Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkMx1000:

Min galaxy s2 är fortfarande snabbare! Hur undrar ni? genom att overclocka den till 1,8ghz 24\7. Finns de på youtube samt android forum som kör den i 2ghz med custom rom.

Sorry iphone : (

Lifetime minimized with 75% eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selphy:

Fast iPad 2 kom ju före S2 så tekniskt sett så har A5 SoC funnits ute längre än Samsungs.

tekniskt sett så är faktiskt tegra2 äldre än a5, ja.

Permalänk
Medlem

Precis som jag sade! Ingen av dessa länkar visar alltså ett prestandatest av iPhone4S, gjord av Anandtech.

Den första länken visar Anandtechs länkar av andra mobiler, där man klippt in ett okontrollerat resultat från en prestandadatabas.
Hint: De värdena med en stjärna med är alltså resultat som de inte har testat eller bekräftat, vilket de också skriver i kommentarerna.
De andra två länkarna är de okontrollerade prestandatabaserna som jag talade om, och som är återgivna i den första länken.
Den sista länken är macrumours, need I say more..

Anandtech har lovat att göra utförliga testerna när de har en iPhone4S, hoppas att de då jämför mot en "samtida" version av android och inte nån 2.3.3. som var aktuell i april..

Permalänk
Medlem

Detta är en seriös tråd. Kom tillbaka när du har något vettigt och säga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Android/Galaxy S II anhängare har ju tjatat sönder som om att Galaxy S II slår den 11(!) månader äldre Iphone4 så varför gäller inte samma regler nu??

Jag fick en Galaxy "mini" av jobbet, och jag sätter mini i citattecken för den är lika bred, nästan lika lång och betydligt tjockare än min Iphone4. Skärmen är också så enormt dålig att jag får ont i ögonen av att försöka läsa på den.
För övrigt förstår jag inte varför det är relevant, "mini" är en budget telefon och är inte ens tänkt eller det minsta kan konkurera med någon Iphone så varför ens ta upp den? Vill du ha en budget telefon så varsågod, men kom inte och påstå att den är bättre än andra bara för att den råkar kosta mindre. För övrigt kan du nog billigt få tag i en gammal Ihopne3G och den slår din mini på fingrarna lätt ändå..

För att inte klassificeras som fanboy så måste man väl tillägga att jag vann min iPhone4 och hade annars inga planer på att köpa någon. Detta patetiska Apple hat är dock för tragiskt för att inte yttra sig..

"Iphone4 suger för (11 månader nyare) galaxy s II har bättre prestanda, haha!!"

Iphone 4S kommer och slår galaxy s II

"Meh, klart en nyare telefon slår en (6 månader) äldre, är ju inge konstigt med det, ingen bedrift alls! Vem behöver ens så mycket prestanda i en mobil, hallååå?"

I rest my case!

Haha! Så rätt! Har haft det i huvudet hela tiden! 4an och SGS2 kan man ju jämföra. Fast 4S och SGS2 får man inte jämföra för att den andra är för "gammal". Bra skrivet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Mq-UTP9YU_Q

Länk till en liten review på 4S, Siri var ju ändå lite små stygg!

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Men hallå grejen med Samsung telefonen är att den va ju billigare än 4 när den släpptes och nu så kostar fortfarande 4 MER än S II som är så mycket bättre!!!

Sen kan man ju jämföra priset 16GB 4s kostar ju 7990:-, medans S II kostar CA 4000 :-!! Kanske bra att iphone lyckas prestera lite bättre när den är dubbelt så dyr =!=!

I rest my CASE!

Priset är inte officielt änu. Vänta tills 28 oktober. SGSII har funnits i 6 månader därför kostar den bara 4000, den kostade betydligt mer när den var ny. Ditt argument är felaktigt då prisuppgifterna i svergie är inte färdiga änu.

I Rest My Case. (Om du inte kommer med ett bra mot-argument.)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Roligt hur vissa Android användare väljer att köra med "Kan inte jämnföra en ny telefon mot en 6 månader gammal." då när SG2 kom så var dom på och jämnförde prestanda mot en ett år gammal Iphone 4. Är själv en Android användare men man skäms över vissa ibland.

Hah, alltid kul med folk som är ärliga!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Hah, alltid kul med folk som är ärliga!

Ett tips, det finns en knapp bredvid "Citera" som heter "Citera flera", använd den om du skall göra just det så slipper vi se flera gigantiska inlägg istället för ett.

Tycker för övrigt det hela artat sig fint. Precis som flera skriver så är det ruskigt mycket dubbelmoral hos Androidanvändarna när det kommer till det känsliga ämnet iPhone.

Och nej, jag använder ingen iPhone själv.

Permalänk
Medlem

Så bra var inte Samsung som många trodde här på forumet. Hängde inte ens med en IphoneS som är en riktigt dålig telefon enligt Androidgänget här på forumet. Inte så konstigt att så många väljer Apple's Iphones före Androidtelefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Ett tips, det finns en knapp bredvid "Citera" som heter "Citera flera", använd den om du skall göra just det så slipper vi se flera gigantiska inlägg istället för ett.

Tycker för övrigt det hela artat sig fint. Precis som flera skriver så är det ruskigt mycket dubbelmoral hos Androidanvändarna när det kommer till det känsliga ämnet iPhone.

Och nej, jag använder ingen iPhone själv.

Hah, glömde den knappen. Har blivit så van med forum som ej har den xD Många av Android-fanboysen har rätt mycket dubbelmoral. Fast det finns rätt många med dubbelmoral ^^ Tror inte det är bara ämnet "iPhone" som är känsligt, det är nog mer "Apple". Förstår fortfarande inte varför folk blev så upprörda när Apple (Världens mest stämda företag) stämde Samsung. Det var som Apple sparkade på någon som ligger ner. Folk har nog inte insett hur mycket företag stämmer varandra. Fast det blir inte lika mycket rubriker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

kan någon berätta för mig varför dom inte har med Apple Ipad 1? är den för dålig helt enkelt eller har dom glömt att ta med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcedEarth:

http://www.youtube.com/watch?v=Mq-UTP9YU_Q

Länk till en liten review på 4S, Siri var ju ändå lite små stygg!

//rillo

Jo, blir mer och mer imponerad av Siri. Fortfarande inte så jag anser det värt att uppgradera från 4:an men vill fan testa det Kan de inte lägga in Siri på iPad 2 åtminstone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Om det är de ZTE modellerna som visades upp på PT/Expo Comm China mässan i september så borde du känna till att det varken finns releasedatum eller ens priser satta än. Nvidia`s Tegra har en historia av att vara grymt försenad, 1 år i genomsnitt.

Det är sant. Detta hindrar dock inte mig som utvecklare att få tag på ett tidigt ex då "jag" har vänner hos nvidia. hehe

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Quad core kommer ju runt årsskiftet så ganska ointressant att hålla på tjata om vilken telefon som är snabbast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Jag nöjer mig med min X10i alla dagar i veckan, och dessutom går användarvänligheten före prestandan för min del när det kommer till mobiltelefon, det är ju inte direkt så den behöver maxa crysis eller dylikt, och dessutom har jag öppenheten så jag kan anpassa min telefon precis hur jag vill, custom-ROM, custom-kernel,custom launcher, myche bättre batteritid med mera, försök att toppa det Apple, det lär aldrig era användare få se i samma utsträckning

Du måste skämta?Använarvänligare
telefoner än iphone finns inte!
Påstå inte att android lurar är mer användar
vänliga för det är tokfel!!!!

Permalänk
Medlem

Varför hänger vi upp oss på Stanbytid?
Är det inte taltid och användartid som är det intressanta?
Standbytid säger ingenting om användartid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Roligt hur vissa Android användare väljer att köra med "Kan inte jämnföra en ny telefon mot en 6 månader gammal." då när SG2 kom så var dom på och jämnförde prestanda mot en ett år gammal Iphone 4. Är själv en Android användare men man skäms över vissa ibland.

ingen som sagt att man inte får jämnföra , konstatera bara att det skulle vara kasst om den inte var bättre .. dock får man ju ta in priset som en faktor
7500-8000+ lär ju ligga där någonstans. visst en fin produkt men som vanligt med apple över hypad :D. skulle häldre köpa en iphone 4 då de lär gå ner massa i pris för att inte tala om beg marknaden..

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Det är sant. Detta hindrar dock inte mig som utvecklare att få tag på ett tidigt ex då "jag" har vänner hos nvidia. hehe

Bilder tack....

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Bilder tack....

Sorry, no can do.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Här har Android hårvaruu och mjukvarutvecklare något att läsa och ta åt sig.

Citerat från en annan sida.

Windows Phone blir bättre

Microsoft lovar att utöka stödet i Windows Phone för nyare och snabbare hårdvara. Bland annat betyder det dubbelkärniga processorer och 4G/LTE.

Anledningen till att den nyare hårdvaran dröjer är att Microsoft inte ser behovet av att ändra i den hårdvara som används idag. Man är helt enkelt nöjd med prestandan och väljer att istället optimera mjukvaran för att få ut så mycket som möjligt av den existerande hårdvaran.

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Jo, det stämmer iofs men det ska väl inte påverka browsertestet så mycket?

Känns bara sjukt konstigt:
SGS2 1,2 GHz Dual Core
IP4S 0,8 Ghz Dual Core

Ändå är iPhone dubbelt så snabb. Blir o köpa Apple från och med om de faktiskt levererar prestanda. Jag har alltid trott att de bara sätter ett äpple på samtliga produkterna och säljer dyrt som de gör med Mac.

Så för att matcha IP4S 0,8 GHz Dual Core ska Android lurarna köra 1,8 GHz Quad Core eller något sådant. Stört!

Det beror på att båda kärnorna används i ios5. Om du kollar resultaten för tegra 2 baserade honeycomb tablets så ser du att dom är dubbelt så snabba i sunspider java. Just pga. att multithreading funkar i HC.

Det är väl inget snack om att iphones levererar mkt bra prestanda, och det vore konstigt annars då ios skrivs för en specifik hårdvara i princip. Android och Ios är fundamentalt väldigt olika från, Android kör det mesta i VM osv ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Sorry, no can do.

Skulle vara intressant att veta hur någon som uppger sig vara student/utvecklare får tillgång till prototyper från Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

ingen som sagt att man inte får jämnföra , konstatera bara att det skulle vara kasst om den inte var bättre .. dock får man ju ta in priset som en faktor
7500-8000+ lär ju ligga där någonstans. visst en fin produkt men som vanligt med apple över hypad :D. skulle häldre köpa en iphone 4 då de lär gå ner massa i pris för att inte tala om beg marknaden..

Ah då jag förstår men tycker det är så jävla larvigt med Android kramare som predikar om sin telefon som den vore den enda rätta. Detta ser man överallt vare sig de är mobiltelefoner eller datorkomponenter, när folk krigar för deras nyaste köp för att få sig att känna sig nöjd med köpet.

Man ska få välja själv vad som tilltalar en, i mitt fall vare priset och utseendet på en Android lur som locka.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Herregud

Skrivet av skog1s:

Eftersom ditt inlägg är klockrent och ärligt och så väldigt sant! Så tåls det att visas flera gånger!!!!!

Och jag håller med dig till100%

Ja men herregud allesammans, det finns ingen slutlig vinnare, det är ett ständigt race, de har tillgång till ungefär samma tekniska utveckling, alla IC-fabbar köper litografiutrustning från ett o samma företag. Vill man ha bästa pris/prestanda får man köpa lite sämre prylar, vill man ha det snabbaste idag, så slantar man såklart upp 8000kr. Så länge racet är så här jämnt är alla konsumenter vinnare. Inte då fullt så roligt med Intel vs AMD där Intel tyvärr ligger för långt före.

Permalänk

Jag är inte förvånad, varför apple klår s2 är inte pga av hårdvaran utan pga av mjukvaran och det faktum att dagens android inte har fullt dual core stöd...
Vi kommer alltså se brutalt bättre prestenda i ICS, som släpps snart. Det är dock pinsamt för Android att dom inte fixat detta tidigare, ICS måste ut absolut så fort som möjligt jag skulle själv inte köpa en dual core som inte har Ice cream sandwich.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Hah, glömde den knappen. Har blivit så van med forum som ej har den xD Många av Android-fanboysen har lika mycket dubbelmoral som Vänsterpatiet! (Vänsterpatiet vill alla ska tjäna lika mycket pengar, fast dom som sitter i rikstan får gärna ha toplöner!). Hoppas ingen tog illa upp med mitt argument om Vänsterpatiet.

Nej, det var så mycket annat stötande där att vi fort insåg att inlägget i det närmaste var en plump fräckis snarare än något inlägg i någon som helst diskussion.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Skrivet av 0n0ffknappen:

1 - "..//den påkostade Samsung Galaxy S 2". SGS 2 kostar 4000, Iphone 4s kostar 8000. Ok, priserna kommer att sjunka så fort telefonerna hittar ut till butikerna, när Iphone 4S sitter på samma pris som SGS 2 då kan raden vara rättfärdigad.
2 - Nämnde ingeting om hur Iphone 3GS och Iphone 4 fick en hyffsad bra prestanda skjuts tack vare en OS uppdatering/optimering.
3 - Det är inte anandtechs tester, Anandtech hittade dessa benchmarks från andra sajter och jämförde det med sina egna.

Hur spelar priset roll i ett prestanda test? iPhone 4S kostar verkligen inte 8000, kanske utan abonemang men vem köper utan? Ett abonemang till iPhone är standard.

För att sammanfatta din punkt 2. Antingen är iPhone 4S helt enkelt snabb eller så är iOS 5 det bästa OS som finns där ute.

Finner det också lustigt hur folk klagade på när iPhone 4S kom att den inte var i närheten av de nya telefonerna i form av prestanda. Nu klagar alla på att den är för ny för att få jämföras med dem äldre. Kan ni inte bara inse att de större företagen kanske är bättre iaf?

Jag är inte apple fanboy men tycker ändå att det ni skriver känns väldigt dumt. Samt så är jag skit taggad på ICS.

Permalänk

Det är dock mot nexus iphone skall jämföras mot enligt mig. De gör båda en modell runt samma period.

Sedan är det kul att apple inte fixat flash stöd och att man kan spela hd film genom telefonen till tv'n utan att behöva koda om filmer när den ändå kostar mer, och har extremt liten skärm för min del.

Edit: windows tillsammans med nokia verkar spännande...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Frågan är. Kommer tillverkarna kunna "garantera" upplevelsen som de så fint säger när de inte släpper uppdateringar till sina produkter?