[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hm S3an har ju Microsimkort, går det att beställa ett sådant från Comviq?

I denna länk: https://www.comviq.se/webbutik/startpaket så får man ju även med ett startpaket vilket jag inte har nytta av, inte heller kan jag beställa det iaf.

Hur göra?

Edit: Självklart med mitt gamla nummer, måste jag ringa måntro?

Får du telefonen på köpet ska du få ett mikrosim. De fick jag.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Är det någon som tycker att det är värt att roota S3:an? Har lust att göra det för att kunna köra tegra3 spelen, men känns samtidgt ganska onödigt. Börjar man slutar det med att hela telefonen görs om

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Efter att ha använt telefonen ca 10 dagar, så börjar den bete sig märkligt. Jag skulle ladda den för tredje gången igår, och då stoppade jag i laddaren och då gick det inte använda pekskärmen. Jag startade om en gång, men samma beteende - så fort man sätter i laddaren så slutar pekskärmen att fungera (de tre knapparna i nederkant verkar dock ha full funktion). Stängde av den och fortsatte ladda, och idag, 12 timmar senare, är laddningen bara på 80 %. De två tidigare laddningarna gick ju på bara någon/några timmar.

Är det någon som stött på det problemet?

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xJom:

Efter att ha använt telefonen ca 10 dagar, så börjar den bete sig märkligt. Jag skulle ladda den för tredje gången igår, och då stoppade jag i laddaren och då gick det inte använda pekskärmen. Jag startade om en gång, men samma beteende - så fort man sätter i laddaren så slutar pekskärmen att fungera (de tre knapparna i nederkant verkar dock ha full funktion). Stängde av den och fortsatte ladda, och idag, 12 timmar senare, är laddningen bara på 80 %. De två tidigare laddningarna gick ju på bara någon/några timmar.

Är det någon som stött på det problemet?

Har haft min sedan Måndag, laddat den 2ggr hittils men det är inget bekymer jag har märkt av än så länge iaf.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Hittade en halv lösning - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1727540

Och, ja, det funkar att ladda och peka normalt när man laddar via datorns USB-port.

Håller på att uppdatera firmware just nu. Återkommer med resultat.

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andiders:

Får du telefonen på köpet ska du få ett mikrosim. De fick jag.

Den är köpt på Wbhallen, annars hade jag säkert inte frågat:)

Skrivet av mrali95:

Är det någon som tycker att det är värt att roota S3:an? Har lust att göra det för att kunna köra tegra3 spelen, men känns samtidgt ganska onödigt. Börjar man slutar det med att hela telefonen görs om

Det är istortsett alltid värt att roota. Notera att du blir av med garantin bara.
Du kanske kan noställa räkneverket eller liknande dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den är köpt på Wbhallen, annars hade jag säkert inte frågat:)

Då borde du kunna skriva i nånstans att du ska ha mikrosim. Lättast är annars att gå till phonehouse eller liknande och be om comviq startpaket med mikrosim.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andiders:

Då borde du kunna skriva i nånstans att du ska ha mikrosim. Lättast är annars att gå till phonehouse eller liknande och be om comviq startpaket med mikrosim.

Min tjej bokade den igår så vi åkte och hämtade ut den några timmar senare, hon kanske har missat nåt.
Men jag vill ju behålla mitt gamla nummer, kan jag väl inte om jag får ett startpaket eller bockar i nåt från WH?

Permalänk
Medlem

det finns ett verktyg för att klippa till äldre simkort till microsim kort, vissa butiker har sådana och kan säkert fixa det för en liten peng eller kanske tom gratis. annars går det att köpa på kjell o co har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den är köpt på Wbhallen, annars hade jag säkert inte frågat:)

Det är istortsett alltid värt att roota. Notera att du blir av med garantin bara.
Du kanske kan noställa räkneverket eller liknande dock.

Garantin täcker ju ändå inte om skärmen går i golvet och någonting annat borde ju inte kunna hända så det är väl bara att köra.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Min tjej bokade den igår så vi åkte och hämtade ut den några timmar senare, hon kanske har missat nåt.
Men jag vill ju behålla mitt gamla nummer, kan jag väl inte om jag får ett startpaket eller bockar i nåt från WH?

Det är väl bara ringa dem och kolla. Klart du kan behålla ditt gamla nummer. Jag visste ju iofs redan att det var mikrosim till telefonen så jag beställde det några dagar innan jag köpte telefon. Fick det i Måndags, en dag efter jag köpt telefonen.
Behöll mitt gamla saldo och nummer. (Halebop kontantkort)

Men för min del så är mitt kontantkort registrerat hos Halebop, så jag loggar bara in på en personlig sida där jag kan göra ändringar och beställningar gällande mitt kort.
Comviq borde väl ha en liknande funktion tycker man ju.

