Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Då var skärmen på plats!

¤ Inga döda pixlar
¤ Lutar lite åt höger, så det får nog bli ett väggfäste inom kort
¤ STOR!
¤ Klockren bildkvalité!

Återkommer med bilder senare.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Då var skärmen på plats!

¤ Inga döda pixlar
¤ Lutar lite åt höger, så det får nog bli ett väggfäste inom kort
¤ STOR!
¤ Klockren bildkvalité!

Återkommer med bilder senare.

Första intrycket verkar ju onekligen väldigt positivt. Skönt att du slapp döda pixlar!

Permalänk
Medlem

Uploaded with ImageShack.us

Bjuder på en halvkass mobilkamerabild.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Då var skärmen på plats!

¤ Inga döda pixlar
¤ Lutar lite åt höger, så det får nog bli ett väggfäste inom kort
¤ STOR!
¤ Klockren bildkvalité!

Återkommer med bilder senare.

Grattis!!!! Jätteroligt för dig att du är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

http://img201.imageshack.us/img201/6167/011lb.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bjuder på en halvkass mobilkamerabild.

Ser ju alldeles utmärkt ut , nöjd med köpet antar jag ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Grattis!!!! Jätteroligt för dig att du är nöjd.

Tackar!

Skrivet av DeepBlue:

Ser ju alldeles utmärkt ut , nöjd med köpet antar jag ?

Än så länge är jag oerhört nöjd! Jag har verkligen ingenting att klaga på. Det är svårt att fånga det på bild, men betraktningsvinklar, svärta osv är toppen.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd

Grymt!

2500:- inkl. frakt. FANTASTISKT PRIS! '
3100:- inkl. frakt. om man har otur och fastnar i tullen.

Har läst om denna skärm pa internationella forum och denna skärm är t.o.m. bättre än U2711!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Tackar!

Än så länge är jag oerhört nöjd! Jag har verkligen ingenting att klaga på. Det är svårt att fånga det på bild, men betraktningsvinklar, svärta osv är toppen.

Man blir grymt sugen på denna. Dock undrar jag hur du upplever spelandet på den? Jag har själv en 120Hz skärm, så att "gå tillbaks" till 60Hz är ett stort frågetecken för mig. Vore guld med en liten mini-recension!

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Man blir grymt sugen på denna. Dock undrar jag hur du upplever spelandet på den? Jag har själv en 120Hz skärm, så att "gå tillbaks" till 60Hz är ett stort frågetecken för mig. Vore guld med en liten mini-recension!

Rekommenderar att du läser följande inlägg om du är bekymrad över att gå ner till 60Hz.

http://www.overclock.net/t/1232084/yamakasi-catleap-q270-100hz-guaranteed#post_16766759

Permalänk
Medlem

Jag har beställde den tidigare i veckan så den lär dyka upp någon gång nästa vecka, återkommer med mina tankar om den då. Verkar onekligen lovande sofar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

http://img201.imageshack.us/img201/6167/011lb.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bjuder på en halvkass mobilkamerabild.

Vart har du hittat den vackra bakgrundsbilden? Finns den i 2560x1600?

Permalänk

Då har jag själv också beställt en från green-sum. Vi får väl se hur det går...

*Biter på naglarna*

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Man blir grymt sugen på denna. Dock undrar jag hur du upplever spelandet på den? Jag har själv en 120Hz skärm, så att "gå tillbaks" till 60Hz är ett stort frågetecken för mig. Vore guld med en liten mini-recension!

Absolut! Jag ska försöka skriva ihop nåt mot slutet av helgen. Än så länge har jag bara spelat WoW, och det flyter otroligt bra i 2560x1440.

Skrivet av landahl:

Vart har du hittat den vackra bakgrundsbilden? Finns den i 2560x1600?

http://interfacelift.com/wallpaper/details/1940/moraine_lake....

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Rekommenderar att du läser följande inlägg om du är bekymrad över att gå ner till 60Hz.

http://www.overclock.net/t/1232084/yamakasi-catleap-q270-100hz-guaranteed#post_16766759

Om jag förstått det rätt så är 120Hz skärmar på väg eller?

Permalänk
Medlem

Tydligen har dom överklockat hz:en till 120 nu http://www.overclock.net/t/1225919/yamakasi-catleap-monitor-c...
med gtx680

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Om jag förstått det rätt så är 120Hz skärmar på väg eller?

Ja , det verkar onekligen så.

