Retro Nintendo-tråden

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera mina senaste inköp då:

TV till konsolerna:

Ni hittar mer bilder här:
http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/Nintendo...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vad behöver man för kablar i dagsläget för att få så bra bild som möjligt med snes? är det scart som gäller?

CRT tv och orginal sladden så är saken biff

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

CRT tv och orginal sladden så är saken biff

Jag kör mina gamla konsoler på min LCD-tv och de blir jättebra bild så CRT är inte nödvändigt

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Tack för svaret Toivo83, missade tydligen NTSC delen.. Befinner mig i Finland, men det står att min NES är ifrån Sverige? Tror inte det gick via nåt skilt NintendoCenter i Finland (fanns det ens?) så det är jätteknepigt att hitta spel här.. Är väl en del av charmen

Schyst samling du har!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Jag kör mina gamla konsoler på min LCD-tv och de blir jättebra bild så CRT är inte nödvändigt

Visst funkar det, men zapper pistolen fungerar ej på lcd/plasma.
samt myckte av charmen ligger i crt =P

där av jag köpa en 20" hehe

Skrivet av dalathegreat:

Tack för svaret Toivo83, missade tydligen NTSC delen.. Befinner mig i Finland, men det står att min NES är ifrån Sverige? Tror inte det gick via nåt skilt NintendoCenter i Finland (fanns det ens?) så det är jätteknepigt att hitta spel här.. Är väl en del av charmen

Schyst samling du har!

kommer inte ihåg ifall det är bergsala som sköter all skandinavisk import.
dvs när dom tog in till sverige så skickades dom till finland lika så.

T.ex 8bits spelen som är märkta SCN = Skandinavien (Sverige, Norge, Danmark och Finland)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Visst funkar det, men zapper pistolen fungerar ej på lcd/plasma.
samt myckte av charmen ligger i crt =P

där av jag köpa en 20" hehe

Det har du faktiskt rätt i

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

CRT tv och orginal sladden så är saken biff

hehe jag har ingen CRT, men det vore coolt med ett retro-rum med sega snes och nes osv. får väll införskaffa en crt sen närman köper hus eller nått

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

storbeställning från ett tryckeri.

dalathegreat: Beror lite på..
Det är ej svenska släpp det dära utan verkar mer vara usa.

Du har inga fler till salu eller filerna så man får trycka upp ett par

Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Medlem

Nostalgi tråden :p.

Älskade mitt super nintendo när jag var liten. (har fortfarande allt kvar)
Zelda: A link to the past och Super Metroid var lätt mina favorit spel.

Permalänk
Permalänk

Själv samlar ja på NES, men har lite SNES och N64 med och Gameboy och de kitet

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

affisherna vet jag ej vart dom är ifrån, var en gruppbeställning x antal månader sen.
Och jag har ej haft några till salu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kommer ej få upp någon bokhylla innan sep.
Fått förfrågan på bilder på samlingen.

Kan visa det jag har i lådorna och vart nöjet körs.
Inväntar en stor sacco säck med som man kan krypa ner i och spela.

Lirar Zelda III & SMW me frugan just nu (hon hittat NES/SNES nu efter snart 30 år )

sen finns det massor av lektyr osv osv som jag ej fotat, kommer upp senare när man gått igenom dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deus_Swe:

Är det lösa kassetter eller boxade spel?

Lösa kassetter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

storbeställning från ett tryckeri.

dalathegreat: Beror lite på..
Det är ej svenska släpp det dära utan verkar mer vara usa.

Skulle du kunna dela med dig om vilket? Grymt sugen på SMB3 planschen!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Skrivet av aadam1337:

Skulle du kunna dela med dig om vilket? Grymt sugen på SMB3 planschen!

vet ej, som sagt var gruppbeställning i början av året,enda man gjorde var öppnade plånboken

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

vet ej, som sagt var gruppbeställning i början av året,enda man gjorde var öppnade plånboken

Jaha okej, får leta lite då! Tack!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

vet ej, som sagt var gruppbeställning i början av året,enda man gjorde var öppnade plånboken

Skrivet av aadam1337:

Jaha okej, får leta lite då! Tack!

Det var väl flera här på sweclockers som beställde ihop va?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hehe jag har ingen CRT, men det vore coolt med ett retro-rum med sega snes och nes osv. får väll införskaffa en crt sen närman köper hus eller nått

typ såhär https://www.youtube.com/watch?v=VyTdB_3HBp4&feature=plcp

förövrigt var de massa folk som köpte såna plascher ihop via www.nesdb.se vad jag kan minnas

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det var väl flera här på sweclockers som beställde ihop va?

Inte en blekaste,ingen jag känner till iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Inte en blekaste,ingen jag känner till iaf.

Ok, kanske jag som är virrig men villminnas att det togs upp här på forumet iaf.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

visst kan det vara så.
men jag själv vet ingen här iaf,ingen som jag har kontakt med iaf

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

jag har fortfarande kvar en tidning där alla "fusk" till super mario 3 finns Alltså hur alla banor ser ut och var man kan hitta extraliv, hemliga vägar etc etc. Riktigt skoj att spela igenom och titta lite i boken. Man plockar alltid alla rätt i kortspelet med den tidningen När man var liten satt man ju och skrev ner alla kombinationer man gjort så man ska komma ihåg haha. Kom även ihåg när en kompis och jag skissade ner hela metroid på A4 blad. Vi vek det och vek upp det varje gång vi spela.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

jag har fortfarande kvar en tidning där alla "fusk" till super mario 3 finns Alltså hur alla banor ser ut och var man kan hitta extraliv, hemliga vägar etc etc. Riktigt skoj att spela igenom och titta lite i boken. Man plockar alltid alla rätt i kortspelet med den tidningen När man var liten satt man ju och skrev ner alla kombinationer man gjort så man ska komma ihåg haha. Kom även ihåg när en kompis och jag skissade ner hela metroid på A4 blad. Vi vek det och vek upp det varje gång vi spela.

ah, nintendo biblitoketet guiderna är klockrena.
min första har man i princip bläddrat sönder :S så man fått köpa sig en ny.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ingen som har tips på en bra vägghylla från ikea för de äldre nintendospelen? Har allt i en låda idag och det känns ju inte särskilt kul.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Handlar ni nånting av "butikerna" på Tradera? Nån som har gjort något fynd även där?
Jag tycker att de flesta har alldeles för höga priser. Och så använder en del sig inte av foton på själva kartongen och spelet utan nån generisk internetbild, typ:

Nu har de dessutom blivit så pass många att privatpersonernas auktioner försvinner i mängden.

Permalänk
Medlem

filtrera bort företag då?
finns på vänster sida : "Skick & säljare" så i "säljare" finns privat eller företag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Trådbump! Har fått igång NES-samlingen nu, och efter att ha regionsmoddat (kapat bort ben från moderkortet) kan jag nu spela NTSC spel på den!

Min samling består hittils av 5 ynka spel och en Nin10case

Har mera spel på kommande, så jag får uppdatera tråden med lite bilder sen

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalathegreat:

Trådbump! Har fått igång NES-samlingen nu, och efter att ha regionsmoddat (kapat bort ben från moderkortet) kan jag nu spela NTSC spel på den!

Min samling består hittils av 5 ynka spel och en Nin10case

Har mera spel på kommande, så jag får uppdatera tråden med lite bilder sen

Jag kan rekommendera att modda kontakterna för kontrollerna på 8-bitarn så kan du använda alla möjliga 3e-parts tillbehör. Du behöver då bara bygla dioder med vanlig koppartråd från en gammal IDE kabel, efter ha gjort det kunde jag använda mina andra kontroller. Det går att göra likadant med SNESet men har inte gjort det än då det är nerpackat för framtida flyttning.

http://www.mmmonkey.co.uk/console/downloads/NES%20PAL%20Contr...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Uppdaterat samlingen lite:

Har en tillbokhylla som ska fyllas, halva är glas på dörren, så perfekt att ha överdelen till cib och resten till annat joxx, så dom fick inviga den

Lite quick-shot på samlingen:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |