Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

precis.
- Vad ska du med bärselar, kofot och palltruck till?
- Flytta datorn.

problemet e jag hade vart dum nog på flytta de sj:P men hade använt en kofot o lite bräder att palla upp den så man kan få en handtruck under eller en pirra/björn (kärt barn har många namn) så hade man kunna flyttat den så

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Can't tell if stupid or just trolling...
Annars skulle det vara luktar se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Som jag sagt innan, ett sånt här bygge gör man inte i det material det ska vara, man gör det i annat material och efterliknar sedan det material man vill det ska likna

Finns grymt sjyssta färger för att skapa t ex rost, och kör man det som grund på t ex skador i pansarplåten (gnäll inte på att si o så inte rostar nu ) så lägger man man den riktiga färgen ovanpå och lite över "skadan" och får en väldigt trevlig effekt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Skruva fast sidoplåtar? Jag pysslar mycket med trim av bilar. Säg mig en SKRUV som orkar hålla 100kg. Isf snackar vi bultar. 8.8 minst och tjocklekar på minst 10mm.
Konceptet med chassit är häftigt. Men 25mm stål? Du pissar i motvind helt klart
lycka till iaf

En 8.8 m10 bult kan man belasta axielt cirka 6ton innan den brister. Skruvar du kineskiska bilar kanske med kinesiumskruvar?

Skrivet av mrqaffe:

Fransk träskruv?

En fransk träskruv är ju som namnet antyder en träskruv med sexkants skalle, hur har du tänkt att han ska kunna dra fast den i plåt?

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Skicka iväg ett mail till MSI, gigabyte eller asus och fråga om du kan få sponsring!!! Alla har ju olika militärserier o säg att du kan skriva military class eller sabertooth eller nått på de. Möjligt att de är intresserade! förövrigt hade det vart de sjukaste chassit om du får ihop de!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Blommen-:

En fransk träskruv är ju som namnet antyder en träskruv med sexkants skalle, hur har du tänkt att han ska kunna dra fast den i plåt?

Han får väll ta i lite! xD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chmat76:

Han får väll ta i lite! xD

Just det, ev förborra

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Han får väll ta i lite! xD

Haha, mera våld åt folket!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Det låter som att du vill ha den tjock, grov och pansarliknande?? För att få tjockleken borde du i så fall använda plast eller kolfiber och sedan utan på klä med stål/plåt. Kommer bli både lättare och billigare men fortfarande looken du vill ha!

Visa signatur

¤Jag skulle vilja tacka mina föräldrar - i synnerhet min pappa och min mamma. - Greg Norman¤

Permalänk
Hedersmedlem

Hur går det för dig? har du lyckats köpa plåten än?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Hmm, byggde ett chassi i 2mm stålplåt och en ramkonstruktion med fyrkantsrör en gång i tiden. Den vägde 68kg. Redan då tyckte jag att det var jäklar tungt. Med 2mm stålplåt så är den redan en tank och flexar typ ingenting när man ställer sig på den. 25mm...WTF liksom!
Kul projekt om det blir någonting av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jepp, det som är fränt Snacka om ironi när tjuvarna kommer och försöker sno min dator

tjuv nr1: Tar du datorn så tar ja TVn?
Tjuv nr2: okay ska bara ta grepp här, "knack" AJ disk brock,Rygg skott och disk fraktur

Tur för dig att du bor i Finland, i Sverige hade tjuvarna antagligen kunnat stämma dig för det!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Avstängd

Idèn är satt på is tills vidare Mer pengar inväntas, kommer i sommar då jag borde få in 7000-9000kr (700-900€). sen får jag se vad det blir till

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

nu är det sommar har du fått in nå pengar än?

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem

"Skruva fast sidoplåtar? Jag pysslar mycket med trim av bilar. Säg mig en SKRUV som orkar hålla 100kg. Isf snackar vi bultar. 8.8 minst och tjocklekar på minst 10mm.
Konceptet med chassit är häftigt. Men 25mm stål? Du pissar i motvind helt klart
lycka till iaf"

Då kommer vi till frågan, vet du vad skillnaden mellan bult och skruv är? Finns våldsamma skruvar som orkar hålla bra mycket mer än 100kg. Samt, en skruv lär inte hålla upp hela vikten själv, sen får du tänka på att friktion håller upp en del. Läs lite material / konstruktionsteknik innan du talar om just detta. Annars är google en bra grej.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Kan du inte arbeta i typ 2mm plåt, och sedan eventuellt montera på mer plåt i lager tills du blir nöjd? Blir väl enklare att arbeta med. Dessutom kan du antagligen göra rätt häftiga mönster genom att kapa i plåtarna så du får fördjupningar.

Permalänk
Skrivet av Toerman:

"Skruva fast sidoplåtar? Jag pysslar mycket med trim av bilar. Säg mig en SKRUV som orkar hålla 100kg. Isf snackar vi bultar. 8.8 minst och tjocklekar på minst 10mm.
Konceptet med chassit är häftigt. Men 25mm stål? Du pissar i motvind helt klart
lycka till iaf"

Då kommer vi till frågan, vet du vad skillnaden mellan bult och skruv är? Finns våldsamma skruvar som orkar hålla bra mycket mer än 100kg. Samt, en skruv lär inte hålla upp hela vikten själv, sen får du tänka på att friktion håller upp en del. Läs lite material / konstruktionsteknik innan du talar om just detta. Annars är google en bra grej.

jag är rätt säker på att 4 styckna m8 skulle kunna hålla i en panel på 100kg fast utan nå då tappnignar och sånt soklart men jag tror han kommer köra på 8 bult per sidopanel för att få den att se så robust ut som möjligt och skall man göra det riktigt snyggt så skall man ju dra m14 som minst och "skruv" innefattar väll också bultar eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

pc 1: i7 4770k ----- 6970 cf (unlockat sapphire hd 6950 och ett msi lightning hd 6970) ----- 8gb ram 1333mhz ----- gigabyte g1.sniper z87 ----- corsair tx 650 -------- coolermaster hyper 212+ -------- samsung 2233rz
pc 2(bärbar): cpu i3 2310m ---- gpu intel hd 3000 ---- ram 4gb drr3 1333mhz ---- hdd 250gb ---- skärm 13tum tn 1366x768 :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Får fixa en liten Mini lyft/vagn att ha den på
Haha då blir lådan runt 500Kg xD Well beter safe than sorry?

Ja...du kan ju åtminstone använda högvarviga fläktar. Ingen chans att de lyfter menar jag!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

fantastiskt tråd av nåt som aldrig kommer bli av.

25mm stål skivor..

glöm inte filma när du ska lägga upp första skivan på bordet för kapning.. kan bli underhållande för oss att se.

hade du varit lite seriös hade du kontaktat något båtvarv eller vilka som sysslar med den typen av metall och kollat vad dom vill ha för sån låda som du önskar.

en annan tanke som jag roar mig med är när du ska borra i stålet eller såga ut bakstycket och framstycket.. eller hur har du tänkt dig med din dvd eller utgångar bak och sånt.. bara borra hål för moderkortets distanser tar nog sin lilla tid hehe..

ring Bofors i Sverige dom har nog lite erfarenhet av sånt.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Idèn är satt på is tills vidare Mer pengar inväntas, kommer i sommar då jag borde få in 7000-9000kr (700-900€). sen får jag se vad det blir till

dom pengarna räcker nog inte långt du en 25MM plåt kostar ca 19k st

25 x 3000 x 1500
900,00 KG
18 945,00 KR

Så lycka till du

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dapink:

dom pengarna räcker nog inte långt du en 25MM plåt kostar ca 19k st

25 x 3000 x 1500
900,00 KG
18 945,00 KR

Så lycka till du

chassit skulle väga 200-300kg inte 900kg...Men bra försök Men som sagt idèn är satt på is.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

chassit skulle väga 200-300kg inte 900kg...Men bra försök Men som sagt idèn är satt på is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boron_carbide

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultimadriver:

jag är rätt säker på att 4 styckna m8 skulle kunna hålla i en panel på 100kg fast utan nå då tappnignar och sånt soklart men jag tror han kommer köra på 8 bult per sidopanel för att få den att se så robust ut som möjligt och skall man göra det riktigt snyggt så skall man ju dra m14 som minst och "skruv" innefattar väll också bultar eller är jag ute och cyklar?

Alltså, en BULT är egentligen något helt annat. Den har inga gängor. Däremot vill alla numera säga att en stor skruv är en bult, fast det egentligen är fel!

Anyhow, för att få det robusta stuket skulle jag ha nitat fast plåtarna, många och grova nitar!

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

chassit skulle väga 200-300kg inte 900kg...Men bra försök Men som sagt idèn är satt på is.

Va skulle du ha för mått då?

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Hoppas du ej bor på en övervåning

Permalänk
Medlem
Skrivet av spang420:

Hoppas du ej bor på en övervåning

Hoppas du är medveten om att tråden är över ett år gammal.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Hoppas du är medveten om att tråden är över ett år gammal.

Vi väntar dock spännt på att projektet ska dra igång.

Permalänk
Medlem

Hahah 25 mm plåt, prova hantera 5 mm plåt och se hur lätt det är
Jobbade tidigare som plåtslagare och plåten vi använde oss av vad 0.6 mm tjock, ungefär samma tjocklek som den plåten dagens chassin är byggd av.
2.5 cm plåt går knappt att kapa med rondell!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vi väntar dock spännt på att projektet ska dra igång.

Haha, ja, jag tycker folk har varit jävligt negativa här, och hängt upp sig alldeles för mycket på att försöka bocka plåten. Gör fler delar och svetsa ihop istället, svetsarna skulle ju dessutom bidra än mer till den rätta looken. Bearbetningen i övrigt är egentligen inga problem heller om man har tillgång till plasmalans/skärbrännare, en vanlig vinkelslip att snygga till snitten med, en ordentlig tigersåg, borrmaskin, någon/några hålsågar med wolframkarbidskär, och givetvis någon form av svetsaggregat.

Visst, det må bli ett jävligt tungt och klumpigt chassi, men på plussidan ligger ju att ingen lär försöka sno det.

Sällar mig också till skaran väntande, det här vill jag se

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Aluminium är nog svaret på detta bygge, det kostar att ligga på topp.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.