Retro Nintendo-tråden

Permalänk
Master of Overkill

GE MIG omg jag är så SUR att jag sålde alla mina NES och SNES och N64 -.- Behövde pengar då :/

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Då är vi två om det.
Hade panic resturant , flintstones 2 kompletta.
Dom ligger på runt 9000kr/st nu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en remake till WII av Super Mario World! ett av mina favvospel genom tiderna! älskar för övrigt NEW Super Mario Bros på wiit

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur bra var dealen med Snes, 2 kontroller, super mario world, street fighter 2, super metriod, donkey kong country, killer instinct, battle clas, lion king och Spiderman/x-men arcade's revenge för 900kr med frakt? Allt är i topskick och inte det minsta gulnat

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Fly: det är lite upp till var och en.
men i mitt tycke, ett kap!

Då frakten ligger på runt 180+.
Så du betalade runt 700 kan man säga.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

ska lägga upp ett par bilder på min snes samling lite senare ikväll när jag kommer hem

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Inaktiv

Jo man ångrar ju att jag o brorsan sålde vårt snes med tre handkontroller och 30spel back in the days

Men köpte en dator istället o det är väl därför man hänger här ändå kommer ihåg motiveringen till våra föräldrar "jo men spelen är ju gratis till PC, inte alls så dyra som till nintendo" ahaha.

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Tänkte att vi kunde ha en tråd om Nintendo fram till och med N64. En tråd där vi kan diskutera äldre spel och dessa konsoler många växt upp med. Tipsa om bra spel och annat kul

Vilka konsoler har ni idag och vilken är favoriten?
Själv har jag en Nes. en snes som jag köpte för 800kr med Super mario world, super metroid, donkey kong country, street fighter 2 och 2 kontroller. Måste säga att det var en ganska bra deal. Och sen såklart en N64. Vet inte riktigt vilken favoriten är men har haft mycket kul med alla.

Lägg gärna upp bilder på era konsoler och spel också

Har bara en NES av de riktigt gamla, fick det av min bror när han tröttnat på det. Tror jag var runt 4... Sedan dess har spelsamlingen byggts ut så nu sitter man med 2 kontroller, alla 3 mario-spel, zelda 2, Megaman, ice climbers och massa okända mer eller mindre okända spel som Tiny Toons... Favoritspelet är nog fortfarande Super Mario Bros 3.

Skrivet av Toivo83:

Då är vi två om det.
Hade panic resturant , flintstones 2 kompletta.
Dom ligger på runt 9000kr/st nu

Panic Restaurant är kul, men är det verkligen så dyrt nu, borde kanske förvara det bättre då...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

trevlig tråd va ju typ 15år sedan man lirade 8bit efter att ha sätt alla bilder så fick jag ju lov att leta fram mit också men det fats ju några saker :(( nån som vet vad som fattas och vart man kan köpa

Permalänk
Medlem

man ska ju spela aktivt på grejerna
Lirar lite varje dag när jag är hemma på helgerna.
Just nu är det kirbys adventure som flyger runt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Det lilla jag har. : )

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´

Permalänk
Medlem

Dessa spel har jag bara:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Den här tråden är farlig för mig

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Dessa spel har jag bara

"Bara" ; ) Trevlig samling.

Samlar du på dig allt du kommer över eller är det specifika titlar du varit ute efter?

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´

Permalänk
Medlem

nae, ute efter "allt" om man säger så
har nu en SMB3 fuskboken inkommande, samt 2 st boxade nin 10 case osv

EDIT:
Dessa är boxade

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Äger en SNES med ca 11 spel (bla Zelda, alla mario).
2 handkontroller. Älskar SNES, spelar igenom A link to the past minst en gång per år. Men nu på sistone har min konsoll blivit sämre och sämre, startar inte alltid
Adaptern är heller inte orginal, kanske beror på det?

Permalänk
Medlem

kan svara att det glappar i adapter då det inte är orginal.
Kolla tradera efter en ny och testa.

annars så öppna upp konsolen och kika om det är något där som är knas?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Finns det något som är bättre att fördriva tiden med än ett gammalt NES spel? I sådana fall har jag missat det..

Fick åldersnoja för två år sedan när min son föddes och bestämde mig för att han skulle få uppleva världens bästa spelkonsol precis som jag fick göra med min far på 80-talet. (Antagligen kommer detta inte att hända med tanke på vad ungarna idag vill spela men man kan ju hoppas )
Kollade precis på min 8-bits lista och den är uppe i totalt 190st NES spel. Dock har jag skrivit datum för senaste inköp och det var tydligen 2011-03-11 så jag ligger i lä just nu verkar det som.

Faxanadu, Bubble Bobble, Gun Smoke, Kid Icarus, Metroid, Probotector, Slalom, Willow. Gah listan kan göra hur lång som helst för dessa underbara spel. Finns inget spel idag som ens kommer i närheten av den glädje och frustration dessa guldkorn gett mig.

Innehar även en Snes med ett 50-tal spel, dock är det flesta Rpgs.

Kanske lite Off topic:
Någon som är så gammal att de minns Vectrex? http://www.youtube.com/watch?v=LEgVm0AEzJ0&feature=related
Förfestens roligaste stund!

Mvh dk

Permalänk
Medlem

sitter och spejar lite efter nytt att köpa, ligger lite lågt då fälgar,grill,kök/badrums renovering/flytt står på listan med :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalyen:

Finns det något som är bättre att fördriva tiden med än ett gammalt NES spel? I sådana fall har jag missat det..

Fick åldersnoja för två år sedan när min son föddes och bestämde mig för att han skulle få uppleva världens bästa spelkonsol precis som jag fick göra med min far på 80-talet. (Antagligen kommer detta inte att hända med tanke på vad ungarna idag vill spela men man kan ju hoppas )
Kollade precis på min 8-bits lista och den är uppe i totalt 190st NES spel. Dock har jag skrivit datum för senaste inköp och det var tydligen 2011-03-11 så jag ligger i lä just nu verkar det som.

Faxanadu, Bubble Bobble, Gun Smoke, Kid Icarus, Metroid, Probotector, Slalom, Willow. Gah listan kan göra hur lång som helst för dessa underbara spel. Finns inget spel idag som ens kommer i närheten av den glädje och frustration dessa guldkorn gett mig.

Innehar även en Snes med ett 50-tal spel, dock är det flesta Rpgs.

Kanske lite Off topic:
Någon som är så gammal att de minns Vectrex? http://www.youtube.com/watch?v=LEgVm0AEzJ0&feature=related
Förfestens roligaste stund!

Mvh dk

Armor Attak.. Spelas fortfarande flitigt i 2player. Ser inte mycket ut för världen men är fortf ett av världens bästa spel
http://youtu.be/QvuV02BDIT4

Permalänk
Medlem

Jag har ett N64 och säkert 30+ spel och 4 kontroller. Ska kolla igenom vilka spel jag har hemma, kanske någon vill idka byteshandel? Skulle vilja få tag på Ogre Battle 64, verkar va svårt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hämtade ett nes idag.
Hon hittade spelen efter jag hade åkt, så det blir en sväng dit imorgon igen:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osterberg1985:

Har både nes och n64, kan dock inte spela någon av dom på den tvn jag har nu.
Så ska bara leta upp en gammal tv att lira dom på:D

hurså? jag kan lira mina på min 50tums plasma? du behöver bara "en rgb-sladd" med scart i ena och gul o vit/röd i andra änden ;D hihi funkar fin fint på min 50' plasma från 2011 =D

,. själv sitter man på hela nintendo skaran hemma från Nes:n till Wii:n; favoritspelen är Megaman 1-4 och metroid/supermetroid, sedan så är ju zelda spelen alltid roliga hihi

/mvh EnRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Du som samlar på Nes, har du Flintstones 2 The Surprise at Dinosaur Peak? Eller försökt få tag på det? Anledningen att jag frågar är att jag sett att det går riktigt högt då det ligger ute på Tradera. Sist tror jag summan slutade på nära 5 lax eller så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

priset ligger på mellan 5-10k.

Det mest ironiska är att jag haft både Flinta 2 och panic resturant.
Dom två som är värda galna pengar, men sålde allt när jag vad i yngre tonåren och inte fattade bättre =P

Så i dagsläget har jag ej det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

hurså? jag kan lira mina på min 50tums plasma? du behöver bara "en rgb-sladd" med scart i ena och gul o vit/röd i andra änden ;D hihi funkar fin fint på min 50' plasma från 2011 =D

,. själv sitter man på hela nintendo skaran hemma från Nes:n till Wii:n; favoritspelen är Megaman 1-4 och metroid/supermetroid, sedan så är ju zelda spelen alltid roliga hihi

/mvh EnRödjävel

jag kan lira nes på våran plasma med orginal antenkabeln.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Härlig tråd!

Har själv ett N64 med ett gäng spel från min barndom, bland pärlorna syns hyrversionen av Ocarina of Time samt Mario Party 3 komplett som jag fick nu i födelsedagspresent.

Är det någon som har koll på om spel med hyrförpackningen är värda något speciellt ?

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

hmm vet inte hur det är med N64.
Men t.ex nes har Yapon förpackningarna, skapliga pengar om dom är kompletta

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vilka minnen!!!
Fick min NES på 1988/89 tror jag det var och Mario och Duck hunt kom med, jag fick dessutom välja ett spel till samma pris så jag valde då Meta Gear Solid eftersom jag tyckte omslaget så tufft ut minns jag,Var dock så pass liten att jag aldrig riktigt förstod mig på spelet

Mina absolut favorit spel var: (på den tiden)
Super Mario Bros. 1 och 3
Bubble Bobble
Punch Out
Double Dragon
Turtles

Punch Out skulle jag gärna lira än idag!
Synd att man inte har sparat sin NES och sina spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Saknas manuall bara.....suck

400kr för dessa...felfria lådor.
och 400kr för nes konsolen..perfekt låda

Nöjd

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |