Permalänk
Permalänk
Medlem

Det blev riktigt snyggt!
Men måste fråga, lutar grafikkortet verkligen så mycket, som tex. på denna bild (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/06/16/P1030160....) eller är det bara kameran som lutar lite för mycket åt höger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Det blev riktigt snyggt!
Men måste fråga, lutar grafikkortet verkligen så mycket, som tex. på denna bild (http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/06/16/P1030160....) eller är det bara kameran som lutar lite för mycket åt höger?

Grafik-kortet lutar kanske högst 1mm i bakkant. Har mätt och rören ska styva upp det hela. Nog kameran som spelar ett spratt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fick dit "backplate" igen genom att borra bort ett par distanser på plåten. (Se bild). Skruvarna som håller fast blocket blir i sig distanser (3st utöver de 4 runt kärnan). Resten av platserna skruvade jag fast som den de satt original. Samt de fyra hålen runt GPU kärnan funkar ypperligt utan att modda.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Den förtjänar du verkligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Fick dit "backplate" igen genom att borra bort ett par distanser på plåten. (Se bild). Skruvarna som håller fast blocket blir i sig distanser (3st utöver de 4 runt kärnan). Resten av platserna skruvade jag fast som den de satt original. Samt de fyra hålen runt GPU kärnan funkar ypperligt utan att modda.

Blev ju bra:) Har själv inte pengar eller villig att ta risken med vatten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska byta till paracord sleeve istället. Vad tycker ni?

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Rizzt:

Funderar på om jag ska byta till paracord sleeve istället. Vad tycker ni?

Är funderingen utan att vara under pistolhot?

Permalänk
Entusiast

Grymt snyggt! Du kan vänta dig massor av frågor i framtiden när jag ska försöka åstadkomma något liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Funderar på om jag ska byta till paracord sleeve istället. Vad tycker ni?

Jag rekommenderar inte det över vanlig sleeve, mycket svårare att få att ligga bra, kablarna håller sig inte kvar i samma position på samma sätt som vanligt sleevade kablar kan göra. Jag skulle satsat på MDPC istället om jag var du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Är funderingen utan att vara under pistolhot?

Hehe, näää, absolut inte. Fram med det nu!

Skrivet av Marcusk:

Jag rekommenderar inte det över vanlig sleeve, mycket svårare att få att ligga bra, kablarna håller sig inte kvar i samma position på samma sätt som vanligt sleevade kablar kan göra. Jag skulle satsat på MDPC istället om jag var du.

Jasså? Tycker det ser snyggare utan krympslang.

För krympslangen på det jag har nu har börjat släppa och så fort man gör nått med kablarna nu så drar jag ut sleeven ur kontakten. Därför ser det skit ut på bilderna. de sitter inte fast helt enkelt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Hehe, näää, absolut inte. Fram med det nu!

Jasså? Tycker det ser snyggare utan krympslang.

För krympslangen på det jag har nu har börjat släppa och så fort man gör nått med kablarna nu så drar jag ut sleeven ur kontakten. Därför ser det skit ut på bilderna. de sitter inte fast helt enkelt.

Paracord kan frönsa sig i ändarna också trots att du "eldar" lite med en tändare i ändarna tyvärr :/ själv nästan helt klar med mitt CX600 , och det e inte i närheten lia snyggt som MDPC tyvärr :/ så för min del blir de att införskaffa ett nytt nätagg o börja om från början o evt kränga iväg mitt nätagg

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Proffsmoddare

Grattis till lite exposure.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Paracord kan frönsa sig i ändarna också trots att du "eldar" lite med en tändare i ändarna tyvärr :/ själv nästan helt klar med mitt CX600 , och det e inte i närheten lia snyggt som MDPC tyvärr :/ så för min del blir de att införskaffa ett nytt nätagg o börja om från början o evt kränga iväg mitt nätagg

Se om jag kan snygga till min sleeve då genom att byta ut krympslangen. Och kanske lägga en droppe lim på varje så de håller sig på plats och inte kryper ur.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Jasså? Tycker det ser snyggare utan krympslang.

För krympslangen på det jag har nu har börjat släppa och så fort man gör nått med kablarna nu så drar jag ut sleeven ur kontakten. Därför ser det skit ut på bilderna. de sitter inte fast helt enkelt.

Om krympslangen lossnar enkelt har du förmodligen gjort något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Om krympslangen lossnar enkelt har du förmodligen gjort något fel.

Har gjort sånt här förut. Dock första gången det blir i denna stilen. Tror det är att AX aggen har tunnare kablar eller liknande. Nått stämmer inte riktigt. För när krympslangen är värmd så den inte "krymper" mer så är det fortfarande glapp mellan dessa och kabel. Ska prova igen helt enkelt. Kanske fått någon "bad batch" av krympslang eller nått.

Ska prova en annan sak jag håller på och spånar på också. Att inte köra krympslang alls fast på vanlig sleeve. Ska undersökas. har en idé hur detta skulle kunna gå att genomföra.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmobbare

Du kan köra slanglöst på MDPC-X genom att antingen crimpa kontakterna med sleeven på plats (kräver lite större crimps dock) eller smälta fast den på kabeln.

Personligen tycker jag att krympslangen gör det hela mycket snyggare, så jag hade nog satsat på att göra om det nuvarande isåfall. Ser bra ut i vilket fall Rizzt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Du kan köra slanglöst på MDPC-X genom att antingen crimpa kontakterna med sleeven på plats (kräver lite större crimps dock) eller smälta fast den på kabeln.

Personligen tycker jag att krympslangen gör det hela mycket snyggare, så jag hade nog satsat på att göra om det nuvarande isåfall. Ser bra ut i vilket fall Rizzt!

Ja vi får se. Blir nog bara att byta krympslangen iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Rizzt:

Ja vi får se. Blir nog bara att byta krympslangen iaf.

Tror det blir bättre faktiskt. Paracord borde (i min mening) lämnas till klättring och fallskärmshoppning, datorvärlden behöver den inte.

Hur upplever du EK-blocken när nipplarna bara kan monteras i ena riktningen? Hade samma problem med mitt DCII-kort, men verkar vara den visan EK kör på nu oavsett kort om man inte lirar deras bryggor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Tror det blir bättre faktiskt. Paracord borde (i min mening) lämnas till klättring och fallskärmshoppning, datorvärlden behöver den inte.

Hur upplever du EK-blocken när nipplarna bara kan monteras i ena riktningen? Hade samma problem med mitt DCII-kort, men verkar vara den visan EK kör på nu oavsett kort om man inte lirar deras bryggor.

Mjo, funkar ju. Även om jag personligen hade tyckt det vore snyggare med det gamla sättet att ansluta på.

...

Ska fixa till sleevningen sen blir det nya bilder igen. Galleriet är nu borttaget om någon undrar.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Mjo, funkar ju. Även om jag personligen hade tyckt det vore snyggare med det gamla sättet att ansluta på.

...

Ska fixa till sleevningen sen blir det nya bilder igen. Galleriet är nu borttaget om någon undrar.

Vänta nu...Vart är din EK-bridge som man får med alla nya CSQ GFX block? vad jag vet så fär man en sådan och då har man samma anslutningsmöjligheter som på de gamla korten.

Jag tycker du borde göra om krympslangen...men gör inte om det för mycket på en o samma sleevad kabel då sleeven inte kommer att fästa till slut pga av att den plattnar till. Då får man byta ut sleevebiten vilket inte bör vara några problem egentligen

Att crimpa MDPC-X sleevet är en historia i sig och tyvärr tänker jag inte gå ut med hurvida jag går till väga och vad för material jag använder till detta
Jag kommer att avslöja detta vid ett senare tillfälle men personligen så är heatshrinked sleeving så mycket snyggare!
Jobba extra mycket på att få sleevet och krympslangen på rätt ställer gör en stor skillnad, visst kanske det tar mer tid och tålamod...slutresultatet blir sjukt mycket bättre.
Tycker även att du bör använda dig utav Color-X istället för det röda, eller bara lägga till lite utav den.

Permalänk

Jag drog några varv eltejp där krympslangen sitter så kablarna blir tjockare.
Tycker krympslangen satt bättre då.
Men jag tycker paracord utan krympslang är snyggare, iallafall på 24 pin och pci-e.
Men om man tittar på jazid och kosovars perfekta jobb så är ju det otroligt snyggt.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

---------------
Håller med dem till fullo, grattis måste jag ju tillägga!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Vänta nu...Vart är din EK-bridge som man får med alla nya CSQ GFX block? vad jag vet så fär man en sådan och då har man samma anslutningsmöjligheter som på de gamla korten.

Jag tycker du borde göra om krympslangen...men gör inte om det för mycket på en o samma sleevad kabel då sleeven inte kommer att fästa till slut pga av att den plattnar till. Då får man byta ut sleevebiten vilket inte bör vara några problem egentligen

Att crimpa MDPC-X sleevet är en historia i sig och tyvärr tänker jag inte gå ut med hurvida jag går till väga och vad för material jag använder till detta
Jag kommer att avslöja detta vid ett senare tillfälle men personligen så är heatshrinked sleeving så mycket snyggare!
Jobba extra mycket på att få sleevet och krympslangen på rätt ställer gör en stor skillnad, visst kanske det tar mer tid och tålamod...slutresultatet blir sjukt mycket bättre.
Tycker även att du bör använda dig utav Color-X istället för det röda, eller bara lägga till lite utav den.

Se denna bild. Så ser du att det enda man får med är en link till sidan. Alltså anslutningar snett från sidan. Och det funkar inte alls för mig. Då inte rören skulle ha passat alls då för jag ändå hade fått använda 90-graders anslutningar.

Color-X tycker jag är för mörk. Men en blandning är ju en idé. Ska titta på det då jag har lite color-x liggandes faktiskt.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Blev sjukt bra det där!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Se denna bild. Så ser du att det enda man får med är en link till sidan. Alltså anslutningar snett från sidan. Och det funkar inte alls för mig. Då inte rören skulle ha passat alls då för jag ändå hade fått använda 90-graders anslutningar.

Color-X tycker jag är för mörk. Men en blandning är ju en idé. Ska titta på det då jag har lite color-x liggandes faktiskt.

Jag tänkte väl det, ahaa då förstår jag :/

Kör på en blandning och jobba lite extra med krympslangen och sleevet så ska det nog bli skitbra, glöm inte stretcha sleevet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Jag tänkte väl det, ahaa då förstår jag :/

Kör på en blandning och jobba lite extra med krympslangen och sleevet så ska det nog bli skitbra, glöm inte stretcha sleevet också

Ja, jag är inte nybörjare direkt. gjort några agg genom tiderna nu.

Ska se om jag kan lösa det. Men inte just nu. Nu måste jag priotera annat i livet än en dator.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på sleevningen igen och lossat allt. Behöver inte byta krympslangen utan jag värmer bara upp de igen och pressar fast dom över stiftet. Nu ser det betydligt bättre ut igen. Och sitter stadigt. För allt var ju bra från början, då alla krympslangar är i samma längd osv.

Har dock inte hunnit klart allt. Men slänger upp några bilder så fort jag hinner.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x