Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Permalänk
Medlem

Läcker dator med trevligt nytänk iom pekskärm och displayknappar.Lite väl dyr dock.Anväder själv många av Razers produkter och har bara gott att säga om dom. Razer=kvalitet

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Men när minimapen är på höger sida så måste du ju lyfta handen från musen för att trycka på den, eller så måste du flytta över handen över hela tangentbordet (istället för att bara flytta den lite till vänster), så hur du än gör så blir det lättare att ha den på vänster sida?

Förstår inte varför man skulle vilja trycka på den mitt i stridens hetta?
Dessutom så kommer man inte se det om den ligger till höger (den kommer vara under handen...)

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adamq10:

Skulle ju mycket hellre köpa en Macbook pro 17" om man nu ska lägga de pengarna på en så stor laptop. Då får man åtminstone en quad core i maskinen.

Fast denna macbook pro är väl inte bättre än razers bärbara på det område som denna razerlaptop är byggd för, nämligen spel? Eller har macbooken lika bra grafikkort? Oavsett så är väl OSX inte lika lämpat för spel då färre spel kan köras i detta os?
För det är kanske inte så intressant att jämföra "äpplen och päron". Det är ju ganska lätt att dissa denna laptop om man jagar en lagringsserver för motsvarande pris också ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Hypad video, ska bli kul och se hur den fungerar i verkligheten!

Den känns hypad ja...:P

Skrivet av Kislotnij:

Fanskapet inte värt mer än 13k

Det håller jag med om. Jag menar denna datorn är ju dyrare än en MacBook Pro (beroende på modell) så jag är rädd att man betalar en stor del av pengen för bara plast.:/

Skrivet av Shiftypants:

Alldeles för dyr med tanke på hårdvara när den ställs mot konkurrenterna.

Mjo precis min tanke...*håller med*...

Skrivet av Saya:

"Påkostade komponenter"? Inte skriva av pressmeddelanden.

Ha ha...:) Snacka om att det är en PR-mening och inget som speglar verkligheten.^^

Skrivet av Söderbäck:

Frågan är ju var man helst bär runt på ;).

Ha ha ha...:) Kul sagt.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av felxi:

Förstår inte varför man skulle vilja trycka på den mitt i stridens hetta?
Dessutom så kommer man inte se det om den ligger till höger (den kommer vara under handen...)

I spel som HoN kan den antagligen göra mycket nytta då det inte är stridens hetta (ett game är i genomsnitt 35 min). För det var väl tryckfunktionen vi diskuterade? Det är väl knappast så att man kollar ned på tangentbordet om man vill se minimapen när den finns på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Fast denna macbook pro är väl inte bättre än razers bärbara på det område som denna razerlaptop är byggd för, nämligen spel? Eller har macbooken lika bra grafikkort? Oavsett så är väl OSX inte lika lämpat för spel då färre spel kan köras i detta os?
För det är kanske inte så intressant att jämföra "äpplen och päron". Det är ju ganska lätt att dissa denna laptop om man jagar en lagringsserver för motsvarande pris också ;).

Macen har något sämre grafikkort, men quadcore. Ska man köra, säg Battlefield (som jag tycker om), kör jag hellre med fler kärnor och sämre grafikkort än tvärtom. I en 17" hittar du ett 6750m

För att inte gå allt för OT, lämnar jag två länkar.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-580M.56636.0.... (se tabell till höger)
http://www.apple.com/se/macbookpro/specs-17inch.html

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iNi:

Detta är helt sanslöst. Förstår inte alls vad grejen med minimapen är... Ta videon som exempel; där minimapen visas till höger om tangentbordet så visas den likväl på skärmen. Så det är helt enkelt en missplacerad dubblett av minimapen... Jag menar, vem fan tittar på tangentbordet när den spelar (eller överhuvudtaget)?

Denna produkt är totalt puckad och jag förstår verkligen inte hur SweC kund tycka att detta var en värdig nyhet...

Fast. Nyheterna från swec måste väl inte skriva endast om nya produkter som måste hamna på top-10 listan i funktion eller prisvärdhet? Det om något tycker jag hade varit tokigt. Bättre är väl om de ger en lite bredare bild av vad som släpps?
Den här datorn sticker faktiskt ut lite från resten av marknaden, så varför inte skriva om denna laptop? Forumet innehåller ju faktiskt rätt många teknikintresserade och när något sticker ut så är det väl ganska bra att det uppmärksammas?`

Sedan kan jag hålla med om att denna extraskärm för just minimaps verkar vara ganska onödig. Nämnde detta i något tidigare inlägg också.
Men det kanske kommer lite andra trevliga användningsområden för extraskärmen. Vem vet ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Alltså. Skulle jag köpa en gaming-laptop (att döma från tillverkare såsom Alienware, falcon NW och Deviltech så finnsd et ju i alla fall ett segment för det) skulle det nog inte bli Razers dator.
Jag skulle gärna ha en portabel gaming-rig. Men då handlar det inte om 2 timmar ute i solen vig götaplatsen - Jag fyttar mig mellan kratkällor. Och då är 2 kilo mer inte ett problem. Men bristande prestanda och _värmehantering_ är helt oförlåtligt.

Och ang. pekskärmen har den säkert nån nytta. Men inte inom gaming. Jag vill inte behöva titta ner (och bort från hea skärmen i övrigt) för att se min minimap. Och jag har knappar på mys och tangentbord nog för alla keybindings.

Vad jag hade velat se istället (om man inte räknar ett billigare pris som alternativ) vore något system för fläktar (det är ju trots allt en gamingdator, om vi ska tro razor) och annat bös direkt via hårdvara.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut med dual core är inte så bra, Kanske det finns tillval man kan göra?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jagarne:

Alltså. Skulle jag köpa en gaming-laptop (att döma från tillverkare såsom Alienware, falcon NW och Deviltech så finnsd et ju i alla fall ett segment för det) skulle det nog inte bli Razers dator.
Jag skulle gärna ha en portabel gaming-rig. Men då handlar det inte om 2 timmar ute i solen vig götaplatsen - Jag fyttar mig mellan kratkällor. Och då är 2 kilo mer inte ett problem. Men bristande prestanda och _värmehantering_ är helt oförlåtligt.

Och ang. pekskärmen har den säkert nån nytta. Men inte inom gaming. Jag vill inte behöva titta ner (och bort från hea skärmen i övrigt) för att se min minimap. Och jag har knappar på mys och tangentbord nog för alla keybindings.

Vad jag hade velat se istället (om man inte räknar ett billigare pris som alternativ) vore något system för fläktar (det är ju trots allt en gamingdator, om vi ska tro razor) och annat bös direkt via hårdvara.

Vänta nu lite här. Det finns väl inga recensioner eller användarupplevelser som styrker din oro om värmehantering ännu? Vi får väl åtminstone vänta tills den släppts innan det är läge för gnäll om överhettning?
Och angående minimapen så är det ingen som tvingar dig att titta ner på tangentbordet istället. Minimappen kommer finnas kvar på samma gamla ställe på huvudskärmen skall du se. Ingen fara.

Jag vet inte om jag riktigt förstod sista stycket rätt, men du var inne på att man skulle styra fläkthastigheter med knappar istället för nuvarande automatiska lösning? Eller något som gör att man själv får välja att ställa den manuellt? Här om någonstans ser jag problem med överhettning. En del användare förstår sig på hur man skulle använda detta, men en stor klick konsumenter skulle definitivt inte hantera detta rätt och då om någon gång skulle det bli gnäll om överhettning. En dator med denna typ av funktioner skulle troligen inte säljas som gaming-laptop utan snarare som professionell arbetsmaskin med kraftfullt grafikkort. Jag tror du har större odds att hitta dessa funktioner i en lenovo-laptop än en från razer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

Ser bra ut med dual core är inte så bra, Kanske det finns tillval man kan göra?

Jag vet inte, men antar att det har att göra med att de tvåkärninga producerar mycket mer värme än 4-kärniga varianter så de har kanske försökt hålla nere värmeutvecklingen i det trånga chassit. Om så är fallet så är det tveksamt om de släpper 4-kärniga datorer i detta utförande. Lösa spekulationer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Priset är ju svårargumenterat. Med en bättre CPU och 580M så kanske de hade haft något bra. Men jag gillar designen och pekskärmen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

med tanke på priset så borde det ha varit ssd , om inte två

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

23k för en dual core och ingen SSD? Ehh, en psp känns mer lockande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Fanskapet inte värt mer än 13k

Håller helt klart med dig. Alldeles för dyr o för 13k får jag en gaming-laptop.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Avstängd

För det priset hade jag köpt den här:

http://www.inet.se/artikel/1969335/asus-g74sx-tz078v

Och haft 10k i fickan.

Visa signatur
Permalänk

Visst om den låg på 12-17k men inte mer än det. 23k e bara fail, också med tanke på att det är razers första dator så vet man ju inte hur bra den egentligen är. den kan ju som sagt vara kass och smälta sönder efter några timmar.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att den ser ut som en MacBook Pro med Unibody fast lite pimped style?
Är själva höljet av den i aluminium?
Jag tycker den e väldigt snygg i sig men priset är alldeles för hög. 13 till 15 k skulle jag ge max för en sån.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk

quad-core, 6990M Xfire och 2 ssd'er så kanske den är värt 17k

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

kan bara hålla med!
Hade hälre köpt en Asus eller MSI för 13k

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Och som vanlig ligger pengarna på helt fel saker. En i5a med 4 kärnor borde det vara. Bättre grafikkort. Mindre touchscreen och HD webkamera och liknande blink-blink. Som gjord denna för att säljas till okunniga...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

quad-core, 6990M Xfire och 2 ssd'er så kanske den är värt 17k

Nog för att jag tycker Razer Blade kostar för mycket, men var hittar du en bärbar med 6990M för 17k? Och med två SSD räcker nog inte 23k heller.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Alienware m18x kostade 17 000 förut (kanske fortfarande) 6990m crossfire. Sen förstår jag inte riktigt varför folk hoppar upp och ner av ilska när en produkt är dyrare än någon annan, det är som att jämföra moderkort (skippade bilar den här gången...) Finns dom som utför samma jobb för 500kr som för 2000kr.

Permalänk
Medlem

Apple

Undra hur lång tid det kommer ta innan äpplet får syn på utseendet och sätter så många käppar i hjulet som de bara kan..

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Macen har något sämre grafikkort, men quadcore. Ska man köra, säg Battlefield (som jag tycker om), kör jag hellre med fler kärnor och sämre grafikkort än tvärtom. I en 17" hittar du ett 6750m

För att inte gå allt för OT, lämnar jag två länkar.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-580M.56636.0.... (se tabell till höger)
http://www.apple.com/se/macbookpro/specs-17inch.html

Håller med. Razor Blade får Mac att verka prisvärt och det i sig säger kanske allt? Om inte annat kan man leva med en något tjockare laptop ifrån Alienware eller liknande bättre märke som har både bättre prestanda och lägre pris.

Sen sa han att desktop replacements är 3 inches tjocka, var fan har han hittat en 7,65cm tjock laptop? Ta fram en linjal och kolla hur tjockt det egentligen är. En gaming laptop används knappast i knäet i alla fall. Den släpas med i sin väska och ställs på ett bord med kontakten i. Till och med tåg har bord och kontakter.

Permalänk
Medlem

Såg en roligt rage comic om detta:
http://i.imgur.com/wTTck.png

Aldrig i mitt liv att jag skulle köpa den datorn för det priset

Permalänk
Medlem

Hmm, hade dom inte en prototyp som hette switch-blade innan på deras hemsida där alla knapparna är led-programmerbara.

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Oj. Det ser tungt ut att ta med sig om man vill spela på andra ställen än hemma.

Dock köper man nog mest denna dator för att den är cool. Och då konkurerar denna ordern på amazon rätt bra

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Keeper of Traditions

Den var ju i alla fall bra mycket snyggare än alla andra "gaming"-laptops ute på marknaden...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Keellan:

Såg en roligt rage comic om detta:
http://i.imgur.com/wTTck.png

Aldrig i mitt liv att jag skulle köpa den datorn för det priset

Win

Visa signatur