Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Entusiast

Gillar för övrigt att artikeln med nedladdningslänkar till "PC-versionen" har funnits sedan 29 Mars i år... http://www.paradiseforhacks.com/gta-v-demo-download-pc-razor1...

Verkar ju väldigt giltigt...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Seems legit

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd sammanfogade ***

Jag har sammanfogat en nyligen skapad tråd med "Grand Theft Auto V (PC) Tråden". Innan ni skapar en tråd:

Citat:

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Det blir bara oordning och svårläst när det skapas tråd på tråd om i princip samma sak.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

GTA V - 64-bitars, 2k-texturer och DX11 till PC

Hittade precis lite ny intressant fakta om GTA V gällande PC.

Säkert har många av er redan läst detta, men alltid kan det glädja någon annan som precis som mig sitter förväntansfullt och väntar/hoppas på en Pc-version.

http://wccftech.com/gta-v-pc-code-dx-11-x64-2k-textures/

Edit: Ser även ut som att rockstar har fläskat på ordentligt med grafikinställningar i spelet!! GILLAS!
http://www.cinemablend.com/games/GTA-5-PS3-XML-Data-Reveals-D...

En ny kodsnutt från GTA V har hittats, och den avslöjar att spelet med största sannolikhet kommer till PC, baserat på informationen om DX11 som hittats i koden.

Precis som Max Payne 3 och L.A Noire så kommer antagligen rockstar porta GTA V med Dx11.

Dessutom så ser det även ut att vara 64 bitars, vilket betyder att spelet kan ta upp mer än 4GB ram-minne. Detta leder till att man kan enormt detaljerade texturer, hurra för moddning och hurra för HD-texturepack!

Det verkar även finnas Bloom, liknande den i BF3 kan jag tänka mig?

Detta är vad jag lyckas tyda av detta, precis som allt annat angående GTA V -> Pc så ska det tas med en nypa salt, men mina förväntningar på spelet har nu ökat ännu mer!

// WoG

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Entusiast

Att det kommer till PC råder det ju knappast några tvivel om men att det blir någorlunda välgjort är ju väldigt välkommet om det är sant!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Det verkar även finnas Bloom, liknande den i BF3 kan jag tänka mig?

Det är många, många, många spel som använder bloom...och det gör ju även konsollversionen av GTA V, så det vore konstigt om inte en PC-version också gjorde det.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det är många, många, många spel som använder bloom...och det gör ju även konsollversionen av GTA V, så det vore konstigt om inte en PC-version också gjorde det.

Sant så sant, men jag fattar det som att bloom'en de ska använda ska vara.. "bättre"?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Sant så sant, men jag fattar det som att bloom'en de ska använda ska vara.. "bättre"?

Nja, det står det inget om. Snubben som skrivit den där lilla artikeln dillar bara om att det verkar som att spelet kommer använda bloom-effekter på många ställen...vilket det gör, så det är ingen nyhet.

Sen vet jag inte riktigt hur han tolkade "614622 – [LB][PT][LDS][DX11] Blooms too much on smog weather setting." som att spelet använder bloom mycket. Det är ju bara en kommentar om att när det är smog så blir bloom-effekten för kraftig.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Tecknen tyder på att GTA V faktiskt har utvecklats främst till PC, och sedan portats över till xbox360 samt ps3. Otroligt goda nyheter för att som vill se ett bra spel på PC!

Har editerat in länken i första posten.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför så många tycker om bloom Avskyr det och första jag stänger av på alla spel.

Höga texturer är dock trevligt <3

Permalänk

Dom säger att det inte kommer till pc bara för att döda hypen efter spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Dom säger att det inte kommer till pc bara för att döda hypen efter spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Förvisso så kan det mycket väl vara så, men att den har stöd för 2k texturer, 64 bitar mm kan ju också betyda att den kommer på next generation consoles istället för pc.
Troligtvis kommer den väl dock på pc och ev även på ngc

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Dom säger att det inte kommer till pc bara för att döda hypen efter spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Kan mycket väl stämma, säkert också för att då många som tänkte köpa det till PC istället ska köpa det till konsol och sedan bli jätteglada och köpa det till PC också när det announce'as till PC

Skrivet av JMicke:

Förvisso så kan det mycket väl vara så, men att den har stöd för 2k texturer, 64 bitar mm kan ju också betyda att den kommer på next generation consoles istället för pc.
Troligtvis kommer den väl dock på pc och ev även på ngc

Nu är jag ingen expert på området, men skribenten i länk nr2 hade väldigt övertygande argument till varför det ser ut som att spelet faktiskt är utvecklat främst till PC, något tydligen även rockstar ska ha sagt för länge sedan.
Antagligen så visste rockstar att det skulle vara enklast att porta från PC-> PS4/xbox1 istället för tvärtom, då konsolerna inte fanns att få tag på när spelet började utvecklas.

Kommer bli så sjukt najs att kunna använda en massa GB ram för moddar och liknande!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Gött att man valde att vänta till GTA V kommer till PC då

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Sammanfogade två trådar så att all information samlas på ett ställe.

Permalänk
Medlem

Hoppas utvecklarna kommer gör så att spelaren kan välja bort den sexistiska och plumpna attityden som finns i spelet. Och nej, den är inte på något sätt rolig eller edgy.

http://www.gamespot.com/grand-theft-auto-v/reviews/grand-thef...

edit: missade kommentarerna under länkad recension. Huja vilken hemsk sörja.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av astrob0y:

Hoppas utvecklarna kommer gör så att spelaren kan välja bort den sexistiska och plumpna attityden som finns i spelet. Och nej, den är inte på något sätt rolig eller edgy.

http://www.gamespot.com/grand-theft-auto-v/reviews/grand-thef...

edit: missade kommentarerna under länkad recension. Huja vilken hemsk sörja.

Well, GTA är GTA.

Tycker att det är bra att Rockstar krossade alla etiska/moraliska gränser och gjorde vad f*n de ville i GTA V.
Hade de skapat en kvinnoliga som åkte omkring och klippte av penisar på onanerande män så hade jag som man inte tagit illa upp alls, jag hade hurrat!

Minre politisk korrekthet i spel - Ja tack!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Well, GTA är GTA.

Tycker att det är bra att Rockstar krossade alla etiska/moraliska gränser och gjorde vad f*n de ville i GTA V.
Hade de skapat en kvinnoliga som åkte omkring och klippte av penisar på onanerande män så hade jag som man inte tagit illa upp alls, jag hade hurrat!

Minre politisk korrekthet i spel - Ja tack!

Håller verkligen med dig. Därav är det trist att utvecklarna inte gav spelet en kickass karaktär som gick utanför normen alternativ valde bort de mer plumpa sexistiska dravlet som i spelvärlden är så tröttsamt och mainstream. De är mao väldig pk. Trist nog men det gäller för utvecklarna att tilltala rätt publik antar jag. Och eftersom de är pk alienerar de sig därmed många potentiella köpare med sin misogynitet.

Så mindre PK i spelet tack.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av WoG:

Hittade precis lite ny intressant fakta om GTA V gällande PC.

Säkert har många av er redan läst detta, men alltid kan det glädja någon annan som precis som mig sitter förväntansfullt och väntar/hoppas på en Pc-version.

http://wccftech.com/gta-v-pc-code-dx-11-x64-2k-textures/

Edit: Ser även ut som att rockstar har fläskat på ordentligt med grafikinställningar i spelet!! GILLAS!
http://www.cinemablend.com/games/GTA-5-PS3-XML-Data-Reveals-D...

En ny kodsnutt från GTA V har hittats, och den avslöjar att spelet med största sannolikhet kommer till PC, baserat på informationen om DX11 som hittats i koden.

Precis som Max Payne 3 och L.A Noire så kommer antagligen rockstar porta GTA V med Dx11.

Dessutom så ser det även ut att vara 64 bitars, vilket betyder att spelet kan ta upp mer än 4GB ram-minne. Detta leder till att man kan enormt detaljerade texturer, hurra för moddning och hurra för HD-texturepack!

Det verkar även finnas Bloom, liknande den i BF3 kan jag tänka mig?

Detta är vad jag lyckas tyda av detta, precis som allt annat angående GTA V -> Pc så ska det tas med en nypa salt, men mina förväntningar på spelet har nu ökat ännu mer!

// WoG

Bloom är en fattigmans HDR men kan bli fint om det görs rätt. I Fallout 3 och Vegas gjordes Bloom fel.

Skrivet av astrob0y:

Hoppas utvecklarna kommer gör så att spelaren kan välja bort den sexistiska och plumpna attityden som finns i spelet. Och nej, den är inte på något sätt rolig eller edgy.

http://www.gamespot.com/grand-theft-auto-v/reviews/grand-thef...

edit: missade kommentarerna under länkad recension. Huja vilken hemsk sörja.

GTA-seriens signum är just sexism, ultravåldsamt och i största allmänhet anti-PK. Tar du bort dessa grova teman ur spelet vad finns då kvar? Just Cause 2? Må hända ett bra spel men inte ett GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Bloom är en fattigmans HDR men kan bli fint om det görs rätt. I Fallout 3 och Vegas gjordes Bloom fel.

GTA-seriens signum är just sexism, ultravåldsamt och i största allmänhet anti-PK. Tar du bort dessa grova teman ur spelet vad finns då kvar? Just Cause 2? Må hända ett bra spel men inte ett GTA.

Ja huja. Bloomen i fallout3/nv var fruktansvärd. Hoppas på att vi pc-spelare slipper hdr/bloom helt.

Att spelet signum är anti-pk håller jag inte helt med om. Utvecklarna agerar efter vad ett tilltänkt kundsegment antas vilja ha i ett spel. De agerar marknadsmässigt väldigt pk och det är i sig problematiskt. Att spelserien har sexism/ultravåld som signum håller jag med dig om och det borde verkligen ha gjorts betydligt bättre. Thomas på FZ sammarfattar det hela på bästa sätt

Citat:

Jo, jag vet, man måste inte göra de här sakerna i spelet, varken gå på strippklubb eller köpa sex. Men jag tycker ändå det är trist och ärligt talat trött design - kanske rent av feg - när utvecklarna förmår driva med allt från Twitter och Facebook till USA:s kapitalism och lågkonjunktur, men inte ens orkar hosta upp en syrlig kommentar om att det här med att köpa och sälja sex.

http://www.fz.se/artiklar/kronika/20130922/arnroths-kronika-g...

Och det är spännande att se att recensenten Thomas inte får sitt utseende kritiserat såsom den kvinnliga diton på Gamespot fick ta. Säger en hel del av konsumentgruppen, tyvärr.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

GTA-seriens signum är just sexism, ultravåldsamt och i största allmänhet anti-PK. Tar du bort dessa grova teman ur spelet vad finns då kvar? Just Cause 2? Må hända ett bra spel men inte ett GTA.

Det tråkiga med just sexismen är att den just är så PK runt om i samhället. Så på den fronten blir spelet bara "lika dåligt som alla andra". Och publik som är mottaglig för sexism på fel vis, det räcker det nog tyvärr inte alltid med en 18årsgräns för att undvika.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

GTA är väl synonymt med en annorlunda världsbild så vad förväntar ni er? GTA ska ge ett finger åt all moral och det ska göras på ett sådant överdrivet sätt att det inte kan missuppfattas som annat än oseriöst. Det är det som är tjusningen med spel, att de inte behöver vara så verklighetsanknutna, tycker i alla fall jag.

Permalänk
Medlem

GTA är och ska vara stereotypt och icke politiskt korrekt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kolla in detta!

"One glance at the game code tags suggest that the PC release will be based on a DirectX 11 (DX 11) port, similar to Max Payne 3 and GTA L.A. Noire. It is likely to support DX 9 and DX 10 ports as well, in order to cater for older hardware configurations.

There is a reference to Bloom graphics setting for smog weather conditions, and this could mirror the Bloom effects found in visually appealing Mirrors Edge game.

Besides, the x64 reference in the code suggests the upcoming GTA title for PC will support 64-bit memory or 4GB of RAM. In other words, this means the game will feature at least 2k texture packs with Vanilla or Ice Enhancer mod or something similar like in GTA 4."

http://www.ibtimes.co.uk/articles/509304/20130926/gta5-pc-rel...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

GTA är och ska vara stereotypt och icke politiskt korrekt.

Så genom att arbeta med stereotyper är hen inte politisk korrekt....gotcha.

Skrivet av Oneone:

Kolla in detta!

Coolt. Tack för läsningen.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Haha, vilka superfejkade PC-screenshots.

Permalänk

"In addition, the game is said to be optimised for PC version with a locked frame-rate of either 30 or 60fps, while the resolution is limited to 1280 x 720 pixels. It is further ascertained that a higher 1920 x 1080 resolution is possible by adding black bars like in L.A. Noire"

Jo tjena. För det är 1998 eller så nu? Nej, det där tror vi inte en sekund på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

"In addition, the game is said to be optimised for PC version with a locked frame-rate of either 30 or 60fps, while the resolution is limited to 1280 x 720 pixels. It is further ascertained that a higher 1920 x 1080 resolution is possible by adding black bars like in L.A. Noire"

Jo tjena. För det är 1998 eller så nu? Nej, det där tror vi inte en sekund på.

Hoppas verkligen inte det stämmer :/ det skulle ju suga riktigt hårt... Speciellt att det skulle vara låst till 30fps...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas verkligen inte det stämmer :/ det skulle ju suga riktigt hårt... Speciellt att det skulle vara låst till 30fps...

Hoppas de låter teamet som jobbade på Max Payne 3 till PC göra PC-versionen. Kan bli en riktigt fet installation av GTA V i så fall. MP3 är på 35GB till PC p.g.a. högupplösta textures m.m.