Permalänk
Hedersmedlem

Ett tips till er som inte har testat CM7 på ett tag: Sedan N119 (tror jag det var) har batteritiden blivit enormt mycket bättre! Jag har inte testat GSF, men den är mycket bättre än Blue Ginger. Bara att göra en backup i CWM och köra in CM7 igen och testa om ni är sugna!

Permalänk
Medlem

Blue Ginger 3.1 är ju lysande, vad gör GSF bättre? Måste ju byta om det behövs, kan inte sitta här med en halvdan rom ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Fan lackar sönder på min blade nu, digitizern är fan helt jävla värdelös på den nu!

Nee, det måste bli något bättre till hösten. Krav digitizern måste vara bra!

Verkar skilja lite mellan olika.. far min har en o hans upplever jag som lite bättre (trotts att han fortfarande kör original 2.1).

Skrivet av Aldric T:

Blue Ginger 3.1 är ju lysande, vad gör GSF bättre? Måste ju byta om det behövs, kan inte sitta här med en halvdan rom ..

Klart att man tycker gsf är guld o gröna skogar mot cm7 om man haft problem med just cm7.
Men gsf funkar klockrent, inget att klaga på. Men man/jag saknar lätt tweaksen i cm.

Permalänk
Medlem

Cm7 Nightly +126 är ruskigt bra, mycket bättre batteritid samt lite kvickare imo. Aldrig märkt av att något krashat eller så. Kör såklart överklockat till 710mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Verkar skilja lite mellan olika.. far min har en o hans upplever jag som lite bättre (trotts att han fortfarande kör original 2.1).

Klart att man tycker gsf är guld o gröna skogar mot cm7 om man haft problem med just cm7.
Men gsf funkar klockrent, inget att klaga på. Men man/jag saknar lätt tweaksen i cm.

Blue Ginger fungerar bra den med så stannar nog kvar där, mindre arbete så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Inaktiv

Är det någon officiell uppdatering på gång?

Permalänk
Medlem

Är lite trött på min blade så tänkte roota, klocka och slänga in en ny rom innan jag helt bestämmer mig om jag ska köpa en ny telefon. Finns det någon bra guide på detta på swedroids forum???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nmc:

Är lite trött på min blade så tänkte roota, klocka och slänga in en ny rom innan jag helt bestämmer mig om jag ska köpa en ny telefon. Finns det någon bra guide på detta på swedroids forum???

Är det inte bättre att kolla där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Är det inte bättre att kolla där?

Räcker väl i princip att kolla igenom denna tråd.

Permalänk
Keeper of Traditions

Istället för att skapa ett konto på swedroid bara för att ställa en fråga, tänkte jag att det skulle gå lika bra här...

Jag har ett "problem" med att lägstavolymen när jag spelar musik är för hög... Jag hade gärna sänkt hela registret ett par snäpp då högstavolymen är på tok för högt.

Är detta en begränsning i hårdvaran som är svår att åtgärda, eller är det bara något i mjukvaran som man enkelt kan fixa?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Istället för att skapa ett konto på swedroid bara för att ställa en fråga, tänkte jag att det skulle gå lika bra här...

Jag har ett "problem" med att lägstavolymen när jag spelar musik är för hög... Jag hade gärna sänkt hela registret ett par snäpp då högstavolymen är på tok för högt.

Är detta en begränsning i hårdvaran som är svår att åtgärda, eller är det bara något i mjukvaran som man enkelt kan fixa?

Du kan prova med någon annan musikspelare, vet att PowerAMP ska ha mycket funktioner som Equalizer osv.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Villor:

Du kan prova med någon annan musikspelare, vet att PowerAMP ska ha mycket funktioner som Equalizer osv.

Jo, men det är lite svårt när det är spotify man använder... :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jo, men det är lite svårt när det är spotify man använder... :S

Testa DspManager eller Volume+

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Hej, är ute efter en ny smartphone och har kikat på denna ZTE Blade.

Hur är batteritiden för musikspelandes / Mp3 ?

Permalänk
Inaktiv

Batteritiden är inte Bladens starka sida.

Permalänk

Om man köper en Blade och lägger in Cyanogenmod bryter man garantin då? Och hur mycket bättre tycker ni den blir med Cyanogenmod?

Tacksam för svar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Om man köper en Blade och lägger in Cyanogenmod bryter man garantin då? Och hur mycket bättre tycker ni den blir med Cyanogenmod?

Tacksam för svar.

Ja om man skulle lämna in den rootad eller med custom rom så brukar iaf garantin va förbrukad.

