Razer Blade är "den första riktiga bärbara datorn för gamers"

Permalänk
Medlem

Känns som den där hårdvaran är värd max 15k :/

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker folk är lite överdrivet negativa mot alternativa lösningar. Jag håller väl med om att priset inte gör denna till en vinnare i varje hem. Och även om pengar inte är problemet så finns mer kraftfulla lösningar för samma peng.

Men jag tycker inte det är fel att det satsas lite på annorlunda lösningar. Intressanta specs med en tunn laptop som ändå har en del spelprestanda och lite nya lösningar med den undre touchskärmen.

Med detta sagt så är jag mindre imponerad över att de blandat gemener och versaler på tangentbordet som Minimupp nämnde tidigare. Språkkunskaperna idag är väl dåliga nog hos en allt för stor grupp i samhället som det är. Behövs inte mer förvirring för dessa stackare.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

det är väl HT på den där processorn ? men framgår ej så vetefan men det hade ju vart bättre men är en 2kärning med HT likvärdigt en quad ? eller är det mycket prestaNDa som går bort med HT ?? aldrig haft en intel med HT tror ja :S

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag hade varit med intresserad om det varit 7" datorn som de visade på CES :/

Permalänk

Haha en dual core?! Och sen visar de upp BF3 på skärmen. Kommer ju knappast flyta bra på en dualcore.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlefield:

Haha en dual core?! Och sen visar de upp BF3 på skärmen. Kommer ju knappast flyta bra på en dualcore.

Det är väl en Dualcore med HT

Permalänk

Jag tror de försöker åstadkomma något som inte går att utföra med dagens teknik. En gaminglaptop kan aldrig bli tunn och lätt, en tunn och lätt laptop kan inte bli bra för gaming. Precis som med andra tunna datorer måste de tumma på prestandan för att få plats och inte få komponenterna att susa runt i 120c.

Ett kliv i rätt riktning, men för tidigt. Kanske någon gång i framtiden om förutsättningarna för prestanda ändras. Om man ska tro på Unlimited Detail så är ju den verkligheten inte långt borta.

Permalänk

Det var en riktigt snygg dator!

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Uhm, halv"kass" hårdvara och nå flashigt tangentbord? Frågan är... Vilken gamer kollar på tangentbordet när dom sitter och spelar...?

Permalänk
Medlem

Razer har alltid haft överprisade produkter av dålig kvalité, och det här verkar inte vara ett undantag om man tittar på priset, processorn och grafikkortet.
Dom har dock alltid haft snygg design och effektiv reklam.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Första ultrabooken? Är nog de 8 knapparna till höger oanför touchpaden som är dyra. Kolla bara optimus maximus

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Ännu en Razer-produkt där ordet "gaming" dubblar priset. Snygg var den dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tompatomp:

Razer har alltid haft överprisade produkter av dålig kvalité, och det här verkar inte vara ett undantag om man tittar på priset, processorn och grafikkortet.
Dom har dock alltid haft snygg design och effektiv reklam.

Att datorn har en hög prislapp håller jag med om. Den har ju en del speciella lösningar som säkerligen kostar en del extra att tillverka då lösningen knappast produceras på bred front, men menar du att processorn och grafikkortet är av dålig kvalité?

Huruvida kvalitén på denna dator är av hög eller låg rang kan du väl inte uttala dig om förrän datorn testats ordentligt och detta har inte gjorts ännu. Varken av konsumenter eller recensenter.

Jag har själv bara ägt en produkt tillverkad av razer. Närmare bestämt diamondback som jag säkert haft nära 5 år. Inga problem alls med den. Denna mus är väl inte känd för att ha dålig kvalité?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

SJUKT fräsch dator. Förstår inte varför minimap-grejen ska vara på höger sida bara, alla andra spel har ju minimap på vänster sida -.-

Men riktigt tuff, dock 23k känns lite mycket lol

Klart den ska vara på höger! De flesta sitter ju med vänsterhanden på WASD när man spelar, om skärmen hade varit på vänstersidan hade den ju varit oanvändbar
Dessutom har jag flyttat minimapen till höger sida i tex HoN, mycket skönare så

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Klart den ska vara på höger! De flesta sitter ju med vänsterhanden på WASD när man spelar, om skärmen hade varit på vänstersidan hade den ju varit oanvändbar
Dessutom har jag flyttat minimapen till höger sida i tex HoN, mycket skönare så

Men när minimapen är på höger sida så måste du ju lyfta handen från musen för att trycka på den, eller så måste du flytta över handen över hela tangentbordet (istället för att bara flytta den lite till vänster), så hur du än gör så blir det lättare att ha den på vänster sida?

Permalänk
Medlem

Dual Core or GT 555 för 23k? Nej tack.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

och för samma pris så får man http://i.imgur.com/wTTck.png

Permalänk
Hedersmedlem

De har mage att kalla den portabel? Alla maskiner på 15" och över är släpbara, oavsett vikt! Den går ju inte i någon vettig väska och är otymplig!

