner. (allt detta i min notificication bar).

Jag märkte att den "surfade" eftersom jag fick nyheter på mobilen, fast jag inte ställt in något alls. Så någon som vet hur jag kan undvika detta?
Jag satte på GSM only men vete sören om de hjälper?

Vill inte ha något med "surf" utanför wi-fi att göra, har inte behövt ställa in något på Cyanogen eller Swedish Spring, men på denna var det auto inställt.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Jag har fast kostnad så jag har aldrig brytt mig. (kör cyanogen igen)
Till frugan har jag bara gått in i wireless & network -> mobile network o stängt av. Hon har dock aldrig kört några custom roms så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jag har fast kostnad så jag har aldrig brytt mig. (kör cyanogen igen)
Till frugan har jag bara gått in i wireless & network -> mobile network o stängt av. Hon har dock aldrig kört några custom roms så..

Hur kommer det sig du kör Cyanogen igen?

Jag körde Cyanogen och det var nice till utseende å så, men alldeles för buggigt. Kass batteritid och mobilen dog varje gång man laddade den :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Jag slängde precis in Ginger Stir Fry 12 i min telefon och har en fråga till er.

Hur gjorde ni angående 3G anslutningen och nerladdning av data?

Jag har ingen fri-surf på så jag vill undvika all slags surf utanför wi-fi.
På min täckning stod där "3G" samt brevid den hade jag även en till symbol med "3G" och 2st pilar, en som pekade upp och ner. (allt detta i min notificication bar).

Jag märkte att den "surfade" eftersom jag fick nyheter på mobilen, fast jag inte ställt in något alls. Så någon som vet hur jag kan undvika detta?
Jag satte på GSM only men vete sören om de hjälper?

Vill inte ha något med "surf" utanför wi-fi att göra, har inte behövt ställa in något på Cyanogen eller Swedish Spring, men på denna var det auto inställt.

Tackar!

APNdroid funkar bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

APNdroid funkar bra!

Gjorde precis det, tackar!

Om man har det som widget, ska ikonen då vara grön eller röd om man INTE vill ha trafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Gjorde precis det, tackar!

Om man har det som widget, ska ikonen då vara grön eller röd om man INTE vill ha trafik?

Vet inte säkert då jag inte använder widgeten, men jag gissar på röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Hur kommer det sig du kör Cyanogen igen?

Jag körde Cyanogen och det var nice till utseende å så, men alldeles för buggigt. Kass batteritid och mobilen dog varje gång man laddade den :s

Upplever inte något av det märkligt nog...

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ngn version av cyanogenmod 7 och upplever telefonen fruktansvärt instabil. Jag vill gärna testa GSF beta 12 men förstår banne mig inte hur jag gick tillväga första gången...

http://android.modaco.com/topic/342009-romgen2zte-gingerbread...

Har denna att gå efter men förstår inte hur jag får in clockwork mod 3.

Skulle någon vänlig själ kunna skriva en liten guide i spaltform hur jag bör gå tillväga?

/Mvh en nybörjare

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Gen1 eller 2 ? kolla med "ask mr pigfish" som du hittar i android market. Gen2 är ett måste för gsf.

Kör du cyanogenmod nu så kanske du redan har clockwork installerat?
How to Enter recovery mode:
* restart your device holding down the 'volume down' key

Gen1 till gen2 http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade_%28Gen1%29:_Radio_... (samma sak som i länken du hade)
ClockworkMod Recovery for ZTE Blade (behövs ej om du konverterar från gen1 till gen2 då det installeras "automatiskt") http://android.modaco.com/topic/327215-recovery-clockworkmod-...
http://www.koushikdutta.com/2010/02/clockwork-recovery-image....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeeSpray:

Jag sitter med ngn version av cyanogenmod 7 och upplever telefonen fruktansvärt instabil. Jag vill gärna testa GSF beta 12 men förstår banne mig inte hur jag gick tillväga första gången...

http://android.modaco.com/topic/342009-romgen2zte-gingerbread...

Har denna att gå efter men förstår inte hur jag får in clockwork mod 3.

Skulle någon vänlig själ kunna skriva en liten guide i spaltform hur jag bör gå tillväga?

/Mvh en nybörjare

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/ZTE_Blade:_Flashing_Cyanogen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hatten av, mina herrar. Här ska flashas tele.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Avstängd

äger också en blade kör med ginger stir fry b11, riktig stabil och jävligt bra batteritid det enda som saknas är överklockning men det kmr när ZTE släpper kernel ^^

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Själv kör man en mod av CM7, Green V5! Gillas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Hur kommer det sig du kör Cyanogen igen?

Jag körde Cyanogen och det var nice till utseende å så, men alldeles för buggigt. Kass batteritid och mobilen dog varje gång man laddade den :s

Jag körde tidigare med CM 7.0.3 Stable och hade den buggen att den startade om sig när man laddade den. För någon vecka sedan la jag in Nightly 122 och har inte märkt den buggen igen. Angående batteritiden körde jag Swedish Spring innan och tycker inte att batteritiden blev sämre med CM7, snarare bättre om något.

Permalänk
Medlem

Har nu kört med GSF beta 13 en stund, och den är så vansinnigt mycket bättre än cyanogenmod 7. Inga fler omstarter, inga fler programkrascher, inget tuggande, flytande menyer, flyter bättre i spel, den är rappare på allt helt enkelt. Men viktigast av allt är att batteritiden förbättrats med 30-40%.

Jag ångrar innerligt att jag drogs med c7 i två-tre veckor innan jag kom till skott med omflashning, och jag kommer aldrig gå tillbaka till skiten heller.

/Fee

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite fundersam på vad det är som skiljer lurarna åt då CM7 funkade kanonbra på min?? Kan t.ex clockwork version ha betydelse? clean o wipe innan installation görs?

Permalänk
Medlem

Fan lackar sönder på min blade nu, digitizern är fan helt jävla värdelös på den nu!

Nee, det måste bli något bättre till hösten. Krav digitizern måste vara bra!