Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Shure 1540 ligger på min testa lista också - verkar vara otroligt bekväma hörlurar som är roliga att lyssna på. Vissa säger att de svajar till när man drar på i volymen - men vet inte vad det betyder eller vid vilken volym.

Många anser att det är en riktigt bra hörlur så vore kul att höra vad du tycker om den!

Givetvis, antar att de kommer fram på måndag eller tisdag då de tyvärr inte ville komma innan helgen.
Återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Massdrop dealen på AKG K553 Pro är tillbaka. $119 och Freight Forwarding Service för $25 till Sverige.
Endast 675st och det verkar vara 533st sålda just nu.

Länken kräver att du loggar in på Massdrop se något.
https://www.massdrop.com/buy/akg-k553-pro-studio-headphone

Läs HF tråden om ni orkar.
http://www.head-fi.org/t/760386/new-release-the-akg-k553-pro-...

http://i.imgur.com/Kgph20a.jpg

Slog till på ett par. Lite orolig dock över passformen men vi får se, har ganska litet huvud och dessa ska ju vara lite kinkiga om så är fallet. Sitter med ett par HE-400 så är ute efter ett billigt komplement även på den stängda sidan, alltid gillat AKG-ljudet också

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jupp Foolwoolf mfl, Shure 1540 är en hörlur man är lite nyfiken på! Verkar vara en bekväm lur och med en kul frekvenskurva

Jo, basen börjar dista relativt tidigt vid högre volymer enligt innerfidelitys mätningar vilket är lite synd på en så dyr lur, men tror inte det påverkar normala lyssningsnivåer så mycket.

En annan lur jag är nyfiken på i ungefär samma stuk är Fostex TH600 men den är både sällsyntare och dyrare tyvärr

---

Själv köpte jag både Sony MDR1A och Philips Fidelio X2 på reorna, men är inte riktigt 100 nöjd med nån av dem.
Sonyn är lite för fet och grumlig i basen. Hyfsad ljudbild osv för att vara sluten annars, och ganska bekväm även om den är lite för liten.
För 1000 spänn är den helt OK (speciellt om man gillar den bashissningen) men skulle inte köpa den för ordinarie pris.

Philips är trevliga, men nånting fattas för mig. Öppenheten ger mer ljudbild, men nånstans gör det att rösterna hamnar lite för "långt bort", och det finns en lätt tunnhet/ljushet i övre mellanregister/nedre diskant som jag inte kan sätta fingret på.
Basen är på en ganska bra nivå och mer artikulerad än Sonyn, men möjligen faller den ifrån lite väl snabbt på botten.
Kuddarna väl tilltagna, men mer clamp out of the box än Sonyna. Lite skum sträv känsla i velouret också. Headbandet funkar dock riktigt bra för mig

Man blir aldrig riktigt nöjd... Delvis för att olika musik är så olika mixad också :-/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Någon här som äger ett par philips fidelio X1?
Har ett märkligt problem med kuddarna på dom. De färgar av sig så fort de kommer i kontakt med hud eller en vit yta, vilket är ett problem då mitt bord är vitt.
Och detta är mitt tredje par, alla har haft samma problem.

Bilder här.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av simonw:

Slog till på ett par. Lite orolig dock över passformen men vi får se, har ganska litet huvud och dessa ska ju vara lite kinkiga om så är fallet. Sitter med ett par HE-400 så är ute efter ett billigt komplement även på den stängda sidan, alltid gillat AKG-ljudet också

https://massdrop.imgix.net/resizer/product-images/MD-5833_201...

https://massdrop.imgix.net/resizer/product-images/MD-5833_201...

Du kanske blir först i Sverige med AKG K553 då

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Någon här som äger ett par philips fidelio X1?
Har ett märkligt problem med kuddarna på dom. De färgar av sig så fort de kommer i kontakt med hud eller en vit yta, vilket är ett problem då mitt bord är vitt.
Och detta är mitt tredje par, alla har haft samma problem.

Bilder här.

Jag hittade också mystiska mörka fläckar efter att jag skaffade mina X1. Kopplade aldrig att det kunde komma från lurarna förrän nyligen då jag såg flera användare på head-fi rapportera samma sak. Mina färgade inte av sig så kraftigt dock, såg tex aldrig något på huden, utan verkade mest färga tygytor jag lämnade lurarna på.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jupp Foolwoolf mfl, Shure 1540 är en hörlur man är lite nyfiken på! Verkar vara en bekväm lur och med en kul frekvenskurva

Jo, basen börjar dista relativt tidigt vid högre volymer enligt innerfidelitys mätningar vilket är lite synd på en så dyr lur, men tror inte det påverkar normala lyssningsnivåer så mycket.

En annan lur jag är nyfiken på i ungefär samma stuk är Fostex TH600 men den är både sällsyntare och dyrare tyvärr

---

Själv köpte jag både Sony MDR1A och Philips Fidelio X2 på reorna, men är inte riktigt 100 nöjd med nån av dem.
Sonyn är lite för fet och grumlig i basen. Hyfsad ljudbild osv för att vara sluten annars, och ganska bekväm även om den är lite för liten.
För 1000 spänn är den helt OK (speciellt om man gillar den bashissningen) men skulle inte köpa den för ordinarie pris.

Man blir aldrig riktigt nöjd... Delvis för att olika musik är så olika mixad också :-/

Ja, Shure verkar ha det som jag just nu är på jakt efter - en riktigt riktigt bekväm och trevlig lur. Lyssnar med hyfsad volym en del. Med lite bättre utrustning så blir ljudet en del klarare sedan tidigare så ibland märker man inte riktigt vilken volym man har - man bara är i en groove Dock så tror jag inte att jag borde komma näre problemet.
Fostex har jag varit sugen på att testa - funderade ett tag på att sticka till London på Can Jam för att kolla på lite lurar - men det funkade inte med tider och sådant tyvärr.. Många roliga lurar blir ett chanstagande här i Sverige...

Just de lurar du köpte var jag och kollade extra i helgen och måste säga att jag håller med dig! Jag gillar inte SONY's ljud bild på de nya lurarna. Vet inte riktigt vad det är men det är lite bullrigt i basen och känns inte så angenämnt att lyssna på. X2:an var tung enligt min mening. Ljudet var OK. Tyckte det verkade vara en trevlig lur men inte så mycket bättre än lillebror. Klart för nedsatt pris är ju X2:an verkligen att rekommendera men den är inget för min del tyvärr

Att ingen hörlur ger en allt skriver jag under på! För min del börjar det likna golf - man har en hörlur för varje specifik situation eller humör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

X2:an var tung enligt min mening.

Ja det glömde jag nämna: det är helt klart högre vikt på X2 än MDR1A, och det påverkar förstås komforten.
X2 fördelar dock vikten hyfsat väl så den känns rätt OK ändå, men den är svårt att komma ifrån att den är "där" rent viktmässigt.

MDR1A skulle haft lite större kuddar så hade den varit riktigt skön (och möjligen velour för min smak)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat ut mina Shure 1540.
Kan väl enklast beskriva det som: Jag kommer verkligen behålla dom

Uppdaterar när jag fått min O2+ODAC kombo

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Har precis hämtat ut mina Shure 1540.
Kan väl enklast beskriva det som: Jag kommer verkligen behålla dom

Uppdaterar när jag fått min O2+ODAC kombo

Hah hah
Kul när man får sådan där glädjefnatt över en pryl ibland Väntar med spänning på mer info.

Edit: Varifrån köpte du dina? Såg att Webbhallen och DJ service har dem - varienrande pris men webbhallen är out of stock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hah hah
Kul när man får sådan där glädjefnatt över en pryl ibland Väntar med spänning på mer info.

Edit: Varifrån köpte du dina? Såg att Webbhallen och DJ service har dem - varienrande pris men webbhallen är out of stock...

Knep det sista paret från webhallens postorder lager

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Knep det sista paret från webhallens postorder lager

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara en bra combo, odac/o2 och shure1540, återkom med resultat! Är nog fler än jag som är intresserade att veta

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Knep det sista paret från webhallens postorder lager

Skickades från m.sweclockers.com

Din rackare!
Skall bli kul att höra före och efter Odac - själv skulle jag vilja testa dem i min Pioneer U-05s....

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Verkar vara en bra combo, odac/o2 och shure1540, återkom med resultat! Är nog fler än jag som är intresserade att veta

Skrivet av Foolwolf:

Din rackare!
Skall bli kul att höra före och efter Odac - själv skulle jag vilja testa dem i min Pioneer U-05s....

Yes, kör för tillfället med ett Xonar Essence STX.
Än så länge är jag sjukt nöjd.

Väntar bara på att killen som sålde en Odac i marknaden ska skicka den

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Foolwolf:

Ja, Shure verkar ha det som jag just nu är på jakt efter - en riktigt riktigt bekväm och trevlig lur. Lyssnar med hyfsad volym en del. Med lite bättre utrustning så blir ljudet en del klarare sedan tidigare så ibland märker man inte riktigt vilken volym man har - man bara är i en groove Dock så tror jag inte att jag borde komma näre problemet.
Fostex har jag varit sugen på att testa - funderade ett tag på att sticka till London på Can Jam för att kolla på lite lurar - men det funkade inte med tider och sådant tyvärr.. Många roliga lurar blir ett chanstagande här i Sverige...