Har inte testat 2.2 på bladen. Men mot 2.1 så blir det iaf som en helt ny lur.
I princip alla cpuer verkar göra 700mhz. (500 stock)

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Ja om man skulle lämna in den rootad eller med custom rom så brukar iaf garantin va förbrukad.

Har inte testat 2.2 på bladen. Men mot 2.1 så blir det iaf som en helt ny lur.
I princip alla cpuer verkar göra 700mhz. (500 stock)

Okej tackar för infon! Ja jag vet inte om den kommer med 2.1 faktiskt får ta reda på det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ja om man skulle lämna in den rootad eller med custom rom så brukar iaf garantin va förbrukad.

Har inte testat 2.2 på bladen. Men mot 2.1 så blir det iaf som en helt ny lur.
I princip alla cpuer verkar göra 700mhz. (500 stock)

600 stock*

Har en oxå, kör en gammal version utav CM7 just nu (Senaste Stable-versionen)
Trots ett väligt utdaterad version är den ljusår snabbare än standard 2,1/2,2

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

600 stock*

Har en oxå, kör en gammal version utav CM7 just nu (Senaste Stable-versionen)
Trots ett väligt utdaterad version är den ljusår snabbare än standard 2,1/2,2

Intressant info tack. Borde vara överlag bättre än min W700i i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ja om man skulle lämna in den rootad eller med custom rom så brukar iaf garantin va förbrukad.

Har inte testat 2.2 på bladen. Men mot 2.1 så blir det iaf som en helt ny lur.
I princip alla cpuer verkar göra 700mhz. (500 stock)

Knappast förbrukad...
Min skärm gick sönder och jag har kört CM7 i ett halvår.
La iofs in stock-rom (med trasig skärm ) innan den skickades in och ingen klagade. Den kom tillbaks med ny skärm.

Kanske kan bli problem om en annan rom ligger på dock.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Knappast förbrukad...
Min skärm gick sönder och jag har kört CM7 i ett halvår.
La iofs in stock-rom (med trasig skärm ) innan den skickades in och ingen klagade. Den kom tillbaks med ny skärm.

Kanske kan bli problem om en annan rom ligger på dock.

Det var ju det jag skrev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Det var ju det jag skrev?

Tolkade dig att man förbrukar garantin i samband med att man lägger in custom rom/rootar.
Här läst om folk som skickat in för garantiärenden med custom rom inne, men säkrast är väl att byta tillbaks om man kan.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

på tal om ZTE BLADE så har jag en som är lite knasig , köpte min för ungefär 2 veckor sedan av en kompis och problemet är att mitt nätverk inte vill fungera som den ska. går du in på inställningar,om telefonen,status så står det massa saker och på mina står det. Mitt telefonnummer (okänd) nätverk (okänd) signalstyrka (0 dbm 0asu) mobil nätverktyp (okänd) tjänststatus (ur funktion) Roaming (ingen roaming) status för mobilt nätverk (Frånkopplad) IMEI SV (00) bluetooth-adress (Inte tillgängligt) så undrar om det är någon som kan hjälpa mig lite här att få det att fungera Tacksam för hjälp!

Permalänk

Robb33t... harru testat med ett annat sim kort ?_?

Permalänk
Medlem

ja jag hade halebop från början och beställde ett telia kort i helgen och fick det igår men det funka inte med någon av dom men när jag sätter in båda korten i min xperia x8 så funkar det ?

Permalänk

Testat att köra en ny ROM ? kan ju antingen vara mjukvaran eller hårdvaran det är fel på..

btw.. har problemet varit sen du köpte den av polaren ?

Permalänk
Medlem

hur kör man en rom då ?

Permalänk
Medlem

ja det hade jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av robb33t:

på tal om ZTE BLADE så har jag en som är lite knasig , köpte min för ungefär 2 veckor sedan av en kompis och problemet är att mitt nätverk inte vill fungera som den ska. går du in på inställningar,om telefonen,status så står det massa saker och på mina står det. Mitt telefonnummer (okänd) nätverk (okänd) signalstyrka (0 dbm 0asu) mobil nätverktyp (okänd) tjänststatus (ur funktion) Roaming (ingen roaming) status för mobilt nätverk (Frånkopplad) IMEI SV (00) bluetooth-adress (Inte tillgängligt) så undrar om det är någon som kan hjälpa mig lite här att få det att fungera Tacksam för hjälp!

Har du ställt in nätverksoperatör och APN också?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H