Microsoft demonstrerar Windows 8

Permalänk
Medlem

Nej det hela gav inte någon mersmak faktiskt, ok ser bra ut för surfplattor, men inte dessa d****a rutor nu igen som jag hatar med deras mobil OS, får hoppas man kan använda musen samt slippa dessa rutor och den typen av startmeny, det är ett måste om jag ska använda windows 8

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Win 95 var ju grymt.. vad jämför du med?

Windows 2000 var ju också grymt, bättre än XP i mångas ögon.. Ungefär hur XP var bättre än Vista i mångas ögon.

Ont: Disskusionerna ovan mig verkar vara inne på att detta skall vara det som Windows skall lansera till desktop, men det är ju totalt orimligt.. såvida Windows inte gjort en massiv tabbe.

Det är betydligt mer troligt att detta är vad Android är till linux, alltså endast Touch/laptops med både touch och tangentbord.

Windows 2000 var som en kopia av 98..
Enligt mig är 95, 98, XP, Win7 de vettiga hittils.
Xp ligger närmast mitt hjärta som fullskaligt.

Permalänk
Medlem

Åter verkar nivån gå ner till en 5-årings här på SweClockers.

1. TITTA på filmen innan ni kommenterar.
2. Har ni följt punkt 1 så ser ni ÖVERTYDLIGT att det dom visar är ett skal över den vanliga Windows 7 GUI:et.
3. Bara för dom i just DENNA film visar ett skal som ska underlätta för handhålna datorer så betyder ju inte det per automatik att dom ska strunta i allt annat dom har pratat om, tex om att lägga mycket krut för spelprestanda.

Fattar inte varför nivån här är så j....a barnslig och låg. Och jag tycker det blir värre och värre.
Folk dissar Windows 7 för blåskärm för dom har fel på antingen hårdvaran eller på själva windowsinstallationen och jämför att dom kör tex Linux på samma dator UTAN blåskärm. Ja, hur mycket vet man om datorer då när man gör en sådan jämförelse.

Ja ja, varför bryr jag mig? Är bara så trött på det eviga hatet mot MS och alla deras nya utgåvor av Windows. Vid varje ny utgåva ska det sitta "experter" och klanka ner på att det är skit, ändå sitter dom där sedan med samma OS några år senare och säger att det självklart är det bästa och det ÄNNU NYARE OS:et som MS kommer ut med är det värsta skit som finns...

Kan inte folk vara mer sakliga???

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Windows 2000 var som en kopia av 98..

Jösses!

Nej, Windows 2000 var inte på något sätt en kopia av Windows 98. Windows 2000 var det absolut bästa OS:et som MS hade skapat.
Dels så kunde vanliga användare där hemma sitta med NTFS som filsystem. Dels slapp vi sitta med MS-DOS som kärna. Dels så kunde dom sitta med vettig nätveksteknik. Dels kunde dom ha ett OS som var eoner stabilare än något annat OS dom har tillverkat.
XP bygger ju NT kärnan som både Windows NT och Windows 2000 hade innan.

Får man fråga om du kört med Windows 2000?

EDIT:
Det är inte så att du menar Windows ME??? Det finns en del som tror Windows Millenium (ME) är samma som Windows 2000.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Ska vi kanske göra om din lista lite så den är mer verklighetsförankrad?

Windows 95
Windows 95 B
Windows NT 3.51
Windows NT 4
Windows 98
Windows 98 SE
Windows 2000
Windows ME
Windows XP
Windows Vista
Windows 7

Nu har jag inte tagit med Server-versionerna då det är inte är så normalt att folk sitter det på en klientdator.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Hur f*n ska man kunna arbeta i det gränssnittet?
Halva skärmens yta är ju helt outnyttjad av tjocka lister! Resten är fullproppat av ett virrvarr med olika texter och ikoner som virvlar runt och uppdateras frenetiskt!
Sen att dom bygger detta som ett skal ovanpå ett helt vanligt Windows 7, är ju precis som de gjorde med tidigare Windows-versioner som bara var ett skal över DOS.
Riktigt illa är det också att man ska behöva växla mellan de olika gränssnitten beroende på vilken typ av applikation man vill köra.
Hade det inte varit bättre att satsa på att förbättra och förfina gränssnittet i Windows 7?
Det finns tusentals gamla dialogrutor som ligger kvar sedan Win95-eran!
Dags att städa upp det gamla innan man öser in en massa nya saker!

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Sötast
Skrivet av flashen:

Why English, for a so dramatic post.

jk

Meh no reason

I've been speaking English on a daily basis, pretty much every single day for the last 4+ years.
Most of the time i think in English and i simply couldn't be arsed to translate it today

Permalänk
Medlem

Happ... då blir det till att köra win 7 dom nästkommande 10 åren då som man gjorde med XP....

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

Ser rätt schysst ut för tablets och smartphones möjligtvist.
Men driver dem när de säger att detta ska vara för vanliga desktops och laptops. Inte fasen sitter man på en vanlig pc och använder det där!!
Får hoppas man kan välja utseendet så att de som vill kan köra de vanliga Windows stuket, annars blir det att köra på med win7 så länge det bara går!

Permalänk

Intressant att väldiga massa är negativt inställd till Windows 8 när man enbart sett toppen av isberget.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar käckt för tablets. Jag ser inget större användningområde för windows phone-layouten på en PC däremot. Anar att det lär kunna krascha en hel del. Men det är ju trevligt att de försöker åtminstone. Och så länge de inte tar bort grunden (Win 7), så behöver man ju inte bry sig så mycket. Det är ju bara att helt enkelt låta bli att använda det nya skalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Win 2000 var knappast skit Och nej det var inte byggt på ms-dos som ME

Så det blir enligt din tabell:
4/7 --> BRA.

JAG tror att win 8 kommer bli grymt för tablets om det flyter på som det gjorde där. Det grymma
är att man kan använda program som inte finns i app-form.
Och dessutom möjligheten till att kunna köra touch på en pc. Vilket jag tycker är grymt om man
skulle på nåt sätt vilja flasha till det och ha en dator på toaletten
U get it. Det finns aldrig nackdelar med ny konkurrens. Och verkligen inte nackdelar med något som blir bra.

Jag skulle nog ha bra användning av win 8.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Lite fel där, men jag fixade det:

win 95 = skit
win 98 = ok
win 2000 = mycket bra
win millenium = skit
win XP = ok
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ?

Och det är när dem kom, i dagsläget skulle jag ser det ut ung:

win 95 = skit
win 98 = skit
win 2000 = bra
win millenium = skit
win XP = skit
win Vista = ok
win 7 = bra
win 8 = ?

Aja, to topic:

Tycker det ser värdelöst ut, en blandning av två värdar blir sällan bra. När man dessutom tagit ett plottrigt utseende (win phone 7) och gjort det ännu plottrigare. Blir jag ledsen. Men jag gillade swipe från höger/vänster för att byta fönster + att man kan "docka" dem.

Permalänk
Medlem

När jag tänker efter var nog ändå Windows 95 bäst. När man installerade det och kom till att mata in cd-nyckeln. Kunde man välja ignorera och fortsätta installationen och det fungerade om jag inte missminner mig perfekt utan den

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Du glömde Windows 2000 = Riktigt bra

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

PC-gränsnittet eller "underliggande w7" hade ju fått lite uppdateringar i gränsnittet såg man. Jag tror att det här tablet-gränsnittet bara är något extra som man förmodligen inte behöver ha att göra med om man inte vill. Ungefär som Media Center är nu. Man kommer säkert kunna välja en "tablet-mode" eller "pc-mode" väldigt enkelt, och det blir perfekt för hybrid-datorer som ASUS eee Pad.

Nej, tänker man lite på saken så ser man att hatet är obefogat som det ser ut nu. De kan fortfarande floppa hårt, men de har inte visat några tecken för det ännu.

Mankan diskutera hur mycket folk egentligen gillar Tiles... jag menar WP7 säljer inte som smör direkt. Det är innovativt men där tog det slut. Med andra ord tror jag inte att MS sätter alla sina ägg i tablet-delen av W8 utan PC-delen kommer nog att få sin beskärda uppgradering också.

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Du svänger kraftigt mellan vad du påstår. Mitt enda syfte var att det fortfarande finns problem, trots allt som gjorts för att skilja mellan användar- och systemmiljö. Jag har aldrig påstått att Windows 7 är instabilt totalt sett. Skälet? Bara för att påståendet dök upp om att det är helt stabilt. I övrigt upprepar du ju bara vad jag skrev, så vad är det ogenomtänkta? Mitt inlägg du svarade på, eller ditt svar? Och om det nu är sant, vad är det ogenomtänkta? Att jag inte bifogade en avhandling med dokumentation?

Det har egentligen ingen betydelse, eftersom i sak det ändå inte tycks vara någon åsiktsskillnad, i alla fall ingen märkbar sådan. Å andra sidan blir alla inlägg här en fråga om förtroende, för det är inte rimligt att varenda inlägg ska backas upp med minnesdumpar och loggar i den mån de finns, eller hur? Du valde att tro att jag tog blåskärmarna ur det blå, och det kanske finns skäl att vara misstänksam med tanke på allt som skrivs här. Du har säkert varit med om något jag aldrig sett, och vise versa. Alltså betyder vår isolerade erfarenhet ingenting i det stora hela.

Fast när du påstår att Windows 7 "är... utan tvekan mest stabila OS hittills", skulle jag välja att citera Mark Russinovich: "Det är det mest säkra Windows OS hittills" (det handlade visserligen om Vista, men det är dokumenterat i en informationsvideo gjord internt av Microsoft anställda).

Problemet var att du började påstå att Windows får blåskärmar av korrupta filer och att flytta runt fönster, utan att ha några som helst belägg för detta mer än din personliga upplevelse. Ingen annan här har drabbats av dina problem och lyckas ej heller återskapa dem. Tror heller inte att dessa buggar finns dokumenterade någonstans. Därför reagerar folk, om du har sådana problem beror det förmodligen på hårdvarufel istället och det är inte många OS som kan gardera sig mot.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av infinity08:

Problemet var att du började påstå att Windows får blåskärmar av korrupta filer och att flytta runt fönster, utan att ha några som helst belägg för detta mer än din personliga upplevelse. Ingen annan här har drabbats av dina problem och lyckas ej heller återskapa dem. Tror heller inte att dessa buggar finns dokumenterade någonstans. Därför reagerar folk, om du har sådana problem beror det förmodligen på hårdvarufel istället och det är inte många OS som kan gardera sig mot.

Jag har inte påstått att "Windows får blåskärm av korrupta filer", utan gav ett exempel på att det trots allt kan hända. Belägg? Se vad jag redan skrivit. Det hamnar på en barnslig nivå om jag ska behöva underbygga varje erfarenhet med dokumentation och vittnesmål (vittnesmål till deonstrationer finns, men det blir ju ändå ytterligare någons "personliga erfarenhet").

Att "folk reagerar" är minst sagt en överdrift, när det handlar om några få, och där dessutom några tycks ha missuppfattat vad jag påstod. "Ingen annan här" är just inget annat än begränsat till de få som läser och skriver i dessa trådar. Vad har mest belägg: att påstå att Windows 7 aldrig kraschar eller ge specifikt exempel på när det kan inträffa?

Mitt intresse i det här är enbart teknsikt, eftersom Microsoft under en längre tid arbetat med att reda ut systemanrop i kärnan och bättre skilja på system- och användarmiljö. Därav att jag citera Mark, eftersom han gett flera utmärkta presentationer i frågan, från vilket citatet också kommer. För att upprepa vad jag redan skrivit, intresserar mig detta just därför att program i användarmiljö fortfarande kan orsaka systemkrascher.

Läs mitt första inlägg som du och två andra reagerade på och ställ dig frågan om det verkligen var ett försök att "pick a fight". Vad är det för mening med ett forum om du inte ens tillåts skriva bevisligen prövade fall, bara för att några inte vill tro på dem?

Permalänk
Medlem

Inget nytt här, tråkig video
men iaf bra att de försöker komma tillbaka

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Förstår fortfarande inte hur majoriteten av användarna här verkar döma ut detta utan att egentligen ens fatta vad det är som visas.
Microsoft visar alltså ett nytt "skal" eller vad man ska kalla det (interface) till windows som numer är helt tablet/touch anpassat och helt bygger på html5, css3 och javascript. Apparna till det här nya gränssnittet (som igen alltså bara ligger ovanpå windows) är alltså helt kodade i det och det kommer därmed antagligen vara väldigt lätt att göra appar, dvs du gör en "tablet-app" och vips så fungerar den på alla windows maskiner med detta aktiverat. Ganska grymt om du frågan mig.
Det kommer garanterat gå att stänga av detta "skal" om du bara vill köra desktopversionen av Windows 8.
Windows 8 kommer ju även ha stöd för ARM så att verkligen använda detta på en tablet, men alltså fortfarande ha kvar Windows 8 i bakrunden verkar ju helt sanslöst lovande och många gånger kraftfullare om man jämför med hur iPad/android tablets fungerar idag.

Som sagt folk som har fått för sig att desktopversionen av Windows 8 kommer se ut så här vet jag inte riktig vad för slags konstig slutledningsförmåga de besitter. Att microsoft helt skulle kasta bort den succé som Windows 7 faktiskt var och helt göra om precis allt (och inte bara Windows 7 utan i princip slänga bort allt) är ju fullkomligt otänkbart och ja... ...jag har suttit och facepalmat ett bra tag nu

Här har ni en film som förklarar lite mer om filosofin och tankesättet bakom detta interface och visar lite mer:
http://youtu.be/7MnEndww2YQ (visar även lite olika tablets och typ "köks-datorer")

Jag tycker det är väldigt intressant vad som kommer hända med utvecklingen av detta lite längre fram mot släppet av Win 8 och väntar med spänning på de "riktiga" nyheterna kring förbättringar av desktopversionen, ie10, dx12, Protogon osv

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Inget nytt här, tråkig video
men iaf bra att de försöker komma tillbaka

Hur menar du med inget nytt?
Inget nytt eftersom det redan finns på windowsphone eller inget nytt som att du anser att de andra tillverkarna har detta system (vilket de inte har).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobban_j:

Några saker som folk inte verkar förstå.

Anledningen till att de visar sitt metro interface på samtliga burkar är för att folket ska förstå att det inte spelar någon som helst roll vilken device du sitter på, du kommer ändå kunna köra dina program. iPad och Android kommer inte ha en chans rent företagsmässigt nu varför skulle någon vill köpa en Xoom eller Galaxy Tab när de kan köpa en Galaxy W8 eller vad de nu blir och heta som inte bara kör arm utan som dessutom kan köra alla dina desktop program? Dessutom så ska det finnas en account roaming feature som gör att hela ditt account syncas till tex ett usb minne, hur smidigt vore det inte och sitta och jobb på kontoret, men sen har du ett möte i england, synca stoppa i padden och fortsätta jobba på den precis där du var?

De har inte berättat någonting om DirectX 12 ännu så spelandet kommer nog komma ska du se.

Google Docs? Behöver inte nåt USB-minne att synka till.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Den stora nyheten här som många (alla?) verkar ha missat är att de ska köra ett "riktigt" OS på tablets istället för att bara slänga på ett telefon-OS och flytta isär ikonerna lite så de fyller ut den stora skärmen.
Hur W8 kommer att vara på vanliga PC vet vi ju inget om än, det enda de pratat om hittils har varit tablet-relaterat. Tror de vill sno kunder som tänkt köpa android-plattor. Det är som om de vill säga "varför köpa en leksak nu när du kan vänta på W8 och köpa en riktig tablet istället?".

Asus, när kommer Eee Slate Transformer?

EDIT:

Skrivet av tifius:

Google Docs? Behöver inte nåt USB-minne att synka till.

Inte alla företag som vill ha sina dokument hos tredje part. USB-minne känns lite gammalmodigt (men bra att alternativet finns), tror de flesta komer att synka filer över nätverket när datorn är uppkopplad. Windows har haft stöd för offline-synkning av filer hur länge som helst så man behöver inte ens vara uppkopplad när man jobbar.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Visserligen är det som visas ett skal som är tänkt att användas (får man hoppas) på surfplattor, till det kommer nog många gilla detta, för deskop kan man säkert använda gamla hederliga windows med lite förbättringar, så jag dömer inte ut det, däremot dömer jag ut det nya surfplatte GUI, kan inte med alla dessa rutor i glada färger, det ser gräsligt fult ut och mest ganska knöligt, så om jag jobbar på min PC och vill flytta över till en surfplatta (eller telefon) så blir det inte till någon någon med detta OS, eller med detta utseende, kanske om man kan byta ut skalet, inte annars, av samma andledning kommer jag inte skaffa nån telefon med win 7 eller 7.5

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Skojar du? Spelar du på osx!? I så fall, installera dualboot med win7 och få ca 30fps gratis (förutsatt att du nu har en licens;)). SPel går mycket mycket bättre på win7. Det är inte en åsikt, det är ett fakta.

Nja, det beror på spelet. Det är fakta.
Klart jag kör dualboot. Har Windows 7 Ultimate 64 bit på en disk och visst stämmer det att spel generellt mår bättre i Windows, men det finns några som rullar ungefär lika i Mac OS X. Starcraft II exempelvis, inte märkbart bättre i Windows för mig. Call of Duty 4 likaså. World of Warcraft har också varit ungefär samma, men jag spelar inte det längre.

Men jag förnekar inte att Windows är en bättre spelplattform i nuläget. Det beror både på att Apple har en del att ta igen med sin OpenGL-implementation, men också så klart det begränsade utbudet av grafikkort som funkar med Mac OS X.

Men det verkar som om det blir bättre på OpenGL-fronten rätt snart (tänker framförallt på slutet av artikeln där det pratas om en ny ”OpenGL stack”):

”The 3.2 OpenGL stack in 10.7 is a completely new implementation,...”

http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/05/ars-reviews-the-...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Nja, det beror på spelet. Det är fakta.
Klart jag kör dualboot. Har Windows 7 Ultimate 64 bit på en disk och visst stämmer det att spel generellt mår bättre i Windows, men det finns några som rullar ungefär lika i Mac OS X. Starcraft II exempelvis, inte märkbart bättre i Windows för mig. Call of Duty 4 likaså. World of Warcraft har också varit ungefär samma, men jag spelar inte det längre.

Serriöst? Jag hade en MBP 13" från början av året som jag senare sålde. Det var inte spelbart med starcraft 2 i OSX, det segade som fan. I windows däremot så var det fullt spelbart, så jag tror inte du vet vad du snackar om eller så har du en så pass kraftfull Mac att det funkar även i OSX.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Nja, det beror på spelet. Det är fakta.
Klart jag kör dualboot. Har Windows 7 Ultimate 64 bit på en disk och visst stämmer det att spel generellt mår bättre i Windows, men det finns några som rullar ungefär lika i Mac OS X. Starcraft II exempelvis, inte märkbart bättre i Windows för mig. Call of Duty 4 likaså. World of Warcraft har också varit ungefär samma, men jag spelar inte det längre.

Men jag förnekar inte att Windows är en bättre spelplattform i nuläget. Det beror både på att Apple har en del att ta igen med sin OpenGL-implementation, men också så klart det begränsade utbudet av grafikkort som funkar med Mac OS X.

Men det verkar som om det blir bättre på OpenGL-fronten rätt snart (tänker framförallt på slutet av artikeln där det pratas om en ny ”OpenGL stack”):

”The 3.2 OpenGL stack in 10.7 is a completely new implementation,...”

http://arstechnica.com/apple/reviews/2011/05/ars-reviews-the-...

Hm. På min MacBook 2010 från skolan får jag samma fps på wow i windows på good som i osx på low. Men vissa spel funkar ju hyfsat bra på osx. Ligger man över 30 ändå (som jag inte gör på min macbook ) Så spelar det ju ingen större roll.

