Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Crossovern är ju redan $60 dyrare än PC Bank. Det skulle kanske bli för riskabelt att köpa en skärm för $500~ därifrån. Jag väntar olidligt på resultaten för PC bank. Hade det bara funnits 1 skärm i kanske 2 versioner hade det inte varit så svårt att välja. Men som det är nu, helvete alltså vad svårt.

Jag vill ha (förutom det självklara):
Minst blb
Bra skärmfot - gärna med möjlighet till porträtt. Kanske bara crossover som kan det?
Inga högtalare
Högst Hz - vet att SE- och LED2B är slut
Ej tempered glass - känns risky med damm

Crossover MLED ligger just nu upplagd hos Dream-seller för 659 $. Han är först ut på plan med denna modell och verkar medvetet har saltat priset en aning. Jag är även av samma uppfattning att det känns mindre attraktivt att köpa en skärm från Sydkorea för över 500 $ , så den känns inte aktuell. Eftersom jag själv har samma lista med krav som du har så verkar det bara som Crossover 27Q LED-P uppfyller alla krav på listan utom möjligen högst Hz.

Permalänk
Medlem

Blir nog att beställa hem en av skärmarna när lönen kommer. Om det är någon som beställt och kan droppa lite information om hur frakten gick och hur skärmen är så vore det uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serian:

Blir nog att beställa hem en av skärmarna när lönen kommer. Om det är någon som beställt och kan droppa lite information om hur frakten gick och hur skärmen är så vore det uppskattat!

Verkar som följande information har noterats efter att ha öppnat en av skärmarna och läst vad som stod på klisterlappen som sitter på baksidan av panelen..

Anyway, the thing that caught my eye is that little bit of text at the bottom right, "For evaluation use only. No guarantee for service after evaluation." - That's not normally on those stickers. So is that part of the deal here? We're getting 'tester' panels? Interesting...

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips-no-ag-90hz-achieva-shimian-qh270-and-catleap-q270/2790#post_16737443

Permalänk
Medlem

Är det någon här som fått sin skärm? Min är tydligen fast i tullen, suck.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Är det någon här som fått sin skärm? Min är tydligen fast i tullen, suck.

Verkar onekligen som du är först på plan med att beställa en. Har tvekat en längre tid och kommer nog att avvakta till förmån för nya modeller från mer etablerade företag som är verksamma här i Sverige. Känns som risken att fastna i tullen onekligen är hög och kommer troligtvis resultera i ett påslag för tull och moms som landar på runt 700-800 kr. Sedan är det ju det här med garantifrågan som spökar för mig. Amerikanska och kanadensiska medborgare kan ju trots allt välja till Squaretrade garantin när det köper denna produkt genom Ebay och på så sätt ha en form av inhemsk garanti och då slippa problemet med att skicka tillbaka den till Sydkorea för reparation. Denna möjlighet har ju tyvärr inte vi och riskerar då att behöva betala 1200 kr i frakt till Sydkorea i ett eventuellt garantiärende.

Permalänk

bara för den är fast i tullen behöver inte betyda du får tulla. Köpte tangentbord från hong kong och satt i tullen i 3 dar, men fick inte betala något

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

bara för den är fast i tullen behöver inte betyda du får tulla. Köpte tangentbord från hong kong och satt i tullen i 3 dar, men fick inte betala något

Det är dock en liten skillnad på ett tangentbord och en 27" skärm. Sedan spelar ju priset på varan roll. Men vi får väl hålla tummarna för att han slipper ytterligare avgifter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeepBlue:

Det är dock en liten skillnad på ett tangentbord och en 27" skärm. Sedan spelar ju priset på varan roll. Men vi får väl hålla tummarna för att han slipper ytterligare avgifter.

Bra att det blir prövat iallafall. Då vet vi vad som gäller.

Permalänk

Slog till på en crossover med pivot. Lär bli en hel del nagelbitande tills den kommer!

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Slog till på en crossover med pivot. Lär bli en hel del nagelbitande tills den kommer!

Trevligt, ser fram emot att läsa hur det gick för dig och om du blir nöjd. Hoppas du beställde ifrån Dcsamsungmall, eftersom han skall var ruskigt snabb med leveransen.

Permalänk
Skrivet av DeepBlue:

Trevligt, ser fram emot att läsa hur det gick för dig och om du blir nöjd. Hoppas du beställde ifrån Dcsamsungmall, eftersom han skall var ruskigt snabb med leveransen.

Självklart X2

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk

Recent updates to your order
Your item(s) has been marked as shipped.

Han skickade skärmen efter ungefär 1 timme tydligen.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Recent updates to your order
Your item(s) has been marked as shipped.

Han skickade skärmen efter ungefär 1 timme tydligen.

Vad långsam han är

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Vad långsam han är

Får jag fråga varför du beställde en sådan skärm och inte en skärm som finns på lager i Sverige? Tex Samsung, Dell etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Får jag fråga varför du beställde en sådan skärm och inte en skärm som finns på lager i Sverige? Tex Samsung, Dell etc?

Det kan nog Machine leg svara på bättre eftersom det är han som har lagt beställningen

Permalänk
Skrivet av landahl:

Får jag fråga varför du beställde en sådan skärm och inte en skärm som finns på lager i Sverige? Tex Samsung, Dell etc?

Under 3000 spänn för en skärm som har allt jag letar efter. Klart det inte är kul att behöva chansa med döda pixlar och ingen garanti, men känns som att jag kan leva med det för det här priset. Jag gillar inte samsung- och dellskärmar för de priserna. Om jag skulle köpt ngn annan skärm hade det varit en Hazro härifrån
http://www.mediafrost.de/Home_HAZRO.html

edit: Anticipated ship date Mar 21, 2012
Estimated delivery Mar 26, 2012 by 6:00 PM

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

edit: Anticipated ship date Mar 21, 2012
Estimated delivery Mar 26, 2012 by 6:00 PM

Synd att det är en helg i vägen, annars hade du ju fått den några dagar tidigare. Men med lite tur kanske du har den på Fredag ändå

Permalänk

Det som gnager mig mest är nog att jag måste uppgradera grafikkortet snart också, en utgift jag gärna hade pushat fram 6 månader. Får väl se hur D3 gör sig i 2560 x 1440 på ett 5870. Kanske priserna på gfxkortmarknaden börjat svalna tills dess.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Jag betalar hellre mer och får pixelgaranti och övrig garanti.

Permalänk
Permalänk
Medlem

De som heter "perfect pixel", om de nu har perfekta pixlar så finns det väl ingen risk att skärmarna har döda pixlar eller är defekt på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

De som heter "perfect pixel", om de nu har perfekta pixlar så finns det väl ingen risk att skärmarna har döda pixlar eller är defekt på något sätt?

Pixelgarantin som du refererar till gäller bara ljusa pixlar och ej mörka. Beträffande panelerna som sitter i dessa monitorer så verkar de vara så kallade testpaneler som egentligen inte är avsedda att säljas vidare. LG skickar ut dessa paneler till intresserade tillverkare för utvärdering och lämnar därför ingen garanti på dom.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag betalar hellre mer och får pixelgaranti och övrig garanti.

Jag förstår och respekterar det till 100 %. Just därför säljs inte skärmar så i Sverige.

Men vad vore livet utan chansningar?
imho

BTW crossover med pivot $419 om någon undrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Fick brev från Posten/Tullverket idag. De vill ha kvitto på skärmen. Ärlighet varar längst heter det ju, så jag mailade precis iväg en skärmdump på Paypal-kvittot.

Hoppas på att ha skärmen här innan helgen.

Fortsättning följer

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Machine leg:

Det som gnager mig mest är nog att jag måste uppgradera grafikkortet snart också, en utgift jag gärna hade pushat fram 6 månader. Får väl se hur D3 gör sig i 2560 x 1440 på ett 5870. Kanske priserna på gfxkortmarknaden börjat svalna tills dess.

Vi vill såklart ha FULL REDOVISNING med bilder och hela kittet när du får hem den ) Personligen känns det ju som skärmarnas skärm just nu och jag är lagom sugen på att beställa en själv men jag väntar på GTX680 först.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Jävlar vad mycket noggrannare tullen är Europa jämfört med USA

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

647 kr gick alltså tullen på. Jag tror inte att det tillkommer mer avgifter än så. Hur som helst så hämtar jag skärmen efter jobbet idag.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Uppdatering!

http://desmond.imageshack.us/Himg140/scaled.php?server=140&fi...

647 kr gick alltså tullen på. Jag tror inte att det tillkommer mer avgifter än så. Hur som helst så hämtar jag skärmen efter jobbet idag.

Nej du kommer nog inte att få betala något mera. Så 2550 + 647 = 3197 SEK , helt okey för en 1440p skärm. Vi får hoppas att den fungerar som den skall.

Lägg gärna upp bilder och intryck så fort du har möjlighet !

Permalänk
Skrivet av Derix:

Uppdatering!

http://desmond.imageshack.us/Himg140/scaled.php?server=140&fi...

647 kr gick alltså tullen på. Jag tror inte att det tillkommer mer avgifter än så. Hur som helst så hämtar jag skärmen efter jobbet idag.

Nice, fortfarande ett bra pris, för det är ju nästan hälften vad u2711 mf kostar. Hoppas du får en bra skärm!

Permalänk
Medlem

Jag håller också tummarna för dig att du får en bra skärm.