Geforce GTX 690 anländer till testlabbet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Manneh:

Det jag vill veta och antar att andra vill veta med är hur det står till ned microstuttering, ljudnivå, strömförbrukning och andra saker man inte kan gissa sig till.

Skickades från m.sweclockers.com

Microstuttering är inte löst, ljudnivån är högre, strömförbrukning likaså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Microstuttering är inte löst, ljudnivån är högre, strömförbrukning likaså.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

"As for prices, NVIDIA informed us that apart from its US MSRP of US $999, Britons will be staring at a £829 price-tag, and continental Eurozone buyers at 829€ (excl. VAT). Expect a thorough performance review on May 03."

Källa: http://www.techpowerup.com/165149/A-...-Doorstep.html

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Är ju inget farligt så länge man inte är kladdig om händerna. Chilla!

Du har fel, det är i alla fall olämpligt att röra pcb'en över huvudtaget speciellt när man ej är esd skyddad. Men du gör som du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har fel, det är i alla fall olämpligt att röra pcb'en över huvudtaget speciellt när man ej är esd skyddad. Men du gör som du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sällan något problem. Men så klart vill man vara 100% säker så. Något ESD-band har skyddat mig. Räcker och ta på chassiet först innan pillar med datorkomponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Det är sällan något problem. Men så klart vill man vara 100% säker så. Något ESD-band har skyddat mig. Räcker och ta på chassiet först innan pillar med datorkomponenter.

Det där med att ta i chassit eller element eller vad det nu kan vara skulle hjälpa är tyvärr faktiskt inte sant. Du behöver ha kontinuerlig kontakt för att du ska ha någon nytta av det. Men ofta blir det inga skador som märks men varför ta risken när armbandet kostar 19kr surt att bli av med ett kort för 9k då :P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jag skulle aldrig betala mer än 2995 men så köper jag ett nytt nästan vid varje generations skifte också.

Att det ska ta sån lång tid att komma ut med ett GTX 670.

GTX 690 köps ju bara av 0,001% av kundmassan så varför lägga så stor energi på en lansering av det?!

Jag tycker att nVidia bär sej korkat åt men det har dom ju gjort i några års tid nu så det verkar hänga i.

Det ända dom vill vissa här är att "det går att göra" Så vad vd Jen-Hsun Huang menar med att 180 miljoner spelare i kina (eller vilken siffra det nu var) ska få nöjet/råd att testa det undrar jag med! 8000-9000kr är väldigt mycket pengar för många.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har fel, det är i alla fall olämpligt att röra pcb'en över huvudtaget speciellt när man ej är esd skyddad. Men du gör som du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev i en annan tråd! Hårdvaran pallar mer än du tror!
Och jag har flyttkartonger med hårdvara och har misshandlat riktigt kraftigt (gammal hårdvara) men ändå så har den fungerat felfritt, fast den är 5-8 år gammal!
Men fortsätt du med ESD armband och att hålla all hårdvara "rätt" Jag beundrar dig verkligen för att du pallar!! (och jag menar det)

Själv tycker jag det är bortkastad tid

Många hatar det jag skriver, jag vet! Men ESD (och jag vet om att den kan komma "om flera år" men den har aldrig kommit till mig) är överskattat!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det ända dom vill vissa här är att "det går att göra" Så vad vd Jen-Hsun Huang menar med att 180 miljoner spelare i kina (eller vilken siffra det nu var) ska få nöjet/råd att testa det undrar jag med! 8000-9000kr är väldigt mycket pengar för många.

Som jag skrev i en annan tråd! Hårdvaran pallar mer än du tror!
Och jag har flyttkartonger med hårdvara och har misshandlat riktigt kraftigt (gammal hårdvara) men ändå så har den fungerat felfritt, fast den är 5-8 år gammal!
Men fortsätt du med ESD armband och att hålla all hårdvara "rätt" Jag beundrar dig verkligen för att du pallar!! (och jag menar det)

Själv tycker jag det är bortkastad tid

Många hatar det jag skriver, jag vet! Men ESD (och jag vet om att den kan komma "om flera år" men den har aldrig kommit till mig) är överskattat!

Det kan vara så att förut var saker och ting mycket mer ESD känsliga, men nu skryter ju moderkorts företagen om ESD protection osv.. Gissar på att de slänger på lite coating av något slag på PCB'n som skydd

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som jag skrev i en annan tråd! Hårdvaran pallar mer än du tror!
Och jag har flyttkartonger med hårdvara och har misshandlat riktigt kraftigt (gammal hårdvara) men ändå så har den fungerat felfritt, fast den är 5-8 år gammal!
Men fortsätt du med ESD armband och att hålla all hårdvara "rätt" Jag beundrar dig verkligen för att du pallar!! (och jag menar det)

Själv tycker jag det är bortkastad tid

Många hatar det jag skriver, jag vet! Men ESD (och jag vet om att den kan komma "om flera år" men den har aldrig kommit till mig) är överskattat!

Vi kan säga såhär officiellt är jag bror duktig inofficiellt är jag la som de flesta andra med min egen hårdvara. Men försöker i allafall sköta det;)

Jag fick även gå en liten kurs för att få ett intyg(en eftermiddag så jag är absolut ingen expert) de nämnde att elektroniken blir känsligare ju finare den är. Så ju mer de krymper cpuerna osv desto känsligare kommer det bli.

Alla gör dock som de vill och som du säger är hårdvaran hyffsat hållbar så risken är la liten men den existerar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Får hoppas att 7990 från AMD kommer snart så att priset blir mer humant än vad det förväntas bli.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Lider dual-kort också av micro-stuttering?

Jag har ALDRIG märkt det på mitt 5970 jag haft 2-3 år och spelat FPS-spel seriöst som CS 1.6 och Battlefield BC2 framgångsrikt. Och jag är väldigt kräsen och märker direkt om fps sjunker eller om det hackar till.

Jag skulle nog säga (utan att ha fakta eller erfarenhet av det) att det inte är ett problem på nyare grafikkort. Har svårt att tro att det enbart är mitt 5970 som är perfekt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Fast det du säger stämmer ju inte heller. Bär personen på en statisk laddning ( tagit av sig en jacka eller liknade) så laddar han ur den när han tar i elementet, sedan att det inte hjälper mot uppbyggnaden av en ny urladdning är ju en annan sak.

/Aragon

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det där med att ta i chassit eller element eller vad det nu kan vara skulle hjälpa är tyvärr faktiskt inte sant. Du behöver ha kontinuerlig kontakt för att du ska ha någon nytta av det. Men ofta blir det inga skador som märks men varför ta risken när armbandet kostar 19kr surt att bli av med ett kort för 9k då :P.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Fast det du säger stämmer ju inte heller. Bär personen på en statisk laddning ( tagit av sig en jacka eller liknade) så laddar han ur den när han tar i elementet, sedan att det inte hjälper mot uppbyggnaden av en ny urladdning är ju en annan sak.

/Aragon

Jag skrev ju det också? Skrev ju "Du behöver ha kontinuerlig kontakt för att du ska ha någon nytta av det." visst blir du av med laddningen du har när du jordar dig men några sekunder senare har du troligtvis byggt upp en ny.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du har fel, det är i alla fall olämpligt att röra pcb'en över huvudtaget speciellt när man ej är esd skyddad. Men du gör som du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

PCB't består ju till största delen av icke ledande material. Det man bör undvika att peta på är ledningsbanor och komponenter. Längst ut på toppen mellan pci-e anslutningarna, har du inget som leder. Hur säkert som helst att hålla runt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

PCB't består ju till största delen av icke ledande material. Det man bör undvika att peta på är ledningsbanor och komponenter. Längst ut på toppen mellan pci-e anslutningarna, har du inget som leder. Hur säkert som helst att hålla runt.

Jaja jag får la ge mig försökte bara förklara det enkelt. Du förstår nog hur jag menade inte helt ovanligt att man ser folk hålla i grejerna på följande sätt skulle det kortet sakna backplate hade det varit lite olämpligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

vinner jag på lotto så blire 2 st i sli dirr!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det där med att ta i chassit eller element eller vad det nu kan vara skulle hjälpa är tyvärr faktiskt inte sant. Du behöver ha kontinuerlig kontakt för att du ska ha någon nytta av det. Men ofta blir det inga skador som märks men varför ta risken när armbandet kostar 19kr surt att bli av med ett kort för 9k då :P.

visst har jag mitt esd-band kopplat på chassiekanten men det betyder inte att jag tror att det hjälper. Förresten om man nu kör den runt en handled betyder det bara att man kan grejja med esd-handen och den andra är handikappad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

visst har jag mitt esd-band kopplat på chassiekanten men det betyder inte att jag tror att det hjälper. Förresten om man nu kör den runt en handled betyder det bara att man kan grejja med esd-handen och den andra är handikappad?

Det ska inte spela roll vart bandet sitter så länge du har det i kontakt med hud. En fotled tycker jag är skönast så man har båda händer fria.

Känns som vi är väldigt off topic nu

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Vill inte ni visa ett test så visar jag ett

Spoiler

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Bästa Sweclockers

Det här är första gången jag ser en separat nyhetsartikel som berättar att ni fått in en viss ny komponent för test. Är det så att ni gjort en egen artikel om detta pga att tillverkaren i fråga paketerat komponenten på ett okonvensionellt sätt i en trälåda med medföljande kofot eller är det på grund utav att ni ändrat policy och från och med nu alltid kommer att berätta när en ny komponent levereras till redaktionen för test.

Jag bara undrar, för det är lätt att tro att ni annars skulle ge extra uppmärksamhet på nyhetsplats för tillverkare vars recensionsexemplar levereras på ett annorlunda sätt.

Edit: Vilket alltså då skulle betyda att tillverkarna iom detta enkelt kan köpa sig till extra nyheter om sin produkt genom att "imponera" på recensenterna med andra medel än att faktiskt leverera en bra produkt.

Permalänk
Skrivet av 14ccKemiskt:

Bästa Sweclockers

Det här är första gången jag ser en separat nyhetsartikel som berättar att ni fått in en viss ny komponent för test. Är det så att ni gjort en egen artikel om detta pga att tillverkaren i fråga paketerat komponenten på ett okonvensionellt sätt i en trälåda med medföljande kofot eller är det på grund utav att ni ändrat policy och från och med nu alltid kommer att berätta när en ny komponent levereras till redaktionen för test.

Jag bara undrar, för det är lätt att tro att ni annars skulle ge extra uppmärksamhet på nyhetsplats för tillverkare vars recensionsexemplar levereras på ett annorlunda sätt.

Edit: Vilket alltså då skulle betyda att tillverkarna iom detta enkelt kan köpa sig till extra nyheter om sin produkt genom att "imponera" på recensenterna med andra medel än att faktiskt leverera en bra produkt.

"Faktum är att Nvidia inte lämnat några detaljer åt slumpen utan skickar ut testexemplar först efter den officiella lanseringen, allt för att minimera risken för läckor."

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Varför skulle man köpa det här kortet? finns det nåt spel som är för krävande för ett 680 så man behöver lägga ut 10k för ett 690?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

"Faktum är att Nvidia inte lämnat några detaljer åt slumpen utan skickar ut testexemplar först efter den officiella lanseringen, allt för att minimera risken för läckor."

Vad menar du med detta? 690 finns ju inte att köpa i butik. Så på så sätt skiljer det sig inget mot t. ex. lanseringen av Ivy Bridge eller 7970. Och i inget av de fallen så gjorde Sweclockers en egen nyhetsartikel om att "Nu minsann har vi fått in Ivy Bridge för test, de levererades i en vanlig papplåda!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Vad menar du med detta? 690 finns ju inte att köpa i butik. Så på så sätt skiljer det sig inget mot t. ex. lanseringen av Ivy Bridge eller 7970. Och i inget av de fallen så gjorde Sweclockers en egen nyhetsartikel om att "Nu minsann har vi fått in Ivy Bridge för test, de levererades i en vanlig papplåda!"

Så de skulle alltså inte få visa upp något som va lite ovanligt eller coolt eller roligt? Bara för att de inte gör så med alla kort? I så fall varför ens visa kylaren på kort? Eller korten i sig? Ett grafik kort har ju alla sätt förut så då är ju inte det någon mening att visa då det ändå ser mer eller mindre lika ut till resten. Och ofta så är kylningen lika/väldigt lika till andra kort. Då skulle de ju självklart inte få visa mer bilder och annat fint av vi säger kanske MARS 2 kortet emot ett gt 520, eller?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Varför skulle man köpa det här kortet? finns det nåt spel som är för krävande för ett 680 så man behöver lägga ut 10k för ett 690?

Det är ungefär så jag känner också, jag sitter på ett ynka överklockat 560ti och det har kört allt jag vill utan minsta problem. Skyrim, Dragon Age, ME, Fallout-NV, Crysis2 - allt jag velat spela senaste åren har funkat utan minsta problem.

Jag har inte ens någon anledning att byta till ETT 680 ännu tycker jag!

Visst är det kul och ballt med 690, jag gillar hårdvara också, men överlag känns det ganska meningslöst.

Vad vi behöver är nästa generations displayer! 4k Oled surround eller något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Varför skulle man köpa det här kortet? finns det nåt spel som är för krävande för ett 680 så man behöver lägga ut 10k för ett 690?

Väldigt dum fråga. Ett solklart ja. Jag skulle inte klara mig på ett GTX 680, så därför blir det GTX 680 SLI eller GTX 690 beroende på, men som jag har skrivit tidigare i tråden är jag ganska övertygad om att GTX 680 SLI är mer prestanda per krona, kommer att klocka bättre och ge märkbart bättre prestanda än ett klockat GTX 690.

Allt handlar om upplösning. Spelar du fortfarande på en 22" 1680x1050 så är det klart att du inte behöver detta kort (förmodligen) eftersom CPUn kommer att flaska efter ett tag om man inte har en "bra" CPU med överklockning. Jag spelar i 2560x1440 på min Dell U2711 och då behövs det mer "hästkrafter under huven", det kan jag lova. Som jag postade tidigare här så har jag gjort ett diagram som visar hur mycket mer krävande (hur många fler pixlar grafikkortet måste hantera och rita upp) i högre upplösningar. Om någon kan ge mig upplösningen för en 3x monitor setup (en för 22" och en för 24") så kan jag lägga till de i grafen:

Sedan tvivlar jag stort på att det kommer att ha en prislapp på 10 000 SEK, max 8 000 skulle jag nog vilja påstå, och då tycker jag att jag tagit i. Det bör väl följa prissättningen någorlunda mot tidigare generationer och de har legat lååångt från 10 000 kronor då vi pratar referensmodeller och inte tex Asus Mars och liknande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Exakt du har ju nytta av det genom att du laddar ur dig 1 gång och denna enda gång kan avgöra om du fortfarande har ett helt mobo eller en.
Sedan är det som du säger mycket bättre med konstant kontakt,

(Tyckte du menade att det inte skulle hjälpa alls att endast ladda ur sig 1 gång vilket jag anser
Är bättre in ingen gång)

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skrev ju det också? Skrev ju "Du behöver ha kontinuerlig kontakt för att du ska ha någon nytta av det." visst blir du av med laddningen du har när du jordar dig men några sekunder senare har du troligtvis byggt upp en ny.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Vad menar du med detta? 690 finns ju inte att köpa i butik. Så på så sätt skiljer det sig inget mot t. ex. lanseringen av Ivy Bridge eller 7970. Och i inget av de fallen så gjorde Sweclockers en egen nyhetsartikel om att "Nu minsann har vi fått in Ivy Bridge för test, de levererades i en vanlig papplåda!"

De fick in 7970 och Ivy Bridge innan de lanserats och det inte var tillåtet att publicera något om dem.
De fick in 690 efter lansering, när man får publicera något om det. Dessutom var det förpackat på ett sätt som många här tyckte var lite roligt.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 14ccKemiskt:

Bästa Sweclockers

Det här är första gången jag ser en separat nyhetsartikel som berättar att ni fått in en viss ny komponent för test. Är det så att ni gjort en egen artikel om detta pga att tillverkaren i fråga paketerat komponenten på ett okonvensionellt sätt i en trälåda med medföljande kofot eller är det på grund utav att ni ändrat policy och från och med nu alltid kommer att berätta när en ny komponent levereras till redaktionen för test.

Jag bara undrar, för det är lätt att tro att ni annars skulle ge extra uppmärksamhet på nyhetsplats för tillverkare vars recensionsexemplar levereras på ett annorlunda sätt.

Edit: Vilket alltså då skulle betyda att tillverkarna iom detta enkelt kan köpa sig till extra nyheter om sin produkt genom att "imponera" på recensenterna med andra medel än att faktiskt leverera en bra produkt.

Det kallas för smart PR från nVidia - så enkelt, men så smart! (Sweclockers skrev ju en extra nyhet om det...)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Väldigt dum fråga. Ett solklart ja. Jag skulle inte klara mig på ett GTX 680, så därför blir det GTX 680 SLI eller GTX 690 beroende på, men som jag har skrivit tidigare i tråden är jag ganska övertygad om att GTX 680 SLI är mer prestanda per krona, kommer att klocka bättre och ge märkbart bättre prestanda än ett klockat GTX 690.
.

Ursäkta herrn. Jag trodde att jag kom med en relevant och bra fråga. Som, behöver man verkligen lägga ut 10 k för ett kort när ett för 5 räcker och blir över" Trodde jag alltså. Men jag ber om ursäkt som kom med en sån korkad jävla fråga. När jag tänker efter så var frågan nästintill avskyvärd.

Anledningen till min dumma fråga är att jag sitter nämligen själv på ett gammalt 4890 som jag kör max upplösning på och aldrig upplevt nåt större lagg i ett spel, förutom witcher2. Därav min fråga

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname