Officiellt: Diablo III släpps den 15 maj

Permalänk
Medlem

Någon som har ett jobb ledigt? Behöver pengar till en ny dator och Diablo 3.

Måste fixa ett jobb så att jag kan byta dator, NUU! Underbart med release datum! <3

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Håller med dig totalt, förstår inte kostnaden. Det måste ju bli lägre??

Skrivet av Inanimate:

Och i vanlig ordning kostar spelet ca 150-200:- mer om man köper en digital kopia via Battlenet, än en fysisk kopia som ska tillverkas, tryckas, packeteras och transporteras. Tragiskt, men oavsett, glada nyheter om release.

Skulle du som återförsäljare vilja konkurrera mot blizzards egna ebutik på priset? Nej, precis. Därför ger återförsäljarna blizzard ett ultimatum: sätter ni inte ett högt pris i eran egna butik vägrar vi sälja era produkter. Varken konstigt eller ologiskt.
Blizzard vill inte konkurrera med de fysiska butikerna.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

nice nice

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk

Äntligen ett släppdatum, can't wait!

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bakemonster:

Jag förstår verkligen inte hypen, bara för 2an var ok måste det ju inte betyda att 3an är bra? För mig var 2an roligt för det inte fanns mycket bättre då, sen man spelade dom har ju spelen utvecklats rätt mycket.

Nä, om man kan få tag på en billig rysk nyckel eller så, så kan man nog installera det, men inte några ockerpriser.

både 2an å expansionen var världens snabbast säljande spel på den tiden.. du får komma ihåg att detta var innan Warcraft 3

Var ingen small deal för gamers på den tiden.

Permalänk
Medlem

Äntligen. Jag gissade rätt för ett par månader sedan mao. Får bli att ta ut lite ledighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

jag hade det och lirade på min 486. har testat betan lite snabbt och har gillat det jag har sett.

Men är det en värdig uppföljare? Långsamt tempo med creepy stämning i mörkret? Eller är det ett bra fristående spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Håller med dig totalt, förstår inte kostnaden. Det måste ju bli lägre??

Det är för att de inte vill konkurrera med butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Undrar hur många som gillade Diablo när det kom som tycker att Diablo III är en värdig uppföljare.

Tja jag spelade ihjäl mig på D1 + hellfire kan jag ju säga.
Och gud vet hur många timmar man spenderat i d2.

Sure D1 har nostalgikänslan som är oslagbar.

Jag har sett fram emot d3 väldigt länge, och även om dom har simplifierat d3 en hel del ser jag fram emot det och tycker det är en "värdig" uppföljare.

Det jag inte gillar är framförallt rundrops är borta, gjorde d2 så sjukt spännande, och när man jagade runspawns som en tok.

Tyvär får man väll acceptera att spelen blir mer simpla med tiden, det syns på alla spel som släpps, allt blir enklare / automatiskt.
Och det tycker jag såklart är tråkigt, men det går inte att tjäna feta pengar på ett spel längre som är för invecklat/hardcore.

Något blizzard också sagt flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur mycket ser jag fram emot Diablo 3 på skala 1-10?

3

Jag tar Half-Life före Diablo 2 vilken sekund som helst.

Ah, du kan knappt hålla dig för Diablo 10 sen alltså.. Eller söker jag bara logik i allt jag ser (förbannade mattelektioner, ingen praktisk nytta mer än att screwa med ens hjärna)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur mycket ser jag fram emot Diablo 3 på skala 1-10?

3

Jag tar Half-Life före Diablo 2 vilken sekund som helst.

Tyvärr är ju Diablo 3 mest för Diablo 2 fanboys (som mig själv inräknad). Hellre Half Life 3 än Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Examensarbetet ska alltså vara klart dagen innan

Mitt blir inte klart förns i början på juni... Eller?

Jag fick just nu en anledning att sätta igång ordentligt!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är för att de inte vill konkurrera med butikerna.

Det tror jag inte på för en sekund.

Steam har billigare priser (på andra spel) och butikerna skulle sälja massor av kopior endå, finns många som vägrar köpa digitalt och det är inte ens en konkurrenssituation då produkterna är olika (med manual/skiva osv osv samt utan).

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Hur mycket ser jag fram emot Diablo 3 på skala 1-10?

3

Jag tar Half-Life före Diablo 2 vilken sekund som helst.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/fa/Half-Lif...
vs https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d5/Diablo_II_Cove...

För dee gör inte jaaaag

Diablo före Half-life, any moment!

Permalänk
Hjälpsam

Hell has frozen over!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja jag spelade ihjäl mig på D1 + hellfire kan jag ju säga.
Och gud vet hur många timmar man spenderat i d2.

Sure D1 har nostalgikänslan som är oslagbar.

Jag har sett fram emot d3 väldigt länge, och även om dom har simplifierat d3 en hel del ser jag fram emot det och tycker det är en "värdig" uppföljare.

Det jag inte gillar är framförallt rundrops är borta, gjorde d2 så sjukt spännande, och när man jagade runspawns som en tok.

Personligen tycker jag att en värdig uppföljare ska bevara andan i viss mening från föregångaren. Mars Attacks skulle inte kunna vara en värdig uppföljare till Alien. 3D-effekter, ljuseffekter, flams och splatter är ingen värdig uppföljare till långsamt, stämningsfyllt med fokus på story.
Och Diablo I var inte avancerat, egentligen simplare än Diablo III, det var däremot inte fördummat, tekniskt sett är det inte mer svårspelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa Guildwars 2 eller Diablo 3 först. Men om Diablo 3 kommer först så är det ju inget snack om saken.

Gw2 lär ju inte komma före d3.

Går ju inte ens förboka inna 10 april, och då får man beta access i det, så då kan man ju räkna ett par beta tester efter 10:E april också, sen open beta kanske och sen finishing touches etc etc.

Permalänk
Medlem

Härligt äntligen

Men illa att man blir kickad ur er Facebook grupp för man säger de är old news Aja lider inte för det direkt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Tentor 23 och 25 Maj, NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Permalänk

Blir till att lägga undan en tusing då så man kan köpa Collectors Edition

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

På tiden!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Håller med dig totalt, förstår inte kostnaden. Det måste ju bli lägre??

Kan ha att göra med att de vill hålla sig på god fot med sina distributionskanaler. Säljer de spelet billigast själva skulle ju ingen vela ta in det om folk istället går å köper det på Blizzards sida.

Permalänk

Festa HELA MORGONEN!!!!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Trodde inte denna dagen skulle komma... =D

Permalänk
Medlem

Kan dom inte köra open beta nu eller? hade verkligen hypat spelet ännu mer. Men trevligt med ett datum alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det tror jag inte på för en sekund.

Steam har billigare priser (på andra spel) och butikerna skulle sälja massor av kopior endå, finns många som vägrar köpa digitalt och det är inte ens en konkurrenssituation då produkterna är olika (med manual/skiva osv osv samt utan).

Steam är också svindyra när det gäller nya spel. Dyrare än butikerna.

Permalänk
Medlem

"Jag är ingen mjölkkärring"

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Och i vanlig ordning kostar spelet ca 150-200:- mer om man köper en digital kopia via Battlenet, än en fysisk kopia som ska tillverkas, tryckas, packeteras och transporteras. Tragiskt, men oavsett, glada nyheter om release.

Säg det till Steam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Härligt äntligen

Men illa att man blir kickad ur er Facebook grupp för man säger de är old news Aja lider inte för det direkt.

Uh, vad anser du vara old news?
Att nyheten är en timme gammal?