Microsoft demonstrerar Windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Ni får mig att le. Ni tycks glömma att det här är mitt jobb, så när sådant här händer testar jag det på flera maskiner.

Hur har du tänkt dig att dem ska veta vad du jobbar med?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av f0kkeriet:

Hur har du tänkt dig att dem ska veta vad du jobbar med?

Glömmer --> förbise --> visste inte = helgardering

Det gör ingenting, det blir samma reaktioner ibland i trådar om andra operativsystem. Sen får väl var och en välja vilken mix av för- och nackdelar man föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Hur har du tänkt dig att dem ska veta vad du jobbar med?

Självklart ska de veta det! Han jobbar med att öppna mp4-filer i VLC.
Måste vara drömjobbet, eftersom jag aldrig har fått en dator att krascha av en mp4.
Har lyckas få VLC att hänga sig i OSX några miljoner ggr och det är ett självklart tecken på ostabilitet från Apple's sida.

OnTopic:
Men jag tycker iaf. det ser bra ut UI-mässigt, känns som man vill testa det först innan man säga nåt

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Madsoul:

Har lyckas få VLC att hänga sig i OSX några miljoner ggr och det är ett självklart tecken på ostabilitet från Apple's sida.

Nja, det vet jag inte. Nu skriver du det nog mest med glimten i ögat, men om VLC är ostabilt så ska inte det skyllas varken på Windows, OSX eller *nix. Det var liksom inte det som var grejen heller, utan hur en bugg i användarmiljö fick implikationer på systemmiljö.
...

Om det är javascript + HTML5 borde det här väl passa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Nja, det vet jag inte. Nu skriver du det nog mest med glimten i ögat, men om VLC är ostabilt så ska inte det skyllas varken på Windows, OSX eller *nix. Det var liksom inte det som var grejen heller, utan hur en bugg i användarmiljö fick implikationer på systemmiljö.
...

Om det är javascript + HTML5 borde det här väl passa dig.

Tror du missade ironin i hans inlägg...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Windows 7 är stabilt punkt slut. Om man får blåskärm osv så är det väl oftast hårdvarurelaterat.
Det är ju inte så att man slänger ihop en prisvärd spel dator och lägger in Mac OS x.
Och därför blir det problem för en del....

Windows 7 är stabilt förutom när du använder program eller om de skulle bli minsta lilla fel på någon hårdvara... eller om du försöker gå ur energisparläge.

Jag tror vi ser lite olika på de här med stabilitet... För mig handlar de om att man "står kvar" även när problem springer på en...

Och som jag skrev så använder jag windows till 50 %... Så jag ser trots allt fördelarna... Men dessa fördelar har inte programerarna på microsoft gjort.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Ser ju bra ut. Göra os till både mobil och dator som liknar varandra är ju underbart.
Kanske ja snart kan slippa detta Android dravel som mest verkar rikta sig till facebook användare.

Permalänk
Skrivet av mandrag0ran:

Vet inte om jag känner mig så sugen på det där.. det finns väl säkert ett klassiskt skrivbord o så, som man kan använda istället för.
Kändes lite onödigt blorpigt.

Håller med det är tråkigt då sånna här stora aktörer låter sig svepas med i trender

På vilket sätt är det tråkigt? Presentationen ska marknadsföra W8, ska dom då lägga in saker som en klar minoritet använder!?

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli jätte bra!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Allexz:

Such dramatic music, for a completely dull presentation.

Why English, for a so dramatic post.

jk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Jag håller inte helt med om att Windows 7 är bra... Krashar alldeles för ofta... blå/grönskärm med minnesdumpning och omstart händer flera gånger i månaden. Men man måste ju använda programmet eftersom andra tillverkare gör bra program till operativsystemet. Snack om att ta betalt för andras arbete.

haha hur lyckas du med det? Jag har fått det en gång på 2½ år med win7

Permalänk

Läser man artikeln får man intrycket att Windows 8 kommer se ut så här. Men det kommer det ju inte!
Det som visas är ju Windows 8 nya tablet interface.
Jag antar att folk inser detta när de andra videorna kommer iofs

Angåente sjävla interfacet så ser det ju hur bra ut som helst. Går ju inte ens att jämföra med iOS på iPad Ser fram emot resten av filmerna!

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Ni får mig att le. Ni tycks glömma att det här är mitt jobb, så när sådant här händer testar jag det på flera maskiner.

Och du tror att du är den enda i detta forum som arbetar med datorer/systemadministration/mjukvaruutveckling?
Om man kommer med ett påstående utan att backa upp det med någon slags fakta får man vara beredd på att ta lite kritik för sina ogenomtänkta uttalanden.

Det är nog ingen här som påstår att W7 eller något annat OS är 100% stabilt, men de flesta skulle nog hålla med om att W7 är det utan tvekan mest stabila OS hittills och att en majoritet av oss inte lider av några blåskärmar särskilt ofta.
Som sagt så har jag inte sett skymten av någon sådan de senaste åren trots att jag arbetar med mjukvaruutveckling dagligen.

Permalänk
Avstängd

Gillar tangentbordet med tomt i mitten!
Men vad är grejen, att detta OS ska komma till tablets eller nåt?

Permalänk
Medlem

Till alla som whinar, detta är inte Windows 8 för desktop. Du kommer säkert ha tillgång till detta GUI på samma sätt som Windows Media Center, men detta är något som i första hand kommer utnyttjas av surfplattor. Man ser ju tom Windows taskbar i filmen, vlket ser exakt ut som den i Windows 7.

Windows expanderar sig till flera plattformar för att kunna hålla sig kvar på marknaden, och duger de inte så är det bara att stanna kvar på de OS du kör idag.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ec96joan:

Visst är det kul att se på hur ingenjörerna här på Sweclockers berättar om hur buggat och dåligt Windows är. Bra skrivet. Tror Windows 8 kommer bli galant

Permalänk
Medlem

Ser jätteintressant ut det här. Frågan är hur stödet för vanlig programvara och support av ISP:er kommer drabbas av det här. Bli en stor omställning, förhoppningsvis till något bra i slutändan. De som inte har touch får använda piltangenter och mus istället antar jag. Jag väntar fortfarande på Total Recall-appen/programmet som kan hålla reda på på allt i mitt liv, ser till att jag håller mig tränad, planerar min ekonomi och utveckling etc. En virtuell flickvän helt enkelt

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut. Verkar bli bra för tablets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyntex:

Frågan är ju vad som händer med dessa planer: http://www.techradar.com/news/gaming/microsoft-wants-windows-8-to-relaunch-pc-gaming-917416

""Windows 8 will represent a real new push into PC gaming," the source told TechRadar. "Gaming will be a key component for the whole OS.""

Känns som om Microsoft valt att lägga det på hyllan för tillfället.

microsoft har inget att tjäna på att få sina 360 "gamers" att migrera tillbaka till pc.

vad jag inte förstått är varför ingen spelutvecklare gjort ett os-spel. dvs nån liten portabel linux ihopkodat med deras spel så att man kan boota spelet och få mycket mer prestanda, eller åtminstone ha det som möjlighet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av infinity08:

Och du tror att du är den enda i detta forum som arbetar med datorer/systemadministration/mjukvaruutveckling?
Om man kommer med ett påstående utan att backa upp det med någon slags fakta får man vara beredd på att ta lite kritik för sina ogenomtänkta uttalanden.

Det är nog ingen här som påstår att W7 eller något annat OS är 100% stabilt, men de flesta skulle nog hålla med om att W7 är det utan tvekan mest stabila OS hittills och att en majoritet av oss inte lider av några blåskärmar särskilt ofta.
Som sagt så har jag inte sett skymten av någon sådan de senaste åren trots att jag arbetar med mjukvaruutveckling dagligen.

Du svänger kraftigt mellan vad du påstår. Mitt enda syfte var att det fortfarande finns problem, trots allt som gjorts för att skilja mellan användar- och systemmiljö. Jag har aldrig påstått att Windows 7 är instabilt totalt sett. Skälet? Bara för att påståendet dök upp om att det är helt stabilt. I övrigt upprepar du ju bara vad jag skrev, så vad är det ogenomtänkta? Mitt inlägg du svarade på, eller ditt svar? Och om det nu är sant, vad är det ogenomtänkta? Att jag inte bifogade en avhandling med dokumentation?

Det har egentligen ingen betydelse, eftersom i sak det ändå inte tycks vara någon åsiktsskillnad, i alla fall ingen märkbar sådan. Å andra sidan blir alla inlägg här en fråga om förtroende, för det är inte rimligt att varenda inlägg ska backas upp med minnesdumpar och loggar i den mån de finns, eller hur? Du valde att tro att jag tog blåskärmarna ur det blå, och det kanske finns skäl att vara misstänksam med tanke på allt som skrivs här. Du har säkert varit med om något jag aldrig sett, och vise versa. Alltså betyder vår isolerade erfarenhet ingenting i det stora hela.

Fast när du påstår att Windows 7 "är... utan tvekan mest stabila OS hittills", skulle jag välja att citera Mark Russinovich: "Det är det mest säkra Windows OS hittills" (det handlade visserligen om Vista, men det är dokumenterat i en informationsvideo gjord internt av Microsoft anställda).

Permalänk
Medlem

Nej tack men jag avstår !

Jag tycker faktiskt att Windows 7 är så totalt klockrent, att jag troligtvis inte under min livstid kommer att byta till något annat.

"Bytt är bytt och kommer aldrig mer igen"

Permalänk
Medlem

Har använt Windows XP i 10 år och kommer att använda Win 7 i 10 år bara för att den är baserad på Win XP och inte på massa andra Windows Fail som har släppts.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Permalänk

Föredrar nog Windows 7. Tycker gränssnittet är både fult och opraktiskt till PC.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

I början av videon blev jag imponerad men tyckte att det hade tråkig design.
Mitt i filmen när man ser den klassiska windows taskbaren blev jag nästintill chockad, "kör dem windows 7 under detta lulllull?" d.v.s TUNGT OPERATIVSYSTEM

Windows är och förblir tung drivet. (XP VISTA 7)

Men vad vet jag.

Min personliga åsikt är följande:

Fult och totalt ointressant, kommer inte lyckas konkurrera på tablet sidan.
(alla vet att det inte är praktiskt att skriva på en touchskärm så ideen att office paketet skulle bidra med någon ypperligt är säkert en punkt dem kommer trycka men misslyckas med)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Och du tror att du är den enda i detta forum som arbetar med datorer/systemadministration/mjukvaruutveckling?
Om man kommer med ett påstående utan att backa upp det med någon slags fakta får man vara beredd på att ta lite kritik för sina ogenomtänkta uttalanden.

Det är nog ingen här som påstår att W7 eller något annat OS är 100% stabilt, men de flesta skulle nog hålla med om att W7 är det utan tvekan mest stabila OS hittills och att en majoritet av oss inte lider av några blåskärmar särskilt ofta.
Som sagt så har jag inte sett skymten av någon sådan de senaste åren trots att jag arbetar med mjukvaruutveckling dagligen.

Jag skrev bara att jag inte var helt nöjd med mitt Windows för de inte var tillräckligt stabilt. På min dator är de de näst stabilaste operativsystemet av två. De händer att någon program kraschar i Ubuntu också... men operativsystemet kraschar inte... utan de är bara stänga ner och fortsätta. Men till saken hör också att jag har större krav på Windows eftersom de är ganska många % dyrare...

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Avstängd

"Enklare" UI brukar innebära mer bläddra, bläddra, bläddra, bläddra...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Skulle inte förvåna mig om Microsoft utannonserar Kinect för PC snart. Windows 8 nya gränssnitt + Kinect är nog en kombination dom gärna vill se sina kunder använda.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Självklart kommer det floppa.

win 95 = skit
win 98 = bra
win millenium = skit
win XP = bra
win Vista = skit
win 7 = bra
win 8 = ser ni trenden?

Haha

Win 95 var ju grymt.. vad jämför du med?

Windows 2000 var ju också grymt, bättre än XP i mångas ögon.. Ungefär hur XP var bättre än Vista i mångas ögon.

Ont: Disskusionerna ovan mig verkar vara inne på att detta skall vara det som Windows skall lansera till desktop, men det är ju totalt orimligt.. såvida Windows inte gjort en massiv tabbe.

Det är betydligt mer troligt att detta är vad Android är till linux, alltså endast Touch/laptops med både touch och tangentbord.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Många verkar glömma bort ETT och visa TVÅ os som ms tillverkat som var riktigt trevliga.
Windows NT4. Lätt det snabbaste grafiska OS MS någonsin gjort. Fattades lite hårdvaru stöd för gamers men det brukade ofta gå att lösa.
Sedan Windows 2000. Föregångaren till XP. Snabbare enligt min mening och såg väldigt snarlikt ut. Precis som idag var det mer eller mindre ofta drivrutinera som gjorde att vissa fick problem med bluescreens.