[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Citat från annan person.

Dawe har fel. Mycket fel. Läs på istället!

Och, jo, Android behöver mycket cpu-kraft eftersom alla appar körs i sina egna WM. Det är ju ett av de största argumenten för WP att det körs direkt "på metallen" så det inte behövs lika kraftiga grejor. SIII har dessa kraftiga grejor som behövs.

Det är rätt komiskt, alla klagar på att Android laggar, sen när det släpps hårdvara som är tillräckligt kraftfull för att det inte skall lagga så "behövs hårdvaran inte"...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Håller med dig till stor del, men man köper inte iphone för hårdvaran. Utan för apparna, designen och enkelheten i operativsystemet.
Och om det inte passar och man vill ha bra hårdvara, valmöjligheter och det Iphone saknar köper man android.

How simple is that? tydligen ganska svårt, se bara på hur många som går loss på forumet när någon nämner att Iphone är bättre. Att de inte nämner att de är deras egna åsikt tror jag är vad som får folk här att gå loss och börjar komma med massa argument varför android är bättre som också förmodligen är helt irrelevanta för den som föredrog Iphone.

Apple är ett mode-märke. En ikon.
Man köper det för att det är en Apple. 99% av alla appar till iOS har en motsvarighet på Android, eller så finns, exakt samma app till Android.
Skulle priset halveras på Apples produkter, eller sättas på vad de egentligen är värda, då hade Apple inte varit ett attraktivt märke.

Och det finns en anledning till att folk går lös på iPhone. Jag kan själv gå in i diskussioner.
Första anledningen (gällande ALLA Apple-produkter), priset.

Ja köpte en dator för 7500kr en gång för X antal år sedan. En Mac, med lite sämre specs, kostade 23000 kr på Elgiganten.
iPhone, när den släpptes, vad kostade den? Vi tar fyran t.ex som gick på ca 5500-6000 kr. Halvkass kamera, en okej skärm, en hållbarhet under all kritik... Inget expanderbart minneskort, inget utbytbart batteri, totalkass garanti, ett operativsystem utan någon som helst frihet (om du inte jailbreakar, men det kan man inte ta med som argument, garantin försvinner och det är ett "mjukvaruhack"). Inte en jävel använder ROOT som argument för Android.

Det finns egentligen inget som helst argument för att iPhone skulle vara bättre än en Android i samma prisklass. Självklart handlar det sist och slutligen om personlig preferens, men face it, de flesta har en iPhone, pga Apple-loggan i bak, och för att de aldrig lärde sig hantera Android.
Sen skitsnack som att dom inte laggar, de stämmer inte. Jag har sett iPhone lagga och bete sig jävligt dåligt.

Men nu ska väl inte jag gå OffTopic mer. Tråden handlar ju som sagt om SGSIII.
Kanske skulle starta en SGS3 vs iPhone 4S eller iOS vs. Android.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Apple är ett mode-märke. En ikon.
Man köper det för att det är en Apple. 99% av alla appar till iOS har en motsvarighet på Android, eller så finns, exakt samma app till Android.
Skulle priset halveras på Apples produkter, eller sättas på vad de egentligen är värda, då hade Apple inte varit ett attraktivt märke.

Och det finns en anledning till att folk går lös på iPhone. Jag kan själv gå in i diskussioner.
Första anledningen (gällande ALLA Apple-produkter), priset.

Ja köpte en dator för 7500kr en gång för X antal år sedan. En Mac, med lite sämre specs, kostade 23000 kr på Elgiganten.
iPhone, när den släpptes, vad kostade den? Vi tar fyran t.ex som gick på ca 5500-6000 kr. Halvkass kamera, en okej skärm, en hållbarhet under all kritik... Inget expanderbart minneskort, inget utbytbart batteri, totalkass garanti, ett operativsystem utan någon som helst frihet (om du inte jailbreakar, men det kan man inte ta med som argument, garantin försvinner och det är ett "mjukvaruhack"). Inte en jävel använder ROOT som argument för Android.

Det finns egentligen inget som helst argument för att iPhone skulle vara bättre än en Android i samma prisklass. Självklart handlar det sist och slutligen om personlig preferens, men face it, de flesta har en iPhone, pga Apple-loggan i bak, och för att de aldrig lärde sig hantera Android.
Sen skitsnack som att dom inte laggar, de stämmer inte. Jag har sett iPhone lagga och bete sig jävligt dåligt.

Men nu ska väl inte jag gå OffTopic mer. Tråden handlar ju som sagt om SGSIII.
Kanske skulle starta en SGS3 vs iPhone 4S eller iOS vs. Android.

Håller med, men somliga tycker det är värt att lägga massa pengar på märket ändå. själv köper jag märkesprodukter från t.ex. USA på ebay då det blir avsevärt mycket billigare. Själv ska jag nog köpa en samsung galaxy s3 innan jag ska iväg och resa över sommaren, tycker bara att den är för stor men perfekt annars

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själv som skulle kunna tala om för mig vad skillnaden mellan dessa displayskydd är?

Zagg InvisibleSHIELD Samsung Galaxy S III I9300 Full-Body

och Zagg InvisibleSHIELD Samsung Galaxy S III I9300 Screen

Täcker fullbody hela telefonen, dvs även utanför displayen?
Ska beställa mig en s3'a på Måndag men vet inte vilket av displayskydden jag ska köpa.
Eller rekommendera något likvärdigt displayskydd går bra också!

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Någon vänlig själv som skulle kunna tala om för mig vad skillnaden mellan dessa displayskydd är?

Zagg InvisibleSHIELD Samsung Galaxy S III I9300 Full-Body

och Zagg InvisibleSHIELD Samsung Galaxy S III I9300 Screen

Täcker fullbody hela telefonen, dvs även utanför displayen?
Ska beställa mig en s3'a på Måndag men vet inte vilket av displayskydden jag ska köpa.
Eller rekommendera något likvärdigt displayskydd går bra också!

Tack på förhand!

Som du skrev. Full body tänker hela mobilen i princip. Skärm och baksida.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Som du skrev. Full body tänker hela mobilen i princip. Skärm och baksida.

Jaha, tom baksidan? Känns ju onödigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jaha, tom baksidan? Känns ju onödigt.

Hade det (zagg is)på min 3gs. Helt odugligt när ytan inte är plan, blev fult o släppte rätt snart.. På skärmen satt det kvar några månader, men kanterna såg snart ganska grisiga ut.

Funkar gör det dock.. efter någon månad utan så såg glaset ut som kriget.
Min s2 har jag kört helt utan något. Inte ett märke i skärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiga:

Jaha, tom baksidan? Känns ju onödigt.

Om du tappar den så slipper du repor.

Skrivet av Boss302:

Hade det (zagg is)på min 3gs. Helt odugligt när ytan inte är plan, blev fult o släppte rätt snart.. På skärmen satt det kvar några månader, men kanterna såg snart ganska grisiga ut.

Funkar gör det dock.. efter någon månad utan så såg glaset ut som kriget.
Min s2 har jag kört helt utan något. Inte ett märke i skärmen...

Då har du nog inte rengort innan.
Hade på min Sony Ericsson Satio, och den lossnade aldrig, hade full body på min gamla X10, och den lossnade aldrig eller "flagnade".
Det gäller att rengöra ordentligt så det inte finns något fett, sen vara försiktig första dagarna tills den torkat fast. Efter de sitter den. Min kompis har en S2 med full body jag satte dit, nån månad efter S2:ans release, och den sitter än idag.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Om du tappar den så slipper du repor.

Då har du nog inte rengort innan.
Hade på min Sony Ericsson Satio, och den lossnade aldrig, hade full body på min gamla X10, och den lossnade aldrig eller "flagnade".
Det gäller att rengöra ordentligt så det inte finns något fett, sen vara försiktig första dagarna tills den torkat fast. Efter de sitter den. Min kompis har en S2 med full body jag satte dit, nån månad efter S2:ans release, och den sitter än idag.

Självklart grundligt rengjort.. Kanske beror på hur man använder telefonen m.m..
Jag menar inte att det trillade bort (det satt riktigt ordentligt när jag avlägsnade det). Bara att hörnen o tillslut sidorna såg fördjävliga ut, rentav småäckligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Självklart grundligt rengjort.. Kanske beror på hur man använder telefonen m.m..
Jag menar inte att det trillade bort (det satt riktigt ordentligt när jag avlägsnade det). Bara att hörnen o tillslut sidorna såg fördjävliga ut, rentav småäckligt..

Dom du ska vara försiktiga med i början. Så att de fäster ordentligt.
De telefoner jag haft har haft fina hörn, men jag ser alltid till att de får vila första dagarna. Hörnen är de svåra. Dock har S2:an och iPhone och de nya Xperia fördelarna att de är väldigt platta. Det underlättar. S3:an kan nog bli jobbig om man inte är noggrann.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Borde finnas en app som automatiskt tar bort reklam.
För i vissa spel stör den. Och värst är det när det är spel som inte går att spela om man stänger av internet för att reklamen stängs ner...
Finns en sådan app? Kanske irrelevant i tråden...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Borde finnas en app som automatiskt tar bort reklam.
För i vissa spel stör den. Och värst är det när det är spel som inte går att spela om man stänger av internet för att reklamen stängs ner...
Finns en sådan app? Kanske irrelevant i tråden...

Finns en app som heter ADFree Android, har iofs inte testat den själv men har hört att den rensar det mesta.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Galaxy S3 VS LG 4X

Permalänk
Medlem

Säger ingenting, det där är ju bara olika ljusstyrka och exponering/färgtemperatur. Allt är lätt att ändra i inställningarna efter personlig smak. Går att ta lika varierande bilder med vilken kamera som helst. Samma kamera.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Säger ingenting, det där är ju bara olika ljusstyrka och exponering/färgtemperatur. Allt är lätt att ändra i inställningarna efter personlig smak. Går att ta lika varierande bilder med vilken kamera som helst. Samma kamera.

Japp. Men skillnaden mellan LG:s IPS och Samsungs AMOLED är inte stor som det sägs och jag tycker till och med IPS blir bättre, både skärpan så klart och färgerna.

Permalänk
Medlem

Fast LG är fortfarande fyrkantig, något jag ogillade med S2:an då den inte var så skön i handen. Likadant med iPhone och tidigare Optimus-mobilerna.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Fast LG är fortfarande fyrkantig, något jag ogillade med S2:an då den inte var så skön i handen. Likadant med iPhone och tidigare Optimus-mobilerna.

Det är det jag gillar med LG:n, fyrkantig, stilren med lite dödyta. Iphone har väl alltid varit mycket rundad, iaf i hörnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är det jag gillar med LG:n, fyrkantig, stilren med lite dödyta. Iphone har väl alltid varit mycket rundad, iaf i hörnen.

När blev fyrkantigt automatiskt stilrent?
Jag personligen tycker det är tråkigt, stillöst, personlighetslöst och estetiskt störande.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

När blev fyrkantigt automatiskt stilrent?
Jag personligen tycker det är tråkigt, stillöst, personlighetslöst och estetiskt störande.

Den är inte bara kantig den är stilren utan hemknapp som Galaxy modellerna har" har tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Den är inte bara kantig den är stilren utan hemknapp som Galaxy modellerna har" har tex.

Men den är fortfarande kantig, obekväm oergonomisk, estetiskt störande, den saknar all form av formgivande kreativitet, den saknar personlighet osv.
Det är bara en större kopia på sina föregångare i Optimus-familjen. En fyrkant.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Men den är fortfarande kantig, obekväm oergonomisk, estetiskt störande, den saknar all form av formgivande kreativitet, den saknar personlighet osv.
Det är bara en större kopia på sina föregångare i Optimus-familjen. En fyrkant.

Japp, en snyggare version av Galaxy S2 kan man säga och bättre så klart.

Man slipper iaf blankplasten på LG 4X som finns på S3 som ser billigt och flötitg ut i min mening.

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Men den är fortfarande kantig, obekväm oergonomisk, estetiskt störande, den saknar all form av formgivande kreativitet, den saknar personlighet osv.
Det är bara en större kopia på sina föregångare i Optimus-familjen. En fyrkant.

Skrivet av RobCar:

Japp, en snyggare version av Galaxy S2 kan man säga och bättre så klart.

Tur att smaken är som baken, sluta tjafsa nu, båda av er har "rätt"!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Skärmen på LG Optimus 4X ser klart bättre ut på den bilden. De verkar ta bilder rätt lika men Samsung verkar ge mer färger? Eller så är det LG som visar mer rätt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem

Var inte otrevliga mot varandra.

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Men den är fortfarande kantig, obekväm oergonomisk, estetiskt störande, den saknar all form av formgivande kreativitet, den saknar personlighet osv.
Det är bara en större kopia på sina föregångare i Optimus-familjen. En fyrkant.

Och det är en LG, oroväckande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Och det är en LG, oroväckande.

Ja det med. Min kompis fick lämna in sin Optimus 3D, 3 gånger på reparation.
Deras TV-apparater har jag inget emot. Men mobilerna är en annan femma.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Nya firmwaren tillgänglig via kies!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

För er som undrar när GS3 får Jelly Bean:

http://twitter.com/SamMobiles/status/218071764742324224

Visa signatur

moops

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Personligen så kan jag inte uttala mig om Iphone, men beror helt på vad du har för användnings områden.
Android är mer pillvänligt, man kan ändra i stort sätt allt till sitt eget tycke.

Sen om jag kan säga HTX ONE X vs Samsung Galaxy S III.
Så vinner S3 lätt i mina ögon, ONE X är nog en telefon med mer DOA trådar någonsin, verkar vara mycket mycket problem med den. Att den inte funkar i första starten, tappar färgen/missfärgar, HTC har sagt själva nu att vissa ONE X har fel på WIFI(http://www.swedroid.se/htc-bekraftar-att-vissa-exemplar-av-on...). Massa olika problem, som jag själv valde bort den fullständigt när jag läste om allt. Sen har man inte utbytbart batteri, mm.

Sen största fördelen med S3 nu är att modding communityn är riktigt stor, många stora namn som är inne och på väg.
Sen personligen har jag testat båda telefonerna och flytet är det samma men S3 har mer power under huven. Sen har den bättre batteri tid än ONE X, i min jämnförelse med polare som har ONE X. Kameran är ungefär samma, med tester så tycker jag att bilderna på ONE X blir för ljusa, ser lite för overkliga ut. Medans S3a känns mer naturliga.

Du kan ju ta och titta in på respektive forum, tester på swedroid.

SGS III Recension: http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/
Forum: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=184

ONE X Recension: http://www.swedroid.se/htc-one-x-recension/
Forum:http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=177

ONE S Recension: http://www.swedroid.se/htc-one-s-recension/
Forum: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=180

EDIT:
Såg att du skrev HTC ONE S nu efter jag skrev inlägget.
Men S3 och ONE S spelar i 2 olika divisioner, S3 smikar ONE S.
Det är ONE X och S3 som spelar i samma division.

Tackar för lite intressanta test, Sitter själv och funderar på att slå till på telenors erbjudande och byta upp min zte Blade nu då mellanskillnaden jämfört med mitt nuvarande abonnemang blir typ 30kr i månaden.

Både HOX och S3 verkar trevliga på sitt sätt men är enorma så får gå och kolla på dom i butik. Är synd det inte verkar finnas några roliga lurar runt 4".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm S3an har ju Microsimkort, går det att beställa ett sådant från Comviq?

I denna länk: https://www.comviq.se/webbutik/startpaket så får man ju även med ett startpaket vilket jag inte har nytta av, inte heller kan jag beställa det iaf.

Hur göra?

Edit: Självklart med mitt gamla nummer, måste jag ringa måntro?