Permalänk

Detta bara måste följas. Får jag fråga dig hur du hade tänkt fästa "täckplåten" som ska dölja nätagget?

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Detta bara måste följas. Får jag fråga dig hur du hade tänkt fästa "täckplåten" som ska dölja nätagget?

Har inte riktigt kommit dit ännu. Troligtvis det sista jag gör. Antagligen ska den skruvas fast eller så är det dubbelhäftad karosseri tejp som gäller. Får se vad som blir snyggaste och håller bäst. Vill försöka att inte borra för mycket i chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Rör är helt klart ett spännande koncept, snygg "täckplåt" dessutom!

Permalänk

Ser riktigt coolt ut! Hoppas du reder ut det hela, ser svårt ut xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Rör är helt klart ett spännande koncept, snygg "täckplåt" dessutom!

Skrivet av Kevin1992:

Ser riktigt coolt ut! Hoppas du reder ut det hela, ser svårt ut xD

Man tackar!

Sry för att jag inte uppdaterat på ett tag. Men haft en del att göra samt väntar fortfarande på grafikkortet. Utan detta kan jag inte börja borra i täckplåten. Måste veta mått m.m.

Har fått lite andra grejor idag dock.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kvällens uppdatering. Får underhålla mig med att experimentera med olika saker och kameran nu när projektet står stilla pga denna jobbiga brist på grafik-kretsar. Men men, får vara mer i solen. Får nöja mig med det

Här kommer iaf några nya bilder

Hoppas ni gillar svart, rött och krom ihop.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Kvällens uppdatering. Får underhålla mig med att experimentera med olika saker och kameran nu när projektet står stilla pga denna jobbiga brist på grafik-kretsar. Men men, får vara mer i solen. Får nöja mig med det

Här kommer iaf några nya bilder

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/27/P1030083....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/27/P1030086....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/27/P1030087....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/27/P1030094....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/05/27/P1030095....

Hoppas ni gillar svart, rött och krom ihop.

Snyggt!
Frågan är bara vad som hänt med din profilbidl:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Snyggt!
Frågan är bara vad som hänt med din profilbidl:)

Haha, gillar du inte mitt lilla lejon?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Haha, gillar du inte mitt lilla lejon?

Jo, kommer ta ett tag att bli van med det bara:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Jo, kommer ta ett tag att bli van med det bara:)

Hehe, vet dock inte om jag ska ha den kvar. Ett litet test bara. Det är nog som du säger. Man fastnar lätt för "folks" profil-bilder.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Jag gillart!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa fläktarna. Det jag provat iaf är lovande. Faktiskt överaskande tysta vid 100%. Inga konstiga ljud från motor m.m. Men jag kör ju ASUS egna "inbyggda fläktkontroller" på moderkortet. Så de är totalt ljudlösa när datorn står Idle. Static Pressure (SP) fläktar på radiatorn. Och sen en 140mm High Airflow i toppen (AF).

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Gillar detta skarpt Rizzt!!! Ser fram emot slutresultatet

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Har plockat ihop allt för ett test. Dock har jag inte GPU blocket ännu. Så jag har tillfälligt dragit ett rör till CPUn.

Här har ni några bilder. Själva placeringen av SSD m.m. kan ändras. Denna hänger bara för innan jag hunnit fundera ut placeringen av denna. Samt rören ska ju poleras upp samt snyggas till.

Grafikkortet hänger en aning fast nya Dc II kylaren ska ha bättre hållare. Men iofs ska denna bytas ut snart ändå.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Riktigt snyggt, Syns att grafikkortet väger lite om du förstår vad jag menar ^^

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Har plockat ihop allt för ett test. Dock har jag inte GPU blocket ännu. Så jag har tillfälligt dragit ett rör till CPUn.

Här har ni några bilder. Själva placeringen av SSD m.m. kan ändras. Denna hänger bara för innan jag hunnit fundera ut placeringen av denna. Samt rören ska ju poleras upp samt snyggas till.

Grafikkortet hänger en aning fast nya Dc II kylaren ska ha bättre hållare. Men iofs ska denna bytas ut snart ändå.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/06/02/P1030107....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/06/02/P1030108....

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/06/02/P1030105....

Man blir inte alls avundsjuk:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Rören är fint "dragna"

Permalänk
Medlem

snyggt som fan Rizzt, otroligt bra jobbat!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Det är något jag velat göra, att ha rör istället för slang.
Men om man köper kromade rör, blir inte dom repiga när man böjer dom?
Eller går det att polera bort?

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Det är något jag velat göra, att ha rör istället för slang.
Men om man köper kromade rör, blir inte dom repiga när man böjer dom?
Eller går det att polera bort?

Detta undrar jag också, och var har du köpt dina rör och verktyget till att böja de? Hur enkelt var det att få till bra böjar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Det är något jag velat göra, att ha rör istället för slang.
Men om man köper kromade rör, blir inte dom repiga när man böjer dom?
Eller går det att polera bort?

Skrivet av Marcusk:

Detta undrar jag också, och var har du köpt dina rör och verktyget till att böja de? Hur enkelt var det att få till bra böjar?

Köpte både rör bocknings verktyg samt rör på Biltema. Det är koppar rör så du kan böja för hand. Men då är det rätt stor risk att man får veck på röret. Att böja med rör bock är rekommenderat samt är inte alls svårt. Inte heller mäta. På verktyget så finns det en graderad skala på grader. Så det är bara o använda hjärnan och räkna lite. Här finns verktyget.. Och här rör

Röret jag dragit som sagt från "lådan" till CPU har sig några märken. Det var en överbliven bit jag använde. Går att få bort det mesta dock med Autosol. Men detta röret ska ju bort sen när blocket till graffet kommer.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Köpte både rör bocknings verktyg samt rör på Biltema. Det är koppar rör så du kan böja för hand. Men då är det rätt stor risk att man får veck på röret. Att böja med rör bock är rekommenderat samt är inte alls svårt. Inte heller mäta. På verktyget så finns det en graderad skala på grader. Så det är bara o använda hjärnan och räkna lite. Här finns verktyget.. Och här rör

Röret jag dragit som sagt från "lådan" till CPU har sig några märken. Det var en överbliven bit jag använde. Går att få bort det mesta dock med Autosol. Men detta röret ska ju bort sen när blocket till graffet kommer.

Tack så mycket. Snyggt bygge.
Har du något verktyg för hålen i röret? För det blir väl rätt vasst när man kapat ett rör?

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Tack så mycket. Snyggt bygge.
Har du något verktyg för hålen i röret? För det blir väl rätt vasst när man kapat ett rör?

Fil, och sandpapper

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

Fil, och sandpapper

Såna verktyg har jag.
12 mm rör och sli/crossfire kopplingar + rörbockningsverktyg + tålamod.
Det var inte svårare än så eller?
Är det provkört någon längre tid?
Man är lite orolig för läckor.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Proffsmobbare

Ser mycket bra ut, Rizzt! Imponerande.

Nästa gång du tar isär kylningen kanske du skulle kunna fila till röret från cpu->midplate, det ser ut att luta några grader. Kanske räcker med att trycka till den lite? Eller var det kanske just det röret som skulle bytas ut?

Hur som, helschysst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Såna verktyg har jag.
12 mm rör och sli/crossfire kopplingar + rörbockningsverktyg + tålamod.
Det var inte svårare än så eller?
Är det provkört någon längre tid?
Man är lite orolig för läckor.

Precis. Tar man sig tid bara o mäter ordenkligt är det ingen fara. Och läckor är nog inget problem. Rören sitter som gjutet i anslutnigarna. Sitter stenhårt. Måste ta i med handkraft för att rycka ur dom när dom sitter.

Skrivet av JaZid:

Ser mycket bra ut, Rizzt! Imponerande.

Nästa gång du tar isär kylningen kanske du skulle kunna fila till röret från cpu->midplate, det ser ut att luta några grader. Kanske räcker med att trycka till den lite? Eller var det kanske just det röret som skulle bytas ut?

Hur som, helschysst!

Jo, såg det jag med efter jag installerade graffet. Och det gör saken bara värre när kortet hänger ca 10mm i bakkanten. Då ser röret ännu snedare ut. Men det ska ju bort när blocket till grafik-kortet kommer. De ska släppa det i veckan fick jag reda på. Så då kommer det gå ett rör under kortet och sen ett rör från blocket till CPU. Så det kommer bli lite skillnad.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

Man använder ju rör dragning i hus som inte ska läcka så varför skulle det läcka i en dator?
(och ja, jag är rörläggare)

Glömde nämna att det finns ett gradverktyg för rör, så slipper du använda sandpapper.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Ser väldigt trevligt ut Rizzt!
Man blir ju sj sugen att leka med vatten

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Proffsmoddare

Det ser fantastiskt trevligt ut Rizzt! Väldigt rent och fint! Ett gäng schyssta bilder på det där.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det ser fantastiskt trevligt ut Rizzt! Väldigt rent och fint! Ett gäng schyssta bilder på det där.

Bilder på det kommer. Det kan jag lova. Måste bara snygga till lite. Allt var ju bara provisoriskt ihop-plockat.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x