Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Skrivet av rSon:

[spoiler] LAN-packlista inför Dream Hack Winter 2005

Den ultimata packlistan för DH. Den har några år på nacken nu men samma principer borde fortfarande gälla.

Hämtad från: http://dh.atspace.com/

Måste internetkablen vara 10m?!

Skrivet av tvelander:


Står visst i reglerna att du inte få har för mycket och att inte koppla ihop datorer i andra dosor så

Står på regler på dreamhacks hemsida därför tar jag inte med min quad sli och kör på den andra med dubbla 580 och kanske kör med 3 med min gammla som brossan har nu med i7960

Hur kan du ha såna datorer utan att ha ett galleri?!

Skrivet av nccish:

Då blev det besämt att vi åker vid 15-tiden imorgon, så vi lär väl vara framma någon gång vid fem. Förhoppningsvis kommer man in direkt då!

Då missar du invigningen

Skrivet av zorki:

måste va de grå smurfen som e rasistisk:P hehe

hahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Måste internetkablen vara 10m?!

Hur kan du ha såna datorer utan att ha ett galleri?!

Då missar du invigningen

hahaha

ja 10m e säkrast att ha med dej

håller med dej på resetn av punkterna

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Fanns Hörselproppar att köpa på plats? Kom på att jag hade glömt det och att sova på tangentbordet är rätt smidigt för tupplurer. Öronproppar underlättar detta ganska rejält kan jag tänka mig, specielt om man sitter i D-Hallen

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Internt måste det väl ändå vara gigabit?

Borde vara det i år tycker man, tidigare har det dock bara varit 100/100.

Permalänk
Skrivet av TxH8:

Fanns Hörselproppar att köpa på plats? Kom på att jag hade glömt det och att sova på tangentbordet är rätt smidigt för tupplurer. Öronproppar underlättar detta ganska rejält kan jag tänka mig, specielt om man sitter i D-Hallen

Fanns att köpa senast jag var där. Kolla shopen på deras sida, jag förbeställade mina.

Permalänk
Medlem

Helt OK för Willysbutiken som ligger ett stenkast därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Måste internetkablen vara 10m?!

Ja, annars finns det risk för att den inte når till närmsta switch. Dreamhack rekommenderar själva 10-15m.

http://www.dreamhack.se/dhw11/about/pack-list/

Permalänk
Medlem

10 meter nätverkskabel kostar 89kr på Harald Nyborg. Så om ni har ett sådant varuhus i närheten så tveka inte!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk

Tagga nu då allihopa!

Förresten, vet någon om det går att ha med sig luftmadrass modell fet och få den pumpad, d.v.s. kan man få tillgång till ström för sin elpump?

Permalänk
Inaktiv

Då var det dags för DHW11. Ni som åker Swebus från sthlm. Ses där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av tvelander:


Står visst i reglerna att du inte få har för mycket och att inte koppla ihop datorer i andra dosor så

Står på regler på dreamhacks hemsida därför tar jag inte med min quad sli och kör på den andra med dubbla 580 och kanske kör med 3 med min gammla som brossan har nu med i7960

ja skiter i deras maxgräns, ja tar min rig me 980x och 3st 580

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att de som sitter i min länga inte kör med nätagg från Ace. Där är risken stor att ett överbelastat agg tar med huvudsäkringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter där atm

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Sitter på övervåningen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

på plats o kränger billys:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Nu är man äntligen live! Tagga nu mina vänner! Ni finner mig på IRC. Nickar SeqteR (för er som inte listat ut detta ännu).

#swec.dhtrade @ quakenet.

(VI kör även kanalen för övrig chat nu även mellan oss swecare. Men självklart trade också för att vi ska få det mer trevligt!)

Vi ses

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Sitter på D47:46 Taggad till tusen

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Ska köra om någon timme eller så. Hoppas på att komma dit innan nedsläkningen. Vi får väl se...

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

zod e mit nick på dc++ o irc

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv

Då är man på plats i B1:59. Nätet känns dock jävligt instabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

zod e mit nick på dc++ o irc

Misstänkte det var du som försökte pracka på mig energin vi får nog komma överens senare

Skrivet av darkshippo:

Då är man på plats i B1:59. Nätet känns dock jävligt instabilt.

Ha. Här är det gött. Sitter på kanten och har enormt med plats. Kan garanterat feta gött här. Vi får väl kanske samlas imorgon allihopa en sväng kanske? Ett swec-gruppfoto hade varit kul,.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Misstänkte det var du som försökte pracka på mig energin vi får nog komma överens senare

Ha. Här är det gött. Sitter på kanten och har enormt med plats. Kan garanterat feta gött här. Vi får väl kanske samlas imorgon allihopa en sväng kanske? Ett swec-gruppfoto hade varit kul,.

hehe jupp langaren på swec:P

ja gruppfotto hade vart kul

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Nån som har lust att köra en speedtest? Har inte varit på DH sedan 2007, börjar bli lite sugen... Är det fortfarande kryll med P12?

Permalänk
Medlem

Sitter hemma och är sjuk Hoppas jag är bättre tills imorgon annars är 950kr och mitt första DH åt häcklefjäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Sitter hemma och är sjuk Hoppas jag är bättre tills imorgon annars är 950kr och mitt första DH åt häcklefjäll.

så vidar du ej e döende så e de ingen ursäkt att inte vara på plats

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

får be någon på telias vip rad att kolla

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

så vidar du ej e döende så e de ingen ursäkt att inte vara på plats

Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

finns piller:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Sitter hemma och är sjuk Hoppas jag är bättre tills imorgon annars är 950kr och mitt första DH åt häcklefjäll.

Kom hit. Så köper du en av Zorkis elixir så blir det nog kanon!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.