Just de lurar du köpte var jag och kollade extra i helgen och måste säga att jag håller med dig! Jag gillar inte SONY's ljud bild på de nya lurarna. Vet inte riktigt vad det är men det är lite bullrigt i basen och känns inte så angenämnt att lyssna på. X2:an var tung enligt min mening. Ljudet var OK. Tyckte det verkade vara en trevlig lur men inte så mycket bättre än lillebror. Klart för nedsatt pris är ju X2:an verkligen att rekommendera men den är inget för min del tyvärr

Att ingen hörlur ger en allt skriver jag under på! För min del börjar det likna golf - man har en hörlur för varje specifik situation eller humör

Om du är ute efter en bra sluten lur till vettigt pris kan jag varmt rekommendera Audio Technica ATH-W1000X. Har haft mina ca ett år och gillar dom mycket. Däremot så bytte jag ut padsen till W5000 pads för att få bättre "seal". Har ganska litet huvud och Audio Technicas "3D vingar" eller vad dom kallar det för är lite speciella.
Förvånansvärt stor ljudbild, bra tryck i basen och bra mellanregister. Skalar även bra med förstärkning, dock är dom väldigt känsliga och plockar gärna upp diverse missljud från rör. Brukar finnas på ebay för runt 4000kr.

Har även Audeze LCD-XC som är mina absoluta favoritlurar. Men dom är ju allt annat än vettigt prissatta....:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Om du är ute efter en bra sluten lur till vettigt pris kan jag varmt rekommendera Audio Technica ATH-W1000X. Har haft mina ca ett år och gillar dom mycket. Däremot så bytte jag ut padsen till W5000 pads för att få bättre "seal". Har ganska litet huvud och Audio Technicas "3D vingar" eller vad dom kallar det för är lite speciella.
Förvånansvärt stor ljudbild, bra tryck i basen och bra mellanregister. Skalar även bra med förstärkning, dock är dom väldigt känsliga och plockar gärna upp diverse missljud från rör. Brukar finnas på ebay för runt 4000kr.

Har även Audeze LCD-XC som är mina absoluta favoritlurar. Men dom är ju allt annat än vettigt prissatta....:)

Prisjakt nämner det inte men finns för 600kr mer i en svensk butik annars

https://www.dustinhome.se/product/5010663171/ath-w1000x?ssel=...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av seraj5:

Prisjakt nämner det inte men finns för 600kr mer i en svensk butik annars

https://www.dustinhome.se/product/5010663171/ath-w1000x?ssel=...

Där ser man! Skumt att det inte kommer upp på prisjakt. Bra pris hur som helst:)

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MisterX:

Där ser man! Skumt att det inte kommer upp på prisjakt. Bra pris hur som helst:)

Prisjakt har inte hunnit indexera den bara, finns på Prisjakt Expert.
http://www.prisjakt.nu/expert.php?query=Ath-W1000x

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Prisjakt har inte hunnit indexera den bara, finns på Prisjakt Expert.
http://www.prisjakt.nu/expert.php?query=Ath-W1000x

Där lärde man sig något användbart, tackar

Permalänk
Medlem

@MisterX - grymt bra tips - skall förkovra mig i information om dessa. Ser att de finns på Hembiobutiken - dock är de ganska kinkiga med att lyssna på lurar de inte har framme så det beror på butik till butik tydligen. Om nu inte NetOnNet har dem så ligger priset i närheten av ett par andra intressanta lurar, OPPO PM-3 - hmm, skulle behöva lyssna och jämföra...

@Mumu55 - Prisjakt expert - nu har jag lärt mig något nytt och matnyttigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Foolwolf:

@MisterX - grymt bra tips - skall förkovra mig i information om dessa. Ser att de finns på Hembiobutiken - dock är de ganska kinkiga med att lyssna på lurar de inte har framme så det beror på butik till butik tydligen. Om nu inte NetOnNet har dem så ligger priset i närheten av ett par andra intressanta lurar, OPPO PM-3 - hmm, skulle behöva lyssna och jämföra...

@Mumu55 - Prisjakt expert - nu har jag lärt mig något nytt och matnyttigt!

Hade heller ingen aning om prisjakt expert

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av MisterX:

Har även Audeze LCD-XC som är mina absoluta favoritlurar. Men dom är ju allt annat än vettigt prissatta....:)

Jo de blev lite dyra här på sistone. Vad kör du för för DAC och förstärkare till LCD-XC ?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mumu55:

Jo de blev lite dyra här på sistone. Vad kör du för för DAC och förstärkare till LCD-XC ?

Jag kör Little Dot Dac_I -> Little Dot MK VI+ balanserat. Låter sjukt bra om jag får säga det själv:) Väldigt kul med rörstärkare också. Otrolig ljudskillnad på olika rör. Köpte nyligen 5998 rör vilka lyfte förstärkaren till nya höjder. Har hamnat rejält i rörträsket tror jag....:)

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett par beyerdynamic MMX300 till ett schysst pris. Dessa lurar har ingen volymkontroll eller mic mute knapp på sladden, kan man på något sätt göra så att man kan få dessa funktionerna med någon hörlursförstärkare eller liknande?

Förövrigt riktigt sköna lurar!

Mvh nino

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nino:

Fick tag på ett par beyerdynamic MMX300 till ett schysst pris. Dessa lurar har ingen volymkontroll eller mic mute knapp på sladden, kan man på något sätt göra så att man kan få dessa funktionerna med någon hörlursförstärkare eller liknande?

Förövrigt riktigt sköna lurar!

Mvh nino

Det finns förlängningskablar till telefonerna som är försedda med knapparna för att manövrera telefonen om det är det du menar.
http://www.ebay.com/itm/Headphone-Adapter-w-Remote-Mic-Extens...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns förlängningskablar till telefonerna som är försedda med knapparna för att manövrera telefonen om det är det du menar.
http://www.ebay.com/itm/Headphone-Adapter-w-Remote-Mic-Extens...

Nja ungefär det jag menar. Detta är ett gaming headset för datorer och jag vill kunna ändra volym och muta micen när jag spelar för att slippa göra det i windows.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nino:

Nja ungefär det jag menar. Detta är ett gaming headset för datorer och jag vill kunna ändra volym och muta micen när jag spelar för att slippa göra det i windows.

Det finns inget fjärrkontrollsystem till datorer så det blir ju lite bökigare om du ska ha det till en pc.
Men det är väl inte så svårt att använda tangentbordet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Va i Göteborg och provlyssnade lite lurar, va faktiskt inte alls imponerad av el8 med tanke på prislappen men det va bättre byggkvalité än vad jag hade föreställt mig, provade även lcd-2 som jag hade tänkt köpa en längre tid men tyckte den lät väldigt lik hd650, ljudsignaturen va nästintill identisk med hd650 den kändes dock ytterst lite klarare och detaljrik, kan ju ha varit inbillning med plus att jag testade den på en burson förstärkare lyssnar mest från min bottlehead crack hemma, det kan också vara en anledning till varför jag upplevde den lite mer detaljrik och klar.
Helt ärligt för mig kändes det som att slänga på hd650 med lite saftigare prislapp och bättre byggkvalité, så jag står nog över det köpet och provar någon hörlur som skiljer sig lite mer från hd650.

Skulle heller inte rekommendera den till någon som ska spontanköpa lcd-2 och ogillar hd650 mörka ljudsignatur, nu råkar jag gillar det men som sagt så vill jag prova något nytt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av kozmos:

Va i Göteborg och provlyssnade lite lurar, va faktiskt inte alls imponerad av el8 med tanke på prislappen men det va bättre byggkvalité än vad jag hade föreställt mig, provade även lcd-2 som jag hade tänkt köpa en längre tid men tyckte den lät väldigt lik hd650, ljudsignaturen va nästintill identisk med hd650 den kändes dock ytterst lite klarare och detaljrik, kan ju ha varit inbillning med plus att jag testade den på en burson förstärkare lyssnar mest från min bottlehead crack hemma, det kan också vara en anledning till varför jag upplevde den lite mer detaljrik och klar.
Helt ärligt för mig kändes det som att slänga på hd650 med lite saftigare prislapp och bättre byggkvalité, så jag står nog över det köpet och provar någon hörlur som skiljer sig lite mer från hd650.

Skulle heller inte rekommendera den till någon som ska spontanköpa lcd-2 och ogillar hd650 mörka ljudsignatur, nu råkar jag gillar det men som sagt så vill jag prova något nytt.

Håller med om att LCD-2 är mörka och det är lite hata/älska (älska för min del, äger ett par). Hört LCD-2 en gång med Burson och det var ingen perfekt kombo för mig, tyckte LCD-2 lät lite tunna och utan värme med Burson. Hellre rörhybrid eller rör till LCD-2 som nämnts ovan. Dock ingen Crack eftersom den väl är OTL och lirar bäst med högohmiga lurar. Vill du ha lite annan karaktär (mindre mörker än LCD-2) så lyssna på Hifiman HE-500, 560 och ev 400i. Och Oppo PM-2, PM-1. Testade PM-1 nyligen, gillade allt förutom ljudbilden som kändes liten och in your head. Men PM-1 Kan vara bekvämaste hörluren jag provat, helt jäkla underbar på huvudet. Testade PM-1 med Oppo HA-1.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.