Retro Nintendo-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Varit lite tyst i tråden nu. Inga inköp denna månad Toivo?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mjo,lite smått, bör väl komma i veckan.
Sen håller renoveringen på, målning och tapetsering av hela bostaden, så där brann runt 30k

Och att jag har inte tillgång till min mancave då den kommer få ett facelift.

Glömt å posta i tråden.
Men här är lite blandat

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har ett n64 med en hel del spel och 2 kontroller men tyvärr använder jag det inte då det är eu version. Som många vet/inte vet så är europeiska versionen i 50hz medans us och japan versionerna i 60hz. Jag som är intresserad av speedrun var då tvungen att skaffa mig de versionerna då den europeiska går i 10hz/10fps ? långsammare Så blir o spela på emulator med en ps3 kontroll eller på mitt softmoddade wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av annannas:

Har ett n64 med en hel del spel och 2 kontroller men tyvärr använder jag det inte då det är eu version. Som många vet/inte vet så är europeiska versionen i 50hz medans us och japan versionerna i 60hz. Jag som är intresserad av speedrun var då tvungen att skaffa mig de versionerna då den europeiska går i 10hz/10fps ? långsammare Så blir o spela på emulator med en ps3 kontroll eller på mitt softmoddade wii

Till salu? Är efter en n64 för old times sake. Alla på Blocket är svindyra, en kärring ville ha 4000kr för n64 och några spel! Skicka PM isåfall.

OnT: Någon som vet vart man köpa en helt ny n64 med spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av epik:

Till salu? Är efter en n64 för old times sake. Alla på Blocket är svindyra, en kärring ville ha 4000kr för n64 och några spel! Skicka PM isåfall.

OnT: Någon som vet vart man köpa en helt ny n64 med spel?

Tradera? eBay?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har ett N64 inkommande, bilder kommer upp när jag väl får det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till dem som satt och spelade mycket n64 kmr ihåg när brosan satt och spelade n64 precis när det kom ut så fick han ett lustigt spel med man kunde vara en hund(?) eller ha den som partner och man slogs mot myror som kom från rymden, vet någon namnet på detta spel?

Tack i förhand!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att du menar Jet Force Gemini, låter som det ivf

Visa signatur

ASUS Rampage III Extreme
Intel i7 980x @ 3,33 GHz
Sapphire Radeon HD5970 @ 800/1200
12 GB Corsair CM3X2G1600C9 @ 1333 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deus_Swe:

Skulle tro att du menar Jet Force Gemini, låter som det ivf

Tack så otroligt mycket vet ej hur länge jag har letat skulle kramat dig om jag såg dig! ;D

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

hehe, så lite så, det roliga var att jag var lite osäker på om det var just det spelet (var ett tag sen man spelade det) så jag googlade "n64 space ants", gissa vad som kom fram

Visa signatur

ASUS Rampage III Extreme
Intel i7 980x @ 3,33 GHz
Sapphire Radeon HD5970 @ 800/1200
12 GB Corsair CM3X2G1600C9 @ 1333 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Jag har en fråga till dem som satt och spelade mycket n64 kmr ihåg när brosan satt och spelade n64 precis när det kom ut så fick han ett lustigt spel med man kunde vara en hund(?) eller ha den som partner och man slogs mot myror som kom från rymden, vet någon namnet på detta spel?

Tack i förhand!

Helt klart Jet Force Gemini som tidigare sagts. Satan vad jag lirade det spelet när jag var liten. Var mitt favoritspel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Varifrån gör ni era nintendo fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Varifrån gör ni era nintendo fynd?

Själv kör jag Tradera. Ibland hittar man bra klipp därifrån.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv

Min Super Famicom samling.
Den delen av spelsamlingen jag är störst stolt över!
Allt är komplett och näst intill nyskick. Japanerna vet hur man behandlar dyrbara skatter.

Skrivet av o0ski:

Varifrån gör ni era nintendo fynd?

Spelfyndet.se, inget är omöjligt att ta hem för de 2 bröderna som driver shoppen!

Klicka på länken för större bild:

http://i52.tinypic.com/rid6o0.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Min Super Famicom samling.
Den delen av spelsamlingen jag är störst stolt över!
Allt är komplett och näst intill nyskick. Japanerna vet hur man behandlar dyrbara skatter.

Spelfyndet.se, inget är omöjligt att ta hem för de 2 bröderna som driver shoppen!

http://i52.tinypic.com/rid6o0.jpg

Dock var det ganska dyrt där på spelfyndet.se. Därför jag gillar Tradera, brukar kunna vara ganska billigt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

Dock var det ganska dyrt där på spelfyndet.se. Därför jag gillar Tradera, brukar kunna vara ganska billigt.

Jag har handlat på Spelfyndet sedan 2005 och har genom åren fått bra kontakt med bröderna.
Det är inte bara spelen man betalar för, det är också deras oerhört bra service och kontakter.

Aldrig har de svikit mig och kvalitén på spelen har varit suverän.
Jag betalar gärna lite extra för att få ett spel precis som jag vill ha det.

Jag har bara gott att säga om dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Min Super Famicom samling.
Den delen av spelsamlingen jag är störst stolt över!
Allt är komplett och näst intill nyskick. Japanerna vet hur man behandlar dyrbara skatter.

Spelfyndet.se, inget är omöjligt att ta hem för de 2 bröderna som driver shoppen!

http://i52.tinypic.com/rid6o0.jpg

Riktigt fin samling du har där

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Riktigt fin samling du har där

Tack så hemskt mycket.

Det har alltid varit en stor dröm att någon gång få äga en sådan här Super Nintendo samling.
Det blev japanska utgåvor rakt av eftersom jag vet hur såpass bra skick spelen brukar vara i.
I en skala på 1-5 så brukar spelen aldrig vara i sämre skick än 4 i stort sett.

Roligast var nog när jag fick tag i Super Mario RPG exemplaret för 250 spänn, den bästa deal jag gjort.

För er som undrar vad de tre spelen i det nedersta högra hörnet är för några så är Estpolis (Lufia - The Fortress of Doom) och Estpolis II (Lufia II - Rise of the Sinistrals), två stycken underbara RPG spel

Och kartongen allra längst ner med den Buddha liknande figuren är Karuraou (Skyblazer), ett underbart plattformsspel

Super Nintendo rent generellt har varit den mest betydelsefulla konsolen för mig genom åren.
Saknar verkligen den tiden på 90-talet då man kom hem från skolan och spelade timma efter timma.

Inte riktigt samma känsla idag.

Permalänk

2x NES, SNES, Donkey Kong (G&W), N64, GB, GBA, DS & Wii. Why not?

Visa signatur

Dålig yttrandefrihet på detta forum, hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vart fick du tag på dem?

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[vEX:

;12383259']Vart fick du tag på dem?

Custom gruppbeställning.

Finns ute på tradera några.
Dock vet jag ej om det är samma osv
20st

http://www.tradera.com/plastskydd-5-st-till-nintendo-nes-8-bi...
http://www.tradera.com/plastskydd-5-st-till-nintendo-nes-8-bi...
http://www.tradera.com/plastskydd-5-st-till-nintendo-nes-8-bi...
http://www.tradera.com/plastskydd-5-st-till-nintendo-nes-8-bi...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har ett gammalt Snes med bl.a Castlevania, Super Mario World, och A Link to the Past.

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa en vägghylla till alla mina Nintendospel nu när jag flyttar hemifrån. Har ni några tips? Det är Nes, Snes, N64. Ska kunna sitta på väggen över en tv typ.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Är det lösa kassetter eller boxade spel?

Visa signatur

ASUS Rampage III Extreme
Intel i7 980x @ 3,33 GHz
Sapphire Radeon HD5970 @ 800/1200
12 GB Corsair CM3X2G1600C9 @ 1333 MHz

Permalänk
Medlem

Kul att se alla fina samlingar blandat med extremt fina exemplar av enskilda spel. Jag saknar 90-talet som fan, känslan från SNES, N64 och Playstation 1! Sålt det mesta jag ägt men pular med emulatorer och annat för att se hur snygga de gamla klassikerna kan bli med dagens teknik.

Med små skärmar, mobiler, netbooks etc. så kan det se riktigt snyggt ut men som redan tagits upp i tråden så har de inte åldrats väl när man kickar igång de på en 42" LCD alt. Plasma.

Dock kan man inte förneka att känslan från 90-talet och även tidigt 2000-tal, helt enkelt inte finns i dagens spel.

Jag menar FF7... Kom igen nämn ett rollspel som släppts efter som kan klå det i känsla? The Legen of Zelda: Twilight princess i all ära, ett bra spel men kom igen... sätt det jämsides med A Link to the Past så hamnar det i dammet bakom denna klassiker i känsla.

Nej, jag kommer nog alltid hävda att känslan är oslagbar i de gamla fina spelen.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Började precis min NES-samling! Eftersom jag är född 1992 så "missade" jag nintendoeran och blev introducerad till PS1,PS2 etc. Dock spelades NES&SNES godingar på emulatorer flitigt under slutet av 90-talet.

Köpte nyss en begagnad NES med två kontroller och SMB3. Ska börja samla på mig spel nu, och jag undrar en grej: Kan man lita på denna spel-raritet lista mera? www.neshq.com/lists/updatedrare60.txt Den är från 2003, men raritetsrankningen stämmer väl ganska bra ännu?

Nästa steg är att hitta en SNES!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Victor 286 8Mhz @ 10Mhz 1MB RAM (8 Moduler) 22MB HDD 5,25" Floppy 256Kb VGA, Monoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av auge:

ooooh! vart har du fått tag på dessa?

storbeställning från ett tryckeri.

dalathegreat: Beror lite på..
Det är ej svenska släpp det dära utan verkar mer vara usa.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vad behöver man för kablar i dagsläget för att få så bra bild som möjligt med snes? är det scart som gäller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200