Permalänk
Medlem

Ett tips till er som funderar på att köpa: Telenor säljer luren olåst för 995:-.
Normalt sätt så brukar låsta lurar säljas till detta pris.
Luren har även Android 2.2 (Froyo) vid leverans.

http://www.telenor.se/privat/mobiltelefoner/kontantkortsmobil...

Permalänk

Nu har jag dåligt flyt, köpte en för 995 på netonnet, var mkt imponerad över hur stabil o bra den var för det priset. som jag minns det hade den 2.3 installerat som jag gillade, det var bl.a. lätt att stänga av o slå på nätverk o gps etc på skrivbordet, gick inte på den nya o sen var kartorna i GPSen sämre
Sen hade jag en olycka med den efter 3 veckor i fjällen o fick köpa en ny. När den kom så hade den 2.2.2 installerat.
Då jag hade vant mig vid den första så ville jag gradera upp till samma. Jag körde då den omstart som verkade vara vanligast på swedroid som gör om den till 3.5.
nästan omedelbart.

Nu märker jag att den är väldigt instabil med gps, täckning och mobilsurf samt drar mkt mer batteri.

Kan problem med att man tappar täckning, samtal bryts, att man måste starta om telefonen för att mobilt nätverk ska funka och att GPS:en visar helt konstiga platser (förra luren träffade perfekt hela tiden på taket ovanför mitt rum i läghenheten)

Jag har hoppat på det här med androidlurar alldeles för sent så det är svårt att förstå allt slang på swedroid så jag vore tacksam om nån kunde svara kort på detta:
1. Kan ovan angivna problem vara mjukvarurelaterade eller talar det med säkerhet för att jag fått ett kinesiskt måndagsex så att jag bör vända mig till netonnet direkt?
2. Spelar det nån roll för garanti att jag försökt byta androidversion? Jag hari nte låst upp den från operatörslåset
3. Om jag ändå bör experimentera mer med olika versioner av android, vilken är då lämplig? jag vill eg bara att luren ska vara stabil o dra lite batterier, skälet till att jag bytte version så snabbt var att kartan i google maps var mkt sämre än i den första luren då den inte innehöll några hus.

jag ska dock sätta mig med FAQen på swedroid i jul

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Hej jag har köpt en beg ZTE blade som jag ska ge till min mamma måste dock fixa så den fungerar till telia, och då ser det ut som jag behöver IMEI nummret var står det? (orginallådan följer inte med tyvärr och det brukar la stå där?) An annan lösning är att roota har jag hört, det kräver inga såna nummer va?
Är inte så insatt i rootning osv nämligen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hej jag har köpt en beg ZTE blade som jag ska ge till min mamma måste dock fixa så den fungerar till telia, och då ser det ut som jag behöver IMEI nummret var står det? (orginallådan följer inte med tyvärr och det brukar la stå där?) An annan lösning är att roota har jag hört, det kräver inga såna nummer va?
Är inte så insatt i rootning osv nämligen

För att få fram IMEI numret skriv bara *#06# men tryck inte på ring.

Annars står det iaf för mig också på Inställningnar > Om telefonen > Status.

Permalänk
Medlem

Står det inte bakom batteriet på alla telefoner ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv

Min låstes upp när jag installerade en annan ROM

Permalänk
Medlem

Hur fan avslutar man applikationer i vissa appar? Trycker man bakåt så körs de ändå när man kollar aktivitetshanteraren. Det finns ingen funktion att avsluta. Har rootat förut till CyanogenMod men rootade tillbaks till standardromen eftersom jag tyckte inte om det.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

För att få fram IMEI numret skriv bara *#06# men tryck inte på ring.

Annars står det iaf för mig också på Inställningnar > Om telefonen > Status.

Jasså det var ju bra hade ingen aning om detta men då är allt lungt

Skrivet av Dr_Spackel:

Står det inte bakom batteriet på alla telefoner ?

Inte fått mobilen än och aldrig varit i behov av nummret förr men bra att veta i framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Hur fan avslutar man applikationer i vissa appar? Trycker man bakåt så körs de ändå när man kollar aktivitetshanteraren. Det finns ingen funktion att avsluta. Har rootat förut till CyanogenMod men rootade tillbaks till standardromen eftersom jag tyckte inte om det.

Android håller reda på ramanvändning samt program självt.. vill du döda processer så kan du enklast ta hem en taskkiller från market.

Root i unix= Administratör i windows.

Roota betyder bara att du får administratörsrättigheter

Permalänk
Medlem

Fick den idag och det gick aldeles utmärkt att låsa upp den från Comviq till telia ända problemet är att jag inte kan använda den till saker som behöver "internet" utan Wifi, tror det beror på simkortet som är väldigt gammalt funkade dock fint i en nokia med symbian utan att klaga. Kräver android 3g simkort för att ens funka i webläsaren eller är det något som är fel?

(hon har surf osv och det funkade i nokian utan problem förutom att det inte gick i 3g fart då )
Edit telia skickar ett 3g sim får se om det är orsaken:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Finns det någon som vet om man kan köpa nytt skal till den? Inte silikon utan själva plastskalet då mitt har spruckit, eller kan man lämna in den på garanti på Telia så byter dom det?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Hur fan avslutar man applikationer i vissa appar? Trycker man bakåt så körs de ändå när man kollar aktivitetshanteraren. Det finns ingen funktion att avsluta. Har rootat förut till CyanogenMod men rootade tillbaks till standardromen eftersom jag tyckte inte om det.

Vet inte vad du ogillade med CM men där kan man ställa in så "long press" stänger applikationer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Var hittar jag funktionen i android som gör att jag får använda ett lösenord på några siffror när man låser upp skärmen? Finns det inte orginal kan ni tipsa om någon app som inte är buggig då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var hittar jag funktionen i android som gör att jag får använda ett lösenord på några siffror när man låser upp skärmen? Finns det inte orginal kan ni tipsa om någon app som inte är buggig då?

Något liknande.
Inst- plats o säkerhet - skärmlås..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Hur fan avslutar man applikationer i vissa appar? Trycker man bakåt så körs de ändå när man kollar aktivitetshanteraren. Det finns ingen funktion att avsluta. Har rootat förut till CyanogenMod men rootade tillbaks till standardromen eftersom jag tyckte inte om det.

Som i Windows, man går in i aktivitetshanteraren eller vad den heter, ligger bland alla andra program, sen stänger man ner det man vill.

EDIT: Missade att du inte hittade funktion för avslut. Jag har helt enkelt ett X till höger om namnet inne i Aktivitetshanteraren, som man kan stänga ner dem med.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Tycker att den oficiella uppdateringen till 2.3.5 borde finnas länkad i denna tråd med

http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobil...2559206355.zip

Tackar Superlight från

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1082366-zte-blade-2-3-a/

Inte testat själm ännu men det verkar legitimt;)

Permalänk
Medlem

Störde mig på att min blivit så seg i vissa fall med CM7. (Normalt sett flöt den bra men att t.ex öppna kameran i What's app eller öppna en precis nedladdad bild tog typ 20 sekunder)
Störde mig också väldigt på att jag nästan inte hade något utrymme för apps. (Trots att jag installerat på SD)

Lade iaf in en TPT från http://android.modaco.com/topic/347601-gen-23-tpts/page__hl__... som istället för 162 MB till data gav mig 279 MB, alltså mer än 100MB extra
Sen dunkade jag in Swedish Snow RLS4b.

Nu flyter allt på så underbart.
Har 205 MB ledigt för apps efter att jag installerat det jag normalt använder.

Edit:

Nu kom jag på vad det var jag skulle skriva.

Har någon testat att skrapa bort ytbeläggningen på framsidans ram?

Jag fick någon reva i min och skrapade därefter bort allt. Något trevligt metall-liknande material under som har en grå-blå-aktig ton
Blev ganska snyggt ändå och det var enkelt att skrapa bort allt med nageln.

Så ett tips är att inte skrapa med nageln om ni vill behålla ytbeläggningen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Har någon överklockat? Jag använder den officella Android versionen alltså 2.3.5. Måste man byta rom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Har lite problem med min. Har precis köpt min ZTE blade på elgiganten för 777 kr som är låst till comviq. Har dock ett tele2 abonnemang jag vill använda. Men när jag sätter i mitt tele2 kort så måste jag ange Pin-kod. Så fort jag börjar skriva en siffra så går det inte att klicka på Lås upp. vad är problemet?

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

Min Blade dog igår. Skärmen slutade helt plötsligt att fungera i nedre högra hörnet. Så jag kan inte lås upp den

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Återställa till original firmware?

Hej, Jag har testat en massa custom firmware, bland annat cyanogen mod och swedish snow men sedan jag gjort det så har batteritiden blivit avsevärt sämre. Vissa gånger håller batteriet några timmar och vissa gånger i någon dag. Medans då jag hade den officiella firmwaren så höll den igång i flera dagar. Så känner mig helt enkelt inte nöjd.

Så jag undrar helt enkelt hur jag återställer den till 2.2? Alternativt om ni vet någon custom firmware som behåller bra batteritid.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberdamp:

Hej, Jag har testat en massa custom firmware, bland annat cyanogen mod och swedish snow men sedan jag gjort det så har batteritiden blivit avsevärt sämre. Vissa gånger håller batteriet några timmar och vissa gånger i någon dag. Medans då jag hade den officiella firmwaren så höll den igång i flera dagar. Så känner mig helt enkelt inte nöjd.

Så jag undrar helt enkelt hur jag återställer den till 2.2? Alternativt om ni vet någon custom firmware som behåller bra batteritid.

Mvh

Ginger stir fry beta26

Googla gsf-blade-b26.zip
md5: b3190cccae644f51f5d2c6edc4af5e00

Wipe data/cache/dalvik

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberdamp:

Hej, Jag har testat en massa custom firmware, bland annat cyanogen mod och swedish snow men sedan jag gjort det så har batteritiden blivit avsevärt sämre. Vissa gånger håller batteriet några timmar och vissa gånger i någon dag. Medans då jag hade den officiella firmwaren så höll den igång i flera dagar. Så känner mig helt enkelt inte nöjd.

Så jag undrar helt enkelt hur jag återställer den till 2.2? Alternativt om ni vet någon custom firmware som behåller bra batteritid.

Mvh

Flasha till 2.3.5 istället för 2.2. Det behövs inte att roota.
http://wwwen.zte.com.cn/endata/mobile/Moldova/Moldova_SoftWar...

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

Finns de nå sätt att få bort telia säker surf skiten ? Har inge lösen eller något och de måste man ha för t.ex återställa telefonen

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Inaktiv

Va? Lösen för att åretställa telefonen....?

Permalänk

Har samma fråga.Hur får jag bort Telia säker surf så jag kan ta bort skärmlås? Kommer till en Teliaruta där en kod skall slås in som jag inte har en aning om.Köpt 3:an begagnad och kör med Comvickort.Android 4.0.4

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en ZTE Blade gen 2 och har custom rom Swedish snow rls7. Men när jag ska installera ett nytt rom så funkar inte touchen. Jag har velat byta rom länge men varje gång jag försöker så funkar inte touchen! Touchen funkar bara när jag har det rom jag har nu installerat.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig.
Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Hittade min gamla ZTE Blade i en låda!! hade den haft en lite starkare processor och lite mera internminne så hade jag nog aldrig bytt ut den tror jag

minns dock att det alltid var ont om plats för nya program och att uppdateringarna fyllde minnet fort

hur gör du som använder den idag, vad gäller? vore kul att få den i form så gott det går. (inga rotningar dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

Hittade min gamla ZTE Blade i en låda!! hade den haft en lite starkare processor och lite mera internminne så hade jag nog aldrig bytt ut den tror jag

minns dock att det alltid var ont om plats för nya program och att uppdateringarna fyllde minnet fort

hur gör du som använder den idag, vad gäller? vore kul att få den i form så gott det går. (inga rotningar dock)

Utan att roota var den ju ganska poänglös till att börja med

Jag körde min till i höstas med Android 4.0. Funkade riktigt skapligt faktiskt. Man får ju betydligt mer appminne med annan partitionslayout också.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

jo, "gammalt" är ju väldigt relativt när det gäller telefoner ju, några månader är typ "gammalt" nu för tiden...
den är så så rätt i design tycker jag och den är packad med all möjligt, det är bara processorn som inte orkar men vilja det saknar den inte! hehe

har uppdaterat den till senaste rom från telia och den är rätt snabb ändå. det borde finnas några fans som fortfarande kör med den och vet vad som gäller, för jag kan tänka mig att en enda uppdatering med google maps och hej då minne!