Retro Nintendo-tråden

Permalänk
Medlem

jag hade låda till super smash, mario kart 64, donkey kong 64 osv hade även manual. Borta.... Mariokartet och smashet sålde jag ju iofs men ändå. Supernintendo kanske man ska ta och köpa! Troligtvis bästa konsolen evaaarrr.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

snes , nes & gamecube är helt dom bästa konsolerna.
Gör det, alltid roligt med fler samlare

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Just det ja. Gamecube har jag också. 3 original kontroller +1 en trådlös wavebird och en eftermarknad som är skitobekväm. Tyvärr lämnade jag in en del spel till gamestop men det var typ bara skitspel

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

en kartong med godis idag:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Spelade ett spel på SNES när jag var liten. Man var en björn. Känns som att det borde vara banjo kazooie men det är ju till n64. Någon som vet vilket jag snackar om? Det var något 2-D (DUH!) plattform.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

fan, läste igenom tråden "lite" snabbt, och kom att tänka på ett spel man spelade som "liten pöjk", men kan inte för allt i världen komma på vad de hette!

Var på NES och man flög ett flygplan i 2D (Sett från sidan), kommer ihåg att man flög, ganska tidigt i spelet, igenom en hjärna med tänder om ni förstår vad jag menar:P det är än idag det rolgaste spelet jag spelat och skulle uppskatta svar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Spelade ett spel på SNES när jag var liten. Man var en björn. Känns som att det borde vara banjo kazooie men det är ju till n64. Någon som vet vilket jag snackar om? Det var något 2-D (DUH!) plattform.

Kan det varit Wally Bear and the No! Gang ?

http://www.youtube.com/watch?v=QVS0Uks4ZUw

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av markus9090:

fan, läste igenom tråden "lite" snabbt, och kom att tänka på ett spel man spelade som "liten pöjk", men kan inte för allt i världen komma på vad de hette!

Var på NES och man flög ett flygplan i 2D (Sett från sidan), kommer ihåg att man flög, ganska tidigt i spelet, igenom en hjärna med tänder om ni förstår vad jag menar:P det är än idag det rolgaste spelet jag spelat och skulle uppskatta svar:)

Låter som Gradius eller Life Force...

Permalänk
Medlem

Tintin! OHNOES! Måste censureras!!!!!!!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuggovic:

Låter som Gradius eller Life Force...

Life Force ÄR de! Tack så mycket:)

EDIT: är det NÅN som kommit längre? : http://www.youtube.com/watch?v=Gzc_tdiHcB4
jag själv spelade detta spel mycket men aldrig kommit längre än detta:p
Jag själv har kommit till nästa bana (med eld) men inte mycket längre än 1-2 min in i det:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Kan det varit Wally Bear and the No! Gang ?

http://www.youtube.com/watch?v=QVS0Uks4ZUw

Nepp. Det där såg ut att vara Till NES dessutom. Hittade det nu! Yogi Bear! räckte med att söka på google bilder: snes bear.
På tal om björnar sitter jag nu och lirar banjo-kazoiie med emulator. Har inte originalet men jäklars sicket roligt spel. Microsoft era skithögar, vad har ni gjort med rareware?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Ifall någon har några mysiga nes, snes n64 möjligtvis gc spel som bara skräpar hör av er till mig så kanske vi kan göra en mysig deal

Permalänk
Hedersmedlem

En massa citeringar angående NES-omslagsplanscherna:

Skrivet av auge:

ooooh! vart har du fått tag på dessa?

Skrivet av Toivo83:

storbeställning från ett tryckeri.

Skrivet av auge:

Du har inga fler till salu eller filerna så man får trycka upp ett par

Skrivet av Lemmythekiller:

Hey, vart hitta du dom där NES affischerna som du rama in?

Skrivet av Toivo83:

affisherna vet jag ej vart dom är ifrån, var en gruppbeställning x antal månader sen.
Och jag har ej haft några till salu

Skrivet av aadam1337:

Skulle du kunna dela med dig om vilket? Grymt sugen på SMB3 planschen!

Skrivet av Toivo83:

vet ej, som sagt var gruppbeställning i början av året,enda man gjorde var öppnade plånboken

Skrivet av aadam1337:

Jaha okej, får leta lite då! Tack!

Skrivet av sj6:

Det var väl flera här på sweclockers som beställde ihop va?

Skrivet av Elyxiator:

förövrigt var de massa folk som köpte såna plascher ihop via www.nesdb.se vad jag kan minnas

Skrivet av Toivo83:

Inte en blekaste,ingen jag känner till iaf.

Skrivet av sj6:

Ok, kanske jag som är virrig men villminnas att det togs upp här på forumet iaf.

Skrivet av Toivo83:

visst kan det vara så.
men jag själv vet ingen här iaf,ingen som jag har kontakt med iaf

Dold text

Toivo83s planscher väckte en del intresse, men all information i ärendet verkade vara väldigt vag i tråden. Jag forskade vidare lite i ämnet, då det i det närmaste såg ut som att någon fått tag i vektoriserade originalfiler av omslagen för tryck. Jag var främst intresserad på ett tekniskt plan att se om detta var fallet och isf kunna titta på dem, och hittade lite saker under tiden:

Jag såg att Wondergames verkar ha exakt de versioner som visades i tråden för 149:-/plansch.

The Cover Project har en mängd inscannade boxar av väldigt hög kvalité. Det verkar som att de rensat upp inscanningarna manuellt, men jag låter det stå osagt. Snyggt är det iaf i många fall. Jag hittade dock inte t ex Super Mario Bros-omslaget på denna sida, men mycket annat.

Kan man franska så har NPES en hel del material av "origamityp", dvs de ska gå att vika ihop till kartonger efter utskrift.

Jag hittade en del av ovanstående information genom http://debugstation.wordpress.com/2011/04/15/nintendo-cardboa.... Se även denna persons postuppdateringar för en del boxmaterial i väldigt hög kvalité, också av origamityp.

Har någon bättre info så meddela den gärna så att det kommer större klarhet i planscherna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

En massa citeringar angående NES-omslagsplanscherna:

Dold text

Toivo83s planscher väckte en del intresse, men all information i ärendet verkade vara väldigt vag i tråden. Jag forskade vidare lite i ämnet, då det i det närmaste såg ut som att någon fått tag i vektoriserade originalfiler av omslagen för tryck. Jag var främst intresserad på ett tekniskt plan att se om detta var fallet och isf kunna titta på dem, och hittade lite saker under tiden:

Jag såg att Wondergames verkar ha exakt de versioner som visades i tråden för 149:-/plansch.

The Cover Project har en mängd inscannade boxar av väldigt hög kvalité. Det verkar som att de rensat upp inscanningarna manuellt, men jag låter det stå osagt. Snyggt är det iaf i många fall. Jag hittade dock inte t ex Super Mario Bros-omslaget på denna sida, men mycket annat.

Kan man franska så har NPES en hel del material av "origamityp", dvs de ska gå att vika ihop till kartonger efter utskrift.

Jag hittade en del av ovanstående information genom http://debugstation.wordpress.com/2011/04/15/nintendo-cardboa.... Se även denna persons postuppdateringar för en del boxmaterial i väldigt hög kvalité, också av origamityp.

Har någon bättre info så meddela den gärna så att det kommer större klarhet i planscherna.

Det enda jag kan säga är ju att dra ihop ett gäng som beställer från ett tryckeri, så som vi gjorde.
Dock var vi nog runt 25 +- som gjorde en beställning.

Och dom motiven vi hade, var en kille som suttit på sin fritid och fixat upp från skit kvalitet till just affischer.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Det enda jag kan säga är ju att dra ihop ett gäng som beställer från ett tryckeri, så som vi gjorde.
Dock var vi nog runt 25 +- som gjorde en beställning.

Och dom motiven vi hade, var en kille som suttit på sin fritid och fixat upp från skit kvalitet till just affischer.

Har man originalen så kan man ju trycka ut dem själv, i varierande kvalité (eller i riktigt bra kvalité om man råkar ha kontakter med ordentlig tryckeriutrustning). A3-skrivare i sig är inte extremt ovanligt, men för bra kvalité så är ordentlig tryckeriutrustning rätt nödvändigt.

25 ex affischkvalité i färg, A3, går på ~300:- för slutkund på lokala tryckeriet här om man kommer in med tryckbart original (jag har tryckt en hel del egengjorda PR-posters o dyl), så 149:-/affisch på Wondergames skulle jag väl personligen inte rekommendera om man kan tänka sig att pyssla lite (även om priset givetvis inte skalar linjärt med antalet kopior, men man får ju större frihet att välja material också). Vissa råmaterial som fanns på sidorna jag länkade tidigare skulle säkert gå att köra direkt.

Jaja, lite pysseltips för de som visade intresse tidigare. Jag hade nog stött på meningsskiljaktigheter i hemmet om jag önskat tapetsera väggarna i lägenheten med liknande saker . Har dock spekulerat i att skriva ut t ex trädet från Secret of Mana eller någon konceptillustration från annat spel, men inte tagit tag i det. Återigen problem att införskaffa högupplösta original, men har funderat på att importera t ex en illustrationsbok av Yoshitaka Amano och scanna in själv för personligt bruk.

Vad gäller upphovsrätt så bör tryck för egen sak gå under undantagsklausulen personligt bruk (även om det är en snårskog). Att som Wondergames sälja affischer till kund skulle jag dock säga är rent av problematiskt om Nintendo vill bråka, men det är deras kamp.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ett gamecube med Gameboy player:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ah har också svart GC med GBplayer, det är en fin kombination <3

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

mm, funderar dock på sälja iväg cube, argh.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har också en svart cube! Sonic Heroes (fast till dator har jag) är en klassiker. NFSUG2 är också najs. Det har jag till GC (fast dator är ju att föredra). The third age ar jag (fast till ps2). Men the one and only! WIND WAKER! Ett av dom bästa spelen nånsin.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Proffsmoddare

Man har ju lyckats samla på sig lite NES-spel under några år. Dock har det blivit lite på slutet. Men närmare 60st borde jag ha. Bästa konsollen någonsin!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

då har du bara runt 150 kvar till klubben

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inte hänt så värst mycket:

2012-11-13:

2012-09-21:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Retroporr så det skriker om det! Lite småavis är man allt.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Här är min samling. Inte bara Nintendo utan även en del annat. Ursäkta kvalitén på vissa bilder, har ej fått upp några lampor på vinden än...

En låda med kontroller

Har tre bokhyllor som ska upp så man kan rensa lite och snygga till det.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Fan jag är imponerad! Ni som har jätte samlingar... Hinner ni spela nåt?
Jag får lite ångest över att det finns så mycket spel, och så lite tid

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Blir skitsugen nu, får se om någon vill byta min Canada Goose Snow Mantra mot något stort paket, vet inte vad man kan få för 8-10 000kr i inbytesvärd.

Borde behållt mina konsoler innan, ångrar man sig bittert.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Länge sen tråden fick något nytt.

Får väl bidra lite:

Hämtades i helgen:

EDIT:
Fattar inte varför nästs sista bilden blir upp å ner, på photobucket ligger den rätt, på swec ligger den fel , på andra forum rätt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Länge sen tråden fick något nytt.

Nu vill vi ha bildbevis på när du slår Mike Tyson
Ganska avundsjuk på det, komplett i låda och allt. Får jag fråga hur mycket du fick ge?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem

hmm för allt ovan gav jag 1700.
Dock saknas tyson brevet & manual, så helt komplett är det inte.

Saknas manualer till dom flesta, dock är det lättare och hitta manualer billigt än kartonger

Utom solomons club, det är ett annan köp,men nes paketet 1700

EDIT:
Håller på "arkivera" för mig själv, men passar på dela med mig av mina prylar.
Ni hittar brötet här: http://www.vikeskar.se/nintendo/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hade ett Super Nintendo, men inte många spel till. Spelade skiten ut Super Mario World, och Donkey Kong Country 2; det var tider det. Dessutom så spelade jag Mario 64 en del i början av 2000-talet. Det var en så otrolig magi över spelen då. Jag kommer ihåg när mina föräldrar brukade ta med mig och min lillebror till deras fester, där barnen fick spela spel på övervåningen medan de vuxna festade där nere. Vi spelade Mario Kart 64 och Super Smash Brothers i 8-10 timmar, och jag älskade varje sekund av det.