Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut!, sandfyller du rören? har du märkt någon skillnad mellan rör och slang flödesmässigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Englund!:

Ser väldigt bra ut!, sandfyller du rören? har du märkt någon skillnad mellan rör och slang flödesmässigt?

Nej, det behövs inte. De blir så fina böjar ändå. Och har inte märkt något med flödet. Är ju ~11mm diameter inuti. Rören är 12 ytter. Så i stort sätt samma som slangar. Böjarna ser inte alltså ut som det hindrar flödet.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fna, nu känner jag mig otroligt besviken på EK. De har nu släppt block till Asus 680 DC II. MEN, dessa funkar inte med original backplate och att dessa bara har anslutningar på undersida samt någonsorts adapter så man kan ansluta via sidan.. va fan har dom gjort så för?! Varför inte göra som dom gjorde innan. Jösses. Nu börjar jag tvivla på att jag vill ha ett EK block på grafik-kortet.

Se, http://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109856406.pdf så förstår ni vad jag menar.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Fna, nu känner jag mig otroligt besviken på EK. De har nu släppt block till Asus 680 DC II. MEN, dessa funkar inte med original backplate och att dessa bara har anslutningar på undersida samt någonsorts adapter så man kan ansluta via sidan.. va fan har dom gjort så för?! Varför inte göra som dom gjorde innan. Jösses. Nu börjar jag tvivla på att jag vill ha ett EK block på grafik-kortet.

Se, http://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109856406.pdf så förstår ni vad jag menar.

EK har börjat med en ny design, alla nya grafikblock kommer tydligen se ut så där och ha anslutningar bara på botten, förmodligen för att de ska kunna sälja fler bryggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

EK har börjat med en ny design, alla nya grafikblock kommer tydligen se ut så där och ha anslutningar bara på botten, förmodligen för att de ska kunna sälja fler bryggor.

Jävla påhitt är vad det är.. Där tappade dom en kund.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Jävla påhitt är vad det är.. Där tappade dom en kund.

så jävla trist att ek har börjat med en massa skit på sina block för att man ska köpa deras bridges samt att dom frostat acrylen nu är inte alls snyggt, och hur tänkte dom när dom gör typ 200 ringar på ett GPU block väldigt besviken...

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Röret är en aning snett. Men ska fixas. Har fått grafikkortet rakare iaf. Var ATX kabelhärvan som tryckte ner kortet en aning förut.

Men ska snart plockas ner igen. För jag har fått sprickor i reservoaren av någon anledning så EK har skickat mig ett nytt. Samt jag ska snygag till rören nu.
Jag kommer avakta lite med block till GPu för jag måste fundera lite på hur jag ska kunna göra det bra med EKs nya idéer som sagt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Då var blocket beställt. Efter mycket mätande och övervägande så har jag kommit fram att man visst kan ha original backplate. Samt de där ringarna kommer man inte se i mitt bygge ändå. Man vet ju aldrig, kanske ser det inte så dåligt ut i verkligheten.

Ska fota blocket när det kommer. De skickar med express så förmodligen på Torsdag. Då blir det troligtvis en del byggande samt en del bilder.

Så se fram emot en uppdatering snart.

Samt radiator ska lackas om. Den ser nästan brun ut mot resen av det svarta.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Då var blocket beställt. Efter mycket mätande och övervägande så har jag kommit fram att man visst kan ha original backplate. Samt de där ringarna kommer man inte se i mitt bygge ändå. Man vet ju aldrig, kanske ser det inte så dåligt ut i verkligheten.

Ska fota blocket när det kommer. De skickar med express så förmodligen på Torsdag. Då blir det troligtvis en del byggande samt en del bilder.

Så se fram emot en uppdatering snart.

Samt radiator ska lackas om. Den ser nästan brun ut mot resen av det svarta.

Två grejer:
1. Skulle du kunna ta typ 10 bilder på eks nya gpu block? Vore kul att se hur det faktiskt ser ut på ett grafikkkort
2. Ser att du har bytt avatar tillbaka till den tidigare, när man precis börjat memorera din "gamla":)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Två grejer:
1. Skulle du kunna ta typ 10 bilder på eks nya gpu block? Vore kul att se hur det faktiskt ser ut på ett grafikkkort
2. Ser att du har bytt avatar tillbaka till den tidigare, när man precis börjat memorera din "gamla":)

haha, folk klagade så Så det får bli denna framöver igen..

Men visst, ska ta ett gäng kort på både blocket av och på.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Tack för visat intresse!

Behöver erat råd. Tänkt använda koppar rör istället för slangar, eller altenativt kombinera. Råd och tips eftersökes. Det jag grublar över hur själva anslutningarna kommer fungera.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/04/16/86-980_l....

vet inte om du skippat kopparrör , men tänk på kondensbildning kan förekomma annars skulle du kört i icke krommat färgen e ju så mysig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

vet inte om du skippat kopparrör , men tänk på kondensbildning kan förekomma annars skulle du kört i icke krommat färgen e ju så mysig

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, jag kör kromade kopparrör. Men kan inte på långa vägar tro att det blir kondens på rören. Rören är alltid över rumstemperatur.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

vet inte om du skippat kopparrör , men tänk på kondensbildning kan förekomma annars skulle du kört i icke krommat färgen e ju så mysig

Skickades från m.sweclockers.com

Varför skulle det bli kondens på kopparrör som är varmare än omgivningstemperaturen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Varför skulle det bli kondens på kopparrör som är varmare än omgivningstemperaturen?

Jag tänkte mest på om kylningen är lägre tempratur än omgivningen i lådan risken finns ju alltid

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Jag tänkte mest på om kylningen är lägre tempratur än omgivningen i lådan risken finns ju alltid

Spelar ändå ingen roll, det måste vara en ordentligt lägre temperatur på vätskan då mot lufttemperaturen i låda, runt 10 grader. Tror inte heller att vattnet kommer vara kallare än chassits lufttemp.

Permalänk
Medlem

vattnet kan aldrig kylas under rumstemperatur. Skulle tro att min vatten temperatur är runt 30grader idle. Inte för att jag kunnat kolla. Men den borde ju vara runt vad tempen är på CPUn idle.. Eller iaf strax under. 40 grader är det nog som mest när man lirat nått spel i ett par timmar.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Bara backplaten som jag måste få till på nått vänster. Eller ev. göra min egen.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag gillar't

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Bara backplaten som jag måste få till på nått vänster. Eller ev. göra min egen.

Vet ej fan vad jag ska säga, helt otroligt snyggt!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jag gillar't

Skrivet av LTsm:

Vet ej fan vad jag ska säga, helt otroligt snyggt!

Tackar pöjker!

Fan va temperaturen gick ner på allt helt plötsligt. Räknade med att det skulle bli varmare vatten nu med GPU blocket. Men det vart helt plötsligt lägre på allt än när jag körde med ASUS egna kylare. Tror det har med att göra att ingen varm luft dumpas inne i chassit nu.

Ligger nu efter OCCT på GPU och Intel burn test på CPU tillsammas på 50grader på CPU samt GPU. Sjukt! Man bör inte underskatta en 240 radiators kapacitet tillsammans med en EK 2.2 pump.

+ Att datorn nu är helt knäpp-tyst. Bara det svaga brummandet från pumpen

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Bara backplaten som jag måste få till på nått vänster. Eller ev. göra min egen.

EK har en egen backplate till ditt grafikkort i deras webshop om inte ASUS backplate fungerar:

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc680-gtx-dcii-backplate-black.ht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

EK har en egen backplate till ditt grafikkort i deras webshop om inte ASUS backplate fungerar:

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc680-gtx-dcii-backplate-black.ht...

Mjo, vet. Men den föll inte i min smak.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Tackar pöjker!

Fan va temperaturen gick ner på allt helt plötsligt. Räknade med att det skulle bli varmare vatten nu med GPU blocket. Men det vart helt plötsligt lägre på allt än när jag körde med ASUS egna kylare. Tror det har med att göra att ingen varm luft dumpas inne i chassit nu.

Ligger nu efter OCCT på GPU och Intel burn test på CPU tillsammas på 50grader på CPU samt GPU. Sjukt! Man bör inte underskatta en 240 radiators kapacitet tillsammans med en EK 2.2 pump.

+ Att datorn nu är helt knäpp-tyst. Bara det svaga brummandet från pumpen

Snyggt:D ack att man inte kan göra så snyggt själv.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Datt bygge! kan ju bara dra en ps att ditt gamla array bygge håller ett asus 6970 dcII, men det åker snart tyvärr, älskar asus så mycket att det blir en zenbook

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

SJUKT snyggt, vad kostade rören + verktygen till dom? och var köptes dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Köpte både rör bocknings verktyg samt rör på Biltema. Det är koppar rör så du kan böja för hand. Men då är det rätt stor risk att man får veck på röret. Att böja med rör bock är rekommenderat samt är inte alls svårt. Inte heller mäta. På verktyget så finns det en graderad skala på grader. Så det är bara o använda hjärnan och räkna lite. Här finns verktyget.. Och här rör

Röret jag dragit som sagt från "lådan" till CPU har sig några märken. Det var en överbliven bit jag använde. Går att få bort det mesta dock med Autosol. Men detta röret ska ju bort sen när blocket till graffet kommer.

Skrivet av Wully:

SJUKT snyggt, vad kostade rören + verktygen till dom? och var köptes dom?

Kan inte riktigt förstå mig på vad EK sysslar med. Denna cirkeldesign och anslutningar bara undersidan, det är så otroligt dumt. Riktigt snyggt bygge i vilket fall! :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Kan inte riktigt förstå mig på vad EK sysslar med. Denna cirkeldesign och anslutningar bara undersidan, det är så otroligt dumt. Riktigt snyggt bygge i vilket fall! :>

Nej jag tycker inte blocket var någon hit heller. Det finns så få byggen det smälter in i.

Trevligt med uppdatering på loggen. Det ser bra ut

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Det blev riktigt bra!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS