Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det är klart det kommer till PC (99% chans) men det kommer ju en lång tid efter och själv så kan jag inte hålla mig då i alla fall så det blir väl Xbox 360 för mig...

Sen är det verkligen inte många de tappar på att inte släppa det till PC, kolla bara på GTA IV. 10.23 miljoner sålda ex till Xbox 360, 9.7 miljoner sålda ex till PS3 och 0.7 miljoner sålda ex till PC.

Källor:
http://www.vgchartz.com/game/7103/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/7102/grand-theft-auto-iv/
http://www.vgchartz.com/game/25503/grand-theft-auto-iv/

Säger att de kommer att ta 600kr för spelet när det kommer ut och vi säger att de säljs lika bra som IV gjorde till PC så tjänar dem ändå 420.000.000 och det är ju pengar de också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av batman:

Säger att de kommer att ta 600kr för spelet när det kommer ut och vi säger att de säljs lika bra som IV gjorde till PC så tjänar dem ändå 420.000.000 och det är ju pengar de också.

mmmmm och jag hoppa verkligen att du har användt huvudräkning här

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Säger att de kommer att ta 600kr för spelet när det kommer ut och vi säger att de säljs lika bra som IV gjorde till PC så tjänar dem ändå 420.000.000 och det är ju pengar de också.

Den där statistiken på 0.7 miljoner är inte fullständig, den innhåller nästan endast retail (spel som sålsts med fodral) försäljning i europa. Den stösta delen spel har med säkerhet sålts på Steam och finns inte alls medräknat i statistiken.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

mmmmm och jag hoppa verkligen att du har användt huvudräkning här

är ju bara att ta bort lite nollor och sen lägga tillbaks dem igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

mmmmm och jag hoppa verkligen att du har användt huvudräkning här

600*700 000 blir alltid 420 000 000.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Säger att de kommer att ta 600kr för spelet när det kommer ut och vi säger att de säljs lika bra som IV gjorde till PC så tjänar dem ändå 420.000.000 och det är ju pengar de också.

Du förstår väl att Rockstar inte tjänar 600kr per spel va? Det är betydligt fler som ska ha en bit av kakan också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av batman:

är ju bara att ta bort lite nollor och sen lägga tillbaks dem igen!

haha roligt att du tog med det lite siffror i forumet

Skrivet av bjajjull:

600*700 000 blir alltid 420 000 000.

eller 700 000*600 blir också 420 000 000.

Permalänk
Medlem

Förlåt om detta varit uppe men är det en fortsättning på någon utav spelen? San Andreas eller IV?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av kevve1:

Förlåt om detta varit uppe men är det en fortsättning på någon utav spelen? San Andreas eller IV?

Jag skulle vilja säga San Andreas. Mest för man är i Los Santos. Och Grower street gang är med i det hela. Men jag ser inte de som direkt fortsättning på något av spelen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kevve1:

Förlåt om detta varit uppe men är det en fortsättning på någon utav spelen? San Andreas eller IV?

Skrivet av Jinxswe:

Jag skulle vilja säga San Andreas. Mest för man är i Los Santos. Och Grower street gang är med i det hela. Men jag ser inte de som direkt fortsättning på något av spelen.

"This is the same world as Grand Theft Auto IV and Liberty City, so you might see some recurring characters from those games (just not the major ones, like Niko Bellic). But. Rockstar says this is the "high-definition" world of Grand Theft Auto, so don't expect to see anyone from the PS2-era titles."

Från: http://kotaku.com/5958949/rockstar-says-grand-theft-auto-v-is...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag skulle vilja säga San Andreas. Mest för man är i Los Santos. Och Grower street gang är med i det hela. Men jag ser inte de som direkt fortsättning på något av spelen.

Skrivet av Kinekin:

"This is the same world as Grand Theft Auto IV and Liberty City, so you might see some recurring characters from those games (just not the major ones, like Niko Bellic). But. Rockstar says this is the "high-definition" world of Grand Theft Auto, so don't expect to see anyone from the PS2-era titles."

Från: http://kotaku.com/5958949/rockstar-says-grand-theft-auto-v-is...

Det låter rätt grymt. Började spela GTA IV för ett tag sedan och la det på hyllan av någon anledning jag inte minns. Får ta och fortsätta på storyn

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

jag kanske drömde det här men skulle man inte kunna flyga från Los Santos flyplats till Liberty City and göra lite missions där i GTA V! ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dealerovski:

jag kanske drömde det här men skulle man inte kunna flyga från Los Santos flyplats till Liberty City and göra lite missions där i GTA V! ?

Det var ett uppdrag i San Andreas där man åkte till Liberty City för en stund.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kinekin:

Det var ett uppdrag i San Andreas där man åkte till Liberty City för en stund.

yes! synd att man inte kan göra det hade varit riktigt nice faktist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

yes! synd att man inte kan göra det hade varit riktigt nice faktist!

Och kapa flyget påväg dit och sedan jagas av F-15 och mötas av ett hav av blåljus när man sedan landat.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dealerovski:

Och kapa flyget påväg dit och sedan jagas av F-15 och mötas av ett hav av blåljus när man sedan landat.

Vi sweclockers borde jobba tillsammans med gta

Permalänk
Medlem

Bilderna säger ju ingenting. Falsk marknadsföring att inte redovisa att spelet kommer se ut som skit, precis som i 4an. Varken ps3 eller Xbox 360 kan prutta ut bättre grafik än den i GTA 4. Dvs lågupplöst, utan kantutjamning, kort drawdistance och 15fps så fort man rör sig i spelet.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Vet man om spelet kommer till PC än?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Säger att de kommer att ta 600kr för spelet när det kommer ut och vi säger att de säljs lika bra som IV gjorde till PC så tjänar dem ändå 420.000.000 och det är ju pengar de också.

Jo det kostar ju ingenting att producera spelet till PC så det är klart att allt dom får in är vinst O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Vet man om spelet kommer till PC än?

Det måste komma till pc annars är de skandal, men finns inget bekräftat från rockstar än.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soy_CD:

Jo det kostar ju ingenting att producera spelet till PC så det är klart att allt dom får in är vinst O_o

Så folk arbetar gratis, det var ju något nytt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaakaaN:

Så folk arbetar gratis, det var ju något nytt.

självklart finns det sådana. Ett bra exempel är jag. Jag gör det när jag ska sätta ihop min egna dator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bakgrund:

Vet man om spelet kommer till PC än?

Skrivet av Goteborgan:

Det måste komma till pc annars är de skandal, men finns inget bekräftat från rockstar än.

Verkar inte som det kommer hända varken på next gen-konsoller eller på PC i år åtminstone av den här kommentaren att döma på deras hemsida angående den frågan:

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

Dold text

Det är förjävligt... Jag vet inte om det blir något köp för det man köper är ju i stort sett ett bildspel med spetsiga kanter i bilderna... (24FPS utan AA i 720p på Low)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Verkar inte som det kommer hända varken på next gen-konsoller eller på PC i år åtminstone av den här kommentaren att döma på deras hemsida angående den frågan:

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

Dold text

Det är förjävligt... Jag vet inte om det blir något köp för det man köper är ju i stort sett ett bildspel med spetsiga kanter i bilderna... (24FPS utan AA i 720p på Low)

Brukar väl dock vara så varje gång? Det säger inget förrän efter console releasen?

Att det skulle komma en pc version i år är något man visste, ligger väl runt ½ år mellan. Det vill väl sälja så mycket som möjligt på console sidan innan det presenterar pc versionen säkert.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Verkar inte som det kommer hända varken på next gen-konsoller eller på PC i år åtminstone av den här kommentaren att döma på deras hemsida angående den frågan:

“Hey Rockstar, I'm curious whether you are planning on releasing GTA V on the PC...” – received via Mouthoff
“You've probably been asked before, but is GTA V coming for next gen consoles also?” – @tomtoon2010

The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.

Dold text

Det är förjävligt... Jag vet inte om det blir något köp för det man köper är ju i stort sett ett bildspel med spetsiga kanter i bilderna... (24FPS utan AA i 720p på Low)

Ja vafan, halva grejen med GTA V är ju att grafiken är tre gånger bättre än på IV och så ser man detta onekligen tråkiga besked.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det måste komma till pc annars är de skandal, men finns inget bekräftat från rockstar än.

GTA V släpps tidigast till PC vår/sommar 2014 eftersom Rockstar vill ha en chans att tjäna stora pengar och de pengarna finns inte på pc-sidan

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Och jag som hade för mig att spelet skulle släppas till PC under 2013

Permalänk
Medlem

Grand Theft Auto V PC

Tjenare,

Verkar som att det kommer till PC endå?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=653743

Trailer

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är inte precis uppdaterat, men har dom någonsin sagt att det inte ska komma till PC? Vad jag kommer ihåg är bara att det skulle släppas till konsol först.

Permalänk
Medlem

Vi kan ju hoppas iaf! vore verkligen trevligt! bättre grafik och högre upplösning det vore något! får hoppas dock att det är bättre optimerat isåfall än 4an...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200