Permalänk
Medlem

Har nu beställt samma skärm som Albinsson från green-sum, hoppas jag slipper tullen.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett par Crossover och ett skrivbordsställ när semesterersättningen kommer, förväntar mig sjukt grymma resultat!

Är bara lite nyfiken på skillnaderna mellan Crossover och Yamakasi Catleap. Någon som vet mer i detalj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohanu:

Tänkte beställa ett par Crossover och ett skrivbordsställ när semesterersättningen kommer, förväntar mig sjukt grymma resultat!

Är bara lite nyfiken på skillnaderna mellan Crossover och Yamakasi Catleap. Någon som vet mer i detalj?

Beror på vilken Crossover du är intresserad av ? Är det Crossover 27Q LED-P så har den en bättre skärmfot som erbjuder fulla justeringsmöjligheter. Catleap'n kan du bara "tilta". Dessutom är Crossoverns hölje i aluminium till skillnad från Catleap'n som är i hårdplast. Tidigare modeller av Catleap var även överklockningsbara , vilket tydligen inte är fallet längre. Dock förhandlas det för tillfället med tillverkaren om att få fram en specialversion av catleap'n som är garanterat överklockningsbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Beror på vilken Crossover du är intresserad av ? Är det Crossover 27Q LED-P så har den en bättre skärmfot som erbjuder fulla justeringsmöjligheter. Catleap'n kan du bara "tilta". Dessutom är Crossoverns hölje i aluminium till skillnad från Catleap'n som är i hårdplast. Tidigare modeller av Catleap var även överklockningsbara , vilket tydligen inte är fallet längre. Dock förhandlas det för tillfället med tillverkaren om att få fram en specialversion av catleap'n som är garanterat överklockningsbar.

Överklockningen intresserar inte mig speciellt mycket faktiskt, men aluminium är ju trevligt! Prisskillnaden mellan dessa är ju ganska liten med. Men jo, skärmfoten är en bonus även om jag inte kommer använda mig av den direkt (skärmställ). Den borde ju iochförsig vara kompatibel med vilken display som helst som följer VESA-standarden? Isåfall kan jag sälja ena foten till en polare och ha den andra till min andra PC

Permalänk
Medlem

Foten till Catleapen är inte den bästa, så ett vägg/bordfäste rekommenderas. Skärmen gungar lite om man stöter till skrivbordet, så jag ska skaffa mig ett riktigt väggfäste så fort som möjligt. VESA 75 är det för er som undrar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yohanu:

Överklockningen intresserar inte mig speciellt mycket faktiskt, men aluminium är ju trevligt! Prisskillnaden mellan dessa är ju ganska liten med. Men jo, skärmfoten är en bonus även om jag inte kommer använda mig av den direkt (skärmställ). Den borde ju iochförsig vara kompatibel med vilken display som helst som följer VESA-standarden? Isåfall kan jag sälja ena foten till en polare och ha den andra till min andra PC

Du kan ju förvisso köpa den modellen av Crossovern som inte har den fullt justerbara foten, då kommer du undan billigare. CROSSOVER 27Q LED, heter den. Catleap'n har dock ett lägre pris på runt 358$, billigast är dock 3VIEW PCBANK som landar på runt 348$.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Foten till Catleapen är inte den bästa, så ett vägg/bordfäste rekommenderas. Skärmen gungar lite om man stöter till skrivbordet, så jag ska skaffa mig ett riktigt väggfäste så fort som möjligt. VESA 75 är det för er som undrar.

Kul att allt gick problemfritt för dig. Hur är den som gamingskärm? Är riktigt sugen på att köpa och jag skulle främst använda den till gaming med mitt GTX 580.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murloc:

Kul att allt gick problemfritt för dig. Hur är den som gamingskärm? Är riktigt sugen på att köpa och jag skulle främst använda den till gaming med mitt GTX 580.

Jag testade precis att spela lite Battlefield 3. Nu är det många år sedan jag hade en CRT-skärm, så jag har inget att jämföra med direkt, förutom min gamla HP-skärm från 2008.

Hur som helst så gick det bra att spela på Catleapen! Det är riktigt maffigt att spela på en 27" på så nära avstånd, och med så bra bildkvalité.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Har nu beställt samma skärm som Albinsson från green-sum, hoppas jag slipper tullen.

Jag har också beställt den skärmen från green-sum nu, vore som en mardröm ifall det är något fel på den, bara att hålla tummarna.

Permalänk
Medlem

Hoppsan! nu beställde jag också en YAMAKASI CATLEAP Q270 SE 27 så det kan gå, efter att ha läst igenom varenda inlägg så slant jag med kontokortet det är på tok för enkelt. Det ska bli spännande ska på lan På Kristiflygare men jag hinner väl knappast få den tills dess och jag som nästan aldrig använder min dator till något annat hemma än till fps spel ja det kommer in nya pengar så småning om.

Permalänk

Fedex var tydligen förbi för att lämna skärmen när man såklart inte var hemma. Blir en dag extra väntan! Tror ni att ett 5870 kommer klara diablo 3 på Max?

Rekommenderar iaf dcsamsungmall, verkar som att den tog sig igenom tullen utan moms på 6 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på denna skärm.. Mitt problem är att jag kör en bärbar med GT 540M som jag hemma kopplar till en gammal 22" TN.

Min tanke är att jag ska köra surf, ordbehandling etc på full upplösning och spel på halva native eller 1080p lite beroende på hur krävande det är.
Tror ni att det skulle funka med min svaga gpu?

Och ni som har fått hem skärmen, är det mycket ghosting när ni spelar fps? Jag spelar nämligen en del fps där man rör sig väldigt snabbt (warsow) och jag är rädd att ips inte är det bästa alternativet för mig. Kan tillägga att jag inte bryr mig om överklockning, utan 60 hz funkar utmärkt för min del.

Permalänk
Skrivet av mase7595:

Är riktigt sugen på denna skärm.. Mitt problem är att jag kör en bärbar med GT 540M som jag hemma kopplar till en gammal 22" TN.

Min tanke är att jag ska köra surf, ordbehandling etc på full upplösning och spel på halva native eller 1080p lite beroende på hur krävande det är.
Tror ni att det skulle funka med min svaga gpu?

Och ni som har fått hem skärmen, är det mycket ghosting när ni spelar fps? Jag spelar nämligen en del fps där man rör sig väldigt snabbt (warsow) och jag är rädd att ips inte är det bästa alternativet för mig. Kan tillägga att jag inte bryr mig om överklockning, utan 60 hz funkar utmärkt för min del.

Det är en IPS-skärm helt utan overdrivekretsar, så den kommer ha en hel del ghosting.
Om du sen märker av det är en helt annan sak.
Har du en gammal 22-tums TN-skärm specad till 5ms och inte stör dig på den betvivlar jag verkligen att du skulle ha något problem med den här.

Själv känner jag mig en smula snopen efter att ha upptäckt att CrossOvern levereras med foten fastsatt. Känns som rätt stor risk att det blir något brott i stativet under resans gång. =/
Jaja, det är väl bara att vänta och se... På just Crossover står det faktiskt i specifikationen att den ska klara 57-75Hz, och de kan ju inte gärna avse lägre upplösningar då skärmen inte levererar det på egen hand.
Jag skulle vilja avråda folk från att beställa de här skärmarna om man inte känner att man kan ta en förlust på 3000 kr. Det kommer säkert komma modeller som klarar 85/97Hz igen. Känner att jag ångrar köpet i skrivandes stund... Suck!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12104816']Det är en IPS-skärm helt utan overdrivekretsar, så den kommer ha en hel del ghosting.
Om du sen märker av det är en helt annan sak.
Har du en gammal 22-tums TN-skärm specad till 5ms och inte stör dig på den betvivlar jag verkligen att du skulle ha något problem med den här.

Själv känner jag mig en smula snopen efter att ha upptäckt att CrossOvern levereras med foten fastsatt. Känns som rätt stor risk att det blir något brott i stativet under resans gång. =/
Jaja, det är väl bara att vänta och se... På just Crossover står det faktiskt i specifikationen att den ska klara 57-75Hz, och de kan ju inte gärna avse lägre upplösningar då skärmen inte levererar det på egen hand.
Jag skulle vilja avråda folk från att beställa de här skärmarna om man inte känner att man kan ta en förlust på 3000 kr. Det kommer säkert komma modeller som klarar 85/97Hz igen. Känner att jag ångrar köpet i skrivandes stund... Suck!

Om det inte är något fel på panelen skärm så är jag övertygad om att du kommer hitta en köpare som täcker dina utgifter om du vill bli av med den.

Och om jag får fråga, vad är det som gör att du ångrar köpet?