Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Jag har ca fyrahundratusen aktier i Pisswasser per karaktär.
Den ökar i värde hela tiden.
Sen är det bara små investeringar.
Hawk & Little verkar vara en bra investering nu.

jag önskar jag hade investerat i PIS när den var mycket billigare :/

Permalänk
Medlem

Dom här pengaväskorna som ska finnas på havsbotten, dom finns inte där för mig. Måste man göra något speciellt uppdrag för att dom ska dyka upp? Jag har precis gjort uppdraget då man kör in i bilaffären.

Permalänk
Skrivet av Evolved:

Dom här pengaväskorna som ska finnas på havsbotten, dom finns inte där för mig. Måste man göra något speciellt uppdrag för att dom ska dyka upp? Jag har precis gjort uppdraget då man kör in i bilaffären.

Då har du en bra bit kvar. Vill inte avslöja nåt, men det är ett av Trevors uppdrag och du kommer veta vilket det är när du kommer dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt surt att GTA Online är nere nu igen, ej kunnat lira på ca 3-4h.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Antar att du inte har tillräckligt med utrymme på hårddisken.

149GB är ledigt, men provade på en annan XBOX (slim) och stannar på exakt samma ställe där.

Men det va inga problem att skickat tillbaka det till CDON, kommer ett nytt imorgon eller på tisdag.... Kass man jobbar i uddevlla de dagarna ^^

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Avstängd

Tjena alla har fasnat med franklin kan inte starta uppdraget fast det vissar ett M och den är placerad på michels hus... jag har testat att byta gubbar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Panosz:

Tjena alla har fasnat med franklin kan inte starta uppdraget fast det vissar ett M och den är placerad på michels hus... jag har testat att byta gubbar.

Vilken färg är "M:et"? Grön = uppdrag för Franklin, orange = Trevor och blå = Michael.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd

Det finns två M brevid varandra den ena är grön och den andra är blå den blåa är mindre

Permalänk
Medlem

Har man lite göra kan man ju alltid leka under jord

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om det har postats men här kan ni se Conan spela GTAV!

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa militärplanet? Jetplanet

Jävla drygt o stjäla de var gång från militärbasen

Hade varit najs och ha det i sitt hangar

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarn:

Någon som spelar på PS3 och vill ha sällskap?

Jag och ett gäng kör titt som tätt . Vi heter Borran Backstabbers det är bara att joina om du känner för det. Mitt PNS nick är Brolle81

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Vet inte om det har postats men här kan ni se Conan spela GTAV!
http://www.youtube.com/watch?v=EB_XX_IM8io

Gött jävla störd den mannen ^^

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Loweann:

Jag undrar om det är någon som vet var man kan köpa militärplanet? Jetplanet

Jävla drygt o stjäla de var gång från militärbasen

Hade varit najs och ha det i sitt hangar

Kolla på internet i mobilen.
Det finns en websida som säljer militärfordon.

Permalänk
Testpilot

Nån som kört Epsilon-uppdragen? de är skapligt dryga men kan resultera i 2.1 miljoner dollar, eller en traktor

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Kolla på internet i mobilen.
Det finns en websida som säljer militärfordon.

Funkar det inte med att stjäla den å parkera i sin hangar så sparas den? Har inte testat själv så jag vet inte men det står ju att alla plan man parkerar i hangaren sparas där?

Skrivet av hunden:

Nån som kört Epsilon-uppdragen? de är skapligt dryga men kan resultera i 2.1 miljoner dollar, eller en traktor

Hahaha ok har inte gjort några av dom har bara hittills varit ~$240k som rikast på en karaktär, ja alla väljer nog en traktor eller?

Tycker synd om stackars Floyd.........

(i sin rosa pyjamas) som måste ligga sked med Trevor.......så långt har jag kommit i storyn

Dold text

Låste dock upp hela kartan idag, 30G är väl lite väl snålt eller?

Visa signatur
Permalänk

Jag ska köpa GTV V, men har en frågan innan bara:

Ska man köpa vanliga GTA V, eller är Collector's Edition / Special Edition värt det? Vad innehåller det, (jag vet man får en keps och en väska) men jag menar in-game, och jag vet ungefär vad man får in-game också, 3 nya karaktär i online multiplayer och en motorcykel och en bil(?) Eller har jag fel? Men är det något mer eller något jag missar eller någon justering på det jag nyss sagt som ni kan rätta mig med?

Och undrar finns det "häftiga" bilar man kan införskaffa sig i spelet ändå, eller är det verkligen en "limited" bil som står ut i mängden i spelet, och likaså med motorcykeln och karaktärerna, och läste om nån hammare också, finns det andra "melee" vapen i spelet annars eller är det de enda melee vapnet isåfall i spelet man kan ha? (om man köper CE) eller finns det spadar och dylikt också och ha? Det vet jag inte, men frågar därför er kära GTA V gamers

Ni vet bättre än mig , ni har spelet, och har spelat det, och det har inte jag, och vad hade ni köpt ? Och ångrar ni er för vad ni än nu köpte ? (Om ni köpte vanliga GTA V och velat ha CE istället eller tvärtom, köpte CE men tyckte de hade räckt med vanliga och inte va värt pengarna)

sen en till snabb fråga: GTA V Online, är det ett stand-alone spel man laddar ner via PS3 network (gratis) eller är det en underval meny knapp man trycker på i spelet GTA V och går in på (alltså som multiplayer)?

