Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Permalänk
Avstängd

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=G74SX-TZ078V
den här är fan bättre.
fuck you razer försöker lura p12or...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adamq10:

Macen har något sämre grafikkort, men quadcore. Ska man köra, säg Battlefield (som jag tycker om), kör jag hellre med fler kärnor och sämre grafikkort än tvärtom. I en 17" hittar du ett 6750m

För att inte gå allt för OT, lämnar jag två länkar.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-580M.56636.0.... (se tabell till höger)
http://www.apple.com/se/macbookpro/specs-17inch.html

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag tycker det är rätt komiskt men 17" MacBook Pro borde ge likvärdig eller mer spelprestanda för lägre pris

Tog bort den mesta texten ur sista inlägget för att hålla nere textväggen i mitt inlägg ;).

Ja, man kan väl säga att jag har ganska dålig koll på mobila grafikkort generellt och extra dålig koll har jag på de senaste macarnas grafikkort. En nära vän köpte sig precis en macbook pro 15" med det klenare grafikkortet HD 6490M och jag antog att detta kort satt även i 17"-versionen. My bad.
Tänkte lite med på det här med begränsningen i spelutbud för mac-plattformen men det är ju inte heller så relevant egentligen. Släng in ett windows också så är detta hinder också ett minne blott.

Men det är väl en rimlig slutsats att den alternativa pekplattan i kombination med laptoptjocklek är de faktorer som orsakar den höga prislappen. Det finns en hel del andra alternativ på marknaden om det endast är prestanda man vill ha i burken ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Totalt värdelös grej återigen från Razer... Men det är klart finns ju så kallade "Gamers" (Lamers) därute som kommer att tycka den är jättecool och köpa den på pappas kreditkort.... suck

Hoppas ingen tar in skiten till Sverige.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Medlem

grejen är att detta är den första laptop:en vi ser ifrån Razer, som sagt Razer har köpt upp en ODM-tillverkare, det ryktas om att det är Clevo som Razer köpt upp men det verkar vara svårt i att få klarhet i det hela, till och med digitimes är rätt slutna. Razer´s främsta målgrupp riktar sig till de människor som köper OriginPC http://www.originpc.com samt Falcon Northwest http://www.falcon-nw.com båda företagen köper Clevo tillverkade laptop´s...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

köp ett gymkort så är det fixat!
billigare än att trycka in massa sämre komponenter i ett litet skal...

Bästa idén i tråden. Kan nästan få en personlig tränare också för mellanskillnaden.

Sen kan man ju börja spekulera i hur mycket Dell och Apple betalat Razer för att ta ett så högt pris så deras datorer verkar vara billiga alternativ.

Permalänk

haha, kul att dom spelar lol i videon. helt sjukt krävande!

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk

Spelar roll att hårdvaran kan kosta, och att formfaktorn är som den är. Skitcoolt med en tunn, kraftfull dator. Men om den riktas till gamers, så är 23k verkligen för mycket. Jag tror telenor gjorde likadant, 4g modem och sålde som "Går att gamea med överallt", spelar dock ingen roll för att det kostar ju 700kr i månaden eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Bara jag som förstått varför dom har touchen till höger? Det är ju en bärbar dator, att plugga in en extern mus är oftast inte speciellt ergonomiskt beroende på vart man sitter eller är för stunden, och istället har man den då till höger om tangentbordet istället för att t.ex använda en mus, så det blir mer naturligt att använda det. Gissar på att man skall kunna spela med touchen istället för med en extern mus, så att säga en "riktig" bärbar speldator där man inte skall behöva ha kringutrustning för att spela vart man än är så att säga.

Nu är det ju inte säkert att det är så, men när jag tittar över designen och presentationen så verkar det som om det är syftet!

Väldigt snygg dator tycker jag, mycket fin att titta på, dom har i alla fall lyckats få den att vara bärbar då den faktiskt är tunn med bra batteritid om man tänker på komponenterna som används (vilket faktiskt måste vara en kompromiss för att fortfarande kunna få ut den batteritid som en vanlig bärbar dator annars har). Komponenterna är ju faktiskt bra saker, dock kan man ju inte slänga in allt det bästa för då får man en tjock och tung dator med dålig batteritid, vilket många här inte verkar förstå, då kylflänsar väger mycket och de bästa komponenterna gärna vill dra extra ström så vill man gärna ha ett tyngre batteri som ersätter den energi som komponenterna äter upp jämfört med det som sitter i den nu.

Priset däremot, det gillar jag inte för fem öre. Hade den kostat ungefär halva priset så hade det varit en klockren bärbar dator i mina ögon, men priset förstör verkligen helheten. Alldeles för dyr för att vara ett bra köp. Men skiter man pengar så är det ju en annan femma... men så är det ju inte för dom flesta.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

haha, kul att dom spelar lol i videon. helt sjukt krävande!

Det är ännu mer lustigt att de visar filmer på spel och inte spel som verkligen spelas (syftar här på BF3 trailern som visas). Jag kan också få grym grafik i min dator, bara att starta mplayer!

Skrivet av EnNickeMan:

Såna finns det gott om kan jag lova!

Jo, visst kan man få uppfattningen av att det finns gott om dem. Man märker dem väldigt tydligt och de söker uppmärksamhet och bekräftelse (antagligen för att de saknar bekräftelse från deras föräldrar som jobbar istället för att spendera tid med dem, och köper sig fritt från samvetet). Tyvärr är jag inte så säker på att de är så många egentligen (jämförelsevis mot andra kundsegment). Jag tycker att de verkar få väldigt stor uppmärksamhet för en så pass litet segment som de troligen är, eller så är det bara jag som sitter i min bubbla och filtrerar bort dem?

Visa signatur

citera!

Permalänk

http://i.imgur.com/wTTck.png

Sätter den i perspektiv

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hårdvaran va inte direkt den värsta, och dom kunde inte ens sätta in en SSD :S Tangentbordet va däremot riktigt nice och jag antar att det är där det höga priset bottnar.

Skrivet av celerity:

Ingen SSD? :/

Som tidigare sagt, en überdator gjord för gamers, men så finns det ingen SSD, hur/vad tänkter man på då, det måste ju påverka prestandan, om den nu ska kosta 23k, kan man väl slänga in en...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Som tidigare sagt, en überdator gjord för gamers, men så finns det ingen SSD, hur/vad tänkter man på då, det måste ju påverka prestandan, om den nu ska kosta 23k, kan man väl slänga in en...

Ja, SSD är fett nice för FPS:en och responstiden i majoriteten av spel. Fast nej.

Spelar hela tiden, märker ingen skillnad på SSD eller 7200 RPM:are förutom att loadtimen halveras, väldigt relevant när man ändå måste vänta på alla andra som ska loada hehö.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Besviken på grafikkortet.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag gillar designen på den, men hårdvaran är ju rent ut sagt skit för det priset! Att det inte är en quadcore utesluter den som en gaming dator direkt.

Permalänk
Medlem

Alienware 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag gillar designen på den, men hårdvaran är ju rent ut sagt skit för det priset! Att det inte är en quadcore utesluter den som en gaming dator direkt.

Går att spela fint på en dual bärbar också. Men inte för 23k utan för ~10k.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd

Allvarligt; vill man lägga ner 23k för en speldator, investera då i en stationär, då lovar jag att du kan
få 24" skärm, steelseries tangentbord, och GTX580 i SLI för priset av 20k (så kan du supa för 3k ist!).

Min dator går på 16k inkl. skärm och snart när jag köpt ett till GTX580 (om BF3 kräver det i maxläge)
så kmr burken ligga på 20k och då kmr den där bärbara datorn kännas som en dvärgsegdatorskitsak.

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

jag får nog ge tummen ner. jag anser inte att det är optimalt med core i7 för laptops då hyperthreding bidrar med mycket högre strömförbrukning, på processorfronten så hade intel sandy bridge i5 passat riktigt bra.

angående grafikkortet så tycker jag att man skall satsa på radeon grafik när det kommer till laptops, då hade man garanterat fått bättre prestanda vid samma effekt.

Permalänk
Medlem

Den där minimapen vid tangentbordet är nog kanske användbar ifall man köra RTS som Dota och starcraft 2 där man trycker nästan hela tiden på minimapen, istället för att använda musen så använder man fingrarna, ganska grymt men dock inte värd 23 tusen kronor, finns redan sådana razer tangentbord med inbyggd minimap som man kan klicka på fast dock är det inte till laptops.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

ummm, GT 550?

Gamer GFX kort?

23k?

Fail?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Tycker den ser rätt cool ut ändå. Får ändå hålla med razer om att det knappt finns några bärbara speldatorer. Men tyvärr så är ju grafiken och priset åt fanders.

Känns fel i videon när de har mr.nivida gubbe som snackar massa blaj om hur viktigt det är med grafik i dagens spel.

Seriöst 550??? De har ju släppt ett "580", menar att en dator för 23k borde de iaf ge vettig grafik.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonesome:

Undra hur lång tid det kommer ta innan äpplet får syn på utseendet och sätter så många käppar i hjulet som de bara kan..

Tänkte på samma sak själv, Säljstopp inc

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Seriöst 550??? De har ju släppt ett "580", menar att en dator för 23k borde de iaf ge vettig grafik.

Haha, det är lite värre en bara siffror i modell namnet... 550 har 1/5 cuda kärnorna, 1/5 fillraten och kör 128bits minne med 1/7 bandbredden.

Geforce 550M är ett budgetkort jämfört med ett GTX580.

Permalänk

Wow GO Razer!

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

23 lax??
Det är ju f*n inte ens SSD i den.
Skrotburk. Den kommer inte i närheten av prestandan i min stationära som är ca ett år gammal nu.
Sen lär den säkert vara högljudd o bli stekhet.
Näe, jag är allt utom impad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk

många razergrejer är tyvärr superstylade och därav överpriserade. dock finns det många ädelstenar i deras sortiment. t.ex diamondback när den kom var en riktigt bra mus. gillade även barracuda headsetet jag köpte som höll i fem år och funkar än idag. har bytt upp mig till en deathaddermus nu och den funkar riktigt bra även om jag hade önskat två sidoknappar till.

Permalänk

Ensam om första bärbara speldatorn? knappast -> http://www.sweclockers.com/galleri/6863-itx-workstation

120hz skärm vs 75hz.
SSD vs HDD.
Bra kylning VS kass.

21 lax vs 23 lax

Razer blade < http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635487

Permalänk
Medlem

Så vad kan man köpa istället för en razer blade?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Så vad kan man köpa istället för en razer blade?

Lol'd hard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Så vad kan man köpa istället för en razer blade?

http://i.imgur.com/wTTck.png

Det är fjärde gången den dyker upp i tråden...

Ju mer jag läser i den här tråden, desto mer önskar jag att jag hade haft 23k till övers och skapat ett galleri här på SweC...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175