Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem

fan va det kommer lagga på xbox 360 och samtidigt ha sänkt grafik

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Är inte precis uppdaterat, men har dom någonsin sagt att det inte ska komma till PC? Vad jag kommer ihåg är bara att det skulle släppas till konsol först.

Om jag minns rätt har dom gått ut med att planerna just nu (sagt för ett antal månader sedan) var endast konsollsläpp men att dom skulle hålla koll på pc communityn. Och det har ju vart flera "petitions" och outcrys hittils så de lär nog komma i början av 2014

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

http://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-ans...

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

Permalänk
Entusiast

Det är inte bekräftat och det har varit olika datum på när det kommer till PC hela tiden på olika sidor så Kompletts datum är inte pålitligt.
Det här är också ett svar på en fråga som Rockstar fick på sin hemsida för drygt en månad sedan:

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

Men det jävliga är ju över huvud taget att det inte släpps till PC samtidigt, inte när det släpps.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Det vore rent utav korkat att bara släppa spelet till PS3 och XB360. Dom kommer garanterat släppa det till PS4, XBone och PC också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det vore rent utav korkat att bara släppa spelet till PS3 och XB360. Dom kommer garanterat släppa det till PS4, XBone och PC också.

Varför vore det korkat? Dom tjänar ju hur mycket som helst på att sälja det bara till xbox360/ps3 och sedan xbox one och ps4 o senare pc.
Mjölka mjölka mjölka..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Det vore rent utav korkat att bara släppa spelet till PS3 och XB360. Dom kommer garanterat släppa det till PS4, XBone och PC också.

I 2014-Ja men det är som sagt förjävligt i sig, har god lust att tala med Rockstars ledning i en mörk gränd.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Varför vore det korkat? Dom tjänar ju hur mycket som helst på att sälja det bara till xbox360/ps3 och sedan xbox one och ps4 o senare pc.
Mjölka mjölka mjölka..

Det var ju exakt det han sa.
Att det är korkat att BARA släppa det till 360,ps3 och inte släppa det till fler plattformar.
;O

Du skrev ju typ exakt vad han skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av doccia:

http://www.rockstargames.com/newswire/article/50871/asked-ans...

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

damn! får vekrligen hoppas att det kommer till Next Gen Consoler då, har verkligen tröttnat lite på de kantiga spelen för xbox 360 och ps3 , stör mig faktiskt på The Last of Us , kanter överallt fasen det körs ju bara i 720p...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om det blir lika dåligt optimerat som GTA IV kan de gärna behålla spelet på konsol.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

fan va det kommer lagga på xbox 360 och samtidigt ha sänkt grafik

Kommer inte lagga mer på Xbox 360 än på PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Kommer inte lagga mer på Xbox 360 än på PS3

Och det lär lagga på PS3 också om de inte förbättrat motorn rejält, fyran hade massiva frame drops till och från på PS3 så har inga förväntningar på att femman skulle vara bättre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Det där övertygade mig faktiskt. Kan inte bli mer tydligt än "to help bring our latest titles to the PC platform" sagt av Rockstar games själva.

Jag menar dom har inte NEKAT gta V till pc hittils och ALLA andra gta's har kommit till pc hittils.
Och rockstars största och populäraste serie måste vara gta och därför är ju det utan tvekan inkluderat i "our latest titles".

Eller är jag naiv? Så långsökt är det ju knappast. Dom har ju dessutom sagt att dom ska hålla ett öga på pc communityn angående efterfrågan på gta V vad jag vet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

" you will be responsible for maintaining the studio’s uncompromising quality bar, delivering the highest quality PC experience possible."

Nej tyvärr, det där måste ju uppenbarligen handla om en helt annan spelstudio som råkar ha samma namn.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Det där övertygade mig faktiskt. Kan inte bli mer tydligt än "to help bring our latest titles to the PC platform" sagt av Rockstar games själva.

Jag menar dom har inte NEKAT gta V till pc hittils och ALLA andra gta's har kommit till pc hittils.
Och rockstars största och populäraste serie måste vara gta och därför är ju det utan tvekan inkluderat i "our latest titles".

Eller är jag naiv? Så långsökt är det ju knappast. Dom har ju dessutom sagt att dom ska hålla ett öga på pc communityn angående efterfrågan på gta V vad jag vet.

Nu verkar de dock tagit bort hela annonsen, vilket är förståeligt. Det var på sitt sätt väldigt övertygande, och jag förstår inte hur Rockstar trodde det skulle skicka några andra signaler än att de har en version för PC under utveckling.

Skrivet av n_sandstrom:

" you will be responsible for maintaining the studio’s uncompromising quality bar, delivering the highest quality PC experience possible."

Nej tyvärr, det där måste ju uppenbarligen handla om en helt annan spelstudio som råkar ha samma namn.

Haha! Morgonens skratt, tack för det. Men jag håller med, PC och Rockstar har inte varit den bästa kombinationen förut. Kanske därför de måste anställa nytt?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Nu verkar de dock tagit bort hela annonsen, vilket är förståeligt. Det var på sitt sätt väldigt övertygande, och jag förstår inte hur Rockstar trodde det skulle skicka några andra signaler än att de har en version för PC under utveckling.

Hahah att dom sedan tar bort annonsen talar ju bara till vår fördel..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det vore rent utav korkat att bara släppa spelet till PS3 och XB360. Dom kommer garanterat släppa det till PS4, XBone och PC också.

Folket är ju lättlurade så det är väl inte så konstigt. Först köper dom det till PS3 eller Xbox 360 och sen till PS4 eller Xbox One. Och Rockstar badar i sitt pengavalv

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Och det lär lagga på PS3 också om de inte förbättrat motorn rejält, fyran hade massiva frame drops till och från på PS3 så har inga förväntningar på att femman skulle vara bättre.

Jag tycker det liknar Max Payne 3 väldigt mycket i just "skjutarscenerna", om dom utvecklat den motorn bör det ju bli bättre. Nu har jag bara spelat Max Payne 3 på Xbox 360 så jag vet inte hur det är på PS3 och PC, men jag har då inte haft några som helst lagg eller framedrops och det är inte det fulaste spelet heller.

Jag har förhoppningar om att det kommer att bli bra, jag har inte spelat mycke GTA alls tidigare. Äger bara GTA 4 på PC å det är ospelbart när man har framedrops ner under 20FPS på vissa delar av kartan. Så aktiv speltid kanske är 2-3 timmar i bästa fall.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Självklart kommer det till PC. Sånt här har dom väl gjort ända sen...tja...Vice City tror jag?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Låter inte troligt. Men man kan ju hoppas på november.

Permalänk
Medlem

För er som är oroade över prestandan på PC

http://imgur.com/a/r97aE

Känns som att folk tänker såhär idag,

"Borde kunna spela GTA V på högsta med 4930k i 5.0GHz"
(Detta är helt oacceptabelt)

"Borde kunna spela Crysis 3 på högsta med 3st Titan i 1250MHz"
(Detta är acceptabelt)

Folk verkar tro att bara för ett spel inte har den bästa grafiken så ska det gå att spela på högsta med en laptop.

GTA är och har alltid varit ett Open World-spel och kommer alltid vara det, GTA IV är väldigt CPU krävande, GTA V kommer vara det också, GTA VI och VII likaså, det går inte att komma ifrån, vill man spela t.ex. Fallout 4 och GTA V på högsta så kommer man behöva lägga tid och pengar på CPUn, svårare än så är det inte, Crysis 3 är ett grafikspel, relativt små kartor med hög detalj, mycket fokus på grafiska element, GTA är tvärt om, istället för 20 högdetaljerade träd är det 20 högdetaljerade byggnader, varför skulle det vara lättare att driva?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Jag tror att jag kommer att spela på high med min rig. Jag kommer att uppgradera senast nästa månad till en GTX 770 och SSD Samsung 250 GB. Kommer nog inte att vara några problem. Härliga nyheter att spelet kommer ut i år till PC.

Permalänk
Medlem

Live multiplayer reveal på GTA V för den som inte visste:

http://www.youtube.com/watch?v=mpkyoNaIp0M

Edit: nu är videon från rockstar ute:

http://www.youtube.com/watch?v=olEGtoYs_8A

Såg nu att det redan var någon som hintat om det på konsol tråden, men det var väl lika bra att det blev skrivet i båda trådarna

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Live multiplayer reveal på GTA V för den som inte visste:

http://www.youtube.com/watch?v=mpkyoNaIp0M

Edit: nu är videon från rockstar ute:

http://www.youtube.com/watch?v=olEGtoYs_8A

Såg nu att det redan var någon som hintat om det på konsol tråden, men det var väl lika bra att det blev skrivet i båda trådarna

Undrar hur mycket utrymme det här spelet kommer ta, får köpa en dedikerad hårddisk för att ha GTA V om det nu kommer till pc.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Undrar hur mycket utrymme det här spelet kommer ta, får köpa en dedikerad hårddisk för att ha GTA V om det nu kommer till pc.

Aa, haha. Ser ut att bli riktigt stort

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto Online: Official Gameplay Video

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vad hände med nyheten som var uppe nyss?

http://www.sweclockers.com/nyhet/17444-rockstar-antyder-om-gt...

Var en film från Gamescom, där det förutom loggorna till PS3 och XBOX360 i slutet, var en för PC DVD med.

Visa signatur

Did you grab my ass?