Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Nu har jag lekt runt lite med den vatten kylningen jag just nu har. Och det ser ut att få plats. Får dock se när jag får mitt ASUS GTX 680 DIRECTCU II och när EK släpper ett block för dessa. Har heller inte fått minna anslutningar för rör bygget ännu. Men rör i sig är inköpt.

Jag kommer nu efterhand, och speciellt efter Sweclockers recension på Ivy Bridge att skippa detta. Kommer köra vidare på mitt Maximus Gene IV sant I5-2500K sålänge till priserna förhoppningsvis sjunker. För jag ser ingen större prestanda vinning i att uppgradera dessa just nu.

ta en check i hans tråd:http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=226781

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

Fan va nice. Men jag skulle behöva tips på andra anslutningar som är av samma typ som dessa. Har bara hittat Bitspowers variant. Vad är det för några han använder? Är det bitspowers?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

Koolance och Alphacool har Slifittings

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Fan va nice. Men jag skulle behöva tips på andra anslutningar som är av samma typ som dessa. Har bara hittat Bitspowers variant. Vad är det för några han använder? Är det bitspowers?

Ja, det är Bitspowers SLI- fittings han använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Koolance och Alphacool har Slifittings

Ok, och vart går dessa att få tag på? De sidor jag kollat på finns ju typ bara Bitspowers variant. En aning frustrerande att inte kunna hitta dom..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

hur långt grafikkort går att få in med radiator och fläktar i fronten?

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

hur långt grafikkort går att få in med radiator och fläktar i fronten?

Runt 40cm skulle jag tro. Dock kommer jag köra Asus DirectCuII kort som är 30cm. Dock kommer det bli kortare när kylaren byts till ett vatten block.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag börjat göra saker igen. Nu har jag gått tillbaks till orginal planerna då jag fick fast front plåtarna orgenkligt. Ett kilo epoxy två komponents senare..

Har börjat med botten lådan. Denna ska sen borstas och in för lackning. Måste dock mäta ut var hålen för rören ska borras. Och med detta måste jag avvakta lite tills jag får grafik-kortet. Ni får nöja er med lite vår bilder samt ett par andra mindre bra bilder. De är bara som "så här kan den se ut" bilder.. Tror dock detta kan bli riktigt bra i slutändan.

Glaset står som "reservoar" Då denna inte är beställd ännu.

ursäkta otroligt för det super dåliga bilden. Kommer ny helt klart. Men den visar nått på ungefär hur det är tänkt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fräscht!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Proffsmoddare

Bra jobbat Rizzt!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Fräscht!

Skrivet av Dyfek:

Ser riktigt bra ut!

Skrivet av sack:

Bra jobbat Rizzt!

Tack alla!

Som jag skrev tidigare. SÅ måste jag vänta lite tills grafikkortet anländer innan jag börjar kapa hål. Sen ska ju naturligtvis plåten skruvas fast ordenkligt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ja, det här kommer bli dunder!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att ha de nya Corsair Air fläktarna i detta projekt. 2x 120 samt en 140 i performens serien?

Och vad tycker ni jag ska köra för färg tema? Nått som går ihop med kromade rör, helsvart? Rött?

Kom med förslag. Lite nytänk är välkommet.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Vad tror ni att ha de nya Corsair Air fläktarna i detta projekt. 2x 120 samt en 140 i performens serien?

Och vad tycker ni jag ska köra för färg tema? Nått som går ihop med kromade rör, helsvart? Rött?

Kom med förslag. Lite nytänk är välkommet.

Rött matchar ju moderkortet bra, annars det kanske går att fixa nått "ful krom" som du kan lacka på fläktarna. kanske ser lite halvkonstigt med lite för mkt bling men man kan ju testa

Ser mycket bra ut!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Efter lite surfande, tittande och läsande så har jag läst lite skräck historier om när Bitspower Crystal-link tappat greppet om rör som "hänger" i dessa. Och detta har blivit riktigt dyrt för några. Alltså när röret hänger och rörets vikt drar sig ur med tiden. Så nu börjar jag ifrågasätta om jag ska ha detta på hela bygget. Kanske kan ha det typ mellan GPU och CPU. Och där de håller upp av sig själv. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Kanske ska kombinera lite kromade rör med svart slang som är sleevad? Behöver erat råd i frågan.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Efter lite surfande, tittande och läsande så har jag läst lite skräck historier om när Bitspower Crystal-link tappat greppet om rör som "hänger" i dessa. Och detta har blivit riktigt dyrt för några. Alltså när röret hänger och rörets vikt drar sig ur med tiden. Så nu börjar jag ifrågasätta om jag ska ha detta på hela bygget. Kanske kan ha det typ mellan GPU och CPU. Och där de håller upp av sig själv. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Kanske ska kombinera lite kromade rör med svart slang som är sleevad? Behöver erat råd i frågan.

Kör på med rören :), en liten omärkbar klick med superlim precis utanför fittingsen och röret borde hålla dem på plats för alltid...

EDIT:
Dock så kan man ju snurra loss röret ut fittingsen sedan ifall det skulle behövas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Efter lite surfande, tittande och läsande så har jag läst lite skräck historier om när Bitspower Crystal-link tappat greppet om rör som "hänger" i dessa. Och detta har blivit riktigt dyrt för några. Alltså när röret hänger och rörets vikt drar sig ur med tiden.

Det finns väl hundratals skräckhistorier om att vanliga slangar lossnar ur kopplingar också, är detta något som ofta händer eller är det några enstaka som haft otur?

Permalänk
Medlem

Ni och frugan min övertalade mig. Det får bli rör!

Då var allt beställt från Highflow. No return now

Har ju redan köp rör och rör-böjare och allt. Känns lite dåligt att bara ge upp projektet med rör.

Hoppas det kommer under veckan. Troligtvis skickas mitt grafikkort här i veckan också. Så det kan bli en intressant helg att se fram imot.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Eller så plockar du hem ett par av dom kopplingarna jag hittade åt dig. Dom gänger du rakt i blocken (med lite lin eller ev. teflonsnöre) och slipper rör som ramlar ur

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, älskar den cleana looken med polerade rör istället för slangar. Kanske hade varit fett med mattsvarta rör?
10 tummar upp och lycka till!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Fan va less jag blir. Nu verkar det som jag inte får nått 680 Direct CuII levererat under hela maj månad enlikt leveratören.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Fan va less jag blir. Nu verkar det som jag inte får nått 680 Direct CuII levererat under hela maj månad enlikt leveratören.

Riktigt segt mannen
Vad skall du göra under tiden? går ju inte att mäta rören nu ju :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Riktigt segt mannen
Vad skall du göra under tiden? går ju inte att mäta rören nu ju :/

Får köra på den integrerade GPUn. Får bara dra en slang där rören ska gå till GPUn sålänge. Men resten av alla delar borde komma snart så jag kan iaf göra klart en viss del.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Får köra på den integrerade GPUn. Får bara dra en slang där rören ska gå till GPUn sålänge. Men resten av alla delar borde komma snart så jag kan iaf göra klart en viss del.

Ahh bara att bita ihop helt.
Hoppas dem kommer tidigare än sagt

Permalänk
Medlem

Kvälls uppdateringen. Nu har jag fått anslutningarna från Highflow. Vad tror ni? Rätt nöjd hur det ser ut faktiskt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Kvälls uppdateringen. Nu har jag fått anslutningarna från Highflow. Vad tror ni? Rätt nöjd hur det ser ut faktiskt.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/15/P1030065....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/15/P1030066....

Det är nästan så att det spänner lite i brallan:)
Skulle dock inte bli ledsen för fler och lite större uppgraderingar.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Det är nästan så att det spänner lite i brallan:)
Skulle dock inte bli ledsen för fler och lite större uppgraderingar.

Hehe, vad ska man säga? Tack antar jag. Men lugn du. Det kommer massor nu snart. Bara det att jag väntat in en massa saker. Men nu är det bara grafikkort kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Detta kommer nog bli VÄLDIGT lyckat!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q