Vill också tillägga att jag försökte klippa mitt gamla simkort. Men det gick inget bra alls, använde dock ingen mall eller liknande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wiiga:

Det är väl bara ringa dem och kolla. Klart du kan behålla ditt gamla nummer. Jag visste ju iofs redan att det var mikrosim till telefonen så jag beställde det några dagar innan jag köpte telefon. Fick det i Måndags, en dag efter jag köpt telefonen.
Behöll mitt gamla saldo och nummer. (Halebop kontantkort)

Men för min del så är mitt kontantkort registrerat hos Halebop, så jag loggar bara in på en personlig sida där jag kan göra ändringar och beställningar gällande mitt kort.
Comviq borde väl ha en liknande funktion tycker man ju.

Vill också tillägga att jag försökte klippa mitt gamla simkort. Men det gick inget bra alls, använde dock ingen mall eller liknande.

Jag ahde ett simkort liggandes som tjejen klippte till igår och det funkade ju.
Fast nu upptäckte vi att mitt gamla simkort med numret jag vill behålla har ett större chip och det blir lite trångt att få in kortet i telefonen.

Jag kan logga in på mitt konto på comviq men där tar det stopp.. Har försökt komma i kontakt med dem per mail men inget svar än.
Visst kan jag ringa Comviq nu men jag lär inte få mitt kort varken nu eller imorgon, måndag möjligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag ahde ett simkort liggandes som tjejen klippte till igår och det funkade ju.
Fast nu upptäckte vi att mitt gamla simkort med numret jag vill behålla har ett större chip och det blir lite trångt att få in kortet i telefonen.

Jag kan logga in på mitt konto på comviq men där tar det stopp.. Har försökt komma i kontakt med dem per mail men inget svar än.
Visst kan jag ringa Comviq nu men jag lär inte få mitt kort varken nu eller imorgon, måndag möjligen?

Jo jag tror det var samma problem för mig, alltså för stort chip på kortet. För det nya jag fick var chippet mindre på.
Nej, du lär nog få vänta ett par dagar dessvärre. Men det är ju inte speciellt mycket du kan göra i nuläget.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är istortsett alltid värt att roota. Notera att du blir av med garantin bara.
Du kanske kan noställa räkneverket eller liknande dock.

Går det fortfarande att uppdatera androidOS som vanligt efter att man rootat? Dom tidigare modeller jag rootat är nått år, så man behövde ju aldrig göra det, men nu när Jelly bean kommer vill man ju ha samsungs egna version.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wiiga:

Jo jag tror det var samma problem för mig, alltså för stort chip på kortet. För det nya jag fick var chippet mindre på.
Nej, du lär nog få vänta ett par dagar dessvärre. Men det är ju inte speciellt mycket du kan göra i nuläget.

Tyvär, får väl ringa dem då. Kunde tydligen nu starta min gamla telefon och exportera alla kontakter till en *.vcf fil och sen importera dem på min nya telefon MEN! Nu är det så att dessa nummer hamnar under "Kontakter > Inte tilldelad" Hur gör jag för att flytta dem till "Kontakter" ?

Skrivet av mrali95:

Går det fortfarande att uppdatera androidOS som vanligt efter att man rootat? Dom tidigare modeller jag rootat är nått år, så man behövde ju aldrig göra det, men nu när Jelly bean kommer vill man ju ha samsungs egna version.

Det går, du får dock roota om den utgår jag fråg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det går, du får dock roota om den utgår jag fråg.

Kung, då är det ju hel lungt

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att sätta programknappen i mitten istället för högra hörnet?
Föredrar verkligen att ha den i mitten. Eller är jag dömd att ha den i hörnet?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Har ett litet och egentligen ganska obetydligt problem, men när man väl har hittat det kan man ju inte sluta irritera sig på det.

Är det bara min telefon och den förinstallerade accuweather widgeten/appen som inte uppdaterar vilken ort jag befinner mig på? Eller ska den inte göra det? Jag har bockat i "Aktivera aktuell plats" men det verkar inte hjälpa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wiiga:

Har ett litet och egentligen ganska obetydligt problem, men när man väl har hittat det kan man ju inte sluta irritera sig på det.

Är det bara min telefon och den förinstallerade accuweather widgeten/appen som inte uppdaterar vilken ort jag befinner mig på? Eller ska den inte göra det? Jag har bockat i "Aktivera aktuell plats" men det verkar inte hjälpa.

Utgår då från att du har GPS på? Samt automatiskt uppdatering.

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Finns det något sätt att sätta programknappen i mitten istället för högra hörnet?
Föredrar verkligen att ha den i mitten. Eller är jag dömd att ha den i hörnet?

Går att flytta som vilken ikon som helst. bara att hålla inne på den.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Om ingen annan upptäckt det än så kan jag meddela att Galaxy S3 är känslig för värme. Mitt fall är väl ett extremfall och värmekänslighet gäller nog de flesta smartphones idag, men detta är vad som hände iaf.

Skulle spela paintball igår så jag lämnade telefonen i en väska i bakluckan på min bil som stod i solen under de tre timmar vi skulle spela. Telefonen levde och hade typ 50% batteri. När jag kom tillbaka och kollade mob så var den död. Täkte att den fått värmeslag och stängt av sig/hängt sig så jag tog ur batteriet och försökte starta mob flera gånger men ingen lycka. Sedan när jag kommit hem fick jag igång den och den visade 1% batteri och dog typ direkt så det vara bara att ladda och nu fungerar den som vanligt. Slutsatsen är alltså att vid *godtycklig temperatur i bil som står i solen* så hänger sig S3:an och drar slut på batteriet väldigt snabbt, alternativt att den drar extremt mycket mer batteri vid höga temperaturer. Men den påverkas i alla fall kraftigt av de temperaturer som blir i en bil som står några timmar i solen. Tankar?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Går att flytta som vilken ikon som helst. bara att hålla inne på den.

Nej det tycks inte gå. Har försökt.
Om du inte förstod vilken knapp, den som tar en till alla program i högra hörnet nere på docken. Den vill jag ha i mitten. De andra kan jag byta på hur jag vill. De jag väljer själv.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Nej det tycks inte gå. Har försökt.
Om du inte förstod vilken knapp, den som tar en till alla program i högra hörnet nere på docken. Den vill jag ha i mitten. De andra kan jag byta på hur jag vill. De jag väljer själv.

Haha se där jag har flyttat runt de andra fyra men inte den, trodde givetvis den gick också, men icke... ingen aning hur man gör tyvärr.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Utgår då från att du har GPS på? Samt automatiskt uppdatering.

Jo GPS'en är på. Men det kanske finns någon inställning på just GPS'en också?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wiiga:

Jo GPS'en är på. Men det kanske finns någon inställning på just GPS'en också?

Tror jag inte.
Antar den ska uppdatera plats, troligen ska den göra det automatiskt. Ska luska runt lite själv:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tror jag inte.
Antar den ska uppdatera plats, troligen ska den göra det automatiskt. Ska luska runt lite själv:)

Gör det hojta till om du hittar något, för det känns som om jag ställt in allt rätt. kanske får byta widget/app istället.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Min S3a fick en programvaru updatering idag, har ni också fått den?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wiiga:

Gör det hojta till om du hittar något, för det känns som om jag ställt in allt rätt. kanske får byta widget/app istället.

Bara det som finns i Accuweather widget > Inställningar..

Permalänk
Medlem

Jag har ett ganska irriterande problem, min S3:a kan gå tillbaka till hemskärmen helt random från vilka program eller appar som helst? Gissar på att ramminnet tar slut för det tar ett tag för hemskärmen att ladda fram också, men samtidigt så har jag typ bara 3 saker igång när jag spelar spel eller liknande. om det är mindre program som rullar så går det utan problem att ha närmare 20 appar igång. Nån som varit med om samma sak?

EDIT: Tror att jag kan ha hittat boven. En app kallad Light Flow, som ska kontrollera notifikations lampans färger. Har ett flertal problem med den, först så kan lampan helt random börja blinka utan anledning, sen så laggar appen som fan ibland och beter sig lite som den vill.

Sen jag skaffade appen har telefonen betett sig väldigt efterbliven, när du trycker på en knapp får du tex vänta innan den reagerar och att ta sig till hemskärmen är väldigt segt. Jag vill ha appen kvar men den förstör upplevelsen av en bra telefon.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Inaktiv

Jag impulsköpte en S3:a igår och har suttit och fipplat lite med den, en sak som jag dock funderar över är huruvida man kan byta bakgrundsfärgen i menyerna. Standarden är ju svart bakgrund med vit text, och det känns så jävla tråkigt. Kan man ladda ner teman eller dylikt från Android-market som ändrar utseendet på menyerna, eller är det låst till den färgen?

En annan sak som jag funderar över är den senaste uppdateringen. Efter att jag installerat denna sluttade hemknappen att fungera, någon mer som stött på det problemet eller vet vad det kan bero på?