Mvh,

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Testpilot
Skrivet av krrjon:

Hahaha ok har inte gjort några av dom har bara hittills varit ~$240k som rikast på en karaktär, ja alla väljer nog en traktor eller?

Tyvärr är inte valet så tydligt så man kan råka "välja" traktorn utan att man är medveten om det, hände mig
Hade som tur var en manuell sparning från lite tidigare som jag kunde ladda när jag förstog att jag gjort fel, autosparningen skrivs ju över när uppdraget är slut så en manuell kan vara bra att ha ibland.

Det är heller inte den stora fina traktorn som man kan se ute på vägarna vi snackar om utan en rostig gammal skrothög.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Tyvärr är inte valet så tydligt så man kan råka "välja" traktorn utan att man är medveten om det, hände mig
Hade som tur var en manuell sparning från lite tidigare som jag kunde ladda när jag förstog att jag gjort fel, autosparningen skrivs ju över när uppdraget är slut så en manuell kan vara bra att ha ibland.

Det är heller inte den stora fina traktorn som man kan se ute på vägarna vi snackar om utan en rostig gammal skrothög.

Kanske en liten hint så man inte väljer fel?

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Skrivet av krrjon:

Kanske en liten hint så man inte väljer fel?

Det bästa kanske är att spara innan så kan man ju testa båda alternativen, det är uppdraget är efter man vandrat i öknen. Om du ändå vill veta så kolla spoilern, det är ingen supersvår plan men som sagt är det möjligt att göra fel. Själv hade jag uppfattat det som att man var garanterad 2.1 miljoner om man slutförde uppdragen.

Eftersom man i tidigare uppdrag gjort vad Epsilon ber en om så är det kanske lätt att fortsätta följa deras order men gör inte det utan sno bilen med pengarna istället för att åka dit de vill. Eller döda alla för att även få guld på uppdraget.

Dold text
Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Då har du en bra bit kvar. Vill inte avslöja nåt, men det är ett av Trevors uppdrag och du kommer veta vilket det är när du kommer dit.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har kört riktigt långt nu, men inga väskor har dykt upp! Michael och Trevor har precis slått läger i Trevors villavagn. Vilket nummer har uppdraget som låser upp väskorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det bästa kanske är att spara innan så kan man ju testa båda alternativen, det är uppdraget är efter man vandrat i öknen. Om du ändå vill veta så kolla spoilern, det är ingen supersvår plan men som sagt är det möjligt att göra fel. Själv hade jag uppfattat det som att man var garanterad 2.1 miljoner om man slutförde uppdragen.

Eftersom man i tidigare uppdrag gjort vad Epsilon ber en om så är det kanske lätt att fortsätta följa deras order men gör inte det utan sno bilen med pengarna istället för att åka dit de vill. Eller döda alla för att även få guld på uppdraget.

Dold text

Ok tack antar jag är rätt långt ifrån det då jag aldrig ens hört talas om det företaget(?)

Skrivet av Twister86:

Ni vet bättre än mig , ni har spelet, och har spelat det, och det har inte jag, och vad hade ni köpt ? Och ångrar ni er för vad ni än nu köpte ? (Om ni köpte vanliga GTA V och velat ha CE istället eller tvärtom, köpte CE men tyckte de hade räckt med vanliga och inte va värt pengarna)

sen en till snabb fråga: GTA V Online, är det ett stand-alone spel man laddar ner via PS3 network (gratis) eller är det en underval meny knapp man trycker på i spelet GTA V och går in på (alltså som multiplayer)?

Mvh,

Har vanliga och har då inte ångrat mig än, men i andra spel t.ex. Forza 4, Forza Horizon mm har jag köpte LE å inte ångrat det heller så det är väl vad du anser det är värt. Dock har jag ingen koll på vad som ingår "ingame" i specialutgåvorna å det spelar ju kanske roll också

GTA online är en del av spelet så ingen separat installation krävs. Har fått två små uppdateringar sen spelet släpptes så om nu den första var en aktivering av Online det kan jag inte svara på

När man startar spelet så får man hålla koll då den för mig startar online vill jag köra story mode ska jag trycka A(X på PS3 antar jag ), men det går även hoppa t.ex. till story mode från online(antar att det går från story till online inte provat själv)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Evolved:

Jag har kört riktigt långt nu, men inga väskor har dykt upp! Michael och Trevor har precis slått läger i Trevors villavagn. Vilket nummer har uppdraget som låser upp väskorna?

42: Caida Libre

Permalänk
Testpilot
Skrivet av krrjon:

Ok tack antar jag är rätt långt ifrån det då jag aldrig ens hört talas om det företaget(?)

Det är ett "hemligt" uppdrag som man kan göra med Michael och är ingen del av huvudstoryn, sök på "epsilon" på webben i hans mobiltelefon för att bekanta dig med den trevliga sekten. Går du inte in på hemsidan kommer uppdragen aldrig att dyka upp.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ok tack antar jag är rätt långt ifrån det då jag aldrig ens hört talas om det företaget(?)

Mitt tips är att döda alla och fly med bilen som pengarna ligger i. Enkla 2,1miljoner i belöning

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Nån som kört Epsilon-uppdragen? de är skapligt dryga men kan resultera i 2.1 miljoner dollar, eller en traktor

Är det en sån här traktor?

Någon som varit på "party" i "playboy mansion" än? Sätter spoiler eftersom det är lite lättklädda damer, försökte att inte få med några toplessbilder säg till om någon slank med som jag missat så tar jag bort den direkt

Dold text

Vad är detta då? Är det nåt med "the Agency"(tror det stod IAA eller IIAA på huset också)? Kunde ha blivit lite "galet" men ett R slank in emellan

Syftar dom på typ illuminati eller? (Sätter spoiler för säkerhetsskull)

Man lär kanske få veta sen när man är klar......

Dold text

Skulle köra en "Mariachi"-bil till mitt garage men det gick ju bra då den bestämde sig för att självantända när jag inte hade långt kvar till garaget, lär ju inte hitta en sån till igen då jag tog den under ett mission
Snuten gillar inte om du kör en bil som brinner, 2 stjärnor direkt..........

Osynlig förare av golfbilen ("Draw distance" jag vet men såg roligt ut ändå )

EDIT: Har helt missat att Trevor sparade denna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som har extrema laddningstider efter det att man ha klarat ett visst uppdrag/race och sen tvingas vänta hur länge som helst för att komma vidare (i onlineläget alltså).

En gång dök detta upp också, då behövde man starta om spelet, gick inte att göra något.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något sätt att få en Default Radio Station eller stänga av det helt? Varje gång jag går in i en bil så är den inställd på Channel X som spelar Punk musik, får sån extrem huvudvärk av den och det är rätt störigt att varje gång du går in i bilen, spawnar i den så är det inställt på den kanalen, så fort man går in så hör man AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA -.-

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Någon som vet om det finns något sätt att få en Default Radio Station eller stänga av det helt? Varje gång jag går in i en bil så är den inställd på Channel X som spelar Punk musik, får sån extrem huvudvärk av den och det är rätt störigt att varje gång du går in i bilen, spawnar i den så är det inställt på den kanalen, så fort man går in så hör man AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA -.-

Haha du kan ju stänga av musiken helt, settings, audio och dra ner musikvolymen

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Är det en sån här traktor?
http://img834.imageshack.us/img834/9070/8uw7.jpg

Någon som varit på "party" i "playboy mansion" än? Sätter spoiler eftersom det är lite lättklädda damer, försökte att inte få med några toplessbilder säg till om någon slank med som jag missat så tar jag bort den direkt

Vad är detta då? Är det nåt med "the Agency"(tror det stod IAA eller IIAA på huset också)? Kunde ha blivit lite "galet" men ett R slank in emellan
http://img692.imageshack.us/img692/648/dk79.jpg

Syftar dom på typ illuminati eller? (Sätter spoiler för säkerhetsskull)

Skulle köra en "Mariachi"-bil till mitt garage men det gick ju bra då den bestämde sig för att självantända när jag inte hade långt kvar till garaget, lär ju inte hitta en sån till igen då jag tog den under ett mission
Snuten gillar inte om du kör en bil som brinner, 2 stjärnor direkt..........
http://img706.imageshack.us/img706/5517/4jq5.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/5364/w2w5.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/5085/dxyo.jpg

http://img19.imageshack.us/img19/3523/2e1o.jpg

Osynlig förare av golfbilen ("Draw distance" jag vet men såg roligt ut ändå )
http://img706.imageshack.us/img706/6472/9nf7.jpg

EDIT: Har helt missat att Trevor sparade denna
http://img42.imageshack.us/img42/7553/ompb.jpg

Angående kartan över berget där så tror man att det är framtida DLC som kommer, man ser ju bla jetpack där.

Skrivet av all-seeing:

Haha du kan ju stänga av musiken helt, settings, audio och dra ner musikvolymen

Jo man får väl göra det, fast då försvinner väl "uppdragsmusiken" eller vad man ska kalla det, ibland kommer det ju igång melodier när man gör uppdrag o liknande, det märks väl mest om man stängt av radion.

För övrigt, nån som har spelat Race med sina egna bilar? På min skärm när man kollar så stämmer inte STATSen, i Race menyn för bilarna så är min fullt moddade Sultan identisk med en vanlig sultan, men om jag går in i freemode så ser man att acceleration är maxad o annat gott. Testkörde Criminal Records igår och med min egna Sultan så fick jag tiden 31 som bäst men 32 sekunder i genomsnitt, fick 32 sekunder i genomsnitt med vanliga sultan bilen också. En bugg kanske?