Men annanrs verkar den tuff. Litta prisig dock..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av muki91:

och för samma pris så får man http://i.imgur.com/wTTck.png

LOL bra bild

Med xbox och ps3 med också, jo razerdatorn är nog lite i dyraste laget

Permalänk
Medlem

Ingen SSD? :/

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Men när minimapen är på höger sida så måste du ju lyfta handen från musen för att trycka på den, eller så måste du flytta över handen över hela tangentbordet (istället för att bara flytta den lite till vänster), så hur du än gör så blir det lättare att ha den på vänster sida?

I vilka spel petar du i vanliga fall på skärmen?
Äe du. Man behöver inte peta på någon mini map alls. Skall man kunna spela ordentligt så gör man ändå inte detta med touchytor utan med en riktig mus. Skärmen är väl snarare placerad där för synens skull (vilket i sig inte är så givande då det troligen är smidigare att titta på den vanliga mini-mapen på skärmen).
Visst har denna lilla skärm touch-funktion, men tanken här är att denna yta ersätter den vanliga traditionella touch-ytan som laptops brukar ha nedanför tangentbordet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muki91:

och för samma pris så får man http://i.imgur.com/wTTck.png

Oj. Det ser tungt ut att ta med sig om man vill spela på andra ställen än hemma.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

hur kul är det att spela i "full hd" för dom pengarna? och med det grafikkortet? inte ens 120hz skärm x) snik men ändå högt pris. Vilka pc spel stöder typ minidisplay med touch på tangentbordet btw? ingen vanlig standard direkt?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

I vilka spel petar du i vanliga fall på skärmen?
Äe du. Man behöver inte peta på någon mini map alls. Skall man kunna spela ordentligt så gör man ändå inte detta med touchytor utan med en riktig mus. Skärmen är väl snarare placerad där för synens skull vilket i sig inte är så givande då det är enklare att titta på den vanliga mini-mapen på skärmen.
Visst har denna lilla skärm touch-funktion, men tanken här är att denna yta ersätter den vanliga traditionella touch-ytan som laptops brukar ha nedanför tangentbordet.

Jag skulle kunna tänka mig att använda touchpaden som mini-map och trycka på den, iallafall när jag spelar spel som HoN (om den skulle varit på vänster sida så att man inte behöver sträcka sig efter den).

Jag förstår att det är touchpaden deluxe, men jag förstår inte varför den är på högersidan? kanske för att folk inte vill ha WASD typ imitten av tangentbordet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vilka pc spel stöder typ minidisplay med touch på tangentbordet btw? ingen vanlig standard direkt?!

Kanske har de någon funktion för att kopiera en del av huvudskärmens innehåll till den mindre skärmen? Exempelvis minimaprutan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

OnT: Jag stannade faktiskt upp och läste igenom produktpresentationen, genomled videopresentationen, men jag har svårt att se att de ska kunna nå någon större marknad. Priset är för högt mot den målgrupp de riktar sig mot.

Är man en spelare så lägger man pengarna på en bra dator i hemmet, inte något man ska släpa runt med. För den vardagliga spelaren som kan tänka sig att spela på en bärbar, så är det i de flesta fall helt enkelt för mycket pengar.

raderat borttaget citat samt svar
Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Skulle ju mycket hellre köpa en Macbook pro 17" om man nu ska lägga de pengarna på en så stor laptop. Då får man åtminstone en quad core i maskinen.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Jag skulle kunna tänka mig att använda touchpaden som mini-map och trycka på den, iallafall när jag spelar spel som HoN (om den skulle varit på vänster sida så att man inte behöver sträcka sig efter den).

Jag förstår att det är touchpaden deluxe, men jag förstår inte varför den är på högersidan? kanske för att folk inte vill ha WASD typ imitten av tangentbordet?

Det togs ju upp tidigare. Har du en mus samtidigt så kommer skärmen vara placerad utanför vänsterhanden istället för att man som nu kommer ha den mellan händerna.

Dessutom skulle jag föredra att ha touchplattan på vänstersidan snarare än högersidan om den nu inte får vara i mitten. Känns spontant som att jag skulle vilja använda min vanliga mushand även till denna touchplatta snarare än att använda vänstern. Kanske andra tänker annorlunda här dock...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Var är mina piltangenter? Många med mig kan helt enkelt inte spela utan dem så saknas de så är det ingen speldator i min smak.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Detta är helt sanslöst. Förstår inte alls vad grejen med minimapen är... Ta videon som exempel; där minimapen visas till höger om tangentbordet så visas den likväl på skärmen. Så det är helt enkelt en missplacerad dubblett av minimapen... Jag menar, vem fan tittar på tangentbordet när den spelar (eller överhuvudtaget)?

Denna produkt är totalt puckad och jag förstår verkligen inte hur SweC kund tycka att detta var en värdig nyhet...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson