Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blargmode:

Det är kul att se hur alla dividerar om batteritider. Men alla är helt fel på det samtidigt. Vi jämför med mobiltelefonerna vi hade för några år sedan "Har jag laddat mobilen denna veckan? Ah, 37% kvar den håller tre dagar till". Det var mobiltelefoner. Det vi springer runt med i fickorna nu är egentligen inget annat än väldigt små datorer. Att behöva ladda den över natten tycker jag inte är något konstigt.
Ska göra en barslig jämförelse:
Min tjocka eriksson jag hade innan smartphone hysterin:
telefonen: "Här är jag!" masterna: "Oki!" telefonen: "Här är jag!" ena masten till den andra "Hallå han är snart i närheten av dig, du får ta hans tjat nu". Och så håller det på.
Min iPhone 4 nu:
"Gsm, edge och 3G masten, Här är jag! Ohh ett wifi nätverk, aww jag har inte lösen... hmm, undra vad google har för sig, hallå google, har ni mail till mig? Inte? nene.. "Gsm edge och 3G masten, Här är jag!" Ja okej ni förstår poängen i mina överdrivna liknelser.
Smartphone = kass laptop med hardcore batteri

Lite smårolig jämförelse i alla fall!:):D Ska man skoja lite till och spinna vidare på din jämförelse, kan man säga att telefonerna följer tidsandan:

a) förr visste ingen vad ADHD var, nu har alla det
b) förr gjorde telefonerna sitt jobb, idag är de virriga och stirriga?;)

He he...:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Nu lär det bli vilt bland Androidanhängarna och deras prestandaargument.

Varför bli vild för detta? kolla release datum på telefonerna ifråga och därefter kollar du på prislappen, Win för Android.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Har haft en Desire sedan den släpptes. Inte ägt en iphone ännu.

Det som får mig att byta från android och speciellt HTC är pga flera orsaker. Segt och laggigt User Interface, screenfreezes, brist av uppdateringar, alldeles för lite internt minne, 99% skräp på market och skärm som förespråkar "miss-clicks" som lett till flera felringningar. Det känns som en ofärdig telefon utan diverse tillägg som ska laddas hem och läggas som widgets, som till slut bara ser stökigt ut. Jag försöker dock att hålla den så stilren som möjligt trots att det är svårt.

Det som får mig att fundera på att eventuellt byta till en iphone är uppdateringar(även till äldre telefoner), imessage, enkelhet och flyt i UI, sync med padden, bättre "market", mer internt minne och kameran.

Kommer kanske att gå tillbaks till en androidtelefon så småningom, vem vet. Men det känns som att det är mer jobb med det och bristen av uppdateringar till äldre modeller gör så att man tvingas köpa på sig nya modeller kontinuerligt, vilket också blir dyrare i längden antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Varför bli vild för detta? kolla release datum på telefonerna ifråga och därefter kollar du på prislappen, Win för Android.

Vad har pengar och göra med saken? verkligen inget?

Är ju knappast så att iPhone kostar en förmögenhet, i själva verket pratar vi om knappt 1000:- väl? vafan är det uppdelat på ett år?
~83kr

oj oj oj 83:-!!!!
Det är ju bara skippa lunchen en dag så har man en iPhone istället?
Är det dyrt? knappast..

Dessutom behöver inte iPhone en A5'a, den är redan så optimerad som den kan bli, medans Android behöver nästan en desktopdator för att köras "laggfritt"...

Den bästa hårdvaran på en mobil plattform tycker jag talar mer om vilket skitOS som sen kommer sitta i mobilen

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

Hur tar man bort vsync? Det slår i hela tiden...
Fick runt 57-58fps std på egypt och high läget 50-51, detta utan optimeringar och widgets i bakgrunden, facebook,g+, skype, internet etc

Edit: jämförde 4s mot sgs2, sgs2 är bättre utom på "offscreen"

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro21&show...

På egypt och trigonometric bättre, utan senaste Android som är runt hörnet.

ser fram mot nyare och mer aktuella note/prime

Offscreen är ju det som är intressant att mäta ur ett tekniskt perspektiv, alltså för att jämföra hur kraftfulla GPU:erna är. Inte skulle man göra en jämförelse mellan ett ATI och ett nVidia kort där de kör olika upplösningar.

När du kör native på respektive mobils skärm må det inte vara stot skillnad men snackar vi i praktiken så är mjukvaran långt mycket viktigare än hårdvaran hur som helst. Som sagt, gamla "slöa" iPhone 4 har mycket snyggare spel än snabba SGS2. Finns inte mjukvaran hjälper det ju inte hår kraftfull hårdvaran är.

Permalänk
Medlem

Herregud vilken fanboyism, det är skrattretande. Fått för mej att medelåldern på sweclockers var ganska hög, ändå så är det värsta dagismentaliteten här "zOMKG MIN MOBIL ÄR BÄTTRE ÄN DIN" "MEN DEN HAR HUNNITS I 3 TIMMAR MER; HALLÅ?"?!"?"

Det är en jävla telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Absolut & framförallt en för 990:-, men visst är det märkligt att Apple inte klarar av att ta fram en billig telefon?

Varför skulle dom när dom kan sälja för sådana summor? Finns inte ett företag i världen som vill sälja sina produkter billigt om dom inte måste.

Skrivet av RavenXX:

Hmm nääää man är dum i huvudet om man tycker det är värt 8000:- för en mobil... Sp jämför man den med en som kostar HÄLFTEN... haha makalöst!

Just nu står dom priserna som flera andra sagt det är först vid release vi verkligen vet vad notan slutar på.

Skrivet av lang666:

Sen kostar skiten 8000kr oxå.

Skulle aldrig ge mer än 1500 för en telefon.

Dom resterande pengarna som blir över får man en fet dator för.
Använd hjärnan.

Priset är satt så just nu då man inte får gå ut med lägre pris och sen höja men gärna får sänka ja. Fet dator för 6500 jo tack till msröj kanske ..

Skrivet av lang666:

Vi i sverige kan inte handla från england.

Först så är dom operatörslåsta, sen är det export förbud på iphone.

Så du får allt lägga 8k från en svensk butik.

Du kan visst beställa från england inga som helst problem köper du via applestore är dom inte låsta det är nästan bara lilla landet lagom aka Svea Rike sverige som håller fast vid sådan monopol facism.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av timQ:

Herregud vilken fanboyism, det är skrattretande. Fått för mej att medelåldern på sweclockers var ganska hög, ändå så är det värsta dagismentaliteten här "zOMKG MIN MOBIL ÄR BÄTTRE ÄN DIN" "MEN DEN HAR HUNNITS I 3 TIMMAR MER; HALLÅ?"?!"?"

Det är en jävla telefon

Och ändå känner du dig tvungen att berika tråden med dina tankar ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

offscreentester är enbart intressanta om man vanligt vis kopplar in telefonen mot en extern skärm. Om man vanligtvis tittar direkt på skärm en, så skall testerna inte vara offscreen, och då presterar sgs2 och ip4s likvärdigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

Du är PRECIS den kund som alla operatörer vill ha...

Permalänk
Medlem

För min del spelar det ingen roll hur mycket snabbare och bättre en iphone är jämfört med min SII. Det är inte Apples telefoner jag tycker illa om utan affärsmodellen och inlåsningen. JAG äger min telefon inte Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rufusrufus:

Apple har ALLTID varit sämre och dyrare genom tiderna. Har aldrig förstått mig på det folket, känns som om dom är helt ovetande.
Och nu till telefonerna så är det bra för konkurrensen. Inte så svårt att få bättre resultat när skärmen är hälften så stor heller.

Är det nu du vaknar till liv? Kan du motivera sämre? Och dyrare ja, det kan jag hålla med om, priserna i sverige är hutlösa för en iphone, dom är bra på att suga ur pengar av det svenska folket.. Är det apple som fått bestämma priserna i Sverige?

Skärmens storlek är irrelevant, upplösningen däremot. Dock tror jag att testerna är körda vid samma förhållande, eller är det kanske därför apple sparat sin 3.5" display för att det gynnar prestanda och fortfarande är tillräckligt smidigt för att stoppas i fickan? Vem vet.. du antar jag?

Skrivet av Azodan:

Är rätt så nöjd med min iphone 4, men jag tycker att den kan vara lite seg ibland, speciellt i browsern. Men jag kommer nog inte uppgradera.
Sedan blir jag lite ledsen att höra att man är en jävla idiot bara för att jag köpt en viss telefon. Jag tycker att jag gjorde ett bra och medvetet val när jag bestämde mig för en iphone. Vad skulle man annars köpt aug 2010?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är den seg, när den laddar sidor? Eller när du blädrar på en sida? Om det är när du laddar en sida så gissar jag på att du får dålig mottagning just då det händer och har alltså inget med telefonen i sig att göra, utan endast med hur pass bra mottagning du har mot nätet Bara nyfiken!

Och jag håller med, är trött på alla fjortisar som inte vet vad respekt är, man kan faktiskt respektera alla folks åsikter utan att klanka ner på någon och säga att dom är sämst och så vidare.. Jag tror helt enkelt åldern har stor betydelse i samhanget..

Skrivet av skruvis:

Absolut & framförallt en för 990:-, men visst är det märkligt att Apple inte klarar av att ta fram en billig telefon?

Tja, hur menar du ta fram en billig telefon? Hur tror du apple gör sin vinst? Du vet väl hur pass billig en iphone är att tillverka? Om inte så kanske du borde omformulerat din fråga..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

För att det är just det som är problemet, att producera något billigt som fungerar för att producera något som är dyrt som fungerar är tydligen det lättaste som finns... eller hur? Är det inte märkligt att Samsung exempelvis har en smartphone för under tusenlappen vad är det som samsung vågar men inte Apple? Eller man kanske inte ska skriva vågar utan klarar?

Men tjat det ska vara om "mini" från dig då, telefonen suger till att börja med (har tyvärr en). Sedan vet jag inte varför du anser att alla tillverkare måste ha telefoner i samtliga segment? Apple har inget intresse i det segmentet och har därför ingen produkt där, det är helt upp till dom och med tanke på att Apple är värt mer än Samsung så verkar ju knappast deras val vara så dåligt!
För övrigt så gillar jag nog Samsung som företag bättre än Apple, men herre gud vilka larviga argument ni kommer med. Är det verkligen så hemskt att någon annan vill köpa en Apple produkt?
De som inte vill, köp ingen, men låt de som vill göra det! Fan folk argumenterar som dagisbarn...

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

LG Prada släpptes på marknaden ca: 2 veckor efter att Iphone hade presenterats, då hade Prada iofs visats upp redan i december, alltså ungefär en månad före Iphone visades upp, men man bygger inte en kopia som är så pass mycket bättre på bara en månad.

Apple uppfann PDA, föregångaren till surfplattan och smartphones

och hade en prototyp för surfplattan redan på 90-talet.

I videon klagar dom på att Apple lägger in funktioner i IOS som har funnits på Android länge, men vad har inte Andoid kopierat från IOS förutom i stort sätt hela grunden? Det finns en anledning till varför Android är gratis och open source. För att kunna kopiera så mycket som möjligt av IOS utan att bli stämd, för det är oerhört svårt att få en open source baserad produkt fälld i domstol då det snabbt och enkelt kan ändras i källkoden, detta är ju dock något som Apple dessutom kan ha till sin fördel. I och med att Android är öppet för alla så kan Apple gå in och ta saker som notifications. Idén bakom dagens Android bygger på en allians (Open Handset Alliance) som bildades av dom ledande mobiltillverkarna efter att Iphone hade släppts i ren form av desperation, dom visste att om dom inte gjorde något så skulle deras mobilmarknad sköljas bort i ett svep.

Videon du länkade till är inget mer än typisk smutskastning från Android-fans som känner sig hotade och där fakta sällan stämmer. Så fort Apple ligger steget före så ploppar dessa filmer upp på nätet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Diskussionen om vem som kom på vad först är ju bara löjlig. Företag har kopierat varandra sen dagens ljus eftersom dom vill ha smidigare och bättre lösningar för sina produkter. Om en konkurrent har något som är väldigt bra så är det självklart att alla vill ha det så.

För att haka på tjötet:
Har kört med iPhone 3G och har nu en iPhone 4. Nästa lär bli en Android telefon dock, absolut INTE en iPhone 4S.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Haha detta är helt sjukt ju! Vad ska ni med så mycket prestanda i en telefon? Den är ju ändå för liten för att göra något vettigt med!

Jag har själv kört Samsung Wave och nu HTC Desire S och båda har flytet på hur bra som helst? Självklart har jag även provat IPad och där flyter också allt på bra. Så frågan är, handlar det om att man vill köra Battlefield 3 på sin telefon? Det känns som vi pratar om en väldigt väldigt liten andel användare då.

Nä, man väljer idag telefon efter smak(mode(IPhone)), hårdvaran är ändå så pass bra att det blir en mindre fråga.

Självklart är det kul att prestandan pushas framåt hela tiden men det känns som detta är något som gynnar de lite större surfplattorna mer(där man vill köra mycket högre upplösning).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

8-10k för en iphone, pffft.

Inte bara riktat mot dig utan alla som svänger sig med priser:

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Jag ser då inga priser för iPhone 4s där; det vore ju bra om ni inte tar Prisjakts priser som fakta.

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Och seriöst vem bry sig om Samsung Galaxy eller nästa Nexus Prime är 10% snabbare när Androids appstore är ett rent skämt.

Interfacet på en Iphone kommer aldrig en Android slå.

Sen att dem är dyrare, känns på en Iphone. Tycker du en plastig Samsung är mer kvalité är du endast en fanboy.

Problemet är ju att det är just interfacet jag ogillar hos iOS, skulle apple släppa en android telefon så kan man snacka men nu har dem ju bara sitt äckliga ios .. .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hah, och man hör massor av gnäll från Androidträsket om att "det är ju samma telefon som 4an!". Ändå har den ny CPU, GPU, kamera, mjukvara, etc. Det ENDA den har gemensamt med 4an är utseendet, så... Är utseendet verkligen det enda som betyder något för folk? Måste en ny telefon se annorlunda ut för att vara ny?

Jisses, var är världen på väg.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Skulle vara intressant att veta hur någon som uppger sig vara student/utvecklare får tillgång till prototyper från Nvidia

Studenter brukar ha föräldrar, vissa har föräldrar med kontakter. Sedan har en del även vänner de själva skaffat då de är teknikjunkies.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av excepto:

sedan köper jag en laptop för halva priset som slår mobilerna...

Smart där. Hur får du ner den i byxfickan? Håll dig till samma typ av produkter som ämnet handlar om så får vi en bättre och mera vettig diskussion.

Skrivet av Exigo:

Att jämföra en ny telefon med ~6månader gamla är som folk skriver, inte imponerande.
Vill se tester mot nästa generations Android lurar. ('S3', Nexus Prime etc.)

Skrivet av Sarky:

På vilket sätt är detta förvånande? Den borde prestera bättre, den är nyare och dyrare än SGS2. Det som är intressant är ju att se hur den står sig mot de nya telefonerna och OS som konkurrenterna är påväg att lansera.

Fast som ni säger.. så är det mobiler som ÄNNU INTE LANSERATS. Givetvis kommer det nyare och bättre telefoner hela tiden. Det vore konstigt annars. Så jag ser ingen vits med att jämföra 4S mot mobiler som ännu inte lanserats.

Annars kan man ju gå med motargument och säga att iPhone 37 kommer spöa skiten ur Nexus Prime. Vi lever i nuet. Försök vara lite realistiska.

Skrivet av NerZ:

Och binder dig till det i 24 månader med massa andra avgifter som skjuter det priset i höjden tyvärr.. abonnemang lönar sig sällan eller aldrig

Massa andra avgifter? Tele2 Kompis Surf kostar 89kr i månaden, det gör den för alla. Köper du det med en iPhone 4(4S har ju inte lanserats i sv än) så får du en förhöjd månadsavgift på +200kr/månaden i 24mån. Utöver dom 89kr alltså. 289kr i månaden. Månadskostnaden för abonnemanget kan du ju ta bort direkt för något liknande skulle du ändå vilja köpa till en smartphone(Tre har något liknande som kostar 99kr/mån t.ex.).

Kostnaden för telefonen blir alltså 200*24kr, dvs 4800kr.
Ser heller inget negativt med att binda sig i 24mån, man ska ändå inte behöva byta telefon inom den tiden. Och är man så prylgalen så man måste byta telefon varje gång det kommer en ny får man räkna med att betala premium-avgift för en abonnemangs-fri telefon, oavsett om det är Apple eller Android.

Skrivet av gusst250:

Jag gillar iPhone för iOS. Det som spelar roll för mig är inte fps i spelen man kör utan snarare ett riktigt genomtänkt operativsystem.

Ett vettigt svar! Första jag såg i tråden. Håller helt och hållet med. Jag köper en 4S för operativsystemet, inte för prestandan(även fast den också är viktig men inom rimliga gränser -- operativsystemet är ju definitivt viktigare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Idén bakom dagens Android bygger på en allians (Open Handset Alliance) som bildades av dom ledande mobiltillverkarna efter att Iphone hade släppts i ren form av desperation, dom visste att om dom inte gjorde något så skulle deras mobilmarknad sköljas bort i ett svep.

Mja, är detta helt sant? Googlade lite snabbt och fick upp att Android Inc, skaparen av Android, köptes upp av Google 2005, 2 år före iPhonen släpptes, fast jag har ingen direkt aning ifall nu Android skapades före iOS.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Snart kommer 3.x android till telefoner.
Och ni ser att prestandan med tablets som har android 3.x är bra som få.

Så ni kommer ni kunna räkna med liknade prestanda på telefoner när denna uppdatering kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Mja, är detta helt sant? Googlade lite snabbt och fick upp att Android Inc, skaparen av Android, köptes upp av Google 2005, 2 år före iPhonen släpptes, fast jag har ingen direkt aning ifall nu Android skapades före iOS.

Företaget köptes upp av Google 2005, men första Android-versionen släpptes inte förens hösten 2008, ca: ett år efter det att alliansen mellan mobiljättarna bildades.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Företaget köptes upp av Google 2005, men första Android-versionen släpptes inte förens hösten 2008, ca: ett år efter det att alliansen mellan mobiljättarna bildades.

Sant, men tydligen har de börjat arbetet redan när de skapades 2003 "Android Inc. operated secretly, revealing only that it was working on software for mobile phones."

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

provade själv att köra browsermark på min SGS 2
Cynogenmod 7.1 android: 2.3.7

@ 1,2ghz på bilden ovan 24% snabbare

@oc 1,6ghz på bilden ovan, iphone 4s 89567p, 62% snabbare

snabbare än iphone 5 på en mer än 6mån äldre telefon sen med ics och riktigt stöd för dual core då blire åka utav

update: SunSpider 0.9.1 JavaScript, 1911 ms @1,2ghz, 1514 ms @1,6ghc oc, sorry orkar inte ta screenshots

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av eXeem:

provade själv att köra browsermark på min SGS 2
Cynogenmod 7.1 android: 2.3.7

http://i54.tinypic.com/2iveav8.jpg

http://i56.tinypic.com/157es89.jpg

@ 1,2ghz på bilden ovan 24% snabbare

http://i56.tinypic.com/dbi0sx.png

@oc 1,6ghz på bilden ovan, iphone 4s 89567p, 62% snabbare

snabbare än iphone 5 på en mer än 6mån äldre telefon sen med ics och riktigt stöd för dual core då blire åka utav

update: SunSpider 0.9.1 JavaScript, 1911 ms @1,2ghz, 1514 ms @1,6ghc oc, sorry orkar inte ta screenshots

Är din telefon stabil när du har toktrimmat den? Batteritid?

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Är din telefon stabil när du har toktrimmat den? Batteritid?

ja den är helt stabil och ström förbrukningen blir inte så mkt högre. normalt så körs cpun i 200, 500, 800, 1000, 1200 MHz nu med OC så kan den även gå i 1400 och 1600 men det är ju såklart ondemand så det beror väll på vad man gör med telefonen. för att få bättre batteritid så kan man köra cpu´n undervoltad men då kan den bli ostabil om man drar ner matarspänningen till cpu för mkt. det gör dock en stor skillnad på batteriförbrukningen

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha detta är helt sjukt ju! Vad ska ni med så mycket prestanda i en telefon? Den är ju ändå för liten för att göra något vettigt med!

Jag har själv kört Samsung Wave och nu HTC Desire S och båda har flytet på hur bra som helst? Självklart har jag även provat IPad och där flyter också allt på bra. Så frågan är, handlar det om att man vill köra Battlefield 3 på sin telefon? Det känns som vi pratar om en väldigt väldigt liten andel användare då.

Nä, man väljer idag telefon efter smak(mode(IPhone)), hårdvaran är ändå så pass bra att det blir en mindre fråga.

Självklart är det kul att prestandan pushas framåt hela tiden men det känns som detta är något som gynnar de lite större surfplattorna mer(där man vill köra mycket högre upplösning).

Jag håller i stort med det du säger (för ovanlighetens skull ). Majoriteten behöver som sagt inte denna prestanda, så diskussionen är rätt löjlig om man bortser från det rent tekniska perspektivet som åtminstone jag tycker är intressant.

Dock är det ju ingen slump att Apple gick ut så hård med just GPUn i iPad2 och nu iPhone 4S. De satsar hårt på iOS som en spelplattform och det går ju väldigt bra för många spelutvecklare. Epic Games som är en av de utvecklare som pushat hårdasts vad gäller den tekniska utvecklingen av spelen har ju gjort stora pengar på sitt Infinity Blade (som jag själv kört massor på både iPhone och iPad) och Infinity Blade 2 som visades upp på iPhone eventet kommer pusha tekniken ännu mer.

Och Firemint kommer släppa en uppdatering av sitt Real Racing 2 som erbjuder upp till fyra iDevices att köra trådlös tillsammans på TVn.

Så visst finns det ett behov, men för den stora massan är det "bortkastat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Vad har pengar och göra med saken? verkligen inget?

Är ju knappast så att iPhone kostar en förmögenhet, i själva verket pratar vi om knappt 1000:- väl? vafan är det uppdelat på ett år?
~83kr

oj oj oj 83:-!!!!
Det är ju bara skippa lunchen en dag så har man en iPhone istället?
Är det dyrt? knappast..

Dessutom behöver inte iPhone en A5'a, den är redan så optimerad som den kan bli, medans Android behöver nästan en desktopdator för att köras "laggfritt"...

Den bästa hårdvaran på en mobil plattform tycker jag talar mer om vilket skitOS som sen kommer sitta i mobilen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=976420

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

vad jag kan se kostar iphonen närmare 8000 kr
och samsungs värsta modell mindre än hälften av det...

Vet inte vad du äter för lunch men 8000kr är mer än mina stationära dator kostade när jag köpte den.

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...