Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Vad hände med nyheten som var uppe nyss?

http://www.sweclockers.com/nyhet/17444-rockstar-antyder-om-gt...

Var en film från Gamescon, där det förutom loggorna till PS3 och XBOX360 i slutet, var en för PC DVD med.

Såg den jag med! hmm..

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av foxzox7:

Såg den jag med! hmm..

kan varit fejk, bilden hade upplösningen 2531*1337

Permalänk
Medlem

gamescom har väll inte börjat? Så var nog nå lur med bilden

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

gamescom har väll inte börjat? Så var nog nå lur med bilden

Stämmer. Det håller på den 21-25 augusti.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Stämmer. Det håller på den 21-25 augusti.

Kommer köpa det till pc klart 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Här är klippet från den borttagna nyheten tidigare idag.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av BergEr:

gamescom har väll inte börjat? Så var nog nå lur med bilden

Det kanske ska officiellt lanseras först då, och en video råkade läcka?
Man kan hoppas iallafall

Edit: I helgen provade jag för första gången GTA4 på mitt nya "riktiga" hemmabiosystem. Ljudet var helt katastrofalt. Ingen som helst dynamik att tala om, att stänga en bildörr lätt i stort set lika högt som en frontalkrock med en långtradare. Plötsligt är det inte grafiken jag oroar mig mest för längre, hoppas 5'an har en vettigare approach. Alla sitter väl knappast och spelar på TV-högtalare?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Det kanske ska officiellt lanseras först då, och en video råkade läcka?
Man kan hoppas iallafall

Edit: I helgen provade jag för första gången GTA4 på mitt nya "riktiga" hemmabiosystem. Ljudet var helt katastrofalt. Ingen som helst dynamik att tala om, att stänga en bildörr lätt i stort set lika högt som en frontalkrock med en långtradare. Plötsligt är det inte grafiken jag oroar mig mest för längre, hoppas 5'an har en vettigare approach. Alla sitter väl knappast och spelar på TV-högtalare?

Kan inte säga nå om ljudet i gta serien men tror en majoriteten kör med TV-högtalarna eller nå "gaming" headsets.
Har nästan aldrig sett någon koppla bättre saker till sin konsol (eller ens datorn).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Haha, vilket jävla stolpskott!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Läckta bilder

Av GTA V

(SPOILER ALERT)
www.youtube.com/watch?v=ABJd3t5fqZc

Permalänk

PC och PS4 rykten.

Källa "typ" http://www.psu.com/a020984/PS4-PC-versions-of-GTAV-all-but-co...

Permalänk
Medlem

Skummade lite i tråden här, men är det någon här som har skrivit upp sig på detta?

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-release-gta-v-...

Detta är ju inget som är hugget i sten att bara för att det blir 500,000 namn så kommer det att komma till PC. Som någon annan sa så bör det väl dyka upp. Frågan är hur länge det dröjer innan det släpps till PC. De vill väl klart mjölka pengar på Xbox och PS så att en del av piratkopierarna kanske själva blir tvungna att köpa spelet om de nu så gärna vill spela det. Skulle gissa på något mellan 6-12 månader innan vi PC-användare kan få en möjlighet att köpa spelet, för då har Rockstar fått in så pass mycket pengar att några piratkopior kanske inte slår så extremt hårt i deras "lilla" plånbok. Det är iallafall så de får det att låta enligt mig - att det ska kosta de så hårt. Personligen tror jag att piratkopieringen av spel minskar - rätt stort faktiskt. Jag kan vara ärlig och säga att jag har piratkopierat (vem har inte det), men det har jag inte gjort nu på flera år. Och nu, så att alla hänger med, pratar jag om just spel. Spel till PC är så pass billiga och speciellt för de som köper nycklar på nätet. Varje liten peng är en peng. Även om du köper spelet för 650kr, 250kr eller 10kr så är det iallafall pengar. Så jag tycker iallafall att det är fult av de och skylla på piratkopieringen, då jag anser att de som verkligen vill ha GTA V, inklusive jag, hade köpt det. Inte alla. Vissa har inte råd och vissa vill bara girigt inte stödja skaparna. Att inte släppa det till PC skulle vara en stor pengaförlust av de. Och om inte annat, en stor förlust av fans. Jag kommer inte att köpa det till Xbox eller PS4. Jag har lagt ner massor av pengar i min rigg för att kunna spela spel på max grafik, med hög FPS för att sedan njuta av ett spel till fullo. Jag anser att ett GTA till pc är tusen gånger roligare än till konsoll (bortse från kontroller). Hoppas bara att de inser att det finns fler som tycker det. PC-användare ska inte behöva komma i kläm

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Skummade lite i tråden här, men är det någon här som har skrivit upp sig på detta?

http://www.change.org/en-CA/petitions/rockstar-release-gta-v-...

Detta är ju inget som är hugget i sten att bara för att det blir 500,000 namn så kommer det att komma till PC. Som någon annan sa så bör det väl dyka upp. Frågan är hur länge det dröjer innan det släpps till PC. De vill väl klart mjölka pengar på Xbox och PS så att en del av piratkopierarna kanske själva blir tvungna att köpa spelet om de nu så gärna vill spela det. Skulle gissa på något mellan 6-12 månader innan vi PC-användare kan få en möjlighet att köpa spelet, för då har Rockstar fått in så pass mycket pengar att några piratkopior kanske inte slår så extremt hårt i deras "lilla" plånbok. Det är iallafall så de får det att låta enligt mig - att det ska kosta de så hårt. Personligen tror jag att piratkopieringen av spel minskar - rätt stort faktiskt. Jag kan vara ärlig och säga att jag har piratkopierat (vem har inte det), men det har jag inte gjort nu på flera år. Och nu, så att alla hänger med, pratar jag om just spel. Spel till PC är så pass billiga och speciellt för de som köper nycklar på nätet. Varje liten peng är en peng. Även om du köper spelet för 650kr, 250kr eller 10kr så är det iallafall pengar. Så jag tycker iallafall att det är fult av de och skylla på piratkopieringen, då jag anser att de som verkligen vill ha GTA V, inklusive jag, hade köpt det. Inte alla. Vissa har inte råd och vissa vill bara girigt inte stödja skaparna. Att inte släppa det till PC skulle vara en stor pengaförlust av de. Och om inte annat, en stor förlust av fans. Jag kommer inte att köpa det till Xbox eller PS4. Jag har lagt ner massor av pengar i min rigg för att kunna spela spel på max grafik, med hög FPS för att sedan njuta av ett spel till fullo. Jag anser att ett GTA till pc är tusen gånger roligare än till konsoll (bortse från kontroller). Hoppas bara att de inser att det finns fler som tycker det. PC-användare ska inte behöva komma i kläm

Att släppa en halvtaskig portning aldeles för sent (mer än 3 veckor efter konsollrelease) är i mina ögon helt onödigt. Bättre då att låta bli att släppa det alls (rent affärsmässigt). Man ska smida medan stålet är varmt, när intresset har svalnat så kommer försäljningen inte bli jättehög.

Detta vet naturligtvis rockstar om och kommer därför lägga ner minsta möjliga resurser i portningen, precis som GTA 4. Resultatet blir en för mig ointressant produkt när den väl lanseras.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Andelen som spelar på någon dyrare tv, projektor, hemmabioanläggning är nog lätträknad.

Vi har ett par "relativt" fina högtalare här hemma. Monitor Audio RX8 eller vad de heter. TROTS det används det ytterst sparsamt... typ nästan aldrig. xD

Jag tror att om det är någon andel som är lätträknad, så är det dom som har fina högtalare hemma, och inte använder dom.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att GTA V tog ledningen över LoL på twitch i viewers nu. Man vill ju gärna vänta med för mycket gameplay tills man spelar själv, men det är jobbigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Testade det några timmar hos en kompis idag. Grymt spel.

Det tråkiga är nu bara att man måste vänta så länge.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Det vore ju det sämsta rockstar kunde göra om de INTE släpper 5:an till XB1 och PS4.

Första försäljningsvågen kommer ju vara över om en dryg månad eller så, så en bättre försäljnings BOST kan man ju inte få om man släpper det igen samtidigt eller kanske bundla det med next gen konsolerna lagom till jul handeln.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Tjena!
Läste nyss en detta: http://www.alivegamezone.com/video-games/gta-v-pc-port-already-in-beta-testing-screenshots-leaked-plus-gameseek-unveiled-the-release-date/ Så vad tror ni? Kommer det att komma en PC version den 22 November 2013?

Jag är iallafall grymt taggad på det!

Kommer från en nystartad tråd.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

så jävla lågt av rockstar tycker jag, de skjöt upp realese datumet med, och de håller på att göra pc version nu?!?! de har ju haft hur mkt tid på sig som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

så jävla lågt av rockstar tycker jag, de skjöt upp realese datumet med, och de håller på att göra pc version nu?!?! de har ju haft hur mkt tid på sig som helst

Kallas strategi, även om det är riktigt rövigt av dem.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

R* vill tjäna massvis med pengar på GTA V. Först släpper de spelet till de gamla konsolerna sedan tillkännager de och släpper spelet till PC och de nya konsolerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

GTA V PC

Hej!

satt på youtube och såg att dem spelade gta v demo till pc har det släppts så man kan ladda ner det?

Mvh Kevin

Permalänk
Medlem

Länka gärna den videon du hittade på youtube!

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Permalänk
Medlem

Virus?

Permalänk
Medlem

PC gameplay my ass.

Permalänk
Medlem

Det där är bara nån som filmat konsolspelet genom något capturekort och sedan skrivit en titel som drar folk.
När det står en crackergrupps namn och ISO i titeln borde du väl förstå att någonting inte stämmer, eller?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730