Skrivet av Bejje:

Serriöst? Jag hade en MBP 13" från början av året som jag senare sålde. Det var inte spelbart med starcraft 2 i OSX, det segade som fan. I windows däremot så var det fullt spelbart, så jag tror inte du vet vad du snackar om eller så har du en så pass kraftfull Mac att det funkar även i OSX.

Jag har ungefär samma upplevelse. Men eftersom han skrev att han byggde en speldator och installerade osx tror jag att han har så pass kraftfull dator Fast jag förstår inte varför macbook 2010 äns finns. c2d-processor från 2006 i ett plastskal för 10k. Och så lite grafikminne att det laggar när man scrollar på sidor med mycket rörliga bilder. Att den sen går upp till 80c när man kollar på film och överhettas (105c+) om man inte drar upp fläkten till max när man spelar något är ju inte plus heller. Glömmer man att dra upp fläkten får man macs version av bluescreen. Samma som windows fast ingen text och alla färger på samma gång Och det är inte bara så för mig, utan för alla i min klass också.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Hm. På min MacBook 2010 från skolan får jag samma fps på wow i windows på good som i osx på low. Men vissa spel funkar ju hyfsat bra på osx. Ligger man över 30 ändå (som jag inte gör på min macbook ) Så spelar det ju ingen större roll.

Jag har ungefär samma upplevelse. Men eftersom han skrev att han byggde en speldator och installerade osx tror jag att han har så pass kraftfull dator Fast jag förstår inte varför macbook 2010 äns finns. c2d-processor från 2006 i ett plastskal för 10k. Och så lite grafikminne att det laggar när man scrollar på sidor med mycket rörliga bilder. Att den sen går upp till 80c när man kollar på film och överhettas (105c+) om man inte drar upp fläkten till max när man spelar något är ju inte plus heller. Glömmer man att dra upp fläkten får man macs version av bluescreen. Samma som windows fast ingen text och alla färger på samma gång Och det är inte bara så för mig, utan för alla i min klass också.

Du beskriver det helt perfekt Jag älskade min Mac Book Pro, men du har tyvärr rätt, men blev stekhet. Man kan ju tycka att den automatiskt kunde reglera fläkthastighdeten när den blev stekhet, men sånt var man tvungen att göra manuellt för att den inte skulle brinna. Jag hoppas att Core i5/i7 med sandy bridge fungerar bättre, men kylningen hade de ingen koll på alls med de näst senaste PRO modelerna.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Så mycket total kränkning av sin egna inteligens genom tråden, men jag måste ju bara säga om det som faktiskt KAN vara lite vilseledande om man tittat bara på var tionde bildruta av videon: NI SLIPPER SPELA CRYSIS OCH WOW MED PEKSKÄRMS UI ! Det UI som demonstreras är ett som man kan använda ovanpå Windows och Aero precis som mediacenter som vi hafr tillgång til sedan XP... Så et sådant marginalanvändnings skal ska göra det lättare genom at man slipper försöka träffa rätt på startmenyknappen på en 7 tums display däer den visas i 3X3 milimeter ..... Försök nu titta och lyssna innan ni släpper ur er så mycket skit, det är jobbigt at inne på ett entusiastforum behöva blädra sig igenom metersbloggar för at hitta 4-5 vettiga komentarer om saker som inte borde vara ett ämne i diskutionen ens !

Permalänk
Medlem

Wow nytänk från Microsoft! Detta kan bli hur nice som helst! Windows Vista var ju ett hån och själv hade jag stora problem och inte blev det bättre med uppdateringarna. Windows 7 är ju det som Vista borde varit men jag hade ingen lust att betala dyra pengar för att bli kvitt klopjobet Microsoft gjorde med Vista... Jag har under mitt långa datorliv ångrat två mjukvaruköp, ett var till Mac och det andra var Vista!

Men strunt samma denna version ser riktigt nice ut och jag hoppas det inte blir ett Vista...

Det verkar ju också som så att Microsoft tänker "sammankoppla" sitt os för olika enheter och det är ju grymt för utvecklare att kunna utveckla en app som funkar för alla plattformar utan större modifikation.

Visa signatur

Jag har en dator.