Permalänk

Jag slog till på en skäggtrimmer när det var Hushållsrea, får se om det dyker upp nån spännande datorkomponent!

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sampabowie:

Jag slog till på en skäggtrimmer när det var Hushållsrea, får se om det dyker upp nån spännande datorkomponent!

/S

Skäggtrimmer borde bundlas med Guild Wars 2 imo!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186795:

Att köpa Guild Wars 2, eller att inte köpa, det är frågan...

Det var ju inte ens rabatt på GW2, ändå stod det listat under super-rean -.-

Skrivet av THURGOOD:

Nej de fanns ju bara 2 att välja på

Snacka om förvirring när jag tänkte rätta dig att de faktiskt hade 2 SSDs, men nu läser jag att du har skrivit 2.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Skäggtrimmer borde bundlas med Guild Wars 2 imo!

Så att alla snorisar kan raka av sig moppemuschan När dem sen ska söka jobb, haha.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Det var ju inte ens rabatt på GW2, ändå stod det listat under super-rean -.-

Dom har fixat nu! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=748881 299kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Att komplett kallar google nexus för 26% prissänkt ser jag som en rent ärende för vilseledande marknadsföring.
Komplett har legat på priset 4489 sedan den 16 mars, i förrgår höjde komplett priset med 501kr, för att idag sänka med 1300kr och kalla det en sänkning på 26%. I själva verket är det en sänkning med 8,2%, mycket fult spel.
Då cdon blev anmälda för samma sak så ska även komplett anmälas för detta.

Hur fick du ut 8,2%? Jag får det till 18 :s

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

Synd att dom ska ha 59kr frakt, vilket är rena rånet för ett spel.

Lite snabb där, fanns visst 39kr också. Någon som vet hur snabbt man får betakoderna från komplett?

Permalänk
Skrivet av Oskalliator:

Där for Kompletts erbjudande, tack för länken. Ska tänka lite mer då jag tänkte uppgradera CPUn också i samma veva.

Skrivet av screamin-daemon:

Vet inte vilken cpu du är intresserad av men cdon har även rea på 2700K för 2190 - 5% swecrabatt = 2080:- . Dock tillfälligt slut (risk att dom kommer höja priset igen).

Jo såg trådarna om det, tyvärrr lite för sent. Just nu tänker jag främst på en 3570K eftersom jag föredrar att ha den nyaste chipsettet etc, men vet inte riktigt om det är smartast att göra så i detta fall.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Inaktiv

Någon som har koll på NETGEAR Dual Band Wireless-N Router 3800?
Värt ett köp för 666 kr?

Permalänk
Medlem

Får se vad ljud & bild har att erbjuda!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Beställde precis ett ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155. Hade tidigare beställt ett MSI Z68A-GD55 (G3) Socket 1155, Z68 på Cdon för ungefär samma pris men tänkte skicka tillbaka det eftersom jag hellre har ett moderkort från Asus än MSI. Kommer jag få några andra fördelar av bytet?

Permalänk
Medlem

@Pinguii

Köp inte Razer-headsettet, jag har det, och det läcker ljud som fan.
Sitter du med polarna i Skype osv samtidigt som du spelar ex BF3 så får du typ spela på lägsta volym för att dem inte skall höra ditt "spel-ljud".
Jag tänker slå till och uppgradera till G35 på rekommendation av en kompis. Chattde precis med honom på Skype och bad honom precis spela upp något på maxvolym, och jag kan säga att jag hörde inte ett skit av det han spelade upp, utan bara hans röst.
Han lovordade basåtergivningen i G35an också.
Jag hade köpt G35 om jag var dig.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

Nice! eller :)?

nice men det som står "18-19 " - "19-20" är det bara under dessa tider som ex datorutrustning (avdelningen ) är på rea ? tänkte nämligen att det kanske skulle vara nice med en beställning av en dator skärm, men morssan har mitt bankkort då jag inte har en wallet ^^, vad tror ni dem menar med " sista chansen " ? tror ni det finns chans och beställa denna ---> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648274 innan det avslutas ? :), btw har vi sweclockers någon "något" extra erbjudande som medlem t,ex fri frakt :)? tack för svar i förväg!

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Skrivet av pasta med ingon:

Beställde precis ett ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155. Hade tidigare beställt ett MSI Z68A-GD55 (G3) Socket 1155, Z68 på Cdon för ungefär samma pris men tänkte skicka tillbaka det eftersom jag hellre har ett moderkort från Asus än MSI. Kommer jag få några andra fördelar av bytet?

Hoppar på det tåget, 16 fasers strömförsörjning borde väl va bra till nåt tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

@Pinguii

Köp inte Razer-headsettet, jag har det, och det läcker ljud som fan.
Sitter du med polarna i Skype osv samtidigt som du spelar ex BF3 så får du typ spela på lägsta volym för att dem inte skall höra ditt "spel-ljud".
Jag tänker slå till och uppgradera till G35 på rekommendation av en kompis. Chattde precis med honom på Skype och bad honom precis spela upp något på maxvolym, och jag kan säga att jag hörde inte ett skit av det han spelade upp, utan bara hans röst.
Han lovordade basåtergivningen i G35an också.
Jag hade köpt G35 om jag var dig.

G35 är bättre äv de 2 headsetten ja däremot så är G35ans byggkvalité något att ifrågasätta. Det är i stort sätt 100% att en av hörlurarna kommer att lossna inom 4år. Mitt gjorde det som tur va innan garantitiden gick ut så jag bytte till annat headset mot mellanskillnad (Sennheiser PC-360) men min brors gick sönder kort efter att hans garanti tog slut. Han "turkmeckade" ihop det igen dock med tejp osv men nu har t.o.m. andra luren lossnat så det var bara o slänga denna gången Hans var för övrigt inte ens 3 år gammalt.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Drog ett Asus P8Z77-V PRO för 990:- Försvann tydligen ur sortimentet efter jag beställde. Hoppas jag får det iaf!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

@Shinjed
Man får vara försiktig med sina grejer;)
Kompisen till mig har haft sitt G35 i ett år, inga problem med byggkvalitén för honom.
Men jag hör vad du säger..
Jag får tänka så här; Den dagen, den sorgen!

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

Blev Guild wars 2 i alla fall. Ganska bra pris även med frakt om man jämför med andra ställen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Banjorush:

Hoppar på det tåget, 16 fasers strömförsörjning borde väl va bra till nåt tycker man

Det låter trevligt. Själv fick jag panik när jag inte hittade mitt kreditkort samtidigt som lagersaldot rasade. Det slutade med att jag beställde det på faktura istället:D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

G35 är bättre äv de 2 headsetten ja däremot så är G35ans byggkvalité något att ifrågasätta. Det är i stort sätt 100% att en av hörlurarna kommer att lossna inom 4år. Mitt gjorde det som tur va innan garantitiden gick ut så jag bytte till annat headset mot mellanskillnad (Sennheiser PC-360) men min brors gick sönder kort efter att hans garanti tog slut. Han "turkmeckade" ihop det igen dock med tejp osv men nu har t.o.m. andra luren lossnat så det var bara o slänga denna gången Hans var för övrigt inte ens 3 år gammalt.

Skrivet av Madchild:

@Shinjed
Man får vara försiktig med sina grejer;)
Kompisen till mig har haft sitt G35 i ett år, inga problem med byggkvalitén för honom.
Men jag hör vad du säger..
Jag får tänka så här; Den dagen, den sorgen!

Tackar för svar, blev ett G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

@Shinjed
Man får vara försiktig med sina grejer;)
Kompisen till mig har haft sitt G35 i ett år, inga problem med byggkvalitén för honom.
Men jag hör vad du säger..
Jag får tänka så här; Den dagen, den sorgen!

Vi var och är försiktiga med våra grejjor, säger just det att de fungerar säkert bra i 1-2 år men räkna inte med mycket mer, även vid vanligt användande.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Meh ... trodde det skulle komma upp lite tangentbord nu på "Datorer, Komplett PC & Datortillbehör" !

Permalänk
Medlem

En snabb fråga ? är denne prisvärd eller, funderar skarpt på den http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654274

Permalänk
Medlem

Vart ett Asus P8Z77-V PRO 990kr för mig med, impuls köp i sista stunden.
Hade egentligen inte tänkt uppgradera än (sitter fortfarande på en Core2Duo E8600 @ 4ghz) men det bidde bara så.
Har inte riktigt hållit koll på utvecklingen på sistone, vad finns det för fina 22nm prollar att titta på till nya moderkortet?
Kanske nått tips på minnen också?

Hoppas man får ett bara!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av basseofc:

En snabb fråga ? är denne prisvärd eller, funderar skarpt på den http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=654274

Frågar samma sak!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grizzok:

Vart ett Asus P8Z77-V PRO 990kr för mig med, impuls köp i sista stunden.
Hade egentligen inte tänkt uppgradera än (sitter fortfarande på en Core2Duo E8600 @ 4ghz) men det bidde bara så.
Har inte riktigt hållit koll på utvecklingen på sistone, vad finns det för fina 22nm prollar att titta på till nya moderkortet?
Kanske nått tips på minnen också?

Hoppas man får ett bara!

Jag tycker faktiskt att du ska köra på en 2700k på cdon för bara 2190kr där du får pris/prestanda.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grizzok:

Vart ett Asus P8Z77-V PRO 990kr för mig med, impuls köp i sista stunden.
Hade egentligen inte tänkt uppgradera än (sitter fortfarande på en Core2Duo E8600 @ 4ghz) men det bidde bara så.
Har inte riktigt hållit koll på utvecklingen på sistone, vad finns det för fina 22nm prollar att titta på till nya moderkortet?
Kanske nått tips på minnen också?

Hoppas man får ett bara!

Skrivet av anon186795:

Frågar samma sak!

Den är prisvärd, den klarar det mesta: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.h...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grizzok:

Vart ett Asus P8Z77-V PRO 990kr för mig med, impuls köp i sista stunden.
Hade egentligen inte tänkt uppgradera än (sitter fortfarande på en Core2Duo E8600 @ 4ghz) men det bidde bara så.
Har inte riktigt hållit koll på utvecklingen på sistone, vad finns det för fina 22nm prollar att titta på till nya moderkortet?
Kanske nått tips på minnen också?

Hoppas man får ett bara!

Sandy bridge är ett bättre köp än Ivy egentligen.
I alla fall om man ska överklocka, för Sandy går bra mycket svalare.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xion92:

De har andra CL, varför inte satsa på triple channel ifrån början?