Grafikkortsutbyte - Får ett sämre grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Det kräver exakt 1211mb minne står det in-game, använder 1920x1200 upplösning.

och det är inte ram då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

och det är inte ram då?

Naj, Grafikminne.

Permalänk
Medlem

Ta pengarna och lägg emellan för att köpa:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623816

Om nu minnet är ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Japp, så min nya 4-kärniga processor tar hand om FPSen
Spelar ingen roll om jag kommer märka mycket skillnad eller inte, har köpt nya datordelar för att kunna köra allt på max.
Köpte ju mitt 1280mb grafikkort bla för att det hade mycket minne >.<

Känns lite som att du redan bestämt dig vad du tycker och inte lyssnar så mycket på vad andra tycker. Vad är syftet med tråden?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Ta pengarna och lägg emellan för att köpa:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623816

Om nu minnet är ett problem.

Jag har inte ett öre atm, annars hade jag nog gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Känns lite som att du redan bestämt dig vad du tycker och inte lyssnar så mycket på vad andra tycker. Vad är syftet med tråden?

Jag har redan bestämt mig vad jag tycker ja, men det är inte vad jag tycker som spelar roll utan hur lagen eller stadgarna ser ut, och det jag undrar är helt enkelt om man får göra så? funktionsmässigt får jag ju en sämre produkt men enligt ARN så skall man få en funktionsmässigt likvärdig produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Jag har inte ett öre atm, annars hade jag nog gjort det.

Hmm och inet kan inte tänka sig ta in ett 2GB kort från leverantör för att göra dig nöjd? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hmm och inet kan inte tänka sig ta in ett 2GB kort från leverantör för att göra dig nöjd? :/

Tydligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Tydligen inte

Har du frågat dom?

Vill du inte ha kortet så ta pengarna och köp ett begagnat 470.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har du frågat dom?

Pratade med en på supporten och försökte hitta en mellanväg, men det fanns INGET utrymme att diskutera sådant.

Permalänk
Medlem

Tror jag bara har en enda sak nu att tillägga faktiskt och det är nog "stop being sad, be awesome instead!"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

ditt kort gick sönder, de erbjöd ett bättre kort (som kommer kunna köra allt på max i gta)

antingen so trollar du eller så är du väldigt ung.

Ta det nya kortet jag har 2 sånna och de är hur bra som helst.

Förstår inte hur du kan ställa dig så negativt till det här.

Annat scenario din telefon går sönder, du får en ny. Din gamla hade 16 gig minne, din nya har 15 gig minne. Den nya är snabbare att använda osv.....skulle du ärligt talat tjafsa om det också?

Om du mot all förmodan ska lägga lagen på din sida är det ju bara säga det till inet, men var beredd på att de har svar. Orkar du gå vidare till ARN med ett sånt här ärende? känns bara lite onödigt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrii:

ditt kort gick sönder, de erbjöd ett bättre kort (som kommer kunna köra allt på max i gta)

antingen so trollar du eller så är du väldigt ung.

Ta det nya kortet jag har 2 sånna och de är hur bra som helst.

Förstår inte hur du kan ställa dig så negativt till det här.

Annat scenario din telefon går sönder, du får en ny. Din gamla hade 16 gig minne, din nya har 15 gig minne. Den nya är snabbare att använda osv.....skulle du ärligt talat tjafsa om det också?

Jag har ju skrivit det flera gånger om, jag kan inte köra allt på max i GTA IV om det inte har 1211mb grafikminne eller mer.
Jag har köpt kortet med detta i åtanke, och därmed kan jag ju inte nöja mig med ett kort som saknar denna funktionalitet!

Permalänk
Medlem

Be pengarna tillbaka och köp 560Ti 2GB från Komplett, problem solved?

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Tror jag bara har en enda sak nu att tillägga faktiskt och det är nog "stop being sad, be awesome instead!"

Klart man blir lite purken när ens grafikkort pajjar och man inte får ett nytt som är lika bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Be pengarna tillbaka och köp 560Ti 2GB från Komplett, problem solved?

Om jag hade råd med mellanskillnaden är det förmodligen vad jag hade gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Klart man blir lite purken när ens grafikkort pajjar och man inte får ett nytt som är lika bra

-----------
Jo, men va jag menade är att om nu inet sagt ifrån, så får han väl dra det till rättslig åtgärd, riskera åtskilliga tusen och pröjsa motpartens omkostnader för det hela och sen allt detta pga några mb minne?
Jag har råkat ut för liknande saker förut, och har fått svälja och ta emot, just pga det fanns inte så mycket att diskutera även om man kan tycka det är galet osv *rycker på axlarna*

Finns inte mycket till alternativ och TS har tvärlåst sig vid hans underliga inställning att spelet kräver just exakt denna mängd minne, var tusan han nu sett det?^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

Vill ni veta en hemlis?

http://www.thegtaplace.com/forums/topic/20760-how-to-bypass-g...

Ni behöver inte ha mycket VRAM för att kunna maxa GTA IV, ta bara bort spärren så går det alldeles utmärkt.

Permalänk

Alltså, Det nya kortet är snabbare oavsett minnet men du grinar över de ändå?
"Minnesuträkningen" i GTA IV suger banan, GTA IV är mer beroende av din CPU, de är så extremt dåligt optimerat.
Jag har ingen aning hur det funkar för dig men jag kan då maxxa alla inställningar med 1gb grafikminne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Vill ni veta en hemlis?

http://www.thegtaplace.com/forums/topic/20760-how-to-bypass-g...

Ni behöver inte ha mycket VRAM för att kunna maxa GTA IV, ta bara bort spärren så går det alldeles utmärkt.

Och vad händer när minnet tar slut då?
Kolla längre ner i länken så ser man en screenshot

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Alltså, Det nya kortet är snabbare oavsett minnet men du grinar över de ändå?
"Minnesuträkningen" i GTA IV suger banan, GTA IV är mer beroende av din CPU, de är så extremt dåligt optimerat.
Jag har ingen aning hur det funkar för dig men jag kan då maxxa alla inställningar med 1gb grafikminne

Jag lirar i upplösningen 1920x1200 vilket leder till att spelet kräver mer grafikminne

Permalänk
Skrivet av Thareh:

Jag lirar i upplösningen 1920x1200 vilket leder till att spelet kräver mer grafikminne

Antingen har dom släppt spärren i senaste patchen eller så har jag nån super version, jag kan knåda upp till 2560 x 1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av herr_persson:

Antingen har dom släppt spärren i senaste patchen eller så har jag nån super version, jag kan knåda upp till 2560 x 1440

Kan vara skillnad på expansionen och vanliga också, jag kör senaste expansionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

och det är inte ram då?

Tänkte också på det. Det är inte så att du blandar ihop RAM och grafikminnet då? Om du nu kollar i aktivitetshanteraren så är det ju RAM.

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

@Thareh:
Nu vill jag veta var du fått ifrån att spelet kräver exakt 1.2gb i vram, vill se en källa på det där, tror det är fler som vill det^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av marckusk:

Tänkte också på det. Det är inte så att du blandar ihop RAM och grafikminnet då? Om du nu kollar i aktivitetshanteraren så är det ju RAM.

Naj, Det är grafikminne fo sho!

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

@Thareh:
Nu vill jag veta var du fått ifrån att spelet kräver exakt 1.2gb i vram, vill se en källa på det där, tror det är fler som vill det^^

Skall posta en screenshot om någon minut då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thareh:

Skall posta en screenshot om någon minut då!

-----------------
Pics, or it didnt happen!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------
Pics, or it didnt happen!

http://thareh.mine.nu/GTA/2011-08-31_00001.jpg